מרד בר כוכבא היה הצלחה אדירה

marabo

Well-known member
אתה הוא זה שמציע את זה

אתה הוא זה שטוען שברשות הרבים אף אחד לא יכול לכפות את מנהגיו ודתו על אחרים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
האמנם? מתוך הסטטאטוס קווא

"המדינה תקבע את לימודי החובה ותפקח על מילוי הנדרש אך יחד עם זאת, תיתן חופש מלא לכל זרם חינוך לנהל את ענייניו לפי הכרתו."

https://he.wikipedia.org/wiki/סטטוס_קוו_(ישראל)

החינוך החרדי מסרב ללמד את לימודי החובה ולא תחת שום פיקוח ודווקא כששר האוצר ניסה לאכוף את הסעיף הזה הוא הפך למפלצת שעד עכשיו יהדות התורה מחרימה אותה על שהעז להתנות את התקציבים לחינוך החרדי בכך שהם ילמדו את לימודי החובה.
 

marabo

Well-known member
הם באמת מקבלים הרבה פחות תקציבים בגלל זה

מוסדות החינוך החרדים שלא מלמדים ליבה מקבלים תיקצוב נמוך משמעותית בגלל זה.
ילד חילוני בבית ספר רגיל מקבל הרבה יותר תקציב מילד חרדי במוסד חרדי שלא מלמד ליבה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אז איך זה שהילדים החרדים מקבלים ארוחה חמה

והילדים החילונים צריכים להביא סנדוויצ'ים או סלטים בקופסא מהבית?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
רק עם האנטישמיות המודרנית

הכנסייה הקאתולית מלאה בקדושים שהם יהודים שהתנצרו והתחילו לרדוף יהודים. אמנם בספרד רדפו גם את המתנצרים בגלל הרצון לבזוז את הרכושם והמציאו אינקוויזיציה שמספיק שיעלילו על מישהו שהוא שומר שבת, או/ו מסרב לאכול חזיר או/ו בשר עם חלב או/ו חוגג חג יהודי, מוציאים ממנו הודאה בעינויים, מחרימים את רכושו ושורפים אותו ככופר. אבל בסך הכול עד האנטישמיות המודרנית הרצון היה שהיהודים יתנצרו או יתאסלמו או בעת העתיקה יעבדו את האלילים, רק בסוף המאה ה-18 נטען שיהודים הוא גזע נחות שלא קשור לאמונתם או להתנהגותם אלא משהו תורשתי. למעשה עכשיו נטען שבגלל הקרבה בין האסלאם ליהדות יהודי ארץ ישראל התאסלמו והפלסטינים הם היהודים, ואכן מכיוון שגם המוסלמים לא אוכלים חזיר, גם המוסלמים עושים מילה, אז כשיהודי מתאסלם יותר קשה להדביק לו שהוא שומר על מצוות היהדות בסתר כי בחלק גדול מהדברים מצוות האסלאם דומות.
 

marabo

Well-known member
וכי בי עסקינן?

תרומתך לדיון חשובה אבל אתה סוטה מנושא הדיון
 
שאין תוכו כברו

שאם היה עונה לשאלתי היה העם הקדוש יודע אם תוכו כברו אם לאו
שנאמר
אין הגויים עולין לתורה אלא אם נתגיירו
 

marabo

Well-known member
ומה ענייני לכאן?

ואם אין תוכי כברי. מה זה מעלה או מוריד לצורך הדיון?
שכן דנים אנו בהסטוריה רחוקה
 

jackie111

Well-known member
אתה מוכן לספר לנו מי החוקר

שכתב את המחקרים שהבאת. כי אחרת זו
סתם דעה פורחת באויר.
 

marabo

Well-known member
קרא כאן למשל

כשלון מרד בר-כוכבא הביא את הקץ גם על מושב הסנהדרין ביבנה. אנשי הסנהדרין שניצלו מהאימה ברחו לגליל. המרכז הרוחני של העם היהודי עבר עתה לגליל ונדד שם בין מספר ישובים (ציפורי ובית שערים) עד שעבר סופית לטבריה.

רבי יהודה הנשיא מונה לנשיאות מוסד הסנהדרין ועסק בכתיבת המשנה. כתיבת המשנה הייתה מפעל רוחני מפואר שהעסיק את רבי יהודה הנשיא ברוב זמנו. המשנה כוללת העלאה לכתב של כל ההלכות שעד כה הועברו בעל-פה מדור לדור.

כאמור בתקופה זו זכו יהודי הארץ להקלות משמעותיות רבות הן מבחינה כלכלית והן מבחינה דתית. הם הורשו לנהל אורח חיים דתי ואף לעלות לירושלים, אם כי לא לגור בה בקביעות.
 

jackie111

Well-known member
איפה זה כאן?

אני מבקש שוב: מה שם החוקר?
תן לינק של מקור הידע שסיפקת
לנו.
 
אילו ידעת היסטוריה או קצת ויקיפדיה היית יודע

שבצקופת יהודה הנשיא שלטו שני קיסרים רומאים .
אנטונינוס פיוס שהיה שליט ידידותי באופן כללי ולכן גם נהג ברחמים כלפי היהודים שנישארו חיים + מרקוס אורליוס שהיה שליט פילוסוף ואיפשר חיים מדעיים ורוחניים בכל האימפריה .
היהודים שהיו מוכים כמו כלבים חולי צרעת זכו בקצת הקלות בזכות מי שהיו שליטי רומא ולא בגלל שיהודה הנשיא היה איזה כישרון דיפלומטי .
 

marabo

Well-known member
אילו ידעת היסטוריה או קצת ויקיפדיה היית יודע

בימי רבי יהודה הנשיא חל שינוי מהותי ביחסים בין היהודים לשלטון הרומי בארץ. ככל הנראה השינוי היה קשור לאישיותו של רבי יהודה והנהגתו, יחד עם שינוי במדיניות הרומית הכוללת שהפכה סובלנית יותר עם עליית השושלת הסוורית לכס הקיסרות ברומא.
בספרות חז"ל מופיע לא פעם הביטוי "לעלות למלכות" בהקשר של רבי יהודה. כבר בראשית כהונתו זכה כנראה להכרה רומית בנשיאותו, ומאז תיפקד כנשיא בעל סמכות רחבה. ככל הנראה נתנו לו הרומאים רשות לדון דיני נפשות, סמכות שבדרך כלל לא ניתנה בפרובינקיות רבי הוכיח את כשירותו בתפקיד הנשיאות מבחינת כשרונותיו הציבוריים, עמד בקשרי ידידות עם שרי רומי ונשא ונתן עמהם כדי להגן על ענייני עמו.

מתוך ויקיפדיה

כל מה שהצליח רבי יהודה הנשיא להשיג היה בזכות המרד, אצל הרומאים היה חרוט הייטב זכרון המרד, הם כבר לא נלחמו יותר בדת ישראל וזה מה שאיפשר את ההתקרבות.
 
אתה יכול לקשקש בלי סוף אבל מה שקבע זה אישיותם של הקיסרים

ולא אישיותו של יהודה הנשיא .
שני הקיסרים בימי יהודה הנשיא היו אנשים הרבה יותר רכים מהדריאנוס שלא סבל שום פוילע-שטיק .
 
אפילו בחומוס אתה לא מבין


בשום מקום בויקיפדיה או מקום אחר לא נאמר שההקלות במאה השניה לספירה
מקורן ביהודה הנשיא .
כפי שכתבתי אבל כרגיל - אתה בלתי-ניתן-לשיכנוע - ההקלות היו בגלל אישיותם של הקיסרים הרומאים ולא של יהודה הנשיא .
 
מה שיהודה הנשיא מצליח להשיג זה בזכות

המדיניות המתונה ויכולת המשא ומתן שלו מחד, ואוזן קשבת אצל הקיסרים מאידך. בטקסט שהצגת לא כתוב כלום על המרד ועל השפעתו.
 

marabo

Well-known member
זו בדיוק ההשפעה של המרד

הקיסרים נעשו מתונים וקשובים אחרי שראו את המחיר הכבד שהממלכה הרומית שילמה כשהיה קיסר שלא היה מתון וקשוב.
 
למעלה