אז קדימה!אפשר בהחלט לתגבר את קו מלחה ת''א ללא
כל בעיה תפעולית מערכי הסימנס משפרים את מערך הנייד הרכבתי. אפשר לשחרר לטובת הקו לפחות עוד 4 עד 5 סטים במיידי.
ויפה שעה אחת קודם.
אז קדימה!אפשר בהחלט לתגבר את קו מלחה ת''א ללא
כל בעיה תפעולית מערכי הסימנס משפרים את מערך הנייד הרכבתי. אפשר לשחרר לטובת הקו לפחות עוד 4 עד 5 סטים במיידי.
מייקל, תחנת בני ברק היא לא ממש בני ברק.נכון . ללא רצף סביר בשרות לפחות
פעם בשעה לכל כוון, בחרו נוסעים לא מעטים, אלו שהעדיפו בעבר מסיבות שונות את הנסיעה הנוחה ברכבת, לדלג על השרות הרכבתי ממלחה לבית שמש וגוש דן ובחזרה בשל השרות הדליל. המצב נכון להיום מוביל במקרה האופטימי לעמידה במקום באשר למספר הנוסעים . אין בליבי כל ספק כי הפעלת השרות במתכונת של רכבת כל שעה כבעבר, ישיב את הנוסעים שנטשו, ואף יביא נוסעים נוספים לקו ההררי עד לחיבור בית שמש (אם בכלל) לקו המהיר שצפוי להפתח אחרי 2016 איה''ש כדאי ורצוי לשפר את השרות הקיים למלחה הן ע''י תוספת רכבות בכל שעה והבאת המודעות לקיום של קו רכבת לירושלים באמצעי התקשורת השונים. כבעבר דעתי היא, שלא נסתם הגולל על הקו ההררי, עצירת רכבת בתחנת כפר חב''ד ואולי בחירת תחנת בני ברק כתחנת קצה יכולה להעלות באופן דרמתי את מספר הנוסעים מתוך מאגר הנוסעים מהמגזר החרדי. האם נעשה "הכל'' לקדם את הקו הירושלמי? לא ולא.
החורים בלו"ז פגעו בעיקר באיכות השירות ופחותזה לא משנה.
החורים בלו"ז פגעו קשות ברציפות השירות, והתוצאה היא שפחות נוסעים בוחרים ברכבת.
החורים בעייתייםהחורים בלו"ז פגעו בעיקר באיכות השירות ופחות
מכך במספר הנוסעים. לטעמי, פיצול הקו הוא המכה הקשה ביותר של קטע הקו, בעוד החורים בלו"ז הנם גורם המעכב את התאוששות הקו לעבר היעד המקורי והבלתי מחמיא מלכתחילה.
מעיון מהיר וראשוני עולה, תרתי משמע, תמונהנתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
תודה בועזנתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
מספר הנוסעים החודשי בר"י בשנים 2007-2009:נתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
נתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
מלבד ההערות של עמית על ירושליםנתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
קובי , נא התייחסותך לתחנת נהריה.מלבד ההערות של עמית על ירושלים
ושלי על נתב"ג, אין שום נתון מעניין או מפתיע בנתונים. חוץ מנתון קצת מוזר על ירידה קלה בכמות הנוסעים בתחנת כפר סבא (סוקולוב) במקום עליה קלה כמו בשאר התחנות. אם כי הירידה היא במסגרת מה שמכונה 'טעות סטטיסטית'. ירידה של 2,000 מתוך כ-60,000. בהוד השרון היתה "נדנדה", קרי חודש אחד עליה קלה חודש אחר ירידה קלה. אם כי בין מאי לאוגוסט היתה עליה קלה.
מנהריה לחיפה באוטובוס לוקח פי שניים זמןקובי , נא התייחסותך לתחנת נהריה.
נהריה אינה גדולה במיוחד ומסילת הרכבת אליה אינה כפולה. כיצד אתה מסביר את המספרים הגבוהים של התחנה באוגוסט ובכלל? מה יש בעיר הזו שמצליח לייצר ממנה כ"כ הרבה נוסעים?
זה בהחלט מסביר את הפופולריות הרבה של הקומנהריה לחיפה באוטובוס לוקח פי שניים זמן
מברכבת, וזה הרבה יותר מהיר מאוטובוס. שלא נדבר על נסיעה יותר דרומה שמעט בלתי אפשרית מהריה. מעניין רק אם הפתיחה של מנהרות הכרמל בשנה הבאה תשנה את המאזן לרעת הרכבת...
כמה נקודות המסבירות את ה"חוּלשה" היחסיתזה בהחלט מסביר את הפופולריות הרבה של הקו
אבל, מבחינתי (ואני חייב להודות שהיכרותי עם העיר דלה ביותר), לא את המספרים המדהימים. בכל זאת מדובר בעיר בינונית למדי (50-60 אלף תושבים), ויש שיגידו קטנה, שהצליחה לנפק 205,000 נוסעים באוגוסט השנה. בל נשכח שבנוסף לכך נהריה הנה תחנת קצה. לשם השוואה, ניקח את ב"ש- עיר בת 200,000 נפש , אוניברסיטה, בית חולים אזורי וקו חיילים היפר-אקטיבי: כ-45% מהנוסעים בקו לב"ש הנם חיילים. ב"ש, על שתי תחנותיה והמסילה הבודדת שלה הצליחה לייצר כ- 237,000 נוסעים "בלבד". אמנם יותר מנהריה, אך הרבה פחות מרשים. אני תוהה מה הסוד של נהריה.
בהחלט נכון.כמה נקודות המסבירות את ה"חוּלשה" היחסית
של באר שבע. 1. המון השבתות של הקו, ככה שבתודעה של רבים בציבור אי אפשר לסמוך על הקו הזה ולכן נוסעים יותר בפרייבט ו/או אוטובוס. 2. זמן נסיעה זהה לזה של אוטובוס. 3. מחיר זול בכחצי באוטובוס לעומת הרכבת. 4. אין המון תעסוקה באזור באר שבע ככה שאין יותר מדי תמריץ לאנשי המרכז להדרים לב"ש. 5. המון סטודנטים, אבל סטונדטים הם לא יוממים. לכל היותר הלוך ביום א' וחזור ביום ה' או ו'. ברגע שזמן הנסיעה יהיה בין 50 דקות לשעה במקום שעה וחצי ויהיו בין 2 ל-4 רכבות לכל כוון בכל שעה אתה תראה שיהיו לא 230,000 נוסעים בחודש אלא משהו סביב ה-350,000 ומעלה. לפתע יהיו יותר יוממים מעומר ומבאר שבע וממיתר המייממים את גוש דן. הרבה גם יעזבו את הפרייבט או האוטובוס לטובת רכבת בטוחה יותר ואשר עושה את הדרך במקסימום שעה לעומת 1:15 שע' באוטובוס או בפרייבט.
מסכים עם כל מה שכתבתבהחלט נכון.
עניין המחיר ומשך הנסיעה משחקים, לדעתי, תפקיד ראשי בהחלטה אם לעשות שימוש ברכבת לב"ש. מובן מאליו שכאשר תסתיים הכפלת הקו, הביקוש יתגבר אפילו על מחיר הנסיעה היקר. אדגיש רק, שאני סבור שיש להוזיל את מחירי הנסיעה בקו ויפה שעה אחת קודם. היעדר תעסוקה (יחסית, כמובן) בב"ש אמנם אינו מהווה תמריץ לאנשי המרכז להדרים אל העיר, כדבריך, אך בהחלט ממריץ את תושבי ב"ש להצפין, כך שבעניין זה מצבה של ב"ש דומה לזה של נהריה, אם כי, להבדיל, בב"ש בכל זאת מצב התעסוקה טוב יותר משל העיר הצפונית. (בית חולים גדול יותר, אוניברסיטה, רמת חובב, שטחי מסחר, מחנות צבא בתוך ובצמוד לעיר) אוניברסיטה - בדיוק כפי שציינת באשר לתנועת הסטודנטים. עם זאת יש לזכור שמדובר במוסד גדול מאוד שמעסיק יוממים רבים מקרב סגל ההוראה, האדמיניסטרציה ונותני השרותים במקום.
מסכים.מסכים עם כל מה שכתבת
אבל אתה תראה בעצמך, גם ללא הוזלת המחיר כלל, אם תהיינה שתי רכבות, או יותר, בכל שעה בכל כוון וזמן הנסיעה בין ההגנה לב"ש צפון יהיה 50 דקות (לעומת כמעט 1:20 שע' כיום בין אותן נקודות) שהאוטובוס יסעו כמעט רייקים והרכבות יהיו מפוצצות בנוסעים. כי כמו שאמרו זמן איז מאני (או time is כסף). וזה גם עניין של נוחות (מושבים נוחים יותר, שירותים, שולחן לעבוד או לכתוב במחשב הנייד עליו) ובטיחות. ברגע שתהיה מסילה כפולה וללא מפגשי כביש מסילה הרי שהנסיעה גם תהיה בטיחותית לאין שיעור (הן בטיחות בדרכים והן בטחון פח"עי [עד היום לא הצליחו לפוצץ רכבת והצליחו מעל 20 אוטובוסים לפוצץ]). כיום היוממים העומראיים, באר שבעיים ומיתראיים המייממים את גוש דן, חלקם הגודל עושה זאת או באוטובוסים או ברכבו הפרטי ורק אחוז יחסית לא גבוה ברכבת. ברכבות בטיחותיות ומהירות (של פחות משעה ממרכז ב"ש למרכז ת"א) כמעט כל היוממים הדרומיים יעברו לרכבת ויזנחו את הפרייבט/אוטובוס. זה גם יגרום ללא מעט גוש דניקים לחשוב על לחפש עבודה באזור ב"ש. לא מאות אלפים או עשרות אלפים ואפילו לא אלפים בודדים אבל במפורש אני מאמין, וגם מקווה, שמאות רבות של תושבי גוש דן יחלו לעבוד באזור באר שבע.
מסכים עם כל מה שכתבת
אבל אתה תראה בעצמך, גם ללא הוזלת המחיר כלל, אם תהיינה שתי רכבות, או יותר, בכל שעה בכל כוון וזמן הנסיעה בין ההגנה לב"ש צפון יהיה 50 דקות (לעומת כמעט 1:20 שע' כיום בין אותן נקודות) שהאוטובוס יסעו כמעט רייקים והרכבות יהיו מפוצצות בנוסעים. כי כמו שאמרו זמן איז מאני (או time is כסף). וזה גם עניין של נוחות (מושבים נוחים יותר, שירותים, שולחן לעבוד או לכתוב במחשב הנייד עליו) ובטיחות. ברגע שתהיה מסילה כפולה וללא מפגשי כביש מסילה הרי שהנסיעה גם תהיה בטיחותית לאין שיעור (הן בטיחות בדרכים והן בטחון פח"עי [עד היום לא הצליחו לפוצץ רכבת והצליחו מעל 20 אוטובוסים לפוצץ]). כיום היוממים העומראיים, באר שבעיים ומיתראיים המייממים את גוש דן, חלקם הגודל עושה זאת או באוטובוסים או ברכבו הפרטי ורק אחוז יחסית לא גבוה ברכבת. ברכבות בטיחותיות ומהירות (של פחות משעה ממרכז ב"ש למרכז ת"א) כמעט כל היוממים הדרומיים יעברו לרכבת ויזנחו את הפרייבט/אוטובוס. זה גם יגרום ללא מעט גוש דניקים לחשוב על לחפש עבודה באזור ב"ש. לא מאות אלפים או עשרות אלפים ואפילו לא אלפים בודדים אבל במפורש אני מאמין, וגם מקווה, שמאות רבות של תושבי גוש דן יחלו לעבוד באזור באר שבע.
מסכים עם כל מה שכתבת
אבל אתה תראה בעצמך, גם ללא הוזלת המחיר כלל, אם תהיינה שתי רכבות, או יותר, בכל שעה בכל כוון וזמן הנסיעה בין ההגנה לב"ש צפון יהיה 50 דקות (לעומת כמעט 1:20 שע' כיום בין אותן נקודות) שהאוטובוס יסעו כמעט רייקים והרכבות יהיו מפוצצות בנוסעים. כי כמו שאמרו זמן איז מאני (או time is כסף). וזה גם עניין של נוחות (מושבים נוחים יותר, שירותים, שולחן לעבוד או לכתוב במחשב הנייד עליו) ובטיחות. ברגע שתהיה מסילה כפולה וללא מפגשי כביש מסילה הרי שהנסיעה גם תהיה בטיחותית לאין שיעור (הן בטיחות בדרכים והן בטחון פח"עי [עד היום לא הצליחו לפוצץ רכבת והצליחו מעל 20 אוטובוסים לפוצץ]). כיום היוממים העומראיים, באר שבעיים ומיתראיים המייממים את גוש דן, חלקם הגודל עושה זאת או באוטובוסים או ברכבו הפרטי ורק אחוז יחסית לא גבוה ברכבת. ברכבות בטיחותיות ומהירות (של פחות משעה ממרכז ב"ש למרכז ת"א) כמעט כל היוממים הדרומיים יעברו לרכבת ויזנחו את הפרייבט/אוטובוס. זה גם יגרום ללא מעט גוש דניקים לחשוב על לחפש עבודה באזור ב"ש. לא מאות אלפים או עשרות אלפים ואפילו לא אלפים בודדים אבל במפורש אני מאמין, וגם מקווה, שמאות רבות של תושבי גוש דן יחלו לעבוד באזור באר שבע.
במקרה הספציפי של דימונה המחיר משחק תפקיד משניבהחלט נכון.
עניין המחיר ומשך הנסיעה משחקים, לדעתי, תפקיד ראשי בהחלטה אם לעשות שימוש ברכבת לב"ש. מובן מאליו שכאשר תסתיים הכפלת הקו, הביקוש יתגבר אפילו על מחיר הנסיעה היקר. אדגיש רק, שאני סבור שיש להוזיל את מחירי הנסיעה בקו ויפה שעה אחת קודם. היעדר תעסוקה (יחסית, כמובן) בב"ש אמנם אינו מהווה תמריץ לאנשי המרכז להדרים אל העיר, כדבריך, אך בהחלט ממריץ את תושבי ב"ש להצפין, כך שבעניין זה מצבה של ב"ש דומה לזה של נהריה, אם כי, להבדיל, בב"ש בכל זאת מצב התעסוקה טוב יותר משל העיר הצפונית. (בית חולים גדול יותר, אוניברסיטה, רמת חובב, שטחי מסחר, מחנות צבא בתוך ובצמוד לעיר) אוניברסיטה - בדיוק כפי שציינת באשר לתנועת הסטודנטים. עם זאת יש לזכור שמדובר במוסד גדול מאוד שמעסיק יוממים רבים מקרב סגל ההוראה, האדמיניסטרציה ונותני השרותים במקום.
אינך יודע עד כמה אתה צודק כשאתה כותב שהמחירבמקרה הספציפי של דימונה המחיר משחק תפקיד משני
כאשר השירות שניתן תמורת מחיר זה הוא פשוט גרוע עד כדי בקושי קיים. הן מבחינת זמן הנסיעה, והן מבחינת מהירות הנסיעה, ואי-נוחות ההגעה אל התחנה וחזרה ממנה. צעד זה לא רק שאינו מועיל, הוא אף אלול להזיק - מכיוון שההוזלה תביא לירידה נוספת בכדאיות ההפעלה, היא יכולה לספק תירוץ נוסף לסגירתו המוחלטת של הקו. כפי שכבר כתבתי בשרשור זה - הגישה של אנשי האוצר היא "אם אנשים לא נוסעים, אין צורך ברכבת", וזה תוך התעלמות מכוונת מכל נסיון מוצלח שמפריך טענה זו: הרי לעיתים קרובות בהשקעה מינימלית אפשר למלא את הקו בנוסעים ולשפר פלאים את כדאיותו. ובכל זאת, כן דרושה השקעה מסויימת, או לפחות מאמץ מחשבתי ותכנוני... וכל זה בשביל מי? בשביל האזרחים?! כמו שאומרים: חחח...
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.