סוכר חום

hal767

New member
צר לי לשמוע דברים אלה

ידוע לי שישנם כשלונות בחקלאות האורגנית, וזה תמיד מצער. ישנם גם כשלונות בחקלאות המודרנית. דברייך הם לא בסתירה לדברי. כל שאמרתי הוא ששמעתי פעמים רבות השמצות מצד חקלאים רגילים כלפי החקלאות האורגנית, ובחלק גדול מהמקרים היו אלה אנשים ללא ידע וניסיון בתחום. כמו בכל תחום אחר גם כאן ישנם כשלונות, אבל כשלונות אלה מתאזנים גל ע"י הצלחות רבות. מאחל לך להמשיך ולהצליח בעתיד.
 

צימעס

New member
בואי נניח שבגידולים אורגניים מרססים

אבל - נניח - 20% ממה שעושים כרגיל. כבר משו, לא?
 

mise

New member
עד כמה שזכור לי,

בירחון הזה (אין לי אותו בבית) כתוב שההיתר הוא ל - 97% שימוש קונבנציונלי, אז זה לא בדיוק 20% /-:
 

hal767

New member
לדעתי, את טועה

אנא בדקי זאת דרך המקור, כלומר, ישירות מהירחון.
 

mise

New member
לא יכולה.

הירחון כבר לא בהישג ידי. אבל יכול להיות שאוכל לשאול ביום שישי הקרוב.
 

טלי12345

New member
משהו לא ברור לי

מה רע ללתת אנטיביוטיקה לפרה שיש לה דלקת? הדשברה ביולוגית זה בכלל לא ריסוס כימי אלא שימוש בגורמים ביולוגים שונים(למשל בעלי חיים) .
 

טלימה

New member
אנטיביוטיקה

כמו בבני-אדם, האנטי' היא גורם בעייתי - מתן אנטיביוטיקה נשען על התיאוריה הגורסת כי חיידיקים מהווים בעיה בריאותית. אולם האמת היא שרוב החיידקים הם טובים ואף נחוצים לפעולה נכונה של הגוף. מתן אנטיביוטיקה מחליש את פלורת המעיים כולה ומשנה את איזון החיידקים בגוף. האנטיביוטיקה הוכחה כגורמת לשינוי בחידקים - הם משתנים כדי להתגבר עליה ונוצרות מחלות קשות וחזקות יותר. גם החקלאות הרגילה מכירה בבעיתיות של האנטי' וחלב מפרות שקיבלו אנטי' עובר לעגלים או נשפך במשך 3 ימים ממתן התרופה.
 

טלי12345

New member
אכן יש צורך לשפוך את החלב

בין היתר כי אי אפשר להפוך אותו לגבינה(כך את יכולה להיות בטוחה ששלא מגיע לביתך חלב מפרה שקבלה אנטיביוטיקה). אבל אין זה נכון שרב החידקים שגורמים לדלקת עטין לא מהווים בעיה בריאותית... פרה שיש לה דלקת עטין זקוקה לאנטיביוטיקה.
 

mise

New member
לא נכון.

(לגבי:) "פרה שיש לה דלקת בעטין זקוקה לאנטיביוטיקה". זה כמו שתגידי כאקסיומה: "ילד שיש לו דלקת אוזניים זקוק לאנטיביוטיקה". אז אני אומרת: לא נכון. וזה בטח לא אורגני, כי זו לא ראיה הוליסטית.
 
היתה לך פעם דלקת בשד?

יש לך מושג כמה שזה כואב? דלקת אזניים יכולה לנבוע ממקור חיידקי או ממקור ויראלי. דלקת בשד ברוב המכריע של המקרים היא דלקת חיידקית. מעבר לאורגני או לא אורגני (אם ניטוש את הנושא הזה לרגע), אני חושבת על הפרה המסכנה שסובלת ללא טיפול. בעיני, הומני יותר חשוב מאורגני.
 

mise

New member
אני אמרתי ללא טיפול?

אני אמרתי בלי אנטיביוטיקה, לא "ללא טיפול". חס ושלום. לא לאדם ולא לחיה.
 

טלי12345

New member
מה שאני אומרת הוא

שלחקלאי בעצמו לא כל כך משתלם לתת אנטיביוטיקה, לכן הוא יתן אותה רק במקרים שיש בה צורך באמת ולא בכל מקרה. ובמקרים של דלקות אזניים לפעמים יש צורך באנטיביוטיקה(אם כי לא תמיד) מזון אורגני היא מטרה מצויינת, צריך לדאוג לשלומם של בעלי החיים בדרך כי לא רק התוצר חשוב. מקריאת חומר בנושא, אין כרגע הרבה דרכים אחרות לטיפול בעטין דלוק.
 

mise

New member
באנגליה מטפלים

בעדרים האורגניים בהומיאופתיה, ואני מכירה עדר אחד מטופל הומיאופתית גם בארץ. (טוב, לא מכירה את כל העדר, רק את חוה, העיזה הותיקה). יש אנשים שאנטיביוטיקה לא עומדת אצלם כאופציה, כי דרך הטיפול והמחשבה לגבי חולי ובריאות שונה לגמרי מהמחשבה המערבית הקונבנציונלית.
 

אשכר ש

New member
בזמנו שמעתי

שבהרדוף מטפלים בדלקות עטינים בעזרת הומאופתיה, סתם שמועה?
 

טלי12345

New member
גם האנשים שלא רואים זאת כאופציה

יכולים לנהוג כך כי תמיד אפשר להגיע לאנטיביוטיקה שלא תביני לא נכון. אני לא בעד אנטיביוטיקה בכל מצב, ממש לא- להיפך. אבל אני סבוכה שניתן ורצוי להנות מכל העולמות- להימנע ככל שניתן מאנטיביוטיקה ולעשות דברים שנראים לי עדיפים, ובמקרה הצורך לדעת שניתן להשתמש בה. אגב הומאופתיה היא לא מילת קסמים(כפי שאנטיביוטיקה אינה מילת קסמים) הכל נכנס למזנון גדול , כמו מזנון של חתונה וכל אחד יכול לטעום ממה שהוא רוצה ומעדיף
בעיני אם חשוב לך הנוש הזה אפשר לראות איך לעודד מגדלים לראות אופציו ת אחרות . ואת יודעת מה?אשמח לעזור
 

טלימה

New member
אני מסכימה עם MISE

הכי טוב - לגדל בבית. שני הכי טוב - לקנות ממגדלים קטנים שמכירים.
 

טלימה

New member
אווףףףףףףףףףףףףףףףף!!!

איך פספסתי את הדיון הזה. המחשב שלנו היה אצל הרופא. יש יש יש יש אוכל אורגני. אל תוציאו את דיבתם של כל המגדלים רעה. יש מגדלים שלא מרססים בכלל, גם לא בחומרים המאושרים לאורגני. יש תקן ויש מי שאוכף אותו. יש אופים שאופין לחם שכולו מקמח מלא ואורגני. אין לי הרבה זמן ולא קראתי הכל. רק רציתי להזהיר שלא תוציאו דיבה ולשון הרע על אנשים שעובדים קשה ומעוניינים בטובת האדם והאדמה. תודה.
 
למעלה