נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים

raminec

New member
אם הרכבת מגיעה מדרום

התפעולית שמדרום מזרח להגנה לא יכולה לשמש כמסילת דיור?
אם הרכבת מגיעה מדרום
מסילת הדיור צריכה להיות מצפון, כלומר הרכבת תעצור בהגנה ותמשיך למקום שבו ניתן יהיה לעמוד לפרק זמן של כ-10-15 דקות לניקיון ומעבר של הנהג לצד השני של הרכבת (יש פרוצדורה להפיכת כיוון הנסיעה). כל זה מבלי לעמוד על מסילה ראשית או לתפוס רציף בתחנה.
מסילת דיור כזו קיימת בתחנת ארלוזרוב, לכן הבחירה הטבעית של אגף תפעול הייתה להמשיך את עבודות החישמול עד לתחנת ארלוזרוב לפחות לפני פתיחת הקו עד לתל אביב. בתחנת הרצליה, התחנה שאליה היה אמור להגיע החישמול בעת פתיחת הקו המהיר, בוצעה עבודה נרחבת להכנת התחנה להיות תחנת הקצה של הקו לירושלים באמצעות הוספת 2 רציפים שיהיו יעודיים לתפעול הקו. בתחנת ההגנה עוצרות הרבה יותר רכבות מאשר בהרצליה ואין מסילת דיור מצפון לתחנה כמו בארלוזרוב ולכן התחנה היא לא אידיאלית לתפעול הקו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תחנת הדיור, ניקיון וכו' לקו זה היא ירושלים-נבון

אם הרכבת מגיעה מדרום
מסילת הדיור צריכה להיות מצפון, כלומר הרכבת תעצור בהגנה ותמשיך למקום שבו ניתן יהיה לעמוד לפרק זמן של כ-10-15 דקות לניקיון ומעבר של הנהג לצד השני של הרכבת (יש פרוצדורה להפיכת כיוון הנסיעה). כל זה מבלי לעמוד על מסילה ראשית או לתפוס רציף בתחנה.
מסילת דיור כזו קיימת בתחנת ארלוזרוב, לכן הבחירה הטבעית של אגף תפעול הייתה להמשיך את עבודות החישמול עד לתחנת ארלוזרוב לפחות לפני פתיחת הקו עד לתל אביב. בתחנת הרצליה, התחנה שאליה היה אמור להגיע החישמול בעת פתיחת הקו המהיר, בוצעה עבודה נרחבת להכנת התחנה להיות תחנת הקצה של הקו לירושלים באמצעות הוספת 2 רציפים שיהיו יעודיים לתפעול הקו. בתחנת ההגנה עוצרות הרבה יותר רכבות מאשר בהרצליה ואין מסילת דיור מצפון לתחנה כמו בארלוזרוב ולכן התחנה היא לא אידיאלית לתפעול הקו.
תחנת הדיור, ניקיון וכו' לקו זה היא ירושלים-נבון
לא עושים דיור וניקיון בנתב"ג ובטח שלא יעשו בתל אביב
אחרי ריקון הרכבת בנתב"ג וקליטת הנוסעים, הרכבת מיד יוצאת חזרה לירושלים
כאשר רכבת מגיעה לירושלים, היא מדויירת חצי שעה ברציף ועושים ניקיון תוך כדי קליטת נוסעים שהרגע פיספסו את יציאת הרכבת ברציף הנגדי
&nbsp
כאשר יש רכבת בנתב"ג, רכבת נוספת יוצאת מירושלים, והרכבת מירושלים חוזרת בכיוון השני והסלוט לרכבת המגיעה לאחר חצי שעה מתפנה
לאחר שרכבת זו מגיעה לירושלים, היא מדויירת ליציאה לאחר חצי שעה, בזמן שהרכבת ברציף הנגדי יוצאת לנתב"ג וחוזר חלילה
 

raminec

New member
אתה צודק

תחנת הדיור, ניקיון וכו' לקו זה היא ירושלים-נבון
לא עושים דיור וניקיון בנתב"ג ובטח שלא יעשו בתל אביב
אחרי ריקון הרכבת בנתב"ג וקליטת הנוסעים, הרכבת מיד יוצאת חזרה לירושלים
כאשר רכבת מגיעה לירושלים, היא מדויירת חצי שעה ברציף ועושים ניקיון תוך כדי קליטת נוסעים שהרגע פיספסו את יציאת הרכבת ברציף הנגדי
&nbsp
כאשר יש רכבת בנתב"ג, רכבת נוספת יוצאת מירושלים, והרכבת מירושלים חוזרת בכיוון השני והסלוט לרכבת המגיעה לאחר חצי שעה מתפנה
לאחר שרכבת זו מגיעה לירושלים, היא מדויירת ליציאה לאחר חצי שעה, בזמן שהרכבת ברציף הנגדי יוצאת לנתב"ג וחוזר חלילה
אתה צודק
אבל זה מה שאמר לנו סמנכ"ל תפעול בפגישתנו בנושא.
רכבת זה לא פרייבט, לוקח זמן לסובב אותה חזרה לתחנת המוצא. 10-15 דקות מזמן ההגעה לרציף.
 
יעשו בהגנה דיוק כמו שעשו בנתבג

תחנת הדיור, ניקיון וכו' לקו זה היא ירושלים-נבון
לא עושים דיור וניקיון בנתב"ג ובטח שלא יעשו בתל אביב
אחרי ריקון הרכבת בנתב"ג וקליטת הנוסעים, הרכבת מיד יוצאת חזרה לירושלים
כאשר רכבת מגיעה לירושלים, היא מדויירת חצי שעה ברציף ועושים ניקיון תוך כדי קליטת נוסעים שהרגע פיספסו את יציאת הרכבת ברציף הנגדי
&nbsp
כאשר יש רכבת בנתב"ג, רכבת נוספת יוצאת מירושלים, והרכבת מירושלים חוזרת בכיוון השני והסלוט לרכבת המגיעה לאחר חצי שעה מתפנה
לאחר שרכבת זו מגיעה לירושלים, היא מדויירת ליציאה לאחר חצי שעה, בזמן שהרכבת ברציף הנגדי יוצאת לנתב"ג וחוזר חלילה
יעשו בהגנה דיוק כמו שעשו בנתבג
רכבת נכנסת להגנה, מורידה נוסעים, קולטת נוסעים חדשים, ואחרי כמה דקות אחורה פנה לירושלים.
יש סיבה שלא? מבחינה זו יש הבדל בין נתבג להגנה?
(בהנחה שרציף 2 שפנוי היום ישרת בלעדית את הרכבת החשמלית)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אין סיבה שלא, לזה הכוונה, כך שלא צריך מסילות דיור עד הרצליה

יעשו בהגנה דיוק כמו שעשו בנתבג
רכבת נכנסת להגנה, מורידה נוסעים, קולטת נוסעים חדשים, ואחרי כמה דקות אחורה פנה לירושלים.
יש סיבה שלא? מבחינה זו יש הבדל בין נתבג להגנה?
(בהנחה שרציף 2 שפנוי היום ישרת בלעדית את הרכבת החשמלית)
אין סיבה שלא, לזה הכוונה, כך שלא צריך מסילות דיור עד הרצליה
שרק אז יהיה ניתן לעלות תדירות עד למצב של שני מערכים באותו כיוון ודיור/ניקיון גם בהרצליה
כל עוד הקו מסיים בנתב"ג או בתל אביב, הדרך לתפעול זה דיוק ואחורה פנה
 
וטכנית אין בעיית דיור כרגע בנבון

תחנת הדיור, ניקיון וכו' לקו זה היא ירושלים-נבון
לא עושים דיור וניקיון בנתב"ג ובטח שלא יעשו בתל אביב
אחרי ריקון הרכבת בנתב"ג וקליטת הנוסעים, הרכבת מיד יוצאת חזרה לירושלים
כאשר רכבת מגיעה לירושלים, היא מדויירת חצי שעה ברציף ועושים ניקיון תוך כדי קליטת נוסעים שהרגע פיספסו את יציאת הרכבת ברציף הנגדי
&nbsp
כאשר יש רכבת בנתב"ג, רכבת נוספת יוצאת מירושלים, והרכבת מירושלים חוזרת בכיוון השני והסלוט לרכבת המגיעה לאחר חצי שעה מתפנה
לאחר שרכבת זו מגיעה לירושלים, היא מדויירת ליציאה לאחר חצי שעה, בזמן שהרכבת ברציף הנגדי יוצאת לנתב"ג וחוזר חלילה
וטכנית אין בעיית דיור כרגע בנבון
הם משתמשים רק בשני רציפים מתוך הארבעה.
יחד עם זאת, לדעתי הם לא יעלו תדירות. כי הנתיב הקריטי להוספת תדירות הוא לא בדיור בנבון אלא בזמן הרציף בהגנה. לדעתי הם לא יכולים להגדיל תדירות עד ההגעה לרכבת מרכז. (אני חושב שנשמרו בתכנון חלונות מסילה בציר האיילון שיאפשרו 3 נסיעות בשעה לרכבת לירושלים).
 

מענדי

New member
איך הרכבת סוגרת מעגל חשמלי והאם הפסים משמשים כ0

נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים
אחרי עיכובים, בוצעה הבוקר נסיעה ראשונה רצופה של קטר בקו המחושמל מתל-אביב לירושלים. נקווה שעד סוף השנה גם אזרחים יוכלו לנסוע לירושלים ב-35 דקות (אולי פחות?) מההגנה.
https://www.maariv.co.il/breaking-news/Article-717646
איך הרכבת סוגרת מעגל חשמלי והאם הפסים משמשים כ0
מהתמונות אני רואה שהפנטוגרף נוגע בכבל חשמלי שמעביר זרם לרכבת (מתח), אבל לא הבנתי איך המעגל נסגר?

ראיתי בכמה מקומות שהפסים משמשים לסגירת המעגל, האם זורם בהם חשמל?
 
בהחלט זורם.

איך הרכבת סוגרת מעגל חשמלי והאם הפסים משמשים כ0
מהתמונות אני רואה שהפנטוגרף נוגע בכבל חשמלי שמעביר זרם לרכבת (מתח), אבל לא הבנתי איך המעגל נסגר?

ראיתי בכמה מקומות שהפסים משמשים לסגירת המעגל, האם זורם בהם חשמל?
בהחלט זורם.
הזרם עובר דרך הגלגלים לפסים עד לתה״רות(באמצעות כבלים מהפסים לשנאים המזינים את החשמולת).
 

Bus Nerd

Active member
ואוסיף לתשובתך

בהחלט זורם.
הזרם עובר דרך הגלגלים לפסים עד לתה״רות(באמצעות כבלים מהפסים לשנאים המזינים את החשמולת).
ואוסיף לתשובתך
שלמרות שהזרם חוזר דרך הפסים, זה לא בהכרח אומר שמסוכן לעמוד על פסים של קו מחושמל - כל מקטע מסילה מוארק, כך שהנתיב המהיר ביותר לאדמה לא יהיה דרך הגוף

אבל כן מסוכן אם בדיוק עוברת רכבת, או אם נקרע כבל חשמול
 

Rubim88

New member
כמה דיוקים

ואוסיף לתשובתך
שלמרות שהזרם חוזר דרך הפסים, זה לא בהכרח אומר שמסוכן לעמוד על פסים של קו מחושמל - כל מקטע מסילה מוארק, כך שהנתיב המהיר ביותר לאדמה לא יהיה דרך הגוף

אבל כן מסוכן אם בדיוק עוברת רכבת, או אם נקרע כבל חשמול
כמה דיוקים
1. לא כל הזרם חוזר דרך הפסים אלא בדרך כלל רק 40-50 אחוז ממנו, השאר זורם דרך האדמה וכבל הזרם החוזר שתלוי על העמודים. ההארקה מתבצעת מרצון בהזנת AC בלבד על מנת שחלק מהזרם יזרום באדמה וכדי להקטין את הפוטנציאל בין המסילות לקרקע, וזה מכיוון שאין נזקים ממשים לתשתיות בקרקע מזרמי זליגה(AC). בהזנת DC מנסים כמה שיותר להיות מבודדים מהקרקע(כולל בידוד המסילות) בגלל זרמי זליגה(DC) שיוצרים נזקים לתשתיות מתכתיות בקרקע.
2. לזרם אין נתיב מהיר וגם לא נתיב יחיד, ברגע שיש לו אופציה להתפצל, יחס החלוקה של הזרמים יהיה ביחס הפוך להתנגדות הנתיבים האפשריים. ברגע שבן אדם נוגע במסילה(או חלק מתכתי אחר שמחובר אליה) וזורם בה זרם מסויים, הזרם שיעבור דרך האדם יהיה תלוי ביחס בין ההתנגדות שלו לבין ההתנגדות של המסלול לתחנת ההשנאה - וההתנגדות האדם גדולה בהרבה מזו של מעגל הזרם החוזר . מערכת ההארקה מתוכננת ומחושבת בצורה כזו כך שגם בזרם המקסימלי שיהיה במסילה, עדיין הזרם שיעבור דרך גוף האדם יהיה נמוך מהרמה המזיקה שנקבעה בתקינה למשך זמן החשיפה.
3. במערכת שמתוכננת כראוי נגיעה בזמן מעבר של רכבת(זה לא בהכרח הזרם המקסימלי התפעולי האפשרי) וגם בזמן קצר חשמלי בקו לא תהיה מסוכנת לאדם. כמובן שקריעה של כבל ונפילתו בקרבת אדם עלולה להיות קטלנית.
 
למעלה