נת"ע: גם בדיפו החלו להניח מסילות הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
בנספר מיוחד כרך 3 בתוכן עניינים

קראתי את כל מסמכי המכרז ולא הבנתי שמדובר בתחנה תת קרקעית
לא ברור לי מאיפה המידע הזה. אין צורך בתחנה תת קרקעית.
אגב יש עוד פרויקט שלא ראיתי שבכלל יצא אליו מכרז שקשור להפעלת הקו האדום. בתחנת "אם המושבות" (שם מוזר לכשעצמו) צריכים לבנות גשר הולכי רגל מעל לכביש גהה. אני לא ראיתי ולא שמעתי שיש עבורו מכרז. מה הטעם בתחנה הזו אם לא יהיה חיבור לאיזור התעסוקה של קרית אריה.
בנספר מיוחד כרך 3 בתוכן עניינים
שם של פרק מספר 5 "תעודת אכלוס לתחנה תת קרקעית"
אולי זאת טעות במסמך כי פשוט לקחו תבנית ממסמכים עבור תחנות אחרות.
 
הכוונה כנראה לכך שיש בה חלק תת קרקעי בגלל המעבר לתחנת רכבת

בנספר מיוחד כרך 3 בתוכן עניינים
שם של פרק מספר 5 "תעודת אכלוס לתחנה תת קרקעית"
אולי זאת טעות במסמך כי פשוט לקחו תבנית ממסמכים עבור תחנות אחרות.
הכוונה כנראה לכך שיש בה חלק תת קרקעי בגלל המעבר לתחנת רכבת
ישראל.
הרכבות הקלות עצמן ורציפי התחנה עצמם לא יהיו מתחת לקרקע בתחנה.
זו לא תחנה תת קרקעית כמו תחנות תת קרקעיות ממש של הקו האדום.
מצד שני זו לא תחנה קרקעית פשוטה כמו התחנות בתוואי הראשי בפתח תקוה או ביפו ובת ים.
 
התחנה לא תת קרקעית, המעבר אליה מרכבת ישראל יהיה תת קרקעי

מעניין, לפי המסמכים אכן מדובר בתחנה תת קרקעית
לא לגמרי ברור לי העניין הזה.
למה בעצם זאת תחנה תת קרקעית?
אני מבין שיש צורך במנהרה להולכי רגל בשביל לחבר לתחנת רכבת ישראל, אבל למה שהתחנה עצמה תהיה תת קרקעית?
אגב הם נותנים פחות משנתיים לכל הפרוייקט (של בניית התחנה).
התחנה לא תת קרקעית, המעבר אליה מרכבת ישראל יהיה תת קרקעי
וחלק מתוואי המסילות ממערב לתחנה יהיה תת קרקעי.
 

Bus Nerd

Active member
המעבר התת"ק לתחנת הרכבת זה לא עסק פשוט

נת"ע רשמו שהתמונה היא מדפו.
נדמה לי שהם ירצו לסיים את הדפו בהקדם (תוך מספר חודשים) כדי להתחיל בהרצת הציוד הנייד כשזה יגיע לארץ (לדעתי יגיע תוך חצי שנה עד שנה).
לגבי תחנת קרית אריה, מה בדיוק יש לבנות שם?
מדובר בתחנה שעל הקרקע, נכון?
זה בסה"כ רציפים ומעבר תת"ק לתחנת רכבת.
אין שם יותר מדי מה לבנות לדעתי.
המעבר התת"ק לתחנת הרכבת זה לא עסק פשוט
הנה התוכניות:

https://www.nta.co.il/sites/default/files/krk_4.3_-_rshymt_tknyvt_vtknyvt.pdf

צריך להאריך את המעבר הקיים מתחת למסילה פעילה, להרחיב אותו, להוסיף ולידטורים ועמדות בידוק של ר"י בממשק בין הקו האדום לתחנת ר"י, חדר טכני, דרגנועים, מעליות (כולל אם אני זוכר נכון גם הזזה של הדרגנוע והמעלית הקיימים היום בתחנת ר"י), הרציפים עצמם (נדמה לי גם עם הכנה לרציף שלישי של ר"י), הסטת מובל ניקוז, ועל הדרך גם שיפוץ כללי בתחנת קריית אריה... זה פחות מסובך מתחנה תת קרקעית כמובן אבל זה עדיין לא "פשוט" והרבה יותר מסובך מתחנה פשוטה ברחוב.
 
בתור נוסע יומי ברכבת ישראל, אני מביט לצד הדיפו ורואה שיש שם

כן, עובדים שם כעת בקדחתנות על תחנת קרית אריה של הרק"ל
אני די בטוח שהתמונה היא של המסילות של התחנה.
דווקא העבודות על הדיפו עצמו קצת נעצרו.
בתור נוסע יומי ברכבת ישראל, אני מביט לצד הדיפו ורואה שיש שם
התקדמות, אני עובר בתחנת קרית אריה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה