אם הרכבת מגיעה מדרום
מסילת הדיור צריכה להיות מצפון, כלומר הרכבת תעצור בהגנה ותמשיך למקום שבו ניתן יהיה לעמוד לפרק זמן של כ-10-15 דקות לניקיון ומעבר של הנהג לצד השני של הרכבת (יש פרוצדורה להפיכת כיוון הנסיעה). כל זה מבלי לעמוד על מסילה ראשית או לתפוס רציף בתחנה.
מסילת דיור כזו קיימת בתחנת ארלוזרוב, לכן הבחירה הטבעית של אגף תפעול הייתה להמשיך את עבודות החישמול עד לתחנת ארלוזרוב לפחות לפני פתיחת הקו עד לתל אביב. בתחנת הרצליה, התחנה שאליה היה אמור להגיע החישמול בעת פתיחת הקו המהיר, בוצעה עבודה נרחבת להכנת התחנה להיות תחנת הקצה של הקו לירושלים באמצעות הוספת 2 רציפים שיהיו יעודיים לתפעול הקו. בתחנת ההגנה עוצרות הרבה יותר רכבות מאשר בהרצליה ואין מסילת דיור מצפון לתחנה כמו בארלוזרוב ולכן התחנה היא לא אידיאלית לתפעול הקו.
אם הרכבת מגיעה מדרוםהתפעולית שמדרום מזרח להגנה לא יכולה לשמש כמסילת דיור?
מסילת הדיור צריכה להיות מצפון, כלומר הרכבת תעצור בהגנה ותמשיך למקום שבו ניתן יהיה לעמוד לפרק זמן של כ-10-15 דקות לניקיון ומעבר של הנהג לצד השני של הרכבת (יש פרוצדורה להפיכת כיוון הנסיעה). כל זה מבלי לעמוד על מסילה ראשית או לתפוס רציף בתחנה.
מסילת דיור כזו קיימת בתחנת ארלוזרוב, לכן הבחירה הטבעית של אגף תפעול הייתה להמשיך את עבודות החישמול עד לתחנת ארלוזרוב לפחות לפני פתיחת הקו עד לתל אביב. בתחנת הרצליה, התחנה שאליה היה אמור להגיע החישמול בעת פתיחת הקו המהיר, בוצעה עבודה נרחבת להכנת התחנה להיות תחנת הקצה של הקו לירושלים באמצעות הוספת 2 רציפים שיהיו יעודיים לתפעול הקו. בתחנת ההגנה עוצרות הרבה יותר רכבות מאשר בהרצליה ואין מסילת דיור מצפון לתחנה כמו בארלוזרוב ולכן התחנה היא לא אידיאלית לתפעול הקו.