מפגש צעירים

mucxjo

New member
ברזילאי לפחות מבחינתי

סיפר לי את זה רפאל הנריק זרבטו ( שהיום כבר נמצא בסין ומפליא בכתיבה הקולחת שלו ב el popola cxinio) באחד המפגשים הראשונים שלנו ב ijk. רפאל הגיע אלינו מברזיל ולכן ההקשר שלי ...
אפרופו חידות - אתם כל כך מהירים , שאתם מגיעים להקפה האחרונה ( אם להשתמש באסוציאציה אולימפית) לפני שאני מצליח להתחיל את ההקפה הראשונה , גם אם אני מנסה ל"השאיר" חידות לאחר כך אני מוצא הפניות לחידות קודמות שזה אחלה אבל לא ממש עוזר לי להיות בקצב. בכל מקרה אם אני הצב היחידי לא צריך לחכות או לשנות את אופן ההתנהלות - במקרה של עוד "צבים" מתעניינים ומגיבים - הייתי מציע אחרי הפותרים הראשונים להתחיל בתהליך מדורג של רמזים ועזרה למתקשים בפתרון החידה ( סוג של אימון אם לקחת שוב אסוציאציה ספורטיבית)
 

DoronModan

New member
אני מכיר את זה משיר של Raymond Schwartz

בקשר לחידות אם אתה רוצה להיכנס לזה, אין קל מזה בסיטואציה הנוכחית, כי בזמן האחרון אני עושה מעין שרשרת, כך שכל חידה היא חוליה מקשרת לחידה הבאה. כך שאם אפרסם חידה נוספת, תוכל פשוט לעקוב אחרי השרשור של החידה הקודמת.

בקשר להצעתך לתהליך מדורג של רמזים ועזרה למתקשים - אז האם אתה מציע שאפתח קישור חדש בנושא 'איך פותרים חידות היגיון'? ואז אפשר יהיה לשתף את הפותרים ואת הגולשים, גם במנגנון שמאחורי הקלעים של חידות. נראה לך?
 

מיכי 10

Member
אם כבר לעזור להצטרף ל"שרשרת",


אפשר לציין את התשובות לחמש החידות האחרונות לפי הסדר:
vringo
aganto
agento
gento
etno
 

mucxjo

New member
התקבלה ברכתו של מיכאל בוריס

שהוא הנשיא המכהן של tejo , גם nepo מצטרפת לאיחולים. היא אחראית כרגע על ה landa agado ב אסיה מטעם tejo ( החליפה את flama ) ... שניהם ישמחו לעזור ליותם ולנו לאושש את jeli.
 

amri

New member
על נסיעות מסובסדות לחו"ל ו Kabeiĝo

להשלמת התמונה גם יוני, כמו שירלי, נסע לכינוס הצעירים העולמי בתמיכת ELI וחזר עמוס רשמים, אף כתב על זה מאמר יפה וארוך בבטאון, אבל זה לא מנע את "העלמותו".
ליתר דיוק הוא לא נעלם אלא חי, בועט, מצייר ועושה ילדים בטבעון ובכל העולם. גם אני הוזמנתי לחתונתו הבלתי שגרתית אך לא יכולתי להגיע ויוצגתי ע"י טלי כנציגת המשפחה.
ואחרון חביב, גם את יותם רצינו לשלוח השנה אבל לא התאפשר לו בגלל הלימודים. אולי זה לטובה, אם לשפוט לפי מתאם העבר בין יציאה לחו"ל בסיבסוד ELI לבין Kabeiĝo :)
 

מיכי 10

Member
אבל עמרי, מה אתה משווה בכלל?

[לא התכוונתי שיוני נעלם לגמרי מחיינו, חלילה, אלא רק מאל"י].

איך אתה יכול בכלל להשוות אותו לשירלי?
יוני נסע לכינוס העולמי בתמיכת אל"י לפני כשבע שנים, או שבע וחצי, וחזר לפעילות יפה מאד באגודה. הוא גר אז בירושלים, ובכל זאת היה בא מדי פעם למועדון בתל אביב. הזמין אותנו לסטודיו/גלריה שלו במושבה האמריקאית-גרמנית בתל אביב. הוא ערך לנו שם סיור באזור ואחר כך בבית פרנק - מוזיאון ידידות מדינת מיין. שם ניתן לראות גם כיום תמונות נהדרות שלו.

מה שהיה מרשים במיוחד בעיני, וגם דיווחתי על כך בזמנו, זה שיוני נתן לנו בחצר הרצאה די ארוכה באספרנטו. הוא עדיין לא שלט בה לגמרי, אבל לא התבלבל, דיבר בביטחון עצמי מלא. בכל פעם שחסְרה לו מילה, הוא שאל בכיף איך אומרים אותה, הודה בצורה חיננית, והמשיך.

הוא עשה עוד דברים עבור אל"י, ולמשל, עיצב תעודות הוקרה יפות (זכיתי אפילו לקבל מידיו את אחת הראשונות).
ולפני כחמש, שש שנים, נתן קורס מקוצר ומרוכז של אספרנטו למתחילים בירושלים. ביקשתי רשות להשתתף ולעזור, ואף זכיתי שם בפרס על עזרתי - מילון מורז'ן הקטן, העברי-אספרנטו, שכבר בלוי מרוב שימוש שלי בו. :)
רינה, אחת מילדיו של מורז'ן, השתתפה בשיעור הראשון, וזה ריגש אותנו. היא לא המשיכה, מכיוון שנסעה לחו"ל.
אחרי זה נתן יוני עוד קורס המשך.

ועוד משהו: הוא גם יזם כמה מפגשי צעירים (+ לא כל כך צעירים) ב"קפה קפה", לפני שזה נסגר. חלק מהמפגשים גם מצולמים.

בקיצור, הוא כן עשה הרבה, והשתתף בהרבה פעילויות לפני ש"זנח" את אל"י. הלימוד שלו, באמת לא היה בזבוז!

גם אדם עשה הרבה בעבר. לא יודעת למה גם הוא נעלם מנוף אל"י, אבל זה כבר הרבה זמן.
 

amri

New member
יוני עתיר זכויות

וכולם אוהבים אותו. אני בטוח שהוא עוד יחזור לפעילות אספרנטו מתישהו...
ומיכל, את יכולה להרגע. לא השוותי אותו לשירלי, רק ציינתי שגם הוא, כמוה, קבל מלגת נסיעה כיון שלא ציינו זאת.
 

מיכי 10

Member
יופי, נכון ותודה. וגם אני מקווה כמוך,

שיוני יחזור מתישהו לפעילות א-ו, אם כי כיום הוא גר רחוק, וגם עסוק מאד.
אולי לפחות יגיע למועדון של יהושע בחיפה. אף שמטעמים אגואיסטיים, אעדיף כמובן שיחזור לתל אביב.
 
למעלה