סקירת ספרי עיון מומלצים בעברית לשנת 2023- חלק ב'

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
להלן סקירת ספרי עיון מומלצים בעברית לשנת 2023- חלק ב' והפעם "הכל בראש שלך- על מחלות פסיכוסומטיות והקשר בין גוף לנפש" מאת סוזן או'סליבן, "עיקרון אי-הידיעה" מאת אופיר ינקו, "היקום הקוונטי" מאת בריאן קוקס וג'ף פורשאו ו"סיירת מטכ"ל: המבצעים הגדולים של היחידה" מאת אבנר שור ואבירם הלוי:

הספר "הכל בראש שלך", של סוזן או'סליבן, נוירולוגית ונוירופיזיולוגית קלינית, הוא ספר שחשוב היה שייכתב. הוא מתאר קשר בין גוף לנפש, אשר בא לביטוי בהפרעות פסיכוסומטיות- מצבים בהם תסמינים גופניים נובעים מסיבות פסיכולוגיות וממצוקות רגשיות.
במהלך הספר מספרת או'סליבן סיפורים מהשדה הקליני שלה- למשל מטופלת עם אפילפסיה, ששום תרופה לא עזרה לה מאחר שהסיבה לפרכוסים היתה פסיכומטית, מטופלת שפיתחה שיתוק, מטופלת שהפכה לעיוורת כשהתקבלה לעבודה חדשה, מטופל שלא היה מסוגל לפתוח את עיניו בגלל עווית בעפעפיים, מטופלת שאיבדה את יכולת הדיבור שלה, מטופלת שלקתה בתסמונת התשישות הכרונית ועוד סיפורים רבים אחרים. בסוף הספר המחברת גם מספרת סיפור אישי, על תופעות פסיכוסומטיות שאירעו לה לאחר ששברה את רגלה.
כולם פגיעים לתסמינים פסיכוסומטיים, בעקבות משברי חיים מסוימים, מתח כרוני ובמיוחד מצבים הגורמים לנו לחוש לכודים (כמו אי התאמה בחיי הנישואין)- מאידך ישנם אנשים הנוטים יותר למחלות ותסמינים פסיכוסומטיים כמו אנשים בעלי אישיות חרדתית או נוירוטית, אנשים הנוטים להיות תלויים יותר מדי באחרים, אנשים שרואים אחרים כחזקים ומצליחים ואת עצמם כחסרי אונים, אנשים הנוטים לדאוג או לחוש כעס, אשמה ודיכאון, אנשים עם היסטוריה של הורים חרדתים בשנת החיים הראשונה ועוד. לא קל להבדיל בין תסמין פסיכוסומטי לבין תסמין רפואי אמיתי- מאידך, לדברי המחברת....
https://madanews.co.il/ספרי-עיון-מומלצים-לשנת-2023-חלק-ב/
 
למעלה