משנת 2018 הנחת אזרח ותיק ברכבת תינתן רק באמצעות רב-קו

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
דווקא יש נוסעים מכרמיאל לעכו

הוא לא מתמלא בקרית שמונה
אבל החשבתי גם את חצור, ראש פינה, הקיבוצים והמושבים.
התכוונתי שכמעט ואין נוסעים שעולים מכרמיאל לעכו או לחיפה או מעכו לחיפה והפוך.
בגלל כמובן דרכים הרבה יותר מהירות, קווים שעוברים דרך השכונות ותדירות יותר גבוהה
דווקא יש נוסעים מכרמיאל לעכו
אם כי בקטע דרך זה יש כמה קווים מקבילים (361, 263), אבל הנסיעה ב-500 מהירה ונוחה יותר מאחר ואינו נכנס למג'ד אל-כרום. לנוסעים מאזור קרית שמונה עד צומת חנניה לאזור עכו ולהפך אין אלטרנטיבה מלבד קו 500.
&nbsp
לקטע הדרך חיפה - קריות - עכו יש מגוון קווים תדירים, ו-500 עושה את המסלול הזה משיקולי נוחות, לנוסעים מהאזור לכיוון כרמיאל והלאה, במקום נסיעה עם החלפה כל שהיא
 
בהחלט עדיף שיסע רק עד לרכבת פעם בשעה

500 ממש לא מתמלא בקרית שמונה
למרות שהוא מוגדר כקו 'ישיר', למעשה הוא קו מאסף ונוסעים (הרבה מהם חיילים) עולים ויורדים בו בכמות יפה בתחנות בין צומת מחניים ועד רכבת כרמיאל, יוצא לי לסוע בו לא מעט בזמן האחרון.
&nbsp
לגבי 503 צריך להחליט מה רוצים שיהיה, כי הרבה יותר יעיל ותדיר לסוע באחד משלל הקווים בין קצרין לצומת מחניים / חצור ושם להחליף לקו 500 לכרמיאל, מאשר להתבסס על קו 503 עם ארבע נסיעות יומיות. לדעתי עדיף להעביר את התשומות של הקו לחיזוק הקשר בין קצרין לרכבת כרמיאל שיהיה תדיר יותר (אולי אפילו דרך כביש אלמגור - עמיעד ולא דרך חצור), מאשר להחזיק קו לחיפה שמסלולו חופף למדי לרכבת
בהחלט עדיף שיסע רק עד לרכבת פעם בשעה
גם ככה חסרים נהגים קווים במסלול דומה לרכבת מבזבזים תשומות.
 

נתנאל531

Well-known member
505 'ישיר' כמו שקו '500' ישיר

מקרית שמונה יש קו ישיר לחיפה
שלא עובר בכרמיאל ועכו במספר 505.
האוטובוס עם תדירות נמוכה של פעם בשעה ופעילותו מסתיימת מוקדם.

בנתיים קווים 503, 500 יוצא מצב אבסורדי בו האוטובוס מתמלא בעיר הקטנה (קצרין או קרית שמונה) ומתרוקן בכרמיאל, עכו וחיפה בשונה מרוב הקווים לפריפריה שבהם לרוב בעיר הגדולה האוטובוס עם מספר הנוסעים המרבי ומשם כמעט יורדים.

הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות זה לפצל את הקווים לשתיים.
אחד עד כרמיאל והשני לחיפה דרך צומת גולני החיסרון הוא כמובן הורדת הנגישות לתחנת הרכבת בעכו אבל כיוון שנסיעה ישירה לחיפה ארוכה רק בכעשר דקות זה סביר ולא יגרום להרעת השירות.

דבר דומה יש גם בקו 361 מצפת לחיפה שעובר דרך כרמיאל ועכו בנוסך לקו 364 הישיר לכרמיאל ולקו 363 שנוסע לעכו דרך כרמיאל (מצפת באמת עדיף לעלות לרכבת בתחנת הרכבת של עכו ולא בתחנת המפרץ)
505 'ישיר' כמו שקו '500' ישיר
בפועל שניהם קווים מאספים (500 דרך כביש 85 ו-505 דרך כביש 85-65-77-75), למעט זה שקו 500 לא עובר בתוך מג'ד אל-כרום וראמה כמו קו שלוש-שש-לאט (361), וכך הם צריכים לפעול מאחר ובפועל יש ביקוש רב לנסיעה של קטעי דרך מצומצמים במסלול הקו, ומעט נוסעים איתו לכל אורכו.
&nbsp
בהשוואה למסלול ההיסטורי של קו 501 ז"ל שנסע דרך צפת בין כרמיאל לקרית שמונה, לפי התוואי ההיסטורי קודם סלילת קטע צומת חלפתא - עמיעד בראשית שנות ה-80, שני הקווים יכולים להחשב כמהירים, אבל בפועל הם קווים מאספים
 
מסכים שצריך להוריד תחנות

505 'ישיר' כמו שקו '500' ישיר
בפועל שניהם קווים מאספים (500 דרך כביש 85 ו-505 דרך כביש 85-65-77-75), למעט זה שקו 500 לא עובר בתוך מג'ד אל-כרום וראמה כמו קו שלוש-שש-לאט (361), וכך הם צריכים לפעול מאחר ובפועל יש ביקוש רב לנסיעה של קטעי דרך מצומצמים במסלול הקו, ומעט נוסעים איתו לכל אורכו.
&nbsp
בהשוואה למסלול ההיסטורי של קו 501 ז"ל שנסע דרך צפת בין כרמיאל לקרית שמונה, לפי התוואי ההיסטורי קודם סלילת קטע צומת חלפתא - עמיעד בראשית שנות ה-80, שני הקווים יכולים להחשב כמהירים, אבל בפועל הם קווים מאספים
מסכים שצריך להוריד תחנות
בשני הקווים, אבל מבחינת מסלול קו 505 הרבה יותר יעיל.
 

נתנאל531

Well-known member
תלוי למי

מסכים שצריך להוריד תחנות
בשני הקווים, אבל מבחינת מסלול קו 505 הרבה יותר יעיל.
תלוי למי
כביש 85 הוא כביש שדורש הרחבה בחלקו המזרחי ומחלוף בחלקו המערבי, ולכן בזמני עומס מסלול כביש 65-77 נח יותר, אבל מבחינת יעדי הנוסעים, נדמה שהמסלול דרך כביש 85 מבוקש יותר, ביחוד לאחר פתיחת רכבת כרמיאל
&nbsp
מאחר ומרבית הנוסעים משתמשים בקו לקטעים קצרים, אין להוריד תחנות במסלולי הקווים, ביחוד שאין חלופות
 

נתנאל531

Well-known member
הכנה לחופשי יומי/שבועי ארצי ברכבת

משנת 2018 הנחת אזרח ותיק ברכבת תינתן רק באמצעות רב-קו
בשלב הראשון שיתחיל ב-1.1.2018 לא יונפקו כרטיסי נייר עם ההנחה בכל תחנות תל אביב, חוף הכרמל, באר שבע צפון/אוניברסיטה, רחובות, עפולה, כרמיאל ואחיהוד.
https://www.rail.co.il/pages/updates/senior.aspx

שינוי נוסף מיום ראשון הקרוב:
"
החל מיום א' ה- 31.12.2017 יופסק שירות ההיסעים בימי א' בבוקר מתחנות הרכבת לעיר הבה"דים. המעוניינים בנסיעה ישירה לעיר הבה"דים יוכלו לעשות זאת באמצעות שירות "תופסים קו".
"
https://www.rail.co.il/pages/soldiers.aspx
הכנה לחופשי יומי/שבועי ארצי ברכבת
במכונות האוטומטיות של הרכבת יש הכנה להחלת כרטיסי חופשי שונים בהיקף ארצי, במקביל לחוזים הידועים של הרכבת שמקשרים בין מטרופולינים במסגרת חופשי-חודשי. בינתיים האפשרות אינה מופעלת ומופיעה באפור, אך נראה שנושא החופשי-ארצי מתקדם לישום קרוב.
&nbsp
יש שם כרטיס כמעט-ארצי שכולל כמעט כל מחוז בארץ לרבות הערבה ואילת, למעט חלקים מצומצמים ביהודה ושומרון
 

sweetums

New member
ולמעט רמת הגולן

הכנה לחופשי יומי/שבועי ארצי ברכבת
במכונות האוטומטיות של הרכבת יש הכנה להחלת כרטיסי חופשי שונים בהיקף ארצי, במקביל לחוזים הידועים של הרכבת שמקשרים בין מטרופולינים במסגרת חופשי-חודשי. בינתיים האפשרות אינה מופעלת ומופיעה באפור, אך נראה שנושא החופשי-ארצי מתקדם לישום קרוב.
&nbsp
יש שם כרטיס כמעט-ארצי שכולל כמעט כל מחוז בארץ לרבות הערבה ואילת, למעט חלקים מצומצמים ביהודה ושומרון
ולמעט רמת הגולן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה