מכירות מעקב זקיקים בלי בדיקת דם?

נועה312

New member
כל מעקב

צריך לכלול גם אולטרסאונד וגם בדיקת דם. הבדיקת דם צריכה לכלול לפחות אסטרדיול ופרוגסטרון ועדיף שהיא גם תכלול lh.
לגבי תדירות המעקבים זה משתנה בין אישה לאישה ובין רופא לרופא. מה שחשוב הוא ללמוד מכל סבב ולהתאים את תדירות המעקבים לפי התגובה של האישה, למשל להתחיל מוקדם יותר במקרה של ביוץ מוקדם.
 

mevugeret1975

New member
תודה רבה

לי רק פעם אחד בדקו בסבב הנוכחי הראשון. רופא נתן פרגובריס מיום 5 של מחזור. לא בדק לא זקיקים ולא דם לפני מתן פרגובריס, אבל בחודש לפני בדקו הורמונים יום 3 ו 21 וזקיקים איזה פעמיים. אחרי 6 ימים באתי לביקורת (היה שישי שבת לפני, אחרת היה בודק לפני). ובאותו יום, כיוון שהיו כבר זקיקים בגודל 21+, הוא רשם אוביטרל ובדיקת פרוגסטרון ואסטרדיול. אז זה בסדר או היה צריך לעשות יותר בדיקות (בעמצא הסבב נגיד)? היה צריך לבדוק זקיקים ובדיקת דם לפני מתן הורמונים?
 

נועה312

New member
לדעתי

הוא היה צריך לשלוח אותך גם לבדיקת דם ביום שהוא עשה לך את הביקורת. אצלי בכל מעקב קודם עשו לי בדיקת דם ורק אחרי זה אולטרסאונד וכשקיבלתי הנחיות זה היה אחרי שהיו את הנתונים של שניהם.
כנראה אבל שהוא ראה אצלך גם זקיקים יפים וגם רירית יפה והחליט שאפשר לתת אוביטרל.
אני יודעת שאת עצובה כרגע ואני מכירה בעצמי את האכזבה על הריון לא תקין שכל כך רצית אבל אני רוצה גם לעודד אותך שזה שנקלטת זה סימן טוב. יש לנו חברים שעשו רק הזרעות ופחדו מivf, בהזרעה השמינית הם נקלטו להריון כימי ואחרי שהם התאוששו, הם חזרו להזרעה התשיעית וממנה נולדה להם ילדה. לפעמים הכימי הוא פרומו להריון תקין ואני מקווה שגם אצלך ההריון התקין בקרוב יגיע.
 

mevugeret1975

New member
תודה על העידוד


אני גם לא יודעת האם זה כימי (במיקרה הטוב) או חוץ רחמי, ומתי ואיך זה ייפתר. זה משגע אותי. אני מחקה שההריון הזה יפול ולא קורה כלום.
 

בוא כבר

New member
מבולבלת...

מבולבלת ולא יודעת כבר מה לעשות. בעיקרון בסוף השיחה אמר שאני יכולה להגיע למרפאה ולבקש ממנו את כל הבדיקות המיותרות שאני רוצה שלא יתנו לי שום דבר., אם אני כל כך מתעקשת... כמובן גם זה בכעס...
ביררתי עליו ואמרו שחוץ מיחסי האנוש המזעזעים שלו הוא רופא טוב ונחשב מומחה באזור. אני גרה בפריפריה וגם נסיעה לקופת חולים בה הוא עובד לוקחת שעה. היתרון הגדול הנוסף זה שהוא זמין בטלפון האישי לשאלות, ובמעמד בכיר בבית החולים שבו עושים את הטיפולים. אם נעבור לרופא פרטי יתכן ונתקל בו בשלב הטיפולים עצמם...
אנחנו בתחילת הדרך, מאגף הלא מסוברים ואני מקווה שלא מדובר בסיפור מורכב ושבאמת רק הגיל שלי והבלוטה שנדפקה לי בלידה ועכשיו מאוזנת משפיעים על הסיפור ושמספיקה הזרעה וגונאל אף . הלוואי ובעז"ה שהפעם יצליח.
נראה לי שאתן צ'אנס לרופא המדובר לחודש נוסף אבל מתלבטת אם לנסוע במיוחד השבוע בשביל לריב איתו ולדרוש את הבדיקות דם....סיוט שבתוך כל הבלאגן הזה של הטיפולי פוריות נתקלים בדמויות כאלה.

ושואלת שוב, האם בכל זאת מישהי פה עברה מעקב זקיקים בלי בדיקות דם?
 

mevugeret1975

New member
אני

הרופא עשה לי רק אולטרסאונד אחד בסבב-מעקב זקיקים-אחרי 6 ימים פרגובריס. הוא עשה מעקב זה בבוקר וישר רשם שאעשה זריקת אוביטרל בערב. הוא גם הפנה אותי לבדיקות באותו בוקר, אבל זה לא משנה-התוצאות רק בסביבות 15:30, אז הוא רשם אוביטרל בלי לדעת מה ייצא בבדיקה, רק על סמך מדידת גודל הזקיקים.
ולפני מתן הורמונים הוא לא עשה לא אולטרסאונד לא בדיקת דם
 

נועה312

New member
יש פה סתירה

הוא לא יכול להיות רופא טוב אם הוא קורא לבדיקות האלה מיותרות ולא מבין את החשיבות שלהן
 

mevugeret1975

New member
אולי הוא התכוון

לראות את התוצאות אחרי צהריים, לא יודעת. הוא לא אמר על זה מילה. פשוט אמר לעשות אוביטרל בערב ולעשות את בדיקות האלו כשאצא ממנו (המעבדה באותו סניף ממש ליד החדר שלו). אני ידעתי, שאם פרוגסטרון נמוך-אז לא היה ביוץ ואפשר לעשות זריקה. לגבי אסטרדיול הערכים שבסביבות 2500 לא אמרו לי כלום. כשראיתי תוצאות אחרי צהריים, התקשכתי לסניף כמה פעמים שיעבירו אליו-לוודא שאפשר לעשות זריקה, אבל הוא לא עונה לולפונים בזמן הקבלה שלו. אז על דעת אצמית החלטתי שאפשר להזריק אוביטרל.
אם אני אצא בשלום מהריון הלא תקין הזה-אלך בטוח לפרטי. כי חוסר הענות הזאת מצד רופא מאוד מפריעה לי.
 

נועה312

New member
התכוונתי לרופא של בוא כבר

שהיא רשמה שהוא טוב.
אצלך זה היה פחות קריטי כי לא היתה הזרעה ועשיתם יחסים אבל אם עושים הזרעה, צריך לדעת למשל אם הLH כבר התחיל לעלות ואם התהליך הביוצי התחיל. אי אפשר לתאם את ההזרעה ל36 שעות אחרי האוביטרל למשל אם התהליך הביוצי כבר התחיל כי אז האוביטרל כבר לא מתזמן אותו.
חוץ מזה, אף אחד לא מבטיח שההורמונים באמת תואמים לתמונת האולטרסאונד. אצלי מאז הריון כימי נדפק לי הפרוגסטרון ויש לי פרוגסטרון גבוה לפני ביוץ ונותנים לי סטרואידים במינון נמוך כדי להוריד אותו. אם לא היו עושים לי בדיקות דם ביחד עם האולטרסאונד לא נראה לי שהיו עולים על זה כי באולטרסאונד הכל נראה טוב, ובלי להוריד אותו, הרירית מתיישנת מוקדם מדי והסיכויים להיקלט יורדים משמעותית.
 

mevugeret1975

New member
באיזה יום צריך לבדוק את פרוגסטרון

לפני ביוץ? לא רק ביום 3 של המחזור? דברים ממש חשובים אני לומדת מפורום הזה. נוכל בעצמנו להיות רופאי פוריות אחרי כל זה :).
 

haych

New member
זה ממש לא מקצועי לא לעשות בדיקות דם

ולמרות שאת אומרת שהוא ידוע כרופא טוב ושאולי תתקלי בו בהמשך - את רואה מהתגובות פה שזה מאוד לא מקובל. אולטרסאונד פשוט לא נותן מספיק מידע.
אני אתן לך דוגמא ממני:
הגעתי לרופאה סתם לשיחה, הייתי לפני תחילת IVF. על הדרך אמרתי לה שיש מצב שאני מבייצת היום (לפי סטיקים) אז היא החליטה לעשות לי US כי אולי נספיק לעשות הזרעה.
בUS ראתה "זקיק" (שבדיעבד כנראה היה הגופיף הצהוב) של 15 מ"מ. אמרה שנחכה לבדיקות הדם בצהריים ובמידה והתוצאות תואמות - נלך להזרעה.
כולי הייתי בהתרגשות מזה שאני לא מפסידה חודש, אבל בצהריים הגיעו הבדיקות דם שבישרו שכבר בייצתי - והטיפול בוטל.

אם היינו מסתמכים רק על US הייתי הולכת להזרעה לחינם. אמנם לא היה קורה נזק, אבל חבל גם על הטרטור שלנו וגם על כאב הלב כשמגיע השלילי.
 

mevugeret1975

New member
ממש חידשת לי משהוא!

אז אם נגיד רואים באולטרסאונד זקיק של 15 ממ-זה יכול להיות לא זקיק אלא כבר שארית של ביוץ?
 

haych

New member
זו השערה

תהיתי לגבי זה בפורום - איך רואים זקיק קטן יחסית של 15 אבל כבר היה ביוץ, וזו הייתה ההשערה, שמדובר בגופיף צהוב. אני לא יודעת אם זה נכון, הנחתי לזה.
השורה התחתונה שUS לא נותן תמונה מלאה.
 

טוליתי

New member
כי אחרי הביוץ הזקיק מתכווץ.

הזקיק היה גדול יותר, ולאחר הביוץ, הנוזל שבתוכו יצא, והוא התכווץ.
 

haych

New member
אבל הוא לא משנה צורה?

הוא נראה אותו דבר, רק ביותר קטן?
אני מדמיינת את זה כאילו שהוא התפנצ'ר, מעוות יותר.
נראה לי מוזר שאי אפשר יהיה להבדיל.
 

טוליתי

New member
לא תמיד זה חד משמעי

אל תשכחי שמדובר בהבדלים של חצי מילימטר לכאן או לכאן
 

merav131

New member
תשובה ושאלה ומהניסיון שלך

היי, אני גם כמוך מטופלת בגונאל וכל פעם שבאה לאולטרסאונד עושה גם בדיקות דם..
רציתי לשאול האם בפעם הראשונה שהרופא אמר שפספסתם ביוץ כמה זמן הזרקת את הגונאל ובאיזה מינון? (מודאגת שגם אפספס..זה פעם ראשונה שלי)
 
למעלה