סתם תהיה: מה שמות סוגי השמלות והבגדים השונים?

tlingit

New member
סתם תהיה: מה שמות סוגי השמלות והבגדים השונים?

( ההערה של ג'נט היא כמובן המקור לשאלה הזו ) יהיה נחמד לדעת אם יש ומהו השם של צורת שמלה מסויימת או בגד ספציפי, לא? אנחנו בדרך כלל מתארים אותן, למשל כשמספרים לחברה על הופעה שראינו או כמו בשאלה שעלתה כאן כדי להסביר לאיזה בגד או שמלה אנחנו מתכוונים האם יש לשמלות השונות שמות ספציפיים? אם כן - ספרו ושתפו. ואם יש גם תמונה להמחשה עוד יותר טוב
יהיה ממש כיף וקל יותר להשתמש בהם בעתיד, לא?
 

רחל חזן

New member
פיפי נס - מקור ידע אמין בענין זה.

רוצה לשתף ולספר על חוויה מדהימה שעברתי לפני כמה שנים בסדנה אצל פיפי נס בסטודיו שהיה לה אז בת"א (שם היכרתי לראשונה את מיכל שפונד מהצפון). אני זוכרת שהימים היו ימי חול המועד של חג הפסח, נושא הסדנה היה מלאיית לאף. לאחר שעתיים של למידה אמיתית בנושא ולאחר ארוחה קלה (כשרה), עברנו לחדר הסמוך, ושם נגלה לפנינו מראה מרהיב. בכל החדר (שהיה גדול), היו פזורות כ-20 שמלות שונות ותכשיטים (מיוחדים) למינהם. פיפי, ברצינות ובהשקעה השמורה רק לה בענין, הסבירה לנו תוך כדי "סיור" בחדר, על כל שמלה ושמלה, מתי לובשים אותה, למה היא נראית כך, ועוד ועוד... בסיום ההסבר, להפתעתי הרבה היא ביקשה מאיתנו ללבוש את השמלות ולרקוד איתן בסגנון המתאים. זו היתה סדנה מאלפת, מלמדת, בלתי נשכחת... תודה לך פיפי! כדאי לפנות לפיפי, אולי היא תסכים לעשות פרוייקט ולהציג צילומים של השמלות עם הסברים כדי שכולם יהנו מהידע העצום שיש לה. שבת שלום.
 

tlingit

New member
מקסים ומעורר קנאה

חבל שלא הייתי בסדנא הזו... נשמע ממש מדהים
 

yael edri

New member
מה שידוע לי- על קצה המזלג ../images/Emo13.gif

יש את שמלת הבלאדי - צנועה הארוכה בעלת שרוולים בטעות לעיתים נקראת מלאיה, המלאיה הוא הצעיף השחור הגדול העוטף את הגוף - המלאיה לרוב עוטף שמלת סקנדרני... שהיא בעצם שמלה קצרצרה שובבית וצבעונית שמלת החאליג'י.. Thobe al Nashal שמלה רחבה ארוכה ובעלת שרוולים גדולים ומעוטרת לתפארת ברקמת זהב עשירה ופנינים והחזקת השמלה מדמה את תנועת הגלים ומציגה את הרקמה העיטורים ועושר בד השמלה, יש עוד שמלה- שאיני יודעת את שמה וכינוייה.....שמלה גדולה ופרחונית, כמעט דומה לכותנת, משוחררת מעוטרת בשוליה בוולנים - נלבשת לריקוד הפלאחים. קפטן- שמלה ארוכה מטשטשת ומעלימה קווי מתאר נשיים , עבאייה- לבוש מסורתי לנשים האסלאמיות, המכסה את כל הגוף - לעתים מלווה ברעלה, כפפות (טוב, לא נגיע לשם)
ג'לבייה
 

tlingit

New member
ובהמשך לעניין - האם הסגנון משפיע על הגוונים?

יעל תיארה את השמלות שגם מתחברות לסגנון הריקוד (חליג'י שמתייחסת לתנועת הגלים למשל) אז האם לכל סגנון גם יש גוונים או צבעים שיותר מתחברים - יותר צבעים כהים, או יותר גוונים מבריקים וכדומה?
 
למעלה