סיכום רבע עונה

fatnoam

Active member
שלום רב,
מוסיף פה כמה דיעות שיש לי, חלקן יגובו בסטט׳, על רבע העונה שעברנו השנה בליגה.

באופן כללי
העונה נפתחה בסערה, תחת הבטחה של איזון ופיזור הכישרון, ולטעמי מלבד בוסטון, פניקס ומילווקי באופן מסויים, אין קבוצות שהלכו על שלל כוכבים, ורובן בנויות עם עומק לא רע. כמו כן, מלבד בוסטון שהיא פייבוריטית חזקה אצל הרבה אנשים, אף אחת מהקבוצות האחרות לא נראית עדיפה במיוחד על האחרות, שגם האלופה דנבר באופן קלאסי לא מפחידה את המהמרים ששמו הרבה כסף על הסלטיקס, אבל יותר מזה, על הווריירס והלייקרס שבאותו הקונפרנס!
אני חושב שפחות או יותר קיבלנו מה שרצינו. הכדורסל מאוזן יחסית, רק שתי קבוצות (בוסטון ומינסוטה) ״ברחו״ לשאר הליגה, וגם זה לא רחוק מדי. אין לי סטט׳ על זה, אבל גם לטעמי הרבה מהמשחקים מאוד צמודים, וגם בלו אאוטס נגמרים בקאמבקים (לא מוצלחים בדרך כלל אבל מצמקים), מגמה שחשבתי שתהיה הפוכה בכדורסל השלשות.

טורניר אמצע העונה
לא חושב שאפשר לסכם את רבע העונה הזה מבלי להתחיל בתואר הראשון שחולק השנה, לטורניר אמצע העונה. מפעל אדיר של אדם סילבר שבעצם לקח תקופה מתה לחלוטין ב-NBA, והפך אותה למעניינת ותחרותית. הליגה תמיד מתחילה עם עניין - איך משתלבים שחקנים חדשים בקבוצות חדשות, איך מתחילים את הקריירה כל הפרוספקטים המבטיחים מהדראפט, איך נראים שחקנים אהובים שחזרו מפציעות. ואז בערך עד שעונת הטריידים באמצע העונה מתחילה, הליגה הולכת לישון. במקום זה קיבלנו טורניר תחרותי, שקבוצות התאמצו בו בשביל לנצח או להשיג הפרש נדרש, שנגמר בפייל פור מצויין, בו אינדיאנה ניצחה את מילווקי, הלייקרס קרעו את הפליקנס, ודייויס הוביל אותם לזכיה בגמר, רק כדי לראות את הזקן עם הזקן (יש פה משחק על goat) לוקח עוד פרס MVP שכן הנ״ל ניתן על כל הטורניר (בו לברון הציג מספרים של לברון בעונה 4, לא בעונה 21), וכמו שאתם יודעים איידי הוא מצויין אבל המשכיות לא קשורה אליו בשום צורה. אגב, פוליטית זה מצויין לליגה שלברון זכה, זה יגרום לשחקנים להיות אכפתיים כלפי התואר הזה לפחות עוד 5 שנים קדימה.

אינדיאנה
המרענן הרשמי של הליגה. מובלת בידי האליברטון, מן שילוב של פני הארדוואי ולוקה דונצ׳יץ׳, הפייסרס כשמם כן הם רצים בקצב מהמהירים בליגה ורק הסיקסרס מובילים עליהם בחצי נקודה באופנסיב רייטינג. לפייסרס יש הרבה צעירים רעבים ושחקנים בפריים שלהם, מה שמהווה תמהיל טוב (בניגוד לבאקס לדוגמא, שחקנים מבוגרים מדי או צעירים מדי, רק יאניס בפריים really). מעל הכל אבל מנצחת התרבות הספורטיבית של הנאה ושמחה שמנחיל שם האליברטון, הבחור לא רק משגר שלשות באחוזים מטורפים, ומוסר מדהים, הוא גם לא מאבד וגורם לכולם להיות שמחים. זה שם את הפייסרס במקום החמישי לפני קבוצות שהיו אמורות להסתכל עליהם בראי האחורי, כמו הקאבס או ההיט.

מילווקי
לדעתי הבאקס נראים רע. הם תמיד נראו רע, אבל שילוב של הגנה חסרת פשרות ודומיננטיות של יאניס הפכו אותם לבלתי עצירים רוב הזמן. עכשיו ההגנה כבר לא שם, מידלטון לא מה שהיה, ג׳רו התחלף בדיים, ג׳בון קארטר הלך לכסף אמיתי ודיוינצ׳נזו כבר הוטרד בשנה הקודמת. ביזלי שהגיע גרוע גם. קונאטון נפצע וקראודר גם או שסתם הפסיק להיות רלוונטי, ואז למרות שמתחת לסלים יש לקבוצה הזו כל מה שצריך ומעבר, הם פשוט לא יכולים לשמור על אף גארד או ווינג. כן מרשון בואוצ׳אמפ, אני מסתכל עליך. כל ויסקונסין מסתכלת עליך, למעשה, כי אם תשכיל להפוך לסטופר מעל הממוצע השנה, יכול להיות שאתה תעשה את ההבדל.
עוד שתי סיבות לדאגה, הראשונה היא שנראה שיאניס לא מת על המאמן אדריאן גריפין, והעובדה שהעזיבו את טרי סטוטס גורמת לספסל של הבאקס להיראות מאזולי-בלאטי משהו.
הסיבה העיקרית לדאגה, היא שבעוד ששניהם משיגים את המספרים שלהם, אני לא רואה שיתוף פעולה בריא בין דיים ובין יאניס. זה יותר תורי-תורך כזה, במקום להפוך לסטוקטון ומאלון או לפחות לפול ובלייק, השניים האלה נשארים כוכבי על, כל אחד בצד שלו. דוק ריברס אמר שעד הפלייאוף זה כבר יקרה, אני פחות אופטימי. מתחיל יותר לחשוב עד כמה דיים הוא הפרסונליטי החסרת תקדים בחדר ההלבשה כפי שתואר בפורטלנד או בנבחרת, ואני גם מתחיל לחשוש ממה שיש ליאניס בין האוזניים, קודם כל כי כשהאתלטיות יורדת זה מה שמחליט אם הקריירה תוארך, ודבר שני, דיים שחקן ענק, אתה שחקן ענק, אם אתה לא יודע לשתף איתו פעולה אז משהו לא הכי תקין אצלך.

סיקסרס
עוצר רגע מקבוצות הפיינל פור כי מאוד רלוונטי הדיבור על יאניס לעומת הדיבור על ג׳ואל. בעוד שריבים עם המאמן ושמועות על טריידים היו נחלתו של הקמרוני הענק, עכשיו זה קולות שיותר נשמעים במחנה של היווני. זה לא אמור להיות משחק סכום אפס, אבל בניגוד לציפיות אחרי עונת ה-MVP אמבייד רק משחק יותר טוב. העזיבה של הארדן יצרה חור שלא רק מקסי נהנה ממנו, אלא גם אמבייד, שמחלק יותר כדורים לחברים שלו, שעוזר יותר בהגנה, ומאוד שייף אלמנטים יוקיצ׳יים במשחק שלו. בעוד שיאניס דווקא נהיה יותר דומה לאמבייד של שנה שעברה - מספרים מספרים מספרים - אז אמבייד דווקא עלה מדרגה במנהיגות ובחיבור הקבוצה לטיל אחד שקשה ליירט.
הואקום של הארדן גם החזיר את האריס לעמדת השלישי בהתקפה, שהוא פשוט יותר מתאים אליה ממספר 4 בהתקפה שנדרש יותר למשימות הגנתיות וקורנר טריז. מספר 2 כמובן תפוס על ידי מקסי הנהדר, כנראה השחקן המשתפר של השנה או לפחות פרס האולסטאר הפתאומי על שם מארקנן. כולנו אהבנו אותו בדירוג, מי יותר מי פחות (נראה לי שאני פחות. טעות שלי), אבל אף אחד לא ציפה שהבחור הזה יהפוך לכזה טוב כזה מהר.

הלייקרס
הקבוצה הזקנה בליגה לדעתי. הם בקושי רצים ונראה שכל משחק הם נכנסים לפיגור בגלל חוסר במאמץ או גישה של וושינגטון למשחק. מה כן, יש להם את שחקן הרבע האחרון הטוב בליגה (ואולי בעשורים האחרונים), שעדיין משתלט על המשחק ומרים אותם, ממש את כולם, לניצחונות. זה קצת לא נתפס שהקבוצה הזו במאזן של 60 אחוז בעיני, הם נראים ממש רע רוב חלקי המשחק, אלא אם משחקים נגד נמושות. הרבה פעמים גם נסיונות הקאמבק ברבע האחרון גם לא צולחים. אבל מה, כפי שהוכח פה בטורניר, כשלברון מצליח לגייס את זה למשחק שלם, מדובר באוסף של לוחמים ורול פליירס שיודעים מה לעשות ולהתאחד איפה שצריך. הדיסוננס מאיך שהם נראים לרוב לאיך שהם נראו בגמר, זה כמו הדיסוננס בין איך שנזכור את הקריירות של לברון ודיאנג׳לו ראסל.
אני חושב שלפלייאוף זה לא יספיק, אבל כבר מדברים שם על חיזוק, וכמו הלייקרס אנחנו יודעים שהוא ינחת בינואר, ואז נדבר אחרת. התשתית לאליפות שם בזכות לברון איידי ואוסטין ריבס (כן צריך שחקני אופי כאלה, והם חשובים יותר מאחרים), עכשיו רק נותר לראות אם הם יצליחו לשפר את הסגל או לשפר את האיכויות של שחקני הסגל.

פליקנס
קבוצה מפחידה. הם גרועים לפרקים, נפצעים מלא, ובסגל שלם לא היית רוצה לפגוש אותם. אולי הקבוצה העמוקה והמוכשרת בליגה. ציון יכול להיות השחקן הכי טוב בליגה, ובגלל חוסר בכושר זה לא ממש קורה - אני חושב שאין לו ראש לזה. יש שחקנים שזה מובהק אצלם, כמו קייד קאנינגהאם שהרצתי אותו חזק השנה ועושה רושם שהוא בתום השנה הזו ימשיך לקריירת בקאפ כמו רכזים אחרים שנבחרו בלוטרי - מרקל פולץ, מייקל קרטר וויליאמס comes to mind - ככה נראה שגם את ציון לא כל כך מעניין לקלוע 35 כל ערב, אבל שני דאנקים ככה בשביל הטופ 10 הוא מאוד ירצה לתת. אני לא חושב שמאחוריי כוכב שאינו מחוייב עד הסוף אפשר לרוץ רחוק, ולכן גם המאזן מאכזב 14-11. איפה זה ואיפה הוולבס של אדוארדס, שהגיע עם פחות הייפ, לקבוצה פחות טובה, והוא סוחף אותם למקום הראשון בקונפרנס קשה.

וולבס
אנטוני אדוארס הוא הריל דיל לא רק מבחינת הסקיל, מסתבר. מנהיגות ברמה הכי חיובית שיש, גם מבחינת דוגמא אישית. זכורים לי הרבה גארדים/ ווינגס שפשוט הפסיקו לתת את התחת בהגנה מהרגע שהגיעו ללהוביל קבוצה, כמו קוואי, ג׳ורג׳ ואפילו אולדיפו. איפה הם ואיפה אנט, הבנאדם יוצא להשמיד בכל ערב בכל צד של המגרש, ממש מזכיר את המנטליות של ג׳ורדן ופיפן קטע הזה. מדהים.
חוץ מזה הרול החדש של טאונס כמספר 2 מתאים לו בול, גובר בעונת התאוששות כאילו הוא היה דאנקן של אחרי הדיאטה, ושאר הסגל פשוט בא לעבוד ולא בא לבלבל את ביצים. אפילו ג׳ורדן מקלופלין נראה שייך לליגה הזו ולא לג׳י ליג. מקום ראשון במערב, אותו מאזן כמו של בוסטון שהסגל שלה איכותי פי מליון, ועוד הוולבס בקונפרנס יותר קשה. הכי מדהים שזה לא נראה כמו פתיחה בפוקס כמו אורלנדו, זה נראה משהו שכאן להישאר. חשבתי בהתחלה שהוולבס האלה יהיו כמו ממפיס של הגריט אנד גריינד, שומרים חזק ויפסידו לקבוצה עם סגל איכותי יותר בסופו של יום, אבל נראה שזו הרצפה של הקבוצה הזו.
לדעתי גם העונה הזו של גובר מצילה את הג׳וב והמוניטין של ה-GM שהביא אותו.
בכלל עושה רושם העונה שיש רגרסיה בעניני הגארדים והשלשות ומי שהימר על סייז הצליח, חוץ מקליבלנד.

אורלנדו
בוסטון 18-5
באקס 17-7
אורלנדו 16-7
סיקסרס 16-7
אינדיאנה שהחמאנו לה מליון 13-9.
המג׳יק לא קשורים לדבוקה הזו ולא קשורים למאזן הזה, אבל גם להם יש סייז (פחות מו וואגנר, יותר פרנץ ופאולו ב-3-4 הרבה סייז עוצמה ואתלטיות), ורצון לשמור, והם אדירים בבית ובחוץ, וקשה מאוד להתמודד עם האנרגיות שלהם, בעיקר אלה שמגיעות מהקו האחורי של אנטוני וסאגס. מדהים לראות איך לא מרגישים בכלל שרוב העונה הם בלי וונדל קארטר ג׳וניור ומרקל פולץ שהיו נהדרים בעונה הקודמת.
אגב, עם ג׳ונתן אייזק, ג׳ו אינגלס וגוגה ביטאדזה, יש להם את אחד הסגלים הכי חביבים בליגה, פשוט אין שם שחקן אחד לשנוא, באמת. לוקר רום צעיר וכנראה מגובש, ולכן הקבוצה הזו נמצאת איזה דבוקה או שניים מעל איפה שאמורה להיות. רק שיימשך.

סלטיקס
לא יודע אם יש לי הרבה להוסיף, הולידיי ממש סגר להם את הפינה בעצם קיבלו שדרוג גם על סמארט וגם על ברוגדון בשחקן אחד, ופורזינגיס זו תוספת שהיתה מאוד חסרה להם. כל עוד הם בריאים הם פייבוריטים בעיני לאליפות. הרבה דברים קורים בסלטיקס מתחת לפני השטח, האוזר ופריצ׳ארד משתלבים יותר טוב, שני הווליאימסים בכלל לא חסרים, טייטום משתפר למי שחשב שזה אפשרי, בעיקר בפיניש מסביב לטבעת, ובראון נראה כאילו זו העונת חוזה שלו ולא הקודמת. חוץ מזה, בראון שצחקו על זה שהוא מאבד הרבה ולא מוסר, ופורזינגיס שנחשב שחקן טיפש, לפחות על ידי, פשוט מצאו אחד את השני ומצליחים להפעיל מצויין אחד את השני, ולפתע טייטום נראה הסוליסט מהדבוקה. קשה לומר כמה זה יחזיק כי אני באמת חושב שיש להם בעיה בעמדת המאמן, אבל על פניו יש טייק שכל עוד הם בריאים הם יהיו אלופים, ואין לי ממש דרך לעשות קאונטר טייק לזה.


יש עוד כמה דברים אבל זה מתארך לי, אוסיף אם יהיה לי כח.
 

Rapgamer

Well-known member
פוסט נהדר, אוסיף קצת משלי.

באופן כללי- אני לא בטוח למה התכוונת מבחינת ההימורים. דנבר פייבוריטית ברורה לצאת מהמערב וזה מתבטא ביחס ההימורים (על דנבר אלופה אתה תשיג פי 4 מהכסף ששמת, הבאה בתור במערב פיניקס פי 7 והלייקרס פי 15).

טורניר אמצע העונה-חותם על כל מילה, מסכים שהעובדה שלברון זכה בר ושהלייקרס החליטו לתלות banner נותן חותמת שזה דבר חשוב ששווה להילחם עליו. לא בטוח שזה היה המצב אם אינדיאנה הייתה זוכה, והנה אנחנו מגיעים אליה-

אינדיאנה- בגדול מסכים עם הטייק למרות שההפסד הלילה לוויזארדס קצת הרס. הסטט' של הליבורטון מתחילה קצת להתיישר לגבולות ההיגיון והחולשה שלהם בהגנת פנים נחשפת יותר במשחקים האחרונים. בכל מקרה יש מקום לאופטימיות.

מילווקי- הייתי מוריד 20% מהפסימיות שלך. אתה צודק שהגנת הפרימטר נראית כמו בעיה שפה כדי להישאר. אבל אם נחלק את העונה שלהם ל12 המשחקים הראשונים מול 12 האחרונים- בפתיחה ההגנה הייתה ממש פח, ב12 המשחקים האחרונים הם יותר middle of the road. אם יצליחו לשמור על הגנה סביב הממוצע לצד התקפה שמדורגת כרגע 3 בליגה (פה כן מתבטאת התרומה של דיים)- אפשר בכל זאת למצוא כמה נקודות אופטימיות. גם המאזן שלהם 12-3 מתוך 15 האחרונים- אמנם דרך לו"ז קל אבל אלה בכל זאת סימנים של קבוצה שעושה כמה דברים נכון.
לפעמים קשה לעשות זום אאוט. קח בחשבון שקבוצות שעשו פיינלס (מיאמי של וויד ולברון, קליבלנד של קיירי ולברון) הרבה פעמים חרקו בתחילת העונה עם מאזן סביב ה50%. הבאקס באמת נראים לא משהו אבל המאזן שלהם טוב ויש מקום להניח שהכימיה שם תמשיך לצמוח.
אני מסכים עם נורות האזהרה שאתה מציין- צוות האימון, המחסור בשחקני פרימטר אמינים/איכותיים. עדיין יאניס ודיים הם 1-2 פאנץ' מפחיד ומוקדם מאוד לסכם את השותפות ביניהם. אני באמת יותר מודאג ממה שיקבלו מהצוות המסייע.

סיקסרס- כאן אני נמצא כדי לצנן את ההתלהבות. אמביד באמת מפלצת (היה כזה גם בשנים קודמות) והקבוצה בדרך לעוד עונה של 50+ ניצחונות. מבחינתי היינו בסרט הזה יותר מפעם אחת, אני לא אסיק מסקנות מהעונה הרגילה שלהם פשוט כי הם פישלו בפלייאוף יותר מדי פעמים. הם רשמית בקטגוריית ה"קוף על הגב" והדרך להוריד אותו היא רק בפלייאוף.
כן אציין שהירידה שלהם בraw talent אחרי הטרייד על הארדן והעובדה שהם ממשיכים להרשים מדגישה עד כמה השלם היה נמוך מסך החלקים בקבוצה.

הלייקרס- אני הייתי לוקח ברצינות את הזכייה שלהם בIST. זו קבוצה שאין לה הרבה כישרון של גארדים ולכן היא לא אוספת בקלות ניצחונות בעונה הרגילה. אבל הם הוכיחו כבר כמה פעמים שהם מסוגלים להדק את ההגנה לרמה הגבוהה ביותר בליגה, להאט את קצב המשחק ולהקשות על כל יריבה. בעיני אין להם מספיק כישרון התקפי כדי לקחת אליפות וכאן הכנסת את שמועות הטריידים שיש להניח שיהיו פעילים בגזרה. מבחינתי יש להם קייס as good as anyone להיות הסגנית של דנבר במערב.

פליקנס- קבוצה שאי אפשר להבין אותה, הדבר היחיד שאני יודע זה שאני לא סומך עליהם. מבקש לרשום לפרוטוקול את ההתנגדות שלי לטענה שציון יכול להיות השחקן הטוב בליגה. מעבר לענייני כושר וכו' יש הרבה חורים במשחק שלו.

מינסוטה- אפרופו דיון על הסגנית במערב, המהפך ההגנתי שעשינו השנה פשוט מדהים. גובר חזר לימי השיא שלו, אנט כפי שציינת עשה קפיצת מדרגה גם בהגנה וגם כמוסר, מקדניאלס עדיין שומר הפרימטר הכי טוב שלנו וכשאתה מחבר את הסייז המצטבר של KAT, סלואו מו וNAW אנחנו קבוצה שהופכת הכל לקשה עבור היריבה.
גם בתחום המנהיגות אני מצטרף למחמאות לאנט וחייב להכניס לדיון את קונלי שמאוד חשוב בעיני כstabilizer. זה כל כך חשוב, רכז שמקבל את ההחלטה הנכונה בלמעלה מ90% מהמקרים. טאונס מסתגל לעמדה החדשה והניסוי המטורף של הפרונט אופיס עם 3 סנטרים בגרעין הרוטציה סוג של מוכיח את עצמו. גם במבחן העין שלי אנחנו פשוט טובים ונמשיך לנצח בקצב של 50 משחקים ומעלה.

אורלנדו- מסכים איתך שהם לג'יט טובים, מסכים איתך שהם לא אמורים לשמור על קצב הניצחונות הזה עם הכישרון ההתקפי היחסית מוגבל בסגל שלהם. הם כן בנויים היטב לפלייאוף, המשימה שלהם היא לשמור על מקום בטופ 6 ולהימנע מתסבוכות פליי אין.

סלטיקס- הזינגר מאוד מרשים העונה, השתלב אצלם כמו כפפה ליד. אני חושב שמוקדם לומר שהם לא צריכים את הוויליאמסים. אם מסתכלים על המצ'אפים שמחכים להם בשלבי הפלייאוף המתקדמים- יאניס, אמביד, יוקיץ'. בהחלט הייתי מרגיש יותר בנוח עם גרנט הקבב ועם טיימלורד אורב בהלפ דיפנס על פני מה שיש להם כרגע. הולידיי מוצא את עצמו שומר על הPF היריבים ובעוד שהורפורד נראה לעיתים חסר גיל, מתישהו הגיל שלו כן יבוא לידי ביטוי בפוסטסיזן ואני לא בטוח שאפשר להסתמך על פורזינגיס לכל המצ'אפים הנ"ל. את העונה הרגילה הם יסיימו כנראה במקום הראשון, זה כן.
 

fatnoam

Active member
עוד קצת טייקים על המזרח לפני שנעבור למערב:
קליבלנד
הקאבס ב-13-12 חיובי, מקום 9 במזרח, שבעצם מבדיל בין הטובות ללוזריות (אטלנטה מקום 10, אבל עם 2.5 משחקים מאחוריי הקאבס, 10-14 שלילי, אין לי מה להוסיף על ההוקס חוץ מזה שטרה יאנג is not a winning player). אני חשבתי שהקאבס צריכים להיות טופ 4 קבוצות בקונפרנס ובאיזור הטופ 6 בליגה, זה בכלל לא קרוב. שיתוף הפעולה בין גארלנד למיטשל לא השתפר, ובאמת שהקבוצה נראית טוב רק שגארלנד קולע ומיטשל מוסר, שזה בעצם ההיפוך של מה שהם אמורים לעשות. כשגארלנד קולע, עושה רושם שכל המשלימים בעניין, והקבוצה מנגנת. כשגארלנד מנגר, אז מיטשל לוקח יותר והקבוצה נראית כמו הלייקרס של קובי בשנים הרעות. וגם לא מנצחים, כי מיטשל זה לא קובי.
בכלל, אני חשבתי שמיטשל קפץ מדרגה בקאבס, אבל זה לא מתבטא בניצחונות. אני חושב שהם התחזקו בקיץ עם מקס שטרוס וג׳ורג׳וס ניאנג - היחידים השנה ששיחקו בכל 25 המשחקים של הקבוצה. גארלנד נפצע שוב (לסת), לאברט יוצא ונכנס להרכב, מיטשל ואלן פספסו 20% מהמשחקים - ככה לא מנצחים בליגה הזו.
בקיצור - כולם אבל ממש כולם מאכזבים.

הורנטס
עם לאמלו בול, מיילס ברידג׳ס, מארק וויליאמס המצויין וברנדון מילר, ההורנטס מציגים רביעיה צעירה ורצחנית (ברידג׳ס בן 25, אבל רציתי אותו בקבוצה הזו). לצידם, משחקים הוטרנים- רוזייר, הייוורד, פי ג׳יי וושינגטון ואיש סמית׳ - כולם סבבה ותורמים (וושינגטון בן ה-25 הכי זקן שראיתי. נראה שמשחק הפתיחה שלו כרוקי עם 7 או 8 שלשות היה לפני עשור).
בעיני זה אחלה סגל, אני ממש מחזיק מלאמלו, ברידג׳ס בעיני הוא מספר 2 מובהק - בטח התקפית - ואני מאוד מחבב את שאר הסגל. אממה, כמו בקאבס ואפילו באופן יותר קיצוני, הם פספסו יחד כבר רבע מהמשחקים האפשריים של ההורנטס. וגם מהשמיניה הזו, אלה שמשחקים הכי הרבה הם מילר, וושינגטון והייוורד (פספס רק משחק אחד, הכי הרבה נוכחות בקבוצה), שהם בערך מספרי 5-6-7 במערך. כשהייוורד שיאן ההופעות שלך, אתה יודע שזה לא ייגמר בטוב.

שאר הקבוצות במזרח קשה לי לראות אפילו בתקצירים. בולטת בעיקר מיאמי, הם פשוט הקבוצה עם הכדורסל הכי מכוער בליגה.

מנסה לרוץ על שאר המערב:
אז דיברנו כבר על הלייקרס ועל הוולבס, שתי קבוצות שמצליחות השנה (הלייקרס עם תואר קטן, הוולבס ראשונים בקונפרנס) בעיקר בגלל הסייז שלהם והקושי של קבוצות מסויימות להתמודד איתו. אני חושב שזה נתון ששווה להסתכל עליו, שכן כל הקבוצות שמצליחות מתחת לציפיות שלהן, הן כאלה עם בעיית סייז. סטיבן אדאמס נפצע בתחילת העונה ועושה רושם שיותר קשה לגריז עם החסרון שלו מאשר החסרון של ג׳א; פניקס חשבו שיוסוף נרקיץ׳ לבדו יספיק, ובקיץ נפרדו גם מאייטון וגם מג׳וק לאנדל שנתן דקות יפות בפלייאוף הקודם - כרגע במקום ה-10 בליגה עם מאזן כמו של הקאבס (ובניגוד לקאבס, זו קבוצה עם שני שחקני טופ 10), וכרגיל הווריירס הקטנים, עם מאזן כשל אטלנטה הלוזרים, מי היה מאמין שסטף הגדול יגיע לאותו מאזן של החיקוי שלו יאנג.
קבוצות שהגבוהים שלהם טובים, או מבצעים מעל המצופה (שנגון ברוקטס, צ׳ט בת׳אנדר, לייבלי במאבריקס) מצליחות יפה מאוד.

דנבר
האלופה והקבוצה הטובה בליגה לטעמי, עדיין ולמרות בוסטון והאחרות. הכדורסל הכי נכון והכי משובח. הפציעה של ג׳מאל מארי הפילה קצת יותר עומס על יוקיץ׳, ובאמת במשחקים האחרונים כבר רואים שחיקה. כמו כן, העזיבה של ברוס בראון וג׳ף גרין לא לוותה בהבאת וטרנים נוספים או שחקני יוטיליטי בשביל למלא את החלל שהשניים השאירו אחריהם. הם היו משמעותיים מאוד בפלייאוף בעיני, כן גם גרין.
מעבר לזה הם 17-9 טוב, המכונה מנגנת, יוקיץ׳ נראה כמו השחקן הטוב בליגה ותואר ה-MVP שלו בסכנה בעיקר בגלל עייפות המצביעים והעובדה הקבוצה לא צריכה ממנו הופעות MVP כי כולם Stepping up. מארי מעולה כשמשחק, גורדון אחלה, MPJ לדעתי השתפר, וקולדוול פופ תמיד שם. רג׳י ג׳קסון ודיאנדרה ג׳ורדן - שניהם בעונות טובות, ואפילו כריסטיאן ברון סיפק איזה פוסטר בטופ 10 אתמול שאולי יזריק לו את הביטחון להמשך העונה.
אמרתי בהתחלה שמהמרים הלכו עם קבוצות אחרות, ונכון שדנבר פייבוריטית גם אצל הבוקיז, אבל כשאתה רואה אותם משחקים אתה לא מבין איך אפשר להמר על סוס אחר.

אוקלהומה
אני לא דוקטור גדול לקבוצה הזו והצטרפתי מאוחר לבאנד וואגון, אבל כן יש לי טייק. אני חושב ששיי הוא השחקן הכי חתולי שראיתי מאז קובי בראיינט, וגם הסטט׳ מאוד מזכירות לי קובי קלאסי, כאילו אצל השאר יש איזושהי תנודתיות בסקורינג, אבל אצל שיי זה יהיה 30+ קבוע. כמו כן, אני ממש מופתע שהוא מחטיא מהמידריינג׳, הוא לוקח קשות, יש לו כל פיניש אפשרי בטווח ה-2, פשוט שחקן שלא ניתן לעצירה. 31.2 PER הוא מקליד העונה, זה מספר לברוני משהו (מקום שלישי אחרי אמבייד ויוקיץ׳, אחריו יאניס בהפרש קל, והרבה אחרים מקומות 5-6 - האליברטון ולוקה). לדעתי יש לו פאק קטן במנהיגות אבל מוקדם מדי לקבוע, נראה איך יהיו בפלייאוף.
יש להם הרבה דראפט אקוויטי ואני חושב שהקבוצה הזו צריכה להתחזק כמה שיותר מהר כדי לרוץ כמה שיותר רחוק. הקור שלהם שכולל את שיי, וויליאמס וצ׳ט הוא מצויין, דורט וגידי (שייך לספסל לדעתי) משלימים מצויינים.

סקרמנטו
לא שומרים, וזה מה שיעצור אותם, אבל סבוניס בעונה טובה, פוקס בעונה מדהימה (30 למשחק, לגארד שהוא לא איזה leathal scorer לפחות לא עושה רושם של כזה), אבל מבחינתי גולת הכותרת זה מאליק מונק. הגארד האתלטי הנפלא הזה, שגם קולע מצויין, עשה קפיצת מדרגה ענקית השנה בעיני, בתחום היצירה לאחרים. 5 אסיסטים למשחק לשחקן ספסל (25 דק למשחק), אבל רואים פשוט שיש לו שיתוף פעולה עיוור גם עם פוקס וגם עם סבוניס, ובעיני זה ממש מסביר את היכולת שלהם לרוץ ולנצח בקלות, כאשר יש שחקן שעובד בשביל הכוכבים שלו. זה לדעתי מה שהיה חסר לג׳מאל קרופורד בשביל להפוך לסטאר אמיתי, ולא לסטאר נגד המחליפים, ומונק פשוט מפתח את זה בקלילות. קריירה שבקלות יכלה ללכת לכיוון הג׳יי אר סמית׳, הוא מצא עצמו מחדש בקינגס, ולדעתי הוא האקס פקטור שם, כשהוא טוב הכל מנגן ומנגן יפה.

דאלאס
לוקה מדהים, לייבלי פגיעה בול, סגל משלים שממלא את רוב הצרכים, בניגוד לשנה שעברה שהיה סגל מחורר, והמאבריקס בפלייאוף בלי פלייאין, אפילו למרות עונה בינונית ופציעה של האנטישמי השטוח.

החצי משחק בין הקינגס (14-9) לבין הקליפרס, לייקרס, פליקנס ורוקטס, הוא המבדיל בין הדבוקות, כי אני חושב שכל הקבוצות לעיל מפחידות, בעוד שלבאות יש עם מה להפחיד אבל יש חסרונות ברורים. את הלייקרס והפליקנס עשינו, בוא נדבר קצת על הקליפרס והרוקטס.

רוקטס
פייר, חשבתי שלא יצא מהם כלום והם לא יצליחו בכלל להעמיד קבוצה שמשחקת משהו שנראה כמו כדורסל. אוברפיי מוזר לשחקנים לא כאלה טובים. אבל את המהלך הגדול לדעתי הרוקטס עשו בעמדת המאמן - אימה יודוקה איז דה ריל דיל. מקבוצה שלא יורדת להגנה הוא הפך אותם לקבוצה ששומרת. ואן-פליט אמנם מסדר את ההתקפה, אבל המשמעת של המתקיפים לדעתי זה גם קרדיט למאמן. בחירות הדראפט הנוצצות שלהם - ג׳בארי סמית׳ וג׳יילן גרין - לא יודע עד כמה הם התקדמו, אבל יש להם אחד, אלפרן שנגון, שפשוט מעלה ערך בכל דקה, ויותר חשוב מזה, עוזר לחברים לקבוצה שלו להיראות יותר טוב בדרך למאזן חיובי ומקום מעל הפלייאין. לא יאומן.

קליפרס
חשבתי שזה לא יעבוד ושהטרייד על הארדן גרוע. הטרייד גם החליף את העומק שלהם בשחקן שלא שומר, יוצר קצת בעיות וכפילות עם ראס על העמדה ובעיקר עם ג׳ורג׳ על הכדור. למרות זאת, ג׳ורג׳ וקוואי מגיבים היטב, הארדן דווקא מניע להם את ההתקפה, זובאץ חזר להיות פקטור והקליפרס עם 8-2 בעשרת המשחקים האחרונים. את הרבעון סיימו ב14-10חיובי, אז מסתבר שהתקופה האחרונה טובה עבורם. אישית אני חושב שחסר להם ביג בהגנה,זה נראה נורא עם זובאץ בחילופים. מפחד מהפציעות שלהם (ג׳ורג׳ וקוואי כל כך פריכים) ופלייאוף הארדן כבר מתקרר על הקוים. לדעתי דשא לא יצמח שם, אבל יהיה לראות את ההתרסקות מהצד.

ווריירס
מבזבזים עוד עונה של סטף, על השאריות של קליי והטמטום של דריימונד. לוני נתן הופעות הירואיות בפלייאוף, אבל כשלא כל הקבוצה אינטנסיבית כמוהו, אז האינטנסיביות שלו מבוזבזת לשווא. הקבוצה תלויה לחלוטין בניסים של סטף מקו השלוש, לכן הם עם 10 ניצחונות ולא 6, פתיחת העונה הטובה שלהם היתה הכי מבלבלת. עכשיו הם בעיקר נראים כמו רועה ללא עדר, או עם עדר פצוע וחבול, ועכשיו שהכבשה השחורה הורחקה הם בצרה צרורה.
 

Krit123

Well-known member
סיכום מעולה נועם (y)

-מסכים לגבי הטורניר, רק מקווה שיפחיתו משחקים בעתיד, בטח לקראת הרחבה של הליגה. מסכים שההחלטה של הלייקרס בתור פרנצ'ייז עתיר הישגים להרים באנר נותנת לגיטימציה למועדונים פחות מוצלחים לעשות דבר דומה מבלי לצאת נואשים.

-בהקשר של הטופ 3 (מילווקי - פילי - בוסטון) שווה לציין את הפער באיכות המאמן, בעקיפין מייצר להם פער בעומק. עושה רושם שנורס מפיק את המקסימום מהרוטציה, בעוד שאצל האחרות מקוששים דקות חיוביות מהספסל. בגלל שהוא מוביל את השינוי, יש סיכוי שהם מרחק קייל קוזמה אחד או טרייד בסדר גודל דומה מלצאת מהמזרח ולאיים על התואר.
אתמול בסגל חסר הסלטיקס שיחקו בהרכב נמוך מול אורלנדו וזה עזר להם לנצח אותם לראשונה העונה, ואם ימשיכו לתת לסטיבנס דקות הם כמובן יזכו באליפות, אז אולי יפגינו גמישות בהמשך. בינתיים עושה רושם שמאזולה מבצע שינויים רק שזה נכפה עליו.
אני מחזיק בדעה שיאניס מסוגל לעבור את בוסטון ופילי ללא שומר פרימטר דגול, כל עוד מידלטון ישחק ב-85% יכולת, או לחלופין המאמן יבוא עם ראש פתוח בנוגע לחלוקת הדקות. הייתי מסמן לא רק את בווצ'אמפ אלא גם את אנדרה ג'קסון.
עוד נוסיף שמיאמי עדיין במיקס לטעמי.

-אולי הפייסרס הצליחו לצאת מהטורניר בידיים ריקות ועם target on their back בעת ובעונה אחת. לפני שקיבלו 40-20 מדיוויס ו-64 מיאניס היו לי ספקות רציניים לגבי היכולת להתמודד עם ביג מן קטלני בצבע שמסוגל להזיז רגליים בהגנה, וכן גם באם נחשב פה, אז אני לא רואה אותם מדלגים עד לגמר אזורי כבר העונה. מה שכן, תהיתי מי מבין מהקבוצות הצעירות (הוקס/קאבס/אורלנדו/טורונטו) תצאנה ראשונה מהבינוניות במזרח, סימנו עצמם כפייבוריטים.

-הפליקנס לא מפחידים כרגע, הדבר היחיד שהם הוכיחו כקולקטיב זה סף שבירה נמוך. ארבעת השחקנים הבכירים שלהם בעלי אוריינמטציה התקפית, משהו שחייב להשתנות בשביל שנתחיל בכלל לתהות לגבי ציונגרם כאופציות ראשונות. הייתי אומר שהם מסוגלים לעשות אפסט ליריבה עדיפה, ובאותה המידה לעוף מהפלייאין.

-סימני השאלה לגבי הוולבס נוגעים בעיקר ליכולת של טאונס וגובר בפלייאוף. החשיבות המערכתית שלהם עצומה ואנט מן לא מספיק יציב בשביל לספוג ירידה שלהם.

-אצל דנבר הכל תלוי בספסל ואיך תראה הרוטציה בפלייאוף. מאוד מסכים לגבי השחיקה של יוק, אם כי מייקל פורטר ג'וניור לא עשה שיפור ממשי.

בכללי אני מסכים לגבי אוקייסי, הקליפרס, הקינגס, יוסטון ודאלאס. סאקרמנטו צריכים חתיכה נוספת, והרול פליירס של דאלאס קולעים בצורה יוצאת דופן, לא בטוח לגבי המשכיות.

-התבטאתי שהווריורס לא רק מבזבזים את הפריים של סטף הם גם מקצרים אותו בהעמסת יתר. אני לא יודע אם שווה להם לעשות מהלך בהינתן הפתיחה.

בהמשך נוסיף לגבי ההורנטס ושאר השבורות במזרח :)
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
קודם כל, סיכום נהדר!

חברה לי התייחסות לעניין חסויים שמציק לי ולכן אני אעלה את הנושא 😜
אני צופה בליגה הזאת כבר די הרבה זמן כמו שאתם יודעים ואני לא זוכר רוקי שמגיע עם הייפ כל כך גדול בסה"כ די עומד בציפיות האישיות ממנו ווואלה, הקבוצה שלו לא משתפרת אפילו קצת.
לוקח בחשבון שיכול להיות שהספרס פשוט עושים טאנקינג פסיכי ותוך כדי גם מריצים את הצרפתי אבל עדיין זה מוזר לי.
תביא ניצחון, תראה שאתה משפר את הקבוצה שלך ולא סתם היה סביבך הייפ שנתיים

אותי באופן אישי זה מאכזב
 

Rapgamer

Well-known member
אני צופה בליגה הזאת כבר די הרבה זמן כמו שאתם יודעים ואני לא זוכר רוקי שמגיע עם הייפ כל כך גדול בסה"כ די עומד בציפיות האישיות ממנו ווואלה, הקבוצה שלו לא משתפרת אפילו קצת.
לוקח בחשבון שיכול להיות שהספרס פשוט עושים טאנקינג פסיכי ותוך כדי גם מריצים את הצרפתי אבל עדיין זה מוזר לי.
תביא ניצחון, תראה שאתה משפר את הקבוצה שלך ולא סתם היה סביבך הייפ שנתיים

אותי באופן אישי זה מאכזב
הספרס לא מוכוונים לנצח בשום מובן.
פופוביץ' עושה מלא התנסויות, יש הרכבים שהוא יודע שעובדים לו יותר טוב אבל הוא לא ממהר להשתמש בהם יותר.
גם וומבי עוד בשלב שהוא בוחן את סט היכולות שלו, מתרגל לקצב ולאינטנסיביות של הליגה. הרבה שחקנים צעירים מתעניינים יותר במספרים מאשר בלעשות את הדברים הקשים שמביאים ניצחונות. וזה הגיוני שאם יש לך טאלנט כמוהו אתה נותן לו בהתחלה לפרוש כנפיים.

וגם צריך לומר שבינתיים הוא לא מספיק טוב כדי להשפיע משמעותית על טור הניצחונות שלהם. במבחן העין שלי הוא כן impactful בהגנה אבל מבחינה התקפית לא בטוח שהתועלת עולה על הנזק.
יש מספיק שחקנים גדולים שנכנסו לליגה עם הייפ אבל לא השפיעו על ניצחונות בשלב מוקדם. רוקי דוראנט לא השפיע בכלום. רוקי לברון לא השפיע הרבה. ואנחנו אפילו לא מדברים על עונת הרוקי של וומבי אלא על הרבע הראשון שלה.
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
קליבלנד לפני לברון 17 ניצחונות, 65 הפסדים
קליבלנד בעונת הרוקי של לברון 35 ניצחונות, 47 הפסדים

אתה צודק לגבי דוראנט אבל אני גם לא זוכר שהיה סביבו כזה הייפ מטורף, ההייפ הלך לגרג אודן.

ברור שוומבי עדיין "בוסר" אבל לי זה מוזר שאתה לוקח שחקן שיש סביבו כזה טירוף וגם מגיע למועדון מכובד ולא לאיזה ווייזרדס ואז אתה אומר לו, יאללה, בוא נפסיד.
אני לא אומר שהוא פלופ, זה ברור שהוא לא.
אני אומר שכל הגישה של הקבוצה ושלו, לא נכונה בעיניי.
 

Rapgamer

Well-known member
קליבלנד הגיעה ל17 ניצחונות תוך מאמץ טנקינג, אני מניח שהייתה יכולה לנצח 27 לולא רצתה להיות בprime position ללברון. כן הוא שיפר אותם קצת אבל עדיין הם היו סה"כ חלשים.

היה הייפ מטורף לגבי דוראנט, דיברו על אודן ועליו כשני generational players באותו דראפט.
ובכל מקרה זה לא משנה ההייפ, דוראנט לא היה מספיק טוב בעונת הרוקי כדי להשפיע ממשית על ניצחונות וכנראה שגם וומבי לא.

אני סומך על הfoundation שיש לספרס שהם לא יחנכו את וומבי להיות שחקן לוזר שרק מחפש מספרים והיילייטס. ואני מוצא את ההיגיון בגישה שלהם לא להגביל את היצירתיות שלו בשלב כל כך מוקדם, לתת לו לעשות טעויות, בחירת לוטרי גבוהה נוספת רק תשרת אותם בטווח הרחוק.
 
למעלה