נתיבי ישראל פירסמה מכרז מעניין לקטע כביש 4 בין רעננה למורשה

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
BRT דומה למה שאתה מציע זה דומה למשהו שהצעתי בפורום זה לפני

וגם בקטע דרור-רעננה אין ריכוז יישובים. גם שם זהו קו מיותר.
לדעתי אם כבר שיבנו שלוחת רכבת כלשהי (או אפילו BRT/LRT ברמת שירות מספקת) בין קו הרכבת הכבדה באזור בית יהושע, מזרחה לצומת דרור וגוש תל מונד, צפונה בתוואי 562 בין קדימה-*צורן, פרדסיה והסיום בכפר יונה (או משם מערבה חזרה אל נתניה).
BRT דומה למה שאתה מציע זה דומה למשהו שהצעתי בפורום זה לפני
מספר שנים.

 

סנוי

New member
מעניין! אולי התוואי לא עמוס מספיק ל-BRT. אולי טייבה-רעננה?

BRT דומה למה שאתה מציע זה דומה למשהו שהצעתי בפורום זה לפני
מספר שנים.
מעניין! אולי התוואי לא עמוס מספיק ל-BRT. אולי טייבה-רעננה?
טייבה -> טירה -> צומת רעננה? ובעתיד הרחוק הקו המזרחי...
 

alantan

New member
זה בדיוק BRT, אבל לא במובן שמקובל לחשוב עליו

מעניין! אולי התוואי לא עמוס מספיק ל-BRT. אולי טייבה-רעננה?
טייבה -> טירה -> צומת רעננה? ובעתיד הרחוק הקו המזרחי...
זה בדיוק BRT, אבל לא במובן שמקובל לחשוב עליו
היום כשאומרים BRT מתכוונים להעברת מאסות של נוסעים באמצעי שמוקם במקום ברכבת קלה. כמו במטרונית למשל.

ראשי התיבות הם Bus Rapid Transit, ואכן BRT מיועד לספק רמת שירות מסוימת. רמת שירות שאמורה להשתוות לרכבת מבחינת פחות עיכובים ברמזורים ותחנות, תדירות סבירה ומשך נסיעה קבוע שאפשר לדעת מראש מתי תגיע.

כלומר, אין הכרח שהדבר ישמש מאסות של אנשים. אחרת היו קוראים לזה BMT
(Bus Mass Transit).

התכנית שלי באה כדי לפתור בעיה - אין אפשרות להגיע מישובים אלה לעבודה בגוש דן בבוקר בצורה אמינה. הפקקים ביציאות מהישובים ולאורך כביש 4 הם גרועים ובלתי צפויים. התכנית לא דורשת תשתיות יקרות אלא רק העדפה וסלילה של כמה קטעים קצרים שיועדו רק לתחבורה ציבורית.

כמובן שאפשר לשקול עוד תוואים, אבל המטרה היתה לעזור לתל מונד, קדימה וכו' להגיע לרכבת. ועל הדרך (טוב, מעט אחריה) בקו כמעט ישר יש גם את קלנסווה וטייבה.
 

סנוי

New member
מעניין! ואולי עדיף גם טייבה-צומת רעננה? יותר פוטנציאל נוסעים

BRT דומה למה שאתה מציע זה דומה למשהו שהצעתי בפורום זה לפני
מספר שנים.
מעניין! ואולי עדיף גם טייבה-צומת רעננה? יותר פוטנציאל נוסעים
(טייבה -> טירה -> צומת רעננה)
 
הקו הורוד שעיריית רעננה מטרפדת היה אמור להגיע עד ניר אליהו

מעניין! ואולי עדיף גם טייבה-צומת רעננה? יותר פוטנציאל נוסעים
(טייבה -> טירה -> צומת רעננה)
הקו הורוד שעיריית רעננה מטרפדת היה אמור להגיע עד ניר אליהו
משם להאריך אותו לכוכב יאיר וטייבה זה מרחק קצר.
הקו הצהוב אמור להגיע עד טשרניחובסקי פינת בן יהודה בכפר סבא. משם להאריך אותו לטירה ואף לטייבה זה גם מרחק קצר, אבל הקו הצהוב אמור להיות רק"ל ולא BRT.
 

Rubim88

New member
הצעה טובה..

BRT דומה למה שאתה מציע זה דומה למשהו שהצעתי בפורום זה לפני
מספר שנים.
הצעה טובה..
כיום עם תחנת קריית ספיר הנבנית יהיה עדיף להמשיך אליה במקום לבית יהושע, ואז להכנס ולנתניה(לצד הקו הכתום וקווים נוספים כחלק ממערכת BRT).
 

alantan

New member
אולי - יש שיקולים לכאן ולכאן. קריית ספיר זה פניה צפונה וזה

הצעה טובה..
כיום עם תחנת קריית ספיר הנבנית יהיה עדיף להמשיך אליה במקום לבית יהושע, ואז להכנס ולנתניה(לצד הקו הכתום וקווים נוספים כחלק ממערכת BRT).
אולי - יש שיקולים לכאן ולכאן. קריית ספיר זה פניה צפונה וזה
יאריך את הדרך לאלה שישתמשו בקו כדי להגיע לרכבת לתל אביב. מצד שני, יש יתרון בקישור לנתניה.
 

Rubim88

New member
רק היתרון של קישור לנתניה עולה על הבדל הזמן הזניח יחסית לזמן

אולי - יש שיקולים לכאן ולכאן. קריית ספיר זה פניה צפונה וזה
יאריך את הדרך לאלה שישתמשו בקו כדי להגיע לרכבת לתל אביב. מצד שני, יש יתרון בקישור לנתניה.
רק היתרון של קישור לנתניה עולה על הבדל הזמן הזניח יחסית לזמן
הנסיעה הכולל. למה זניח? מדובר בתוספת של 800-1800 מטר(תלוי מה התוואי מההתפצלות בכפר נטר עד לספיר), גם עם תוספת זמן עצירה בתחנה זו הארכה של דקה-שתיים.
 

alantan

New member


רק היתרון של קישור לנתניה עולה על הבדל הזמן הזניח יחסית לזמן
הנסיעה הכולל. למה זניח? מדובר בתוספת של 800-1800 מטר(תלוי מה התוואי מההתפצלות בכפר נטר עד לספיר), גם עם תוספת זמן עצירה בתחנה זו הארכה של דקה-שתיים.
 

סנוי

New member
בדיוק. ככה נותנים קישור טוב גם לנתניה וגם למסילת החוף

הצעה טובה..
כיום עם תחנת קריית ספיר הנבנית יהיה עדיף להמשיך אליה במקום לבית יהושע, ואז להכנס ולנתניה(לצד הקו הכתום וקווים נוספים כחלק ממערכת BRT).
בדיוק. ככה נותנים קישור טוב גם לנתניה וגם למסילת החוף
 

Rubim88

New member


מה בדיוק ישמש קטע לאורך כביש 4 בין חדרה לבית ליד?
מכללת רופין? או שמתכננים להפשיר את כל הקרקעות באיזור לבנייה רוויה?
&nbsp
נשמע לי חסר תכלית בערך כמו המסילה המזרחית או מסילה לאילת.

מיותר לגמרי, רכבת כבדה היא לא הכלי לשירות האזור הזה(בין חדרה לכביש 57). החלק הקריטי נגמר באזור נתניה(גם לאחר התפתחות ישובים), משם אפשר להתחבר למסילת החוף. לשדרג את החיבור לחדרה אפשר לעשות בדרכים אחרות.
 

סנוי

New member
מסכים איתך וגם עם "טיבט". לדעתי עושים מזה סיבוך יותר ממה שזה

אם זה כל כך מסובך אז אולי עדיף להעביר מסילה בתוואי של דרך
רבין בפתח תקוה? לא ששם זה גן שושנים, אבל כל מי שרק מזכירים לו את הרעיון של מסילה בכביש גהה מדבר על אתגר הנדסי שנשמע כמו המסילה הסינית לטיבט.
מסכים איתך וגם עם "טיבט". לדעתי עושים מזה סיבוך יותר ממה שזה
 

alantan

New member
זה כן מסובך אבל התגברנו על מכשולים הנדסיים בעבר

מסכים איתך וגם עם "טיבט". לדעתי עושים מזה סיבוך יותר ממה שזה
זה כן מסובך אבל התגברנו על מכשולים הנדסיים בעבר
בהחלט יצטרך קטע תת קרקעי ואגב התכניות לשדרוג כביש 4 מדברות על תכנון קטע תת קרקעי של כביש באיזור גבעת שמואל.
 

סנוי

New member
ואל תשכח את תכנית האוצר שהעלתה רעיון למטרו רדיאלי באזור.. :)

זה כן מסובך אבל התגברנו על מכשולים הנדסיים בעבר
בהחלט יצטרך קטע תת קרקעי ואגב התכניות לשדרוג כביש 4 מדברות על תכנון קטע תת קרקעי של כביש באיזור גבעת שמואל.
ואל תשכח את תכנית האוצר שהעלתה רעיון למטרו רדיאלי באזור.. :)
 

Rubim88

New member
לא פחות זה בלשון המעטה..

לא היה מכרז לקטע הדרומי יותר. היה תכנון מוקדם לקטע הצפוני
יותר - בין רעננה לחדרה.
התכנון של מסילה בקטע הדרומי יותר בינתיים אינו יותר מהצהרת כוונות.
לנתיבי ישראל יש כוונה לבצע שדרוג של הקטע בין בר אילן למחלף גהה שבשלב הזה לא לוקח בחשבון מסילת רכבת.
מסילת רכבת בין גהה לגנות זה פרויקט מורכב ביותר שבעייתי לבצעו הן על פני הקרקע והן מתחת לפני הקרקע, בגלל שזה פרוזדור של הרבה תשתיות תת-קרקעיות.
זה פרויקט לא פחות מורכב מהוספת מסילות בפרוזדור האיילון.
לא פחות זה בלשון המעטה..
עם חוסר המקום והמחלפים השונים בתוואי סביר שהאופציה הריאלית והמסובכת פחות היא למסילה בקטע הזה היא מתחת לקרקע.
 
גם מסילה מתחת לקרקע זו אופציה מסובכת מאוד בתוואי הזה

לא פחות זה בלשון המעטה..
עם חוסר המקום והמחלפים השונים בתוואי סביר שהאופציה הריאלית והמסובכת פחות היא למסילה בקטע הזה היא מתחת לקרקע.
גם מסילה מתחת לקרקע זו אופציה מסובכת מאוד בתוואי הזה
יש מתחת לקטע הזה של כביש 4 אוטוסטרדות של תשתיות.
חשמל, מים, ביוב, תקשורת, נפט, גז ומה לא...
 

Rubim88

New member
גם ככה מתכננים לעשות שם מנהרת תשתיות בתת"ל 19

גם מסילה מתחת לקרקע זו אופציה מסובכת מאוד בתוואי הזה
יש מתחת לקטע הזה של כביש 4 אוטוסטרדות של תשתיות.
חשמל, מים, ביוב, תקשורת, נפט, גז ומה לא...
גם ככה מתכננים לעשות שם מנהרת תשתיות בתת"ל 19
וגם אם לא, אם הקו האדום נע 30 מטר מתחת לקרקע גם רכבת כבדה יכולה(ואני בספק אם זה יהיה נחוץ במקרה הזה, סביר שהתשתיות התת קרקעיות לא מתקרבות לעומק הזה).
מסתבר שבמסגרת תת"ל 19, הכוונה היא לפנות מקום במפלס הכביש למסילת רכבת(על חשבון מסלולי נסיעה משולבי מנהרת תשתיות שירדו מטה)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה