הסבר לפיניקס
הנחת העבודה שלנו צריכה להיות שגבר ממוצע חזק בהרבה מאשה ממוצעת,אם נוסיף לזה שתוקף נהנה מיתרון של הפתעה ויזמה,וכן שבדר"כ החינוך והרקע של בנות פחות אגרסיבי משל בנים, דבר המביא לנחיתות גדולה בסיטואציה של תקיפה. ע"מ ללמד להתגונן ביעילות יש ללמד שני דברים עיקריים.. א:קודם כל הלך מחשבה נכון-הנכונות להלחם ע"מ להתגונן וכן מידה מסוימת של אגרסיה,ללא הלך מחשבה זה גם נשק בידי המתגוננת יהיה חסר ערך אם לא תהיה לה נכונות להשתמש בו. ב: לגבי עניין הסכין,אני אוהב להשתמש באנלוגיה של חתול מול כלב גם כלב גדול נרתע לעיתים קרובות להתעמת עם חתול רחוב וזאת משום שלחתול יש attitude [סומר נוהם ומוכן להלחם] ולא פחות חשוב יש עליו 16 סכינים קטנות[ציפורניים] ועוד לא ספרתי את השיניים.. כנ"ל לגבי "חימוש" בחורות בסכין..אנו בעצם נותנים לה כלי משווה לפצות על נחיתות בגודל ובמשקל ובכח, שימוש בסכין אינו דורש כח אלא רק מיומנות, וזאת קל ללמד. לגבי attitude זה כבר יותר מסובך אך אם היא הגיעה אלינו ללמוד אז אנו מניחים שלפחות רצון יש. ההנחה שכלי הנשק עשוי להיות מופנה אלינו היא בעיניי מוטעית וזאת משום שבידיים הנכונות אי אפשר להוציא מהן סכין[תנסו לתפוס ביד להב מאד חד..] וכן מי שם לידינו שהתוקפן שכבר ביצע תקיפה מה ימנע ממנו לפגוע בקורבן במידה כזאת שלא תוכל להעיד נגדו.. אני מעדיף שיזמה תהיה בידי המותקף\ת ולא לסמוך על רחמיו של התוקף שמימלא בספק אם קיימים בעצם זה שהוא ביצע את התקיפה. אני מקווה שזה עונה על שאלתך. גיא.