משהו קצת שונה

zappon

New member
יכול להיות זה אותו דבר במקצועות

אחרים אבל אנחנו בפורום ביולוגיה ומדעי החיים . ובסופו של דבר זה עדיין אותו חרא זה מציאות-אין שכר שמתקרב לסביר.
 
מה לעשות...../images/Emo4.gif

וכן,אניודע שמה שאגיד עכשיו יישמע "קצת" לא יפה אולי[אבל אל תיעלב, אני עכשיו באמצע תואר ראשון בכימיה וגם לי צפוייה עבודה קשה כמו שציינת,יו נואו..], אבל תסתכל על ראשי ובכירי המשק בישראל-רבים מהם לא אקדמאים, ואם כן-לרוב לא מעבר לתואר שני במנה"ע[שעם כל הכבוד הוא קצת שונה ובהחלט פחות "קליל" מתואר שני/שלישי מחקרי עם תזה/עבודת דוקטוראט].. משמע, התואר "אקדמאי" לא בהכרח הופך בנאדם כלשהוא לעשיר...מה לעשות
[ועם זאת,לעתים הנ"ל יכול לסייע בכך אבל כאמור אין הכרח]
 

zappon

New member
למה שאני אעלב,למה לא יפה?../images/Emo12.gif

אני יודע זאת,אין לי בעיה עם זה. זאת בחירה שלי,יכלתי ללכת ללמוד מחשבים ומנהל עסקים אבל זה מעניין לי את ה... תראה יש הרבה כסף במקצוע שלנו אבל לא באוני" בויצמן לסטודנטים יש דווקא שכר טוב במכון הביולוגי בנס ציוניה ובעוד חברות ולא חסרות משרות עם שכר טוב,אבל בשביל להשיג משרה טובה ורצינית צריך לפחות תואר שני או דוקטורנט,ואם אתה לא בעיקר בויצמן אין שכר נורמלי לסטודנטים.
 

lady h

New member
גם במדעי החברה והרוח

המלגות לא בשמיים ובתחומים הללו הסטודנטים עובדים בעבודות נוספות ולא משקיעים את כל כולם למחקר.
 

zappon

New member
נכון אבל לנו אין ברירה המחקר הוא

העיקר ואין זמן לעסוק בעוד עבודה אם אתה רוצה לבצע מחקר רציני,זה המקצוע אין מה לעשות.
 

lady h

New member
בגלל זה אתה מסיים דוקטורט ב-4 שנים

ומאידך, להם לוקח 6 שנים ואף יותר.
 
בתור מי שעשה את המעבר

ממדעי החיים למדעי הרוח (למרות שהמחקר שלי הוא דווקא מחקר התנהגותי בשיטות של מדעי החברה) אני יכול להשוות. מי שרוצה לעשות מחקר טוב במדעי החברה והרוח עובד קשה למדי. אבל סוג העבודה הוא שונה. הרבה יותר זמן מוקדש לתכנון והכנות למחקר, הקריאה תופסת חלק גדול יותר מהזמן (מאמר ממוצע בתחום שבו עשיתי את הדוקטורט הוא 20 עמודים לעומת 7 בביולוגיה- וזה אם אני לארג'). איסוף הנתונים עצמו יכול לקחת זמן קצר למדי (7 ימים במחקר שלי) או תקופה ממושכת (אם עושים למשל מחקר מסוג case study כמו זה שאני מתכנן עכשיו). אין את העניין של לבלות שעות במעבדה- חלק גדול מהדברים יכול להיעשות בבית או במקרים מסויימים במקום העבודה. מצד שני, זה מאד קשה כשיש משפחה וילדים. אם לא היתה לי מלגה שאפשרה לי לא לעבוד אני לא בטוח שהייתי מסיים את הדוקטורט ובודאי לא במסגרת הזמן של 4 שנים (שהיום האוניברסיטות יותר מקפידות עליה). לגבי מלגות: לרוב הדוקטורנטים במדעי הרוח והחברה פשוט אין מלגות! |
| ואין דבר כזה כמעט לקבל השלמת מלגה מהמנחה כי גם למנחים יש מעט תקציבי מחקר. המלגה שאני קיבלתי נחשבת למלגה היוקרתית ביותר של בר-אילן (מלגת נשיא) והסכום הוא 10,000 ש"ח לשנה. לקח לי שנתיים עד שהצלחתי להשיג תרגול במחלקה (אין כמעט קורסים שבהם יש מתרגלים ותקנים להוראה של קורסים גם כן אין) ובשנה הראשונה זה נעשה בהתנדבות כטובה אישית למנחה שלי- רק בשנה השניה קיבלתי תשלום. בקיצור: התנאים לדוקטורנטים וסגל זוטר בכלל בארץ מבישים.
 

ch561

New member
תתנחם שזה לא רק בארץ

גם בחו"ל, ואני מתכוון לאירופה ולא לארה"ב, המצב לא מזהיר. לגבי ארה"ב אולי טל יוכל לעזור לנו. המלגות באירופה אינן גבוהות וגם פה הן נמוכות משמעותית משכר המינימום.
 

Golgi

New member
אבל מה פתאום שדוקטוראנט מקבל פחות

משכר מינימום? במכון וויצמן דוקטוראנטים מקבלים די יפה (יחסית, כמובן). בשאר האטניברסיטאות כפי שידוע לי עדיין מלגה עומדת על שלוש ומשהו אלף בחודש (תקנו אותי עם אני טועה) ובנוסף רוב הדוקטוראנטים מקבלים משרות הוראה שמוסיפות עוד כ- 1000 ש"ח בחודש. זה יוצא שדוקטוראנט מקבל בערך 4000-4500 ש"ח ואף יותר מעבר לשלב ב' וצבירת וותק). וזה גם פטור ממס הכנסה, כך שכדי לקבל משכורת כזאת נטו בחוץ, צריך להרוייח משהו כמו 5000 ברוטו. זה, כמובן, ממש לא משכורת גבוהה, אבל בכל זאת גבוהה משכר מינימום, ולא צריך לשכוח שמדובר במלגה ולא במשכורת של ממש, ויש גם פטור משכר לימוד שזה עוד כסף.
 

lady h

New member
השיטה בב"א צריכה לעבור הרבה

שידרוגים ודווקא יש לי כמה דוגמאות שמוכיחות בכשלונה וב"פספוס" שלה. הרי איך יתכן שסטודנטים שלא כ"כ הצליחו במבחן ותוצאותיו ניבו להם מלגה חלקית הצליחו להתקבל ולקבל מלגות מלאות במוסדות יותר גבוהים?
 

interferon

New member
מחקר

האם אתה בטוח ש(בממוצע)חוקרים פיזיקאים או כימאים מרווחים יותר מחוקרים ביולוגים? אם כן, האם אתה או מישהו אחר יודע מדוע?
 
בקשר לאחרים אני בטח אתלונן בעתיד

אם כי אני עדיין לא בשלב הזה, אבל בקשר לביוטופ אוסיף 8. שיש ביוטופ זו אחת העבודות המיותרות שנכתבות בתיכון, בעיניי. בעיקר מבחינת הזמן והאנרגיות אשר מושקעות בה ובלימוד האקולוגיה. אני רואה את החשיבות בלימוד אקולוגיה, אך ניתן להקדיש לענין שני שיעורים בעיני וזה מספיק (לפחות להיקף החומר שנלמד). ואם כבר בהשקעה לא פרופורציונלית עסקינן, מה הענין עם הגדרת צמחים ? עשירית יחידה (2 נקודות מהציון הסופי) ומקדישים לה הרבה יותר מדי זמן.
 

zappon

New member
הברה../images/Emo41.gif מה שרשמתי שהודעת המקור

זה דוגמאות לדברים(זה לא בהכרח מה שמפריע לי),אתם יכולים להסכים או לא עם הרשום או שאתם יכולים לרשום דברים משלכם.
 

tmaz

New member
משהו שהייתי רוצה לשנות בביולוגיה:

כשלעצמי הדבר שהכי מפריע לי בביולוגיה הוא חיידקי עששת. הם נראים לי מיותרים לחלוטין ואני לא מבין למה המציאו אותם. לדעתי זה יותר עקרוני מספי-הקבלה לאוניברסיטה והייתי שמח לראות את ועדות-הקבלה דנות בנושא הזה יותר. ואם כבר, אז גם מלריה נראית לי מחלה חסרת-טעם. מי צריך את זה? ועכבישים גם. או לפחות שיהיו להם קצת פחות רגליים. איכס.
 

dbn

New member
../images/Emo13.gifחשבת על ההשלכות?

אם היית רופא שיניים היית מאבד את מרבית הפרנסה. ולגבי המלריה - עם מה היית ממחיש את יתרון ההטרוזיגוט בלעדיה? ולגבי עכבישים - שלמה המלך כבר נוכח בטעותו.
 

tmaz

New member
התמודדות עם ההשלכות:

א) אבל אני לא רופא שיניים. מה היה קורה איתם? היו הולכים לעבוד בחנויות ממתקים (שאפשר לאכול חופשי כי זה לא הורס את השיניים, ושמנים אנחנו בין-כה) וכולם היו שמחים. ב) יש עוד מחלות שממחישות את יתרונות ההטרוזיגוטיות (שחפת,למשל), אבל בבסיסו זה טיעון מעגלי, משהו כמו "אבל אם יהיה שלום, מה נעשה עם התחמושת?" או "אוף, אנחנו עוד בחיים, סתם זרקנו כסף על ביטוח-חיים" ג) הכל ידוע- עכבישים הם חלק אינטגראלי ממארג (!) המזון, משמידים מזיקים ואוכלים זבובים ושוטפים את הריצפה ובלעדיהם היה אוי ואבוי והם דווקא לא תוקפניים והכל נכון ועדיין יש הרבה יותר מדי רגליים יותר מדי שעירות ולכל רגל יותר מדי מפרקים . ומדעתי לא אזוז כמלוא הנימה אפילו אם יתגלה מאמר שכוח של איינשטיין שיוכיח מתימטית שבלי עכבישים היקום יתקפל לחור שחור.
 
מזכיר לי את הבן שלי בן ה-7

שפתאום התחיל לפחד מעכבישים (וזה ממש לא בא מאיתנו). אז ישבנו והסתכלנו על כל העכבישים באנצק' החי והצומח של ארץ ישראל, ראינו שרובם לא מסוכנים לבני אדם ואלו שכן בד"כ לא חיים בבית. אח"כ גם למדנו שקורי עכביש הם חומר מאד חזק ושמנסים לייצר אותו בלי עכביש (כאן במאמרי הפורום), שהארס של עכבישים נמצא בגפי הפה שלהם ועוד כמה דברים. אחרי זה הילד הלך לבד, מיוזמתו, לחפש עכבישים בבית, לערוך עליהם תצפיות (הוא גילה רעדן שטווה קורים) ולרשום במחברת. בקיצור: כדאי לך לנסות את התרגיל הזה. יכול לחסוך הרבה כסף על טיפולים |
|
 

tmaz

New member
אני לא צריך טיפול, יש לי כפכף

שפותר את כל הבעיות האלה במחי-יד
 
למעלה