מי רוצה?מי קונה?רק היום
הנהלה במבצע

בילי79

New member
את צודקת שחר

למען הגילוי הנאות - גם לי אין תואר במנהל עסקים- וזה לא מפריע לי לכתוב כאן את דעותי. אגב, יתכן ואת משכילה יותר ממני-אני באמת לא חושבת שזה משנה.
התייחסתי אל מה שכתבת ברצינות ומובן שאת יכולה להתבטא.
מצטערת אם התגובה שלי הרגישה כביקורת, ניסיתי שתהיה עניינית ומכבדת.
אינני עובדת בתפוז וקטונתי מלהסביר את התנהגותם.
באופן כללי אני חושבת שיכולה להיות יותר מסיבה אחת ויותר מאדם אחד שיכול להתאים לו מה שיש לתפוז להציע.
בנוסף - אפשר לפעול כפי שכבר חלק עושים- לכתוב לגורמים שונים ולהציע שינויים.
לפעמים יש לכך תוצאות.
 
לא משנה לי מי משכיל ממי.

בפועל, אך אחת מאיתנו אינה יכולה להתמחות בכל תחומי הידע הקיימים... ועדיין, אנחנו חוות את החיים, ומשתמדות בעלי ההבנה החוויה והראש שלנו כדי לעבד את המפגשים עם החיים. ומתוך זה יש לנו מה להגיד - בכל ציני תחומים. לאו דווקא באופם שנשען על מצבור הידע שהושג באותם נושאים בכלים אקדמיים.
ולדעתי החבר'ה שם למעלה בתפוז לא מודעים למאפיינים היחודיים של הפורום הזה. הם מסתכלים עליו כחלק מאשכול "המומחים" בלבד, כי מעולם לא התכוונו ליצור כאן קבוצת תמיכה עבור מישהו...
 
אני מאמינה שרוב המטפלים

(ואנשים העוסקים במקצועות הסיוע בכלל) הגיעו לשם מאהבה. מרצון לתרום, לשנות, להקל, לעזור. אחרת, לא היו נכנסים למסלול לימודים מפרך, הכרוך גם בהליכי מיון קשים ומלחיצים, עובדים כמה שנים בשכר נמוך מאד(במהלך ההתמחות) ומזמנים לעצמם שגרה הכרוכה במגע מתמשך עם כל הכאב והסבל שיש לקיום האנושי להציע, חלקו מושלך עליהם.
ובסופו של יום, בנאדם רוצה להגיע הביתה, להתרווח על הספה הנוחה ולדעת שלהשקעה העצומה שלו יש גם תמורה כלכלית. כזאת שתאפשר לו להמשיך להשקיע בלי להיות מוטרד בכל פעם שמגיע מכתב מהבנק.
וכשמטפל כזה, שמגיע הביתה בסוף יום עבודה ארוך, ואחרי שההשקיע במטופלים, בן/בת זוג, ילדים, נכדים, כלב, חתולה, סידורים, כלים וכביסות, פתאום מוצא את עצמו במקום להתרווח על הספה הנוחה שלו ולהרים רגליים - מתיישב מול המחשב ומעניק טיפול און-ליין לאנשים אותם מעולם לא פגש ואפילו אינו יודע את שמם. עבור הזכות הזאת, הוא מעביר תשלום לתפוז מדי חודש.
נכון שזה פרסום נחמד, שעשוי להביא לו יותר לקוחות. אבל כשההשקעה היא בסדר גודל כזה ובהכרח באה על חשבון שעות שינה, זמן זוגי, זמן אישי וכו' - בסופו של דבר, למרות הסיפוק וההעשרה המקצועית והאישית הטמונים במפגש עם הגולשים, זה כנראה לא שווה את המחיר(בזמן, השקעה רגשית, כסף...)
זה מבאס עבורנו, מאד.

אישית, הייתי שמחה לו ימצא לפורום מנהל מקצועי שיידע לשמור על איזון. להשקיע ברמות שלא ישאבו אותו ויכלו את כל זמנו הפנוי ועדיין להשאר אמפטי ולא שיפוטי. אני אישית יכולה לחיות עם גבולות ברורים יותר(נגיד, הגבלה על מספר הודעות חדשות לגולש, מתן יותר מידע וכלים ופחות תמיכה רגשית, נוכחות ניהולית מצומצמת יותר וכו') את התמיכה הרגשית אנחנו יכולים להמשיך ולספק זה לזו. העיקר שתהיה פה נוכחות מבוגר אחראי, לאו דווקא בתפקידי השיטור - החשובים כשלעצמם לצורך תחושת הביטחון -אלא יותר כמו אמא שיושבת בגן השעשועים וצופה בילדים משתוללים בכיף, המתאפשר מעצם הידיעה שיש מישהו שמשגיח עליהם. שהם לא עזובים לנפשם. זה מהזווית שלי כאחת שהרוויחה המון מקבוצת התמיכה הטיפולית שהתקיימה פה, שעדיין כואבת את העדרן של המנהלות, ומצד שני יודעת בראש שזו לא הייתה מהות הפורום, וכדי שמנהל יוכל להמשיך בתפקידו לאורך זמן, משהו חייב להשתנות.
 
על מה שכתבת בראש ההודעה - אין ויכוח

ומצד שני על כך שלמרות כל זה גם פסיכולוגים צריכים ללכת לסופר (ובשביל זה צריך פרנסה ובשביל זה צריך לקוחות ופרסום מכיר לקוחות ) - גם אין ויכוח. יכול להיות שמניע הסיוע לזולת פלוס מניע הצורך בפרנסה יספיקו כדי לשכנע מישהו/י/ם לנהל את הפורום. אך כשתוסיפי לזה את חובת התשלום לתפוס (וכנראה לא מדובר בסכום סמלי ) - שם לדעתי העסק יקרוס. נעמי ותמר לקחו זאת על עצמן בלי לדעת בכמה השקעה מדובר ובסופו של דבר לא רצו להמשיך.
ולהשקיע פחות - אני לא יודעת אם אפשר, כי אנשים שכותבים פה לא שואלים שאלה אינטואיטיבית וזהו. הם (אנחנו ) משתפים בסיפור חיים ומבקשים התייחסות למצב שלהם לאור הסיפור הספציפי שלהם. וכדי לענות להם הפסיכולוגית צריכה (ורוצה גם! ) לקרוא לעומק, להצליב מידע מכמה הודעות של אותו כותב , לבנות לעצמה תמונה מלאה של האישיות , של הנסיבות.
קחי את נעמי - זה לא שהיא סבלה מה"צורך" לענות על הודעות של פונים. היא הגיבה ברצון, ובדרך כלל מתוך כבוד , חיבה והערכה לפונים. ודווקא בגלל זה היא הרגישה שהיא נשאבת יותר מדי. וכל מטפל אחר שיבוא לכאן מתוך אותה אורינטציה - צפוי שישאב באותה מידה. זה קשה לשים גבולות לשיחה שאתה מרגיש שיש בה עומק , שאנשים מביאים משהו אמיתי מעצמם , שאתה יכול לעזור להם בצורה משמעותית. כך שבהשקעה יהיה קשה לקצץ הרבה. אבל אם כבר מבקשים פסיכולוגים שיתנדבו להשקיע הרבה ללא תמורה כספית - לפחות שלא ידרשו מהם לשלם על כך!! כי אז אין שום סיכוי לגייס אותם!
 

לאורה101

New member
עובדה שהצליחו לגייס

את תמר ונעמי.
אני מאמינה שכן יש פה עניין של פרסום עצמי ודיי רציני, אפילו.
כתבת שעובדה היא שתמר ונעמי לא יכלו יותר להשקיע ולכן עזבו.
לדעתי האפשרות היא מוגבלת כבר מראש, כלומר כבר כשתמר החליטה לשמש כמנהלת כאן היא ידעה שזה לתקופה של שנה וזה היה ההסכם עם תפוז.
&nbsp
מה שלא ברור לי בכל הסיפור הזה אם תפוז אחראים על מציאת מנהל/ת מדוע לא עשו זאת בזמן שעוד היה כאן ניהול, הרי זה לא שתמר ונעמי עזבו מהיום להיום.
לפי דעה אחרת ששמעתי, אם כי אני לא מסכימה לה, האחריות למציאת מחליף/ה מוטלת על המנהל/ת הפורש וגם כאן היה ידוע זמןמהמראש שזה עומד לקרות.
&nbsp
בכל מקרה זה לדעתי כבר מים מתחת לגשר, חבל להתעסק בזה כי אין טעם .
העובדות מדברות בעד עצמן.
 
אולי לא כאלה שבאים מאותה אוריינטציה


אבל אפשר בהחלט לגייס מטפלים הבאים מאוריינטציה אחרת, ע"ע ההנהלה הקודמת.
אני מסכימה איתך שהיתה כאן השקעה מרובה שבאה לידי ביטוי גם בקבוצת התמיכה שהתגבשה כאן בין הגולשים שבהנתן המסגרת האמפטית, המשקיעה והתומכת הרגישו נוח להתבטא בחופשיות, לשתף לעומק ולתמוך זה בזו.
נוצר פה משהו מאד מיוחד ואני אישית עדיין מתאבלת על העדרו

אבל בראש אני יודעת שזה לא רק המודל העסקי והתשלום שהופך את העניין ללא כדאי עבור הפסיכולוגיות. גם אילו הפורום היה מנוהל בהתנדבות, השקעה כזאת גובה המון אנרגיות. בהנחה שיש למטפלים עוד כמה תחומים להשקיע בהם מלבד הפורום אפשר להבין למה לא ניתן לעמוד בהשקעה כזאת לאורך זמן. הרי לא סביר שהפסיכולוגית תעזוב את בן זוגה, תמסור את הילדים לאימוץ ותשחרר מטופלים לדרכם כדי להשקיע בפורום... גם אף אחד לא ילך במקומה לרואת החשבון, לדואר, לבנק או לקנות מתנה ליומולדת של האחיינית. ביממה יש רק 24 שעות, וכמות האנרגיה הרגשית אינה אינסופית.

תמר ונעמי היו הראשונות לנהל את הפורום במודל העסקי. למי שיבוא אחריהן תהיה האפשרות ללמוד מנסיונן. בהנחה שתפוז לא ישנן את המודל, המנהל הבא יצטרך לעשות חושבים ולדאוג לכך שעבורו, התועלת תהיה גדולה מן העלות, וכשאני אומרת עלות ותועלת אני מתכוונת גם לרווחים ולעלויות שאינם נמדדים בכסף. אחת האפשרויות היא, שאותו מנהל לא יקרא לעומק, יצליב מידע ויבנה לעצמו תמונה מלאה, אלא יתייחס להודעה כפשוטה, יענה על השאלה וזהו.
זה לא מה שהורגלנו לו בשנה האחרונה, זה לא יגע לעומק בנפשות הפצועות פה בפורום ויסייע להחייאה של אזורים נפשיים "מתים". דברים כאלה מן הראוי שיתבצעו בטיפול, שבו, כפי שכתבה נעמי, מסגרת מחייבת ושומרת. זה יחייב אותנו הגולשים "לבזר סמכויות" - לחפש מענה חלקי במקומות שונים: בפורום של סה"ר או באחרים, זה בזו, בטיפול, או, רחמנא ליצלן, בעולם האמיתי
ולקבל מהפורום הזה את מה שיוכל לתת.
זו פשרה מאד כואבת עבורי, אבל כנראה מחויבת המציאות - כפי שכואב להכיר בכך שהנישואים כנראה באו לסיומם, או שהמטפלת לא תוכל לספק לנו את הפונקציה האמהית החסרה...
ואישית אני מרגישה שאוכל לעמוד בזה ולעשות שימוש בפורום, כל עוד, כמובן, תשמר אווירה מקבלת ולא שיפוטית.
 

Gali04

New member
כנראה שיש תועלת לחשיפה

התועלת כנראה עולה על ההשקעה ועל דמי השכירות. המנהל מתפרסם והופך את קהל הגולשים בפורום לקהל לקוחות מטופלים פוטנציאלי. אולי במקרה הזה של תמר ונעמי ההשקעה הייתה גדולה מהתועלת והתרומה שלה זכו ומשום כך הן לא המשיכו בתפקידן.
 
תציפו אותם בפניות .

כל אחד מאיתנו, מהכותבים ומהקוראים שואלת להם מהפורום - שיכתוב לפחות הודעה אחת בשבוע. הודעה בשבוע מכל אחד זה לא מוגזם מצד אף כותב ספציפי, אך האפקט המצטבר בהחלט ייצור לחץ מסויים. ויביא את העניין למודעות של מי שצריך להיות מידע. יאללה?
 
שחר, את צינית?... כי ממש אין סיבה

כי הם לפחות התנערו והתחילו לפרסם, וכי יש לנו מנהלת זמנית לבינתיים, ככה שלפחות מקרי אאוטינג נוראים כמו שהיו וענייני סדר באו על תיקונם. ובתור מי שפנתה אליהם והדגשתי את הצורך במנהל לפחות זמני, האמת שאני די גאה בעצמי שלא עמדתי מהצד אלא עשיתי. והאמת היא גם שאלמלא המכתבים (שלי, ושל אחרים) תמר לא הייתה נכנסת לכאן לעשות סדר, אופירה לא הייתה מתמנה כמנהלת ותפוז לא היו מתחילים לפרסם. אז אולי זה לא מושלם, אבל זה בהחלט עזר. ואני לא מוצאת את הגישה של להעצים את חוסר הכוחות שלנו להשפיע (לכאורה) קונסטרוקטיבי בכלל.
הפורום עמד בפני התפרקות מוחלטת, וחבל לעשות מינמליזציה של הכוחות והפעולות שלי ושלנו.
במיוחד, מכיוון שיתכן שנצטרך ו/או נרצה עוד להשפיע עליהם בהמשך בדברים מחסויימים. יעזור אם נזכור את הכוחות ויכולת ההשפעה שלנו
 
כן - אבל לא כלפייך. המרירות מכוונת כלפי תפוז והמצב.

הפניות לתמר בכל ערוצי התקשורת אכן פעלו שעות יש בידי אחת מאיתנו סמכויות מחיקה וחסימה וכאן זה נעצר. ולא ברור לכמה זמן. כך שאין הרבה סיבות לחגוג ...
 

אופירA

New member
מנהל
אבל יש סיבות להיות סבלנית ופתוחה לשינויים

תפוז מפרסם, וידוע לי שחיפש מנהל אחר גם לפני שפרסם פה. תפוז העדיף שהמנהלת שהיתה תמשיך, אך היא רצתה לעזוב. הם ימצאו בסופו של דבר. צריך קצת סבלנות בכל דבר בחיים.

כשמסתכלים על ההיסטוריה של הניהול שהיתה פה, מגלים מנהלים שהשקיעו יפה מאוד בגולשים, תשובות ענייניות, וגם ארוכות ומושקעות. זה מאוד תלוי על מי נופלים. אלון היה מצוין לטעמי. לפניו היה גרא ז"ל במשך שנים ארוכות, והשקיע המון זמן בפורום (למרות שלא לטעמי).
כך שאמנם סביר שלא נמצא מנהל שישקיע זמן רב כ"כ בתשובות לפונים, ובהחלט כדאי לא לבנות על מה שהיה פה בעבר. אבל בהחלט הכל אפשרי.

ההיגיון שלי אומר, שאת האינרציה של קהילת התמיכה השיחתית שיש פה בשנה האחרונה, יהיה צריך להעביר לפורום הנכון לשם כך - תמיכה נפשית למבוגרים. נראה לי שהיא לא תיתמך ע"י מנהל הפורום כמו שנתמכה עד כה, כי לא לשם כך הפורום נועד. אבל מי יודע, אם היא תימשך מאליה, אין סיבה שמנהל הפורום יקטע אותה ויפריע לה.

ולכן צודקות הבנות שאומרות שהעשייה שלנו חשובה מאוד ומשמעותית בפורום.
 
למעלה