בקצב שבו דברים מתקדמים בארץ...
יש סיכוי טוב שנישאר עם דיזל עוד הרבה זמן.
 
חשמול המזרחית, העמק ועירון סביר יותר ממנהרות מתחת לאיילון (מבחינה תקציבית ומבחינת מורכבות ביצוע), אבל לא ברור אם / מתי זה יקרה.
 
הקו למלחה/בית שמש, לעומת זאת, כנראה יישאר דיזל לנצח. התוכנית הזו מראה שאין תכנון לבטל אותו (כנראה), אבל הסיכוי לחשמל אותו עד מלחה שואף לאפס (יש סיכוי קלוש לחשמול עד בית שמש, אבל גם לא סביר במיוחד). אז לפחות שתי רכבות לכיוון לשעה ימשיכו לעבוד בדיזל, ויתכן שיותר מזה (תלוי כמה יחשמלו עד 2040)
 
מצד שני, עד אז האיילון אמור להיות, לפחות בחלקו, מקורה. מתחת לאיילון מקורה אי אפשר להעביר רכבות דיזל, ובמקרה כזה איני יודע מה מתכננים לעשות עם הקו למלחה. אני לא חושב שלקו את זה בחשבון.
 
בקשר לזמני עלייה ישראלים, אני לא חושב שזה הולך להשתנות בקרוב, וגם לא הקטע שכל הרכבות עוצרות בכל תחנות ת"א... סביר להניח שיעדיפו להמשיך עם המנהג הזה כל עוד הם יכולים כדי להפוך את המערכת ליותר אטרקטיבית (שיצטרכו להחליף פחות בת"א). למרות זאת, כבר עכשיו העצירה בסבידור ארוכה יותר מהעצירה בתחנות אחרות באופן קבוע, בכל הקווים.