מתחננת לעזרה!(ארוך, אבל בבקשה בבקשה תעזרו לי)

אריוארי

New member
אני חושב שכן כי זה מתחבר לי להרבה דברים אחרים

וגם צורת התגובה שמחריפה את הכאבים רומזת למאפיינים אוטיסטים כ"אשמים".

לא אובחנתי כאספרגר כי אני כמעט ולא מדבר ולא יוצר קשר עם אנשים אלא כאוטיסט בתפקוד גבוה
לא יודע אם האבחנה הזאת קיימת עדיין אבל כמו שכבר כתבו לך כאן מבחינתי לאבחנות האלה אין הרבה משמעות

מה שמשמעותי זה לנסות להבין את החוקיות הפנימית שעומדת בבסיס זהותי
ובעניין זה למאבחנים אין שמץ של מושג
הם אפילו לא מחפשים את החוקיות הזה כי בעיניהם זהות אוטיסטית אינה לגיטימית ואינה קוהרנטית ולכן אין טעם לחפש שם משהו

בידוק כמו שלא מחפשים זהות של סרטן כי סרטן זה פגם ככה לא מחפשים זהות של אוטיסט כי אוטיזם זה פגם
וזו בעייה מאוד קשה לאוטיסטים
 
חומרה ותוכנה

אתחיל בדוגמה
סמרטפון. יש ברזלים - חומרה, ויש מערכת הפעלה שאחראית על תפקוד המכשיר,
נגיד אנדרואיד, תוכנה.
השילוב בין המרכיבים יוצר את המכשיר.
מכשיר עם חומרה חזקה אך תוכנה בעייתית יוצר מכשיר מגמגם.
לפעמים מכשיר עם מפרט חלש יותר ומערכת הפעלה יציבה יוצר מכשיר מהיר.
חומרה = הגוף
תוכנה = נפש
מערכת העצבים היא קו התפר בין הגוף לנפש
עד כאן לצורך פשטות ההסבר
יש תרגול סיני המיועד להשפיע על קו תפר זה, דוגמת טאי צ'י או צ'י קונג
לאדם חסר ידע ונסיון ממליץ לנסות לתרגל ללא כל מעורבות של הנשימה בתרגול,
גם אם נאמר לנשום בצורה מסויימת ע"י המדריך או בצפייה ביו טיוב
לחפש ולבחור לא את הטכניקות הלוחמתיות והגורמות למאמץ פיסי,
כי אם את הרכות והמובילות לבריאות ולשלווה.
זה לא מתאים לכל אחד, לא בכל תקופה, מצריך השקעה וסבלנות,
אבל יכול לעזור
תרצו תשאלו
 

אריוארי

New member
לדעתי חלק מהקטע זה שדיכוטומיית התוכנה חומרה פחות תקפה

בוודאי אצל אנשים רגישים וכנראה עוד פחות לאוטיסטים ובכלל.

אפשר לראות שגם בשטח, בתעשיית המידע, רכיבים וגישות שהיו תחומים פעם לחומרה בלבד זולגים לתוכנה ולהפך,
וזה בדיוק סוג הדדיות הגוף לנפש שהיא קצת חדשנית מדי ולכן יוצאת מהכלל ומאוד פגיעה למה שעדיין נחשב כנורמה

ההנחה שהחומרה היא קבועה ולא משתנה ועליה יש שכבה דינמית של תוכנה מבטאת מבנה נורמטיבי,
מבנה נפשי אוטיסטי הוא כזה שבו גם החומרה משתנה וגם לתוכנה יש מרכיבים קבועים,
וזו הסיבה שמבנה כזה מתנפץ כל הזמן על הכללים והציפיות והגישות הנורמטיביות

כאדם שעבד בזה קצת אבל לא מעט אני גם יודע שגם טכנית הקווים בין תוכנה לחומרה כל הזמן נחצים,
וחציית הקווים הזאת היא הבסיס להתפתחות

כל העניין שגם החומרה היא הנפש וגם התוכנה היא הגוף
ברגע שמבינים את זה מבינים אוטיזם
וגם משהו מאוד מאוד מהותי על הדרך שבה האדם והעולם מתפתחים דרך שיח שמאותה סיבה הדדיותו מעמיקה כל הזמן
 
ברור

וזה בדיוק מערכת העצבים
מה שהרפואה הרגילה עדיין לא מבינה
וזה בדיוק מטרת התרגול עליו דברתי
ד"א מסתבר שבבי"ס מתרגלים יוגה
לא בדיוק מיקצועי (וטוב שכך)
אבל פתח דלת לתרגול ברמה גבוהה יותר ממה שהיה בתקופת הגן
היה שלב שהתרגול נתקע וזה אפשר לשחרר את התקיעות
 

אריוארי

New member
מאוד יתכן שאוטיזם זה גם ביישנות ומופנמות מאוד עמוקה

לא תמיד זה מתבטא כך כי לפעמים האוטיסט יוצא דווקא מאוד שחצן ומוחצן כי בגלל שהוא כל כך מופנם אז כשהוא מביא כבר יציאה זה תמיד מחוץ להקשר וגם בגלל שהחברה נורא נורא פוסחת ומתעלמת מאנשים ביישנים ומופנמים ומתייחסת דווקא רק לחיצוניות שנוטה להיות באמת לפעמים מאוד יפה שלהם אז הדברים יוצאים הכי עקום ומוזר,
מה שמסבך את הדברים ומעקם אותם נורא ויכול גם להפוך לסבל מאוד ניכר
 

בודלר

New member
אבל אני למשל יכול להיות סופר חברותי ומופרע

והכי לא בישן זה נראה לי זווית משתנה אני יכול להיות סופר פתוח. מכל בחינה והכי סגור לעתים בו זמנית כאלו מצד אחד אני בפנים ומחוצה לו בו זמ זמנית. אם אתה מבין תחושת ריחוף שייך למשבצת אך גם לפזר, לצאת,או להחריב אותה תמבין?, זה הטריף תחברים שלי כינו אותי האיש בעל אלף הפרצופים ןיותר מכך ניסו לאבחן אותי בפיצול אישית ויצא בסוף אוטיזם בתפקוג בנוני פי.די.די עד אז חשבו שאני סתם מטורף. מפגר וסופר מוזר, ואהבו אותי בגלל זה הייתי שעשוע ומעין חיה אקזוטית ומופרעת. קיצור אני סופר בישן וסופר חברתי בו זמנית זה משגע תמיד אמרו שאני ליצן משוגע אבל תמיד הייתי ליצן עצוב ומבלבל,בוכה וצחוק בו זמנית אובדני שנראה הכי שמח,שמרן ומטיף ואנרכיסט,קרימנל ופיציפסט נורמטיבי ציופת ואוטיסט מחפש אהבה קיצור מסובך לאאלה.
 

אריוארי

New member
כי לפתיחות וחברתיות יש כל מיני מובנים וביטויים

ודווקא אוטיסטים יכולים להיות סופר חברתיים כי בעוד שהנ"ט יודעים שמדובר בסך הכל בכללים שצריך לזייף אותם פחות או יותר אז אוטיסטים נוטים לנסות לעשות את הדברים "באמת" ואז הם יוצאים עוד יותר חברתיים מהנורמה,
והנורמה גם הכי שונאת את זה

אלא דברים שאינם מנוגדים, להפך, הם הכי משלימים, רק שבדיוק בגלל זה הם נראים כמנוגדים לסביבה הנורמטיבית

ביישנות ומופנמות לא סותרת רגישות חברתית עמוקה
להפך
היא הכי מאפשרת כזאת
אפילו כופה כזאת,
אלא שבחברה שמתנהלת ברובה על פי קודים ותבניות שנועדו לתמוך רק בצביעות וזיוף ומה שמקובל בה זה לעשות כאילו שאתה עושה משהו בזמן שאתה באמת עושה משהו אחר,,
שבה מקובל כאילו לומר משהו בזמן שאתה מתכוון בעצם למשהו אחר,
האדם שפועל מתוכו, מהמקום העמוק בו, בחברה, לא על מנת לנצל ולהראות ולהיראות אלא פשוט על מנת להיות עצמו ולגעת בדבר עצמו, בדברים עצמם,באנשים, ירכז אליו כמובן מאליו את כל מה שחולה ומזוייף וצבוע ואלים בסביבה.

בגלל זה אוטיסטים נחשבים למילוליים מדי, הם באמת מתכוונים למה שהם אומרים ובאמת עושים מה שהם עושים,
מי שמע על דבר כזה, זה הרי מטורף לחלוטין, ומשבש את המערך האין סופי של טריקים זולים ומניפולציות שקופות שנחשבים ונחשבות כקוד חברתי שבלעדי הכל יתפרק,

אתה בפנים ובחוץ בו זמנית יחסית לאנשים שמפרידים בצורה מאוד מסויימת בין הפנים לחוץ, בצורה שבה הישירות היא רק דימוי שנועד להסתיר את מה שעקום והעקיף הוא גם דימוי שנועד לשכך את מה שכתוצאה מכך כל כך אלים ונבזי בישיר

אין כאן מה לצאת ולהחריב, יש כאן צורך בשינוי מהותי, צורך שיוצא ומבטא יותר ויותר פרטים שמרגישים שמה שמקובל כקוד חברתי לא רק שלא מבטא ולא מאפשר אותם אלא אפילו מוציא אותם מדעתם כל הזמן ומפר בטירוף את כל הנסיונות שלהם לוויסות רגשי ותנועתי וחושי
מה שהדפקטים שמתחזים לאנשי מקצוע מתייגים כאוטיזם

אז לא, החברה לא תתפרק עם אנשים ינסו לחיות באמת ולא רק בכאילו, אלא שברובה היא עדיין לא מוכנה לזה ואלה בדיוק סוג הדברים שלא ניתנים לכפייה


אלה לא סתירות, גם עלי אמרו בדיוק את אותם דברים, שאני גם הכי מוחצן וגם הכי מופנם, גם הכי מתבודד וגם הכי חברתי, גם הכי בחוץ וגם הכי בפנים,
זו תפישה ותחושה שמבטאת את הנקודת היחוס הנורמטיבית,
היא לא אמיתית, היא לא האמת, אלא מבטאת משהו על האמת רק אם אתה מסוגל להבין למה היא יחסית וזמנית וחלקית

ובכלל, אין שום דבר רע או פגום או לקוי בלהיות הכי בחוץ והכי בפנים בו זמנית
להפך
זה מבטא מגע מאוד חיוני של המיידי בנצחי, של הרפלקטיבי במוחשי, ובגלל זה זה גם יוצא כאין סוף מסכות שגם כאן דווקא בגלל זה גם מאפשרות בו זמנית את המגע הכי לא ממוסך,
מה שביטאת, ביטאנו, בעבר כתפישה של יחס שונה מהמקובל בין העקיף לישיר

בקיצור, או לסיכום, יש טעם מסויים בזיהוי הדרך שבה אתה משתקף בנורמה
אבל זו טעות לראות בהשתקפות הזאת אמת
היא אומרת משהו על האמת אבל את מה שהיא אומרת אתה יכול להבין רק כל עוד אתה מבין שזו רק השתקפות
ולמה
 
הסיכום מעולה

 

grayart

New member
בגיל 18 הרבה פעמים מחפשים את הדרמתי.

אם זה לא משהו קיצוני אז זה לא מלהיב ולא מעניין.
אבל בגיל 18 אין סיבה שלא תתחיל ללמוד להכיר את עצמך טוב יותר.
אני הייתי מציע לך פחות לחפש מה יש לך או מה לא בסדר איתך.
יותר לחפש איזן בחיים ולהתחיל לבנות את עצמך מאפס.
מה את אוהבת לעשות אפילו בקטנה?, חייב להיות לפחות משהו שאת עושה ולא סובלת ממנו?.
אל תתעסקי בשאלות "הכבדות" של "מי אני", "מה אני", רק בדברים הקטנים היום יומיים, כל דבר כזה הוא אבן בניין קטנה ועם הרבה אבנים תבני את עצמך.

הגדרות מפוצצות של הפרעות נפשיות הן כמו בלון נפוח, את כאילו מגלה את מי את, ובסוף זה הכול אויר במעטפת "יפה ומרגשת", גם אחרי "האבחנה" , את מחפשת יותר עמוק מה יש בתוכך ונשארת ריקה, סתם מלאת אויר.
ההתעסקויות האלה, זה לא דבר בריא ועלול באמת, במקרה הטוב לעקב אותך בחיים, ובמקרה הרע לסבך אותך עד אשפוזים פסיכיאטרים ומשם קשה לצאת וגם אם יוצאים אז יוצאים אנשים שבורים (שבורים באמת ולא כמו שאת היום, ולא שווה לבדוק אם אני צודק).

אולי את בת 18 מבולבלת ועם זהות מעורערת, אבל את בת 18, ככי את עצמך בידיים, ולאט לאט תוך כדי שאיפה ושמירה על איזון, תלמדי להכיר את עצמך מחדש, לבנות ולהבנות.
 

אביבה א2

New member
אולי יש לבדוק תזונה - לא לצחוק

שלום ליה, עדיין רלוונטי?
רציתי לומר לך משהו שלא תשמעי בהרבה מקומות.
המדע כבר יודע מזמן שתופעות כמו אלו שאת מתארת יכולים להגרם על ידי חוסר איזון תזונתי. חרדות, דיכאון, טינטון ואפילו תוקפנות והסתגרות יכולים להיות מושפעים ממה שאת אוכלת.
אני מטפלת בדיוק בתחום הזה - השפעת התזונה על המח, ההתנהגות וההרגשה הכללית. תוכלי להתרשם מהאתר http://www.gapsisrael.co.il/index.php?dir=site&page=content&cs=3111&parent=5008
בהצלחה.
 
למעלה