נתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
נכון . ללא רצף סביר בשרות לפחות
פעם בשעה לכל כוון, בחרו נוסעים לא מעטים, אלו שהעדיפו בעבר מסיבות שונות את הנסיעה הנוחה ברכבת, לדלג על השרות הרכבתי ממלחה לבית שמש וגוש דן ובחזרה בשל השרות הדליל. המצב נכון להיום מוביל במקרה האופטימי לעמידה במקום באשר למספר הנוסעים . אין בליבי כל ספק כי הפעלת השרות במתכונת של רכבת כל שעה כבעבר, ישיב את הנוסעים שנטשו, ואף יביא נוסעים נוספים לקו ההררי עד לחיבור בית שמש (אם בכלל) לקו המהיר שצפוי להפתח אחרי 2016 איה''ש כדאי ורצוי לשפר את השרות הקיים למלחה הן ע''י תוספת רכבות בכל שעה והבאת המודעות לקיום של קו רכבת לירושלים באמצעי התקשורת השונים. כבעבר דעתי היא, שלא נסתם הגולל על הקו ההררי, עצירת רכבת בתחנת כפר חב''ד ואולי בחירת תחנת בני ברק כתחנת קצה יכולה להעלות באופן דרמתי את מספר הנוסעים מתוך מאגר הנוסעים מהמגזר החרדי. האם נעשה "הכל'' לקדם את הקו הירושלמי? לא ולא.
מייקל, תחנת בני ברק היא לא ממש בני ברק.
לרב התושבים הכולל קל יותר להגיע לתחנת תל אביב מרכז. תחנת בני ברק על אף, שהיא נמצאת באזור התעשייה והמסחר של בני ברק, היא בעיקר יעילה לאזור רמת גן (כמו למשל קניון איילון) ואזורים שונים בתל אביב, כמו למשל רמת החי"ל ועתידים ואזורי מגורים של תל אביב באזור זה. באירועי ספורט או מוסיקה, התחנה מעולה למעוניינים להגיע לאצטדיון רמת גן.
 

בועז ל

New member
זה לא משנה.
החורים בלו"ז פגעו קשות ברציפות השירות, והתוצאה היא שפחות נוסעים בוחרים ברכבת.
החורים בלו"ז פגעו בעיקר באיכות השירות ופחות
מכך במספר הנוסעים. לטעמי, פיצול הקו הוא המכה הקשה ביותר של קטע הקו, בעוד החורים בלו"ז הנם גורם המעכב את התאוששות הקו לעבר היעד המקורי והבלתי מחמיא מלכתחילה.
 

dns123

New member
החורים בלו"ז פגעו בעיקר באיכות השירות ופחות
מכך במספר הנוסעים. לטעמי, פיצול הקו הוא המכה הקשה ביותר של קטע הקו, בעוד החורים בלו"ז הנם גורם המעכב את התאוששות הקו לעבר היעד המקורי והבלתי מחמיא מלכתחילה.
החורים בעייתיים
יותר מפעם אחת נסעתי לת"א ברכבת וחזרתי מארלוזורוב באוטובוס בגלל החור. מתחנה מרכזית ירושלים לתחנת מלחה: קו 6 משום ששם השארתי את המכונית. אגב, 480 + 6 = רכבת מבחינת הזמן. בדוק.
 

down under

New member
נתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.
,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
מעיון מהיר וראשוני עולה, תרתי משמע, תמונה
מעניינת לגבי תחנת הרכבת של נמל התעופה הבינלאומי ע"ש דוד בן גוריון.. ממקום 15 במאי למקום 7 ביולי וגם באוגוסט. טוב, ברור שאין צורך בהסברים. שאר הסברים וניתוחים יגיעו יותר מאוחר (או הלילה או רק מחר).
 

אוהד11

New member
נתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.
,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
תודה בועז
 

easylivin

New member
נתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.
,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
מספר הנוסעים החודשי בר"י בשנים 2007-2009:
מצ"ב הגרף המתאר את מס' הנוסעים החודשי במהלך השנים 2007 - 2009. כצפוי, מספר הנוסעים הכולל ב-2009 בחודשים ינואר - אוגוסט, שובר את השיא עבור התקופה המקבילה אשתקד. בהסתמך על המגמות שהיו בשנתיים האחרונות ובהתאם למועדי החגים של השנה הנוכחית, סביר להניח שבספטמבר ואוקטובר תהיה ירידה בכמות הנוסעים, עם עלייה משמעותית בנובמבר ודצמבר. לדעתי, גם השנה מספר הנוסעים הכולל יהיה גבוה יותר מאשר בשנים הקודמות, כלומר שוב צפוי לנו "שיא של כל הזמנים" למרות התחזיות הפסימיות שנשמעו בתחילת 2009.
 
נתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.
,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
משרות פנויות בתחום מערכות מידע ברכבת
צהריים טובים לכולם, אנו מחפשים עובדים למשרות פנויות ברכבת ישראל מתחום מערכות המידע. במידה ואתם מכירים מישהו מתאים אתם מוזמנים להעביר הלאה! * מנהל/ת טכנולוגיה ותשתיות SAP בפרויקט ERP (טכנאי/ת או הנדסאי/ת מחשבים או אלקטרוניקה) * ממונה תחום אינטגרציה מערכות משובצות מחשב (הנדסאי/ת בעל/ת 3 שנות ניסיון לפחות בתחום אינטגרציה בין מערכות משובצות מחשב ומערכות מידע, או בעל/ת תואר אקדמי עם 2 שנות ניסיון לפחות בתחום זה). למתאימים ולמעוניינים, ניתן למצוא פרטים על המשרות באתר רכבת ישראל: http://www.rail.co.il/HE/JobCenter/Pages/Home.aspx
 

down under

New member
נתוני נוסעים בתחנות- מאי עד אוגוסט 2009
טוב, אז מזמן לא הייתה לנו קצת סטטיסטיקה בפורום.
,בפעם האחרונה פישלתי בגדול והותרתי אתכם ללא נתוני חודש מאי. ניפגש במאי, אמרתי לאריק (easylivin), ונותרתי בעל חוב כלפיו. חובות, כידוע, צוברים ריבית, ואיזה יום מתאים יותר מאשר יום ההולדת להעניק בו שי צנוע לפורום. אז הנה חודש סטטיסטיקת הנוסעים של חודש מאי בתוספת ריבית על חודשי יולי ואוגוסט, והכול בקובץ אחד. תודה מיוחדת וגדולה למר שחר וייסמן הנהדר מדוברות הרכבת על השגת הנתונים בהתראה כה קצרה ועל העיתוי הנפלא. קובי ושאר חובבי הנתונים: יאללה, לעבודה!
מלבד ההערות של עמית על ירושלים
ושלי על נתב"ג, אין שום נתון מעניין או מפתיע בנתונים. חוץ מנתון קצת מוזר על ירידה קלה בכמות הנוסעים בתחנת כפר סבא (סוקולוב) במקום עליה קלה כמו בשאר התחנות. אם כי הירידה היא במסגרת מה שמכונה 'טעות סטטיסטית'. ירידה של 2,000 מתוך כ-60,000. בהוד השרון היתה "נדנדה", קרי חודש אחד עליה קלה חודש אחר ירידה קלה. אם כי בין מאי לאוגוסט היתה עליה קלה.
 

בועז ל

New member
מלבד ההערות של עמית על ירושלים
ושלי על נתב"ג, אין שום נתון מעניין או מפתיע בנתונים. חוץ מנתון קצת מוזר על ירידה קלה בכמות הנוסעים בתחנת כפר סבא (סוקולוב) במקום עליה קלה כמו בשאר התחנות. אם כי הירידה היא במסגרת מה שמכונה 'טעות סטטיסטית'. ירידה של 2,000 מתוך כ-60,000. בהוד השרון היתה "נדנדה", קרי חודש אחד עליה קלה חודש אחר ירידה קלה. אם כי בין מאי לאוגוסט היתה עליה קלה.
קובי , נא התייחסותך לתחנת נהריה.
נהריה אינה גדולה במיוחד ומסילת הרכבת אליה אינה כפולה. כיצד אתה מסביר את המספרים הגבוהים של התחנה באוגוסט ובכלל? מה יש בעיר הזו שמצליח לייצר ממנה כ"כ הרבה נוסעים?
 
קובי , נא התייחסותך לתחנת נהריה.
נהריה אינה גדולה במיוחד ומסילת הרכבת אליה אינה כפולה. כיצד אתה מסביר את המספרים הגבוהים של התחנה באוגוסט ובכלל? מה יש בעיר הזו שמצליח לייצר ממנה כ"כ הרבה נוסעים?
מנהריה לחיפה באוטובוס לוקח פי שניים זמן
מברכבת, וזה הרבה יותר מהיר מאוטובוס. שלא נדבר על נסיעה יותר דרומה שמעט בלתי אפשרית מהריה. מעניין רק אם הפתיחה של מנהרות הכרמל בשנה הבאה תשנה את המאזן לרעת הרכבת...
 

בועז ל

New member
מנהריה לחיפה באוטובוס לוקח פי שניים זמן
מברכבת, וזה הרבה יותר מהיר מאוטובוס. שלא נדבר על נסיעה יותר דרומה שמעט בלתי אפשרית מהריה. מעניין רק אם הפתיחה של מנהרות הכרמל בשנה הבאה תשנה את המאזן לרעת הרכבת...
זה בהחלט מסביר את הפופולריות הרבה של הקו
אבל, מבחינתי (ואני חייב להודות שהיכרותי עם העיר דלה ביותר), לא את המספרים המדהימים. בכל זאת מדובר בעיר בינונית למדי (50-60 אלף תושבים), ויש שיגידו קטנה, שהצליחה לנפק 205,000 נוסעים באוגוסט השנה. בל נשכח שבנוסף לכך נהריה הנה תחנת קצה. לשם השוואה, ניקח את ב"ש- עיר בת 200,000 נפש , אוניברסיטה, בית חולים אזורי וקו חיילים היפר-אקטיבי: כ-45% מהנוסעים בקו לב"ש הנם חיילים. ב"ש, על שתי תחנותיה והמסילה הבודדת שלה הצליחה לייצר כ- 237,000 נוסעים "בלבד". אמנם יותר מנהריה, אך הרבה פחות מרשים. אני תוהה מה הסוד של נהריה.
 

down under

New member
זה בהחלט מסביר את הפופולריות הרבה של הקו
אבל, מבחינתי (ואני חייב להודות שהיכרותי עם העיר דלה ביותר), לא את המספרים המדהימים. בכל זאת מדובר בעיר בינונית למדי (50-60 אלף תושבים), ויש שיגידו קטנה, שהצליחה לנפק 205,000 נוסעים באוגוסט השנה. בל נשכח שבנוסף לכך נהריה הנה תחנת קצה. לשם השוואה, ניקח את ב"ש- עיר בת 200,000 נפש , אוניברסיטה, בית חולים אזורי וקו חיילים היפר-אקטיבי: כ-45% מהנוסעים בקו לב"ש הנם חיילים. ב"ש, על שתי תחנותיה והמסילה הבודדת שלה הצליחה לייצר כ- 237,000 נוסעים "בלבד". אמנם יותר מנהריה, אך הרבה פחות מרשים. אני תוהה מה הסוד של נהריה.
כמה נקודות המסבירות את ה"חוּלשה" היחסית
של באר שבע. 1. המון השבתות של הקו, ככה שבתודעה של רבים בציבור אי אפשר לסמוך על הקו הזה ולכן נוסעים יותר בפרייבט ו/או אוטובוס. 2. זמן נסיעה זהה לזה של אוטובוס. 3. מחיר זול בכחצי באוטובוס לעומת הרכבת. 4. אין המון תעסוקה באזור באר שבע ככה שאין יותר מדי תמריץ לאנשי המרכז להדרים לב"ש. 5. המון סטודנטים, אבל סטונדטים הם לא יוממים. לכל היותר הלוך ביום א' וחזור ביום ה' או ו'. ברגע שזמן הנסיעה יהיה בין 50 דקות לשעה במקום שעה וחצי ויהיו בין 2 ל-4 רכבות לכל כוון בכל שעה אתה תראה שיהיו לא 230,000 נוסעים בחודש אלא משהו סביב ה-350,000 ומעלה. לפתע יהיו יותר יוממים מעומר ומבאר שבע וממיתר המייממים את גוש דן. הרבה גם יעזבו את הפרייבט או האוטובוס לטובת רכבת בטוחה יותר ואשר עושה את הדרך במקסימום שעה לעומת 1:15 שע' באוטובוס או בפרייבט.
 

בועז ל

New member
כמה נקודות המסבירות את ה"חוּלשה" היחסית
של באר שבע. 1. המון השבתות של הקו, ככה שבתודעה של רבים בציבור אי אפשר לסמוך על הקו הזה ולכן נוסעים יותר בפרייבט ו/או אוטובוס. 2. זמן נסיעה זהה לזה של אוטובוס. 3. מחיר זול בכחצי באוטובוס לעומת הרכבת. 4. אין המון תעסוקה באזור באר שבע ככה שאין יותר מדי תמריץ לאנשי המרכז להדרים לב"ש. 5. המון סטודנטים, אבל סטונדטים הם לא יוממים. לכל היותר הלוך ביום א' וחזור ביום ה' או ו'. ברגע שזמן הנסיעה יהיה בין 50 דקות לשעה במקום שעה וחצי ויהיו בין 2 ל-4 רכבות לכל כוון בכל שעה אתה תראה שיהיו לא 230,000 נוסעים בחודש אלא משהו סביב ה-350,000 ומעלה. לפתע יהיו יותר יוממים מעומר ומבאר שבע וממיתר המייממים את גוש דן. הרבה גם יעזבו את הפרייבט או האוטובוס לטובת רכבת בטוחה יותר ואשר עושה את הדרך במקסימום שעה לעומת 1:15 שע' באוטובוס או בפרייבט.
בהחלט נכון.
עניין המחיר ומשך הנסיעה משחקים, לדעתי, תפקיד ראשי בהחלטה אם לעשות שימוש ברכבת לב"ש. מובן מאליו שכאשר תסתיים הכפלת הקו, הביקוש יתגבר אפילו על מחיר הנסיעה היקר. אדגיש רק, שאני סבור שיש להוזיל את מחירי הנסיעה בקו ויפה שעה אחת קודם. היעדר תעסוקה (יחסית, כמובן) בב"ש אמנם אינו מהווה תמריץ לאנשי המרכז להדרים אל העיר, כדבריך, אך בהחלט ממריץ את תושבי ב"ש להצפין, כך שבעניין זה מצבה של ב"ש דומה לזה של נהריה, אם כי, להבדיל, בב"ש בכל זאת מצב התעסוקה טוב יותר משל העיר הצפונית. (בית חולים גדול יותר, אוניברסיטה, רמת חובב, שטחי מסחר, מחנות צבא בתוך ובצמוד לעיר) אוניברסיטה - בדיוק כפי שציינת באשר לתנועת הסטודנטים. עם זאת יש לזכור שמדובר במוסד גדול מאוד שמעסיק יוממים רבים מקרב סגל ההוראה, האדמיניסטרציה ונותני השרותים במקום.
 

down under

New member
בהחלט נכון.
עניין המחיר ומשך הנסיעה משחקים, לדעתי, תפקיד ראשי בהחלטה אם לעשות שימוש ברכבת לב"ש. מובן מאליו שכאשר תסתיים הכפלת הקו, הביקוש יתגבר אפילו על מחיר הנסיעה היקר. אדגיש רק, שאני סבור שיש להוזיל את מחירי הנסיעה בקו ויפה שעה אחת קודם. היעדר תעסוקה (יחסית, כמובן) בב"ש אמנם אינו מהווה תמריץ לאנשי המרכז להדרים אל העיר, כדבריך, אך בהחלט ממריץ את תושבי ב"ש להצפין, כך שבעניין זה מצבה של ב"ש דומה לזה של נהריה, אם כי, להבדיל, בב"ש בכל זאת מצב התעסוקה טוב יותר משל העיר הצפונית. (בית חולים גדול יותר, אוניברסיטה, רמת חובב, שטחי מסחר, מחנות צבא בתוך ובצמוד לעיר) אוניברסיטה - בדיוק כפי שציינת באשר לתנועת הסטודנטים. עם זאת יש לזכור שמדובר במוסד גדול מאוד שמעסיק יוממים רבים מקרב סגל ההוראה, האדמיניסטרציה ונותני השרותים במקום.
מסכים עם כל מה שכתבת
אבל אתה תראה בעצמך, גם ללא הוזלת המחיר כלל, אם תהיינה שתי רכבות, או יותר, בכל שעה בכל כוון וזמן הנסיעה בין ההגנה לב"ש צפון יהיה 50 דקות (לעומת כמעט 1:20 שע' כיום בין אותן נקודות) שהאוטובוס יסעו כמעט רייקים והרכבות יהיו מפוצצות בנוסעים. כי כמו שאמרו זמן איז מאני (או time is כסף). וזה גם עניין של נוחות (מושבים נוחים יותר, שירותים, שולחן לעבוד או לכתוב במחשב הנייד עליו) ובטיחות. ברגע שתהיה מסילה כפולה וללא מפגשי כביש מסילה הרי שהנסיעה גם תהיה בטיחותית לאין שיעור (הן בטיחות בדרכים והן בטחון פח"עי [עד היום לא הצליחו לפוצץ רכבת והצליחו מעל 20 אוטובוסים לפוצץ]). כיום היוממים העומראיים, באר שבעיים ומיתראיים המייממים את גוש דן, חלקם הגודל עושה זאת או באוטובוסים או ברכבו הפרטי ורק אחוז יחסית לא גבוה ברכבת. ברכבות בטיחותיות ומהירות (של פחות משעה ממרכז ב"ש למרכז ת"א) כמעט כל היוממים הדרומיים יעברו לרכבת ויזנחו את הפרייבט/אוטובוס. זה גם יגרום ללא מעט גוש דניקים לחשוב על לחפש עבודה באזור ב"ש. לא מאות אלפים או עשרות אלפים ואפילו לא אלפים בודדים אבל במפורש אני מאמין, וגם מקווה, שמאות רבות של תושבי גוש דן יחלו לעבוד באזור באר שבע.
 

luckydude

Active member
מסכים עם כל מה שכתבת
אבל אתה תראה בעצמך, גם ללא הוזלת המחיר כלל, אם תהיינה שתי רכבות, או יותר, בכל שעה בכל כוון וזמן הנסיעה בין ההגנה לב"ש צפון יהיה 50 דקות (לעומת כמעט 1:20 שע' כיום בין אותן נקודות) שהאוטובוס יסעו כמעט רייקים והרכבות יהיו מפוצצות בנוסעים. כי כמו שאמרו זמן איז מאני (או time is כסף). וזה גם עניין של נוחות (מושבים נוחים יותר, שירותים, שולחן לעבוד או לכתוב במחשב הנייד עליו) ובטיחות. ברגע שתהיה מסילה כפולה וללא מפגשי כביש מסילה הרי שהנסיעה גם תהיה בטיחותית לאין שיעור (הן בטיחות בדרכים והן בטחון פח"עי [עד היום לא הצליחו לפוצץ רכבת והצליחו מעל 20 אוטובוסים לפוצץ]). כיום היוממים העומראיים, באר שבעיים ומיתראיים המייממים את גוש דן, חלקם הגודל עושה זאת או באוטובוסים או ברכבו הפרטי ורק אחוז יחסית לא גבוה ברכבת. ברכבות בטיחותיות ומהירות (של פחות משעה ממרכז ב"ש למרכז ת"א) כמעט כל היוממים הדרומיים יעברו לרכבת ויזנחו את הפרייבט/אוטובוס. זה גם יגרום ללא מעט גוש דניקים לחשוב על לחפש עבודה באזור ב"ש. לא מאות אלפים או עשרות אלפים ואפילו לא אלפים בודדים אבל במפורש אני מאמין, וגם מקווה, שמאות רבות של תושבי גוש דן יחלו לעבוד באזור באר שבע.
מסכים.
מדובר בכשעה חיסכון בזמן בכל יום וזה משמעותי
 

easylivin

New member
מסכים עם כל מה שכתבת
אבל אתה תראה בעצמך, גם ללא הוזלת המחיר כלל, אם תהיינה שתי רכבות, או יותר, בכל שעה בכל כוון וזמן הנסיעה בין ההגנה לב"ש צפון יהיה 50 דקות (לעומת כמעט 1:20 שע' כיום בין אותן נקודות) שהאוטובוס יסעו כמעט רייקים והרכבות יהיו מפוצצות בנוסעים. כי כמו שאמרו זמן איז מאני (או time is כסף). וזה גם עניין של נוחות (מושבים נוחים יותר, שירותים, שולחן לעבוד או לכתוב במחשב הנייד עליו) ובטיחות. ברגע שתהיה מסילה כפולה וללא מפגשי כביש מסילה הרי שהנסיעה גם תהיה בטיחותית לאין שיעור (הן בטיחות בדרכים והן בטחון פח"עי [עד היום לא הצליחו לפוצץ רכבת והצליחו מעל 20 אוטובוסים לפוצץ]). כיום היוממים העומראיים, באר שבעיים ומיתראיים המייממים את גוש דן, חלקם הגודל עושה זאת או באוטובוסים או ברכבו הפרטי ורק אחוז יחסית לא גבוה ברכבת. ברכבות בטיחותיות ומהירות (של פחות משעה ממרכז ב"ש למרכז ת"א) כמעט כל היוממים הדרומיים יעברו לרכבת ויזנחו את הפרייבט/אוטובוס. זה גם יגרום ללא מעט גוש דניקים לחשוב על לחפש עבודה באזור ב"ש. לא מאות אלפים או עשרות אלפים ואפילו לא אלפים בודדים אבל במפורש אני מאמין, וגם מקווה, שמאות רבות של תושבי גוש דן יחלו לעבוד באזור באר שבע.
צודק. הוזלת הכרטיסים לא תעזור כאן.
אבל אם תהיה תמורה למחיר הנסיעה הגבוה יותר, גם הביקוש לא יאחר לבוא. במקרה המדובר התמורה היא זמן נסיעה קצר יותר, נוחות וזמינות. וכאשר כל שלושת הדברים האלה לא קיימים במקרה של דימונה - הביקוש לא קיים בהתאם.
 

אורי404

New member
מסכים עם כל מה שכתבת
אבל אתה תראה בעצמך, גם ללא הוזלת המחיר כלל, אם תהיינה שתי רכבות, או יותר, בכל שעה בכל כוון וזמן הנסיעה בין ההגנה לב"ש צפון יהיה 50 דקות (לעומת כמעט 1:20 שע' כיום בין אותן נקודות) שהאוטובוס יסעו כמעט רייקים והרכבות יהיו מפוצצות בנוסעים. כי כמו שאמרו זמן איז מאני (או time is כסף). וזה גם עניין של נוחות (מושבים נוחים יותר, שירותים, שולחן לעבוד או לכתוב במחשב הנייד עליו) ובטיחות. ברגע שתהיה מסילה כפולה וללא מפגשי כביש מסילה הרי שהנסיעה גם תהיה בטיחותית לאין שיעור (הן בטיחות בדרכים והן בטחון פח"עי [עד היום לא הצליחו לפוצץ רכבת והצליחו מעל 20 אוטובוסים לפוצץ]). כיום היוממים העומראיים, באר שבעיים ומיתראיים המייממים את גוש דן, חלקם הגודל עושה זאת או באוטובוסים או ברכבו הפרטי ורק אחוז יחסית לא גבוה ברכבת. ברכבות בטיחותיות ומהירות (של פחות משעה ממרכז ב"ש למרכז ת"א) כמעט כל היוממים הדרומיים יעברו לרכבת ויזנחו את הפרייבט/אוטובוס. זה גם יגרום ללא מעט גוש דניקים לחשוב על לחפש עבודה באזור ב"ש. לא מאות אלפים או עשרות אלפים ואפילו לא אלפים בודדים אבל במפורש אני מאמין, וגם מקווה, שמאות רבות של תושבי גוש דן יחלו לעבוד באזור באר שבע.
אני מניח, שחלק גדול מעובדים שונים
באוניברסיטה או באזורים אחרים (למשל במרכז הרפואי) נוסעים מאזור המרכז לבאר שבע במכוניתם. על אחת כמה וכמה עם הקטע החדש יחסית, שמגיע קרוב מאוד לבאר שבע, באזור צומת בית קמה.
 

easylivin

New member
בהחלט נכון.
עניין המחיר ומשך הנסיעה משחקים, לדעתי, תפקיד ראשי בהחלטה אם לעשות שימוש ברכבת לב"ש. מובן מאליו שכאשר תסתיים הכפלת הקו, הביקוש יתגבר אפילו על מחיר הנסיעה היקר. אדגיש רק, שאני סבור שיש להוזיל את מחירי הנסיעה בקו ויפה שעה אחת קודם. היעדר תעסוקה (יחסית, כמובן) בב"ש אמנם אינו מהווה תמריץ לאנשי המרכז להדרים אל העיר, כדבריך, אך בהחלט ממריץ את תושבי ב"ש להצפין, כך שבעניין זה מצבה של ב"ש דומה לזה של נהריה, אם כי, להבדיל, בב"ש בכל זאת מצב התעסוקה טוב יותר משל העיר הצפונית. (בית חולים גדול יותר, אוניברסיטה, רמת חובב, שטחי מסחר, מחנות צבא בתוך ובצמוד לעיר) אוניברסיטה - בדיוק כפי שציינת באשר לתנועת הסטודנטים. עם זאת יש לזכור שמדובר במוסד גדול מאוד שמעסיק יוממים רבים מקרב סגל ההוראה, האדמיניסטרציה ונותני השרותים במקום.
במקרה הספציפי של דימונה המחיר משחק תפקיד משני
כאשר השירות שניתן תמורת מחיר זה הוא פשוט גרוע עד כדי בקושי קיים. הן מבחינת זמן הנסיעה, והן מבחינת מהירות הנסיעה, ואי-נוחות ההגעה אל התחנה וחזרה ממנה. צעד זה לא רק שאינו מועיל, הוא אף אלול להזיק - מכיוון שההוזלה תביא לירידה נוספת בכדאיות ההפעלה, היא יכולה לספק תירוץ נוסף לסגירתו המוחלטת של הקו. כפי שכבר כתבתי בשרשור זה - הגישה של אנשי האוצר היא "אם אנשים לא נוסעים, אין צורך ברכבת", וזה תוך התעלמות מכוונת מכל נסיון מוצלח שמפריך טענה זו: הרי לעיתים קרובות בהשקעה מינימלית אפשר למלא את הקו בנוסעים ולשפר פלאים את כדאיותו. ובכל זאת, כן דרושה השקעה מסויימת, או לפחות מאמץ מחשבתי ותכנוני... וכל זה בשביל מי? בשביל האזרחים?! כמו שאומרים: חחח...
 

בועז ל

New member
במקרה הספציפי של דימונה המחיר משחק תפקיד משני
כאשר השירות שניתן תמורת מחיר זה הוא פשוט גרוע עד כדי בקושי קיים. הן מבחינת זמן הנסיעה, והן מבחינת מהירות הנסיעה, ואי-נוחות ההגעה אל התחנה וחזרה ממנה. צעד זה לא רק שאינו מועיל, הוא אף אלול להזיק - מכיוון שההוזלה תביא לירידה נוספת בכדאיות ההפעלה, היא יכולה לספק תירוץ נוסף לסגירתו המוחלטת של הקו. כפי שכבר כתבתי בשרשור זה - הגישה של אנשי האוצר היא "אם אנשים לא נוסעים, אין צורך ברכבת", וזה תוך התעלמות מכוונת מכל נסיון מוצלח שמפריך טענה זו: הרי לעיתים קרובות בהשקעה מינימלית אפשר למלא את הקו בנוסעים ולשפר פלאים את כדאיותו. ובכל זאת, כן דרושה השקעה מסויימת, או לפחות מאמץ מחשבתי ותכנוני... וכל זה בשביל מי? בשביל האזרחים?! כמו שאומרים: חחח...
אינך יודע עד כמה אתה צודק כשאתה כותב שהמחיר
במקרה של דימונה משחק תפקיד משני. אני, כמובן, אתייחס למשפט זה בהיבט אחר. מחיר הקמת משולש רכבות שיחבר את דימונה לב"ש מרכז הוא זניח, שולי, מינורי וכמעט אפסי כאשר משווים אותו לעלותם של הפרויקטים הרבים המנוהלים ע"י הרכבת. תאר לך איזו דחיפה חיובית לקו יגרור הדבר, ואני מדבר כרגע רק על ביצוע צעד בודד. גם שאר הצעדים הנדרשים אינם בשמים. לא הארכת הקו הקצרה למרכז העיר ואפילו לא יישור עקומת ערוער שבנגב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה