מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
נראה לי שזה כמו ב-2013 - 35 דקות בין אשדוד לתל אביב

לגבי הטבלאות: המרחק בין רכבות שנוסעות צפונה הוא 5-7 דקות
קודם כל, כדי להכניס את הרכבות המהירות מירושלים יהיה צורך לצמצם את כל הרכבות למרחק של 5 דקות ביניהן.
השיטה שלך, לחייג לרציף 3, יכולה להצליח, אם הרכבת המהירה תגיע בבוקר לתחנת ההגנה ברציף 4 נאמר ב-8:07, 8:22 או 8:37 כך שיש מרווח מספיק בינה לרכבת הרגילה להוד השרון שקודמת לה ב-8:02, 8:17 או 8:32. הרכבת הבאה לכיוון הוד השרון תגיע רק ב-8:17, 8:32 או 8:47. מכיוון שזוהי תחנה תפעולית, נאמר שיש לרכבת שסיימה בהגנה כ-9 דקות להתקדם קדימה ולבצע חיוג ועיתוק לרציף מס' 3. נראה לי שזה בהחלט בר ביצוע וזה כנראה מה שיעשו פחות או יותר.
באותו האופן בדיוק ניתן לעשות את זה בכיוון ההפוך לכיוון הדרום אחר הצהרים.

השאלה היא: כמה זמן לוקח לרכבת להגיע מראשון לציון משה דיין לתל אביב ההגנה ללא עצירות בדרך. צריכים לבדוק שיש את הפער המספק הזה בין הרכבת הרגילה לרכבת המהירה גם באזור ראשון לציון.
נראה לי שזה כמו ב-2013 - 35 דקות בין אשדוד לתל אביב
לכן בהחלט אפשרי שהרכבת המהירה שתצא מבאר שבע תעבור באשקלון ב-7:39, באשדוד ב-7:47, ביבנה מערב ב-7:59, בראשל"צ משה דיין ב-8:11, ותגיע לת"א ההגנה ב-8:22. ואז תהיה אפשרות לקצר את הרכבת שיוצאת מאשקלון ב-7:29 כך שתתחיל כרגיל רק במשה דיין ב-8:01
 
גם בעיתוי המדויק של תחילת הפעלת הרכבת יש פופוליזם

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
גם בעיתוי המדויק של תחילת הפעלת הרכבת יש פופוליזם
בדיוק ב-20 בספטמבר - ערב ראש השנה.
לא בתחילת ספטמבר כשהעומס בכבישים חוזר, לא אחרי החגים, אלא בדיוק בערב ראש השנה...
https://www.gov.il/he/Departments/news/rakevet_beer_sheva_tel_aviv
 
כתבה במקומון "כאן דרום אשדוד" על דיון בכנסת בקשר לרכבת

מספטמבר:רכבת מהירה מעיירות הדרום לת"א
שבתשתיות פרסם הודעה של השר כ"ץ שהחל מספטמבר תופעל רכבת שתצא מב"ש דרך אופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב ורשל"צ, ותדלג על תחנות בת ים וחולון.
זו בעצם פשרה, כי אם אני זוכר נכון (ותתקנוני אם אני טועה) בעבר הרכבת המהירה היתה ישירות מאשדוד לת"א.

מקור
כתבה במקומון "כאן דרום אשדוד" על דיון בכנסת בקשר לרכבת
המהירה:
[URL]http://www.kan-ashdod.co.il/news/3636[/URL]

האם מישהו יכול להסביר את הסעיף הבא:
"הוועדה פונה לשר התחבורה וקוראת לפעול, בטווח המיידי, לקו רכבת מהירה, מיישובי הדרום לתל-אביב, ללא עצירה באזור המרכז ואת הרכבת הקיימת עם התחנות הנוספות, להשאיר כגיבוי בשלב זה. כמו כן קוראת הוועדה לשר התחבורה לערוך פיילוט של תח"צ מותאמת ב"טבעת הפנימית" (ראשל"צ, חולון, בת י-ם) באזורי המרכז, על מנת לתת מענה לכל הצרכים ולצמצם את העומסים בקווי הרכבת.:

למה הכוונה ב"תח"צ מותאמת"? ומה הקשר בינה לבין "לצמצם את העומסים בקווי הרכבת"? ומה זה בדיוק "כגיבוי בשלב הזה"?
האם אלה מילים מכובסות לצעד של גירוש תושבי בת ים, חולון וראשון לציון מהרכבת ל"תח"צ מותאמת"?
אולי תושבי בת ים, חולון וראשון לציון צריכים לנקוט בצעד מחאה משלהם שיעורר את חברי הכנסת של "הועדה לצדק חלוקתי" להציע הצעות "צדק חלוקתי" גם עבורם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה