ספרי נוער - ההמלצות שלי

Danial***

New member
ספרי נוער - ההמלצות שלי ../images/Emo13.gif

שני ירחים - שרון קריץ' מסעה של נערה מתבגרת אחרי אימה שעזבה את הבית. בתחילת הספר לא יודעים בדיוק למה האמא עזב ובמהלכו נשזר בסיפור המסע של הנערה סיפור בריחתה של האם. ספר מרגש ויפה. בורות - לואיס סצ'ר אוי, כמה שאני אוהבת את הספר הזה! נער נשלח למחנה לעבריינים צעירים לאחר שהואשם על לא עוול בכפו בגניבת נעלי ספורט. במחנה מכריחים את הנערים לחפור בורות בטענה שבעבודה הקשה ישפרו את דרכיהם, זו לפחות הטענה הרשמית - אבל סטנלי מגלה שזו לא הסיבה האמיתי. ספר מיסתורי, בו הסיפור מתחלף תדירות בין העבר להווה, הרפתקאה וגם סיפור התבגרות. הסיפור שאינו נגמר - מיכאל אנדה סיפורו של ילד חובב ספרים אשר נשאב לתוך עולם הפנטזיה שבספר אותו הוא קורא. בעולם אליו נקלע הוא חווה חוויות רבות, טובות ופחות טובות, משתנה ומתבגר. יומני הנסיכה - מג קאבוט ספר קליל וכיפי על נערה המגלה יום אחד שהיא בעצם נסיכה ויורשת עצר של ממלכה קטנה באירופה ועל איך החיים שלה משתנים בעקבות הגילוי. הספר כתוב בצורת יומן ויש בו הומור רב. ילדת הגבעות - אלואיז מקגרו סיפורה של ילדה שנולדה לעם הפיות והוחלפה בילד אנושי. היא נאלצת לחיות בכפר עם האנשים, ללא ידע ברור על חייה הקודמים. אך היא מגלה שיש לה יכולות מיוחדות ומחליטה לחקור את עברה ולגלות מה היא באמת. הרפתקאה, חיפוש עצמי, והרבה רגש. המעניק - לויס לורי בעולם עתידי אידיאלי לכאורה מקבל ילד בשם ג'ונס תפקידי חשוב ומיסתורי ומגלה שהעולם בו הוא חי הוא לא כה מושלם.
 

sagiberg

New member
גם אני אוהבת ../images/Emo23.gif

בורות הוא אחד הספרים החזקים שנתקלתי בו, ואת הסיפור שאינו נגמר קראתי כבר חמש פעמים לפחות . מעניין להוסיף שמיכאל אנדה, מחבר הספר כתב גם את ראי בתוך ראי (שלא כל כך אהבתי) ואת ג'ים ונהג הקטר (לילדים בגיל 8-10) שהוא ספר מקסים { על ילד קטן שנמצא בתיבה וגדל באי קטן. כשהילד גדל המקום נעשה צפוף מדי והוא יוצא למסע עם נהג הקטר על מנת לחפש שטח שבו יוכל לגור- מסע הרפתקאות מרגש ומרתק }
 

ענתש

New member
מיכאל אנדה הוא הסופר הנערץ עליי

רק רציתי להסביר ש"ראי בתוך ראי" אינו ספר ילדים בכלל. הוא ספר למבוגרים שנכתב לזכרו של אבא שלו, אדגר אנדה, שהיה צייר סוריאליסט. הגדולה בספר הזה (שהוא האהוב עליי מכל הספרים שלו) היא שהוא הצליח לכתוב סיפורים סוריאליסטים וזה ממש לא קל ! אל תחפשו סיפור בספר הזה, תחפשו חלום, סיוט, תת מודע - כמו השעונים הנוזלים של דאלי, אין הגיון אבל בכל סיפור יש משהו מוכר - תחושת דז'ה וו מסויימת שהוא מצליח להשיג ע"י שזירת רמזים קטנטנים המקשרים בתת מודע שלך את הסיפור לסיפורקודם שכבר קראת קודם.... יצירת מופת לדעתי. וגם פה אני מזכירה שלג'ים ונהג הקטר יש המשך חביב לא פחות שנקרא "ג'ים וחבורת ה-13" שם מגלה ג'ים מי הוא ומאין בא.
 

sagiberg

New member
את יודעת../images/Emo23.gif

עשית לי חשק.....אני אקרא שוב ונראה, אולי פיספסתי
 

חוטהשני

New member
כמה שאלות.. האם המעניק הוא לא ספר קצת סורליסטי ? כשקדלתי אותו בספריה- ורפרפתי עליו- לא ממש התחברתי אליו- כי היו בו כל מיני קטעים שאותי (אני אישית לא מתחברת כ"כ לספרים מדע בדיוני ופנטזיה) קצת הטרידו.. כנ"ל בורות- היתי די בטוחה שהוא ספר מדע בדיוני- אבל גם אצלנו הילדים אוהבים לקרא אותו... ואנחנו אמורים לקבל את יומני הנסיכה לספריה- מעניין יהיה לקרא אותו (ואני מקווה שזה שראיתי את הסרט לא יפריע לי בקריאת הספר ../images/Emo13.gif)
 

Danial***

New member
בורות הוא לא מדע בדיוני

ממש לא! המעניק הוא מד"ב אבל מד"ב רך חברתי - זאת אומרת, אין הרבה דגש על המדע בחברה הזאת, על איך המכשירים המשוכללים עובדים וכאלה דברים, אלא יותר על החיים של האנשים בחרה הזאת וההשפעות של דברים עליהם - יותר על החברה בעולם עתידי מאשר על הטכנולוגיה בו.
 

Rivendell

New member
אני לא מצאתי בבורות שום אלמנט מד"בי

אפילו לא של מד"ב חברתי. אין שם שום טכנולוגיה עתידנית או משהו כזה, למיטב זכרוני. וזה ספר חמוד מאוד.
 
למעלה