סתירה דתית אמונית

playtrip

New member
נאמר: "התרחק מן הכיעור ומכל מה שדומה לו".
הבעיה בכך, ואף נאמר על כך בגמרא על חכם דתי מן היהודים שנשאל על ידי בת מלך מאומה כלשהיא מדוע הוא איש כה חכם אך מראהו כה מכוער... תשובתו היתה שגם את היין שמים בכלי חרס כעורים למראה ולא בכלי זהב המחמיצים את היין... אם כך, מצאתי שישנה סתירה במאמרי היהדות אשר נאמר היטב: "התרחק מן הכיעור ומכל מה שדומה לו" ואם תגידו שמדובר בכיעור המידות, מצאתי שמדובר גם בכיעור אסתטי. הכוונה היא גם לכיעור אסתטתי.

בתור אדם שחלק מהסרטונים שהוא צופה בהם שייכים לפעילים סביבתיים נמצא שחלק מהסרטונים כוללים כיעור גדול מאד אך זהו דבר שלא ניתן להתרחק ממנו מפני שאותו כיעור מעיד על מצוקת האנשים הסובלים ונדרש לטפל בהם... להתעלם מצפייה בסרטון שכזה היא עוול... נאמר, הלא מבשרך אל תתעלם... ז"א, כאשר אני קורא פסוק ביהדות, הרבה מהם נוטים לסנוט בנפשי ולדון אותי לחוב, היה לי צער גדול מזה שנים רבות רק כדי לגלות שמדובר במערך שלם של פסוקים אשר מביא לסתירה עצמית... זוהי רק אחת ממספר דוגמאות מעיק שנתקלתי בהם ולכן, עצתי היא לשאול בכלל אם אדם אמור בכלל לקיים דברים כמו "והגית בה יומם ולילה" כאשר נאמר גם "לכל כלל יש יוצא מן הכלל"...

לפעמים הייתי אומר שגם ללא לימוד של היהדות בעשרים שנותי האחרונות הייתי בוודאי עושה עבודה טובה מאד בכל מה שקשור להתנהגות אוהבת אדם ומוסרית.
 
למעלה