מספר כתבות על הרכבת מדה-מרקר

davidfainshtein

Member
מנהל
מה ראוי בה?

אני גם חושבת שהכתבה הייתה ראויה
מה ראוי בה?
כל הנרטיב של הכתבה בטון של "אוי למה בנו רכבת, היא עולה המון כסף בלה בלה בלה". כל העולם ואשתו מדברים על הצורך בפיתוח תשתיות, בקרוב הפריפריה, בבניית קווי רכבת וכשכל זה כבר קורה, במקום לבוא ולומר מילה טובה - הנה, תראו איזה פרויקט לתפארת מדינת ישראל, הולכים וחופרים בקקה בשביל ללכלך.
כבר דיברנו על כך המון - תחבורה ציבורית לא אמורה להיות רווחית. זה נחמד אם היא כזו, אבל אם היא לא, אז לא. לא בונים קווי רכבת כדי שירוויחו כסף. אחרת היו לנו רכבות רק בתל אביב. בונים רכבות כדי לצמצם פערים ולעזור לאוכלוסיה. אז באיזו זכות מגיעים עיתונאים ומלכלכים רק בשביל כותרת צהובה בעיתון?

יש מקום לביקורת תמיד. אבל צריך לדעת לאזן אותה עם פוזיטיביות ונראה שהעיתונאים הנכבדים שלנו שכחו את זה.
 
לעיתונאית הזו יש אג'דה אורבנית מאד ברורה

מה ראוי בה?
כל הנרטיב של הכתבה בטון של "אוי למה בנו רכבת, היא עולה המון כסף בלה בלה בלה". כל העולם ואשתו מדברים על הצורך בפיתוח תשתיות, בקרוב הפריפריה, בבניית קווי רכבת וכשכל זה כבר קורה, במקום לבוא ולומר מילה טובה - הנה, תראו איזה פרויקט לתפארת מדינת ישראל, הולכים וחופרים בקקה בשביל ללכלך.
כבר דיברנו על כך המון - תחבורה ציבורית לא אמורה להיות רווחית. זה נחמד אם היא כזו, אבל אם היא לא, אז לא. לא בונים קווי רכבת כדי שירוויחו כסף. אחרת היו לנו רכבות רק בתל אביב. בונים רכבות כדי לצמצם פערים ולעזור לאוכלוסיה. אז באיזו זכות מגיעים עיתונאים ומלכלכים רק בשביל כותרת צהובה בעיתון?

יש מקום לביקורת תמיד. אבל צריך לדעת לאזן אותה עם פוזיטיביות ונראה שהעיתונאים הנכבדים שלנו שכחו את זה.
לעיתונאית הזו יש אג'דה אורבנית מאד ברורה
אגב - בתכנון עירוני היא מבינה הרבה יותר מאשר בתחבורה.
אצל רוב האורבניסטים, היעד של פיזור אוכלוסייה (וכל היעדים הנגזרים ממנו) הוא יעד שגוי, ורבים מפרויקטי התשתית - ספציפית הפרויקטים של קירוב הפריפריה - הם רק הנצחה של הפרבור של מדינת תל אביב (אגב, מסילת העמק ספציפית אינה כזו - לעניות דעתי סתם פרויקט שלא אופיין נכון).
ומשהו נוסף - בדיקה כלכלית של פרויקט כלכלי אינה בודקת אם הוא רווחי, אלא את היחס בין התועלת שהוא מביא למשתמשיו לבין עלות ההקמה שלו.
לגבי הכתבה שלה - כמובן שרוב הנושאים שהיא מעלה הם די שטותיים: דווקא מנקודת ראות כלכלית, למשל, כמות האנשים שיגיעו לתחנת כפר ברוך באופניים היא כל כך זניחה (ממגדל העמק רק אופניים חשמליים הם אפשרות) שאין טעת להשקיע באפשרות הזו. ולגבי גישה רגלית לתחנת עפולה מכיוון צפון מזרח - נו באמת.
 
למעלה