חותך בבשר החי
New member
לדעתי פספסת
חזות הפרחח היא מנגנון ההגנה שלו. כמו ששון מסביר לפרופסור לאמבו - הוא מסתובב עם גורילות מפגרות כי הוא מוצא שם נאמנות.
גם לגבי רועה הצאן. הוא שואל אותו מה התשוקה שלו. מה הוא באמת רוצה לעשות. אפילו צ'אקי, החבר הכי טוב שלו, אומר לו שהוא יושב על כרטיס זכיה אבל הוא פחדן מכדי לפדות אותו.
גם שון לא דוחף אותו לעבודה כזאת או אחרת. הוא גם אומר לו שלא מעניין אותו ראיון העבודה שהוא דפק ב'מקניל'. הוא פשוט שואל אותו מה הוא באמת רוצה לעשות. וכשוויל נדחק לפינה - הוא ענה את הbulshit answer של רועה הצאן. ולא היתה בעיה אם זה מה שהוא באמת היה רוצה. אבל שניהם יודעים שלא.
לא מדובר פה על הגשמה עצמית או מהי גאונות, אלא התגברות על הפחדים.
הדרך שהוא עושה אליו אגב די מזכירה לי את תאורית השכבות בסרט 'התחלה'. כשהם מתכננים איך להטמיע את הרעיון במוחו של רוברט פישר אימס מסביר שברובד העליון הם ישתלו רעיון כללי, ברובד העמוק יותר הם ישתלו רעיון קצת יותר מתקדם וברובד הבא הם כבר יוציאו את התותחים הכבדים של המסרים החדים.
אז גם פה, כדי להגיע לעומק של וויל, שון בונה אצלו אמון. דבר שמבחינת וויל הוא סופר קשה. ורק אז כשהוא הגיע עמוק מספיק - הוא מוציא את התותחים הכבדים, של חלאס לחרטט. חלאס לברוח. תתמודד עם האמת. וזה גורם לוויל לעשות חשבון נפש אמיתי עם עצמו.
ואגב, מה שיפה בסרט זה שהטיפול פה הוא דו סטרי. ההתמודדות עם וויל גורמת גם לשון לעשות חשבון נפש עם עצמו ועם החיים שלו עצמו. על הויתורים שהוא עשה אחרי שאשתו מתה והוא די 'סגר את הבאסטה' וגם התיקון למערכת היחסים שלו עם הפרופסור.
חזות הפרחח היא מנגנון ההגנה שלו. כמו ששון מסביר לפרופסור לאמבו - הוא מסתובב עם גורילות מפגרות כי הוא מוצא שם נאמנות.
גם לגבי רועה הצאן. הוא שואל אותו מה התשוקה שלו. מה הוא באמת רוצה לעשות. אפילו צ'אקי, החבר הכי טוב שלו, אומר לו שהוא יושב על כרטיס זכיה אבל הוא פחדן מכדי לפדות אותו.
גם שון לא דוחף אותו לעבודה כזאת או אחרת. הוא גם אומר לו שלא מעניין אותו ראיון העבודה שהוא דפק ב'מקניל'. הוא פשוט שואל אותו מה הוא באמת רוצה לעשות. וכשוויל נדחק לפינה - הוא ענה את הbulshit answer של רועה הצאן. ולא היתה בעיה אם זה מה שהוא באמת היה רוצה. אבל שניהם יודעים שלא.
לא מדובר פה על הגשמה עצמית או מהי גאונות, אלא התגברות על הפחדים.
הדרך שהוא עושה אליו אגב די מזכירה לי את תאורית השכבות בסרט 'התחלה'. כשהם מתכננים איך להטמיע את הרעיון במוחו של רוברט פישר אימס מסביר שברובד העליון הם ישתלו רעיון כללי, ברובד העמוק יותר הם ישתלו רעיון קצת יותר מתקדם וברובד הבא הם כבר יוציאו את התותחים הכבדים של המסרים החדים.
אז גם פה, כדי להגיע לעומק של וויל, שון בונה אצלו אמון. דבר שמבחינת וויל הוא סופר קשה. ורק אז כשהוא הגיע עמוק מספיק - הוא מוציא את התותחים הכבדים, של חלאס לחרטט. חלאס לברוח. תתמודד עם האמת. וזה גורם לוויל לעשות חשבון נפש אמיתי עם עצמו.
ואגב, מה שיפה בסרט זה שהטיפול פה הוא דו סטרי. ההתמודדות עם וויל גורמת גם לשון לעשות חשבון נפש עם עצמו ועם החיים שלו עצמו. על הויתורים שהוא עשה אחרי שאשתו מתה והוא די 'סגר את הבאסטה' וגם התיקון למערכת היחסים שלו עם הפרופסור.