מי רוצה?מי קונה?רק היום
הנהלה במבצע

Gali04

New member
מי רוצה?מי קונה?רק היום
הנהלה במבצע

שמתן לב להודעת הדרושים של הנהלת הפורומים משמאלכן?!


רק עכשיו הנהלת הפורומים בחרה לפרסם, שדרוש מנהל מקצועי לפורום?!


טוב שהם נזכרו באמת... בוקר טוב אליהו


מה, עד עכשיו הם לא חיפשו?!


התחושה היא של הפקרות כלשהי
 
לחלוטין שוללת את המשפט: "ככל שהיא תהיה יותר משקיעה ומכילה

קהל לקוחותיה יגדל". מאמינה שהתגובות המושקעות, המעמיקות והמרגשות נכתבו ממקום טהור. השיקול העסקי היה קיים בהחלטה הראשונית לקחת את זה על עצמן, לדעתי ממש לא כקו מנחה, ולו בשולי התודעה, בעת הפעילות השוטפת בפורום. זו הציניות שדיברתי עליה.

ואני לגמרי מסכימה עם מלכת השלג, שאנשים שבוחרים לעסוק לפרנסתם במקצועות הטיפול - מונעים מהרצון לעזור לאחרים (לפעמים גם כדי לעזור לעצמך תוך כדי ), ומתפרנסים מזה כי כל הנוח בעולם וצריך להתפרנס מישהו. אם לא היו יכולים לקחת כסף על טיפול, הם היו נאלצים להיות רואי חשבון.

אבל מי שהרצון לרווח כספי הוא יהיה עיקרי אצלו - לא יגיע לענפי הטיפול.
 

Gali04

New member
כמובן, שזאת פרובוקציה
(כוכבית כנסי גם)

כמובן, שזאת פרובוקציה, אבל שלך. פונה בתוכן ההודעתך לגולשת אחת כדי לדבר על גולשת שניה, כאשר ידוע לך, שמירב הסיכויים, שהגולשת שעליה את מלכלכת, לא תיכנס ותקרא את הודעתך בכלל, משום שהיא אינה מתארת לעצמה, שהיא מוקד הרעש והצלצולים שלך.
&nbsp
אם כל רצונך הוא לקיים דיאלוג באשר להתנהלותה של כוכבית מדוע זה לא פנית אליה באופן ישיר והוגן? מדוע בחרת לנצל ניצול ציני ולרכב על גבה של גולשת אחרת רק משום שרצית להשמיע את כוכבית?
&nbsp
תיארת את אותה גולשת כוכבית באמצעות תכונות הנחש הערמומי והפתייני במקרא, טענת שהיא יהירה, כותבת שקרים מתובלים בדברי אמת, שכותבת דבר והיפוכו כדי לעורר פרובוקציות. למה בעצם שלא תיפני אליה ישירות? למה לפנות בדרכים עקלקלות ומפותלות כשם שהנחש בוחר וזאת על חשבון גבה של גולשת תמימה?
&nbsp

&nbsp
&nbsp
 
טוב, המילה "נבזיות" היתה מילה קשה מדי, את צודקת.

סליחה, גלי ...
זה נבע משילוב של הכרת התודה העצומה שאני חשה כלפי נעמי יחד עם הצער על הפרידה ממנה. וכשמישהו בא ומטיל ספק בטוהר מניעיה - זה גם פוגע בי (מתוך מקום של חיבור והזדהות ונאמנות למי שהיטיב לי ), וגם מעורר עוד יותר את הצער על העדרה כאן. אז הבעתי את זה במילה לא נעימה כל כך. סליחה אם נפגעת... (אם הטענות נפגעו, מצד שני, לא אכפת לי...
)
 

Gali04

New member
גם הטענות

לא היו נבזיות. הטענות שהושמעו על ידי היו אכן טענות סבירות, שייצגו את הצד השני למתרס. יתרה מזאת, בשום הודעה מהודעותיו לא כתבתי שהמנהלות לא הגיבו ממקום טהור וכן, שמחבק.
&nbsp
את הגבת בשרשור הזה ממקום סובייקטיבי, ובנסיבות כאלה, קשה "להתבונן" בדעות מנוגדות, אך למרות הקושי עדיין היית יכולה ומסוגלת להבחין, שהטענות שהושמעו הן על ידי והן על ידי מגדלנה, היו לגיטימיות לחלוטין.
&nbsp
טענות מנוגדות משלך, בעלי גון אחר, אבל בוודאי שלא ניבזיות.
&nbsp
לא אני ניבזית ולא טענותיי.
 
גלי ומגדלנה, בהשוואה לתחומים אחרים אולי יהיה יותר מובן

בואו ניקח כירורג, נניח. גם מנתחים , בדומה לקוסמים, צריכים לשרוד כלכלית. והם צריכים להוכיח את עצמם, בפרט בתחילת דרכם. ולבנות לעצמם קריירה.
האם *במהלך ניתוח מציל חיים* - מה שיעמוד לנגד עיניו של המנתח ומהווה את עיקר המוטיבציה שלו הוא הדאגה לקריירה שלו - או הרצון להציל חיים? אני מאוד הייתי רוצה להאמין ששיקולי הקריירה נוכחים במודעות המנתח לפני הניתוח, אחרי הניתוח - אבל לא בעיצומו.
ואם אדע בוודאות על כירורג מסויים שבזמן שהמטופל שלפניו מוטל בין חיים למוות הוא עסוק במחשבות על מה יוצא לו מזה, זה מאוד , אבל מאוד, יוריד מערכו בעיני.

במקרה שלפנינו, אני קצת מכירה את ה"מנתחות", מתוך האינטראקציה ביננו, ומרגישה שזה מאוד לא הוגן לייחס להן כוונות של אינטרס אישי *בעיצומו של הניתוח*. כלומר, בעת האינטרקציה איתנו. בזמן שלקחו על עצמן את ניהול הפורום - וודאי, אין לי ספק. המחשבות "מלמעלה" על פעילותם בפורום - כנראה גם. בזמן כתיבת התגובות - לא מאמינה. בפרט שכמו שכתבתי (ולא התכוונתי לספר כאן אם לא הייתן טוענות מה שטענתן ) - נעמי מאוד עזרה לי אופן אישי מחוץ לפורום, ללא פרסום וללא תמורה חומרית. וכן, ליחס אינטרסים זרים לאדם שיהיה אותו רצון טהור להיטיב - זה לא הוגן, זה עוול. ולכן השתמשתי במילה "נבזיות",אם כי ברור לי לחלוטין שאת, גלי, בשום אופן אינך אדם שפוגע בכוונה וברוע באחרים (=נבזה ). ומניחה שגם מגדלנה אינה מתאפיינת בכך... אבל הדברים שנאמרו נראים לי פוגעניים ומעוולים.
 

Gali04

New member
בכותרת של הודעתי מעל

כתבתי, שהתמורה אשר ניתנה לנו על ידי המנהלות הינה אמיתית וכנה, בזה אין לנו כל מחלוקת. התגובות של שתיהן (בעיניי של נעמי יותר) נכתבו לחלוטין מתוך מקום מושקע, כן וטהור.
&nbsp
אנלא בוחנת למה מטפלים הגיעו דווקא לענף הטיפול, אני גם לא רואה למה הדבר קשור. לבחירת המקצוע יש אלף ואחת סיבות. רוב האנשים שלומדים מקצוע מסוים לא לומדים אותו בגלל שהם חושבים כסף (בטח לא תואר 1), אלא זאת נטיית ליבם. המטפל בחר במקצוע הטיפולי, כי הנושא קרץ לו, קסם לו לצלול לנבכי נפשם של אנשים, לנבכי נפשו שלו. סיבות אלו עדיין לא מפחיתות מעניין השיקול הכלכלי, בוודאי כאשר הוא הופך כבר למטפל בעל רישיון לעסוק במקצוע. מטפל טוב, בעל ותק ומפורסם יעלה את הסכום שדורש עבור טיפולו, מטפל כזה גם יילך ויתעשר, זה בלתי נמנע. מטפל כזה כבר הופך למותג. הפרסום מעלה את קרנו.
&nbsp
גם בעבודתו המטפל מקדיש זמן והשקעה למטופליו וכך גם בעבודתו כאן. אפילו כאן זמן ההשקעה פר "מטופל"=גולש קצר בהרבה מזמן השקעה במשרד (50 דק' למטופל). זה לא שהמנהלות רבצו כאן כל היום. הן הקדישו זמן מוקצב יומי לצורך מענה. תחשבי כמה ירוויח מטפל כזה אם יגיעו מס' אנשים מצומצם מכאן, אין צורך בהמוני גולשים. תחשבי כמה הדבר כדאי לאורך הטווח הרחוק של אותו מנהל. מטופל לא מגיע לפגישת טיפול חד פעמית, לרוב, הטיפול נמשך שנים.
&nbsp
ככל שמס' הלקוחות גדול יותר והתועלת גדלה, כך העלות פוחתת ושולית יותר.
&nbsp
 
ייתכן שאת צודקת לגבי רווחיות בנמשך. לא זו הנקודה.

הנקודה היא שדברייך בפנים ההודעה סתרו את דברייך בכותרת , כי עלה מהם כאילו גם ההשקעה התגובות עצמן, בכל תגובה ותגובה, היתה ממניע חיצוני ולא מרצון טהור להיטיב עם הפונה עצמו. ולא היא. לפחות לגבי התגובות של נעמי.
 

Gali04

New member
הטיעון שלי שאין סתירה בין השניים

גם השיקול העסקי וגם השיקול הטיפולי המושקע והלבבי יכולים לדור בכפיפה אחת אצל אותו מנהל.
 
כשהוא מתכנן את פעילותו לשנה הקרובה - יכולים.


כשהוא עסוק בכתיבת תגובה לפונה ספציפי - לא יכולים.



זו הטענה שלי. הויכוח שלי איתך הוא סביב משפט אחד בלבד מתוך דבריך . המשפט בו ייחסת פנימי שיקולים עסקיים שמנחים כביכול את מידת השקעתנ בכתיבת *כל תגובה ספציפית*
את מבינה את ההבחנה שאני עושה כאן?
יעזור לי אם תנסי להבין אותה...
 

Gali04

New member
זה מה שהבנתי

שלמעשה משכירים את הפורום מהאתר. מי שמשכיר את הפורום למעשה יוצא מרווח, כי הוא משלם עבור הניהול, אך זוכה לפרסום וגם תפוז מרווח, כי הוא משלשל את הג'ובות לכיסו. לא בכל הפורומים זה כך, אבל בד"כ בפורומים המקצועים כך זה עובד.
 
אין דבר כזה משכירים מ

יש או שוכרים מ או משכירים ל.
עכשיו תסבירי לי מי משלם למי
 

Gali04

New member
ברור שאין כזה דבר

לא מובן למה טעיתי חחח
&nbsp
תפוז מתעשר בקיצור
 
אין הרבה הגיון עסקי במה שתפוז מציעים, האמת .

נכון שהמנהל מקבל חשיפה בקנה מידה גדול, ועל זה הוא משלם, אבל בפורום כזה מנהל/ת נקראת להשקיע כל כך הרבה זמן ומחשבה ומעורבות רגשית, שזה כמו עוד עבודה בשבילה, למעשה. מי יהיה מוכן לעבוד בניהול הפורום באופן אינטנסיבי כל כך - ועוד לשלם על זה??
כנראה שנישאר ללא מנהלים עוד זמן רב... אולי לנצח ...
 

בילי79

New member
אני מבינה שאת אומרת זאת כבוגרת לימודי מנהל עסקים?

היי שחר:)
אני לא בטוחה שיש לנו מספיק מידע טכני או מקצועי כדי לשפוט את החלטתם של תפוז והנהלתו.
תראי, אדם שמגיע למקצוע כמו פסיכולוגיה- וזו דוגמא טובה, מדובר על אנשים בוגרי תואר שני, שלמדו בדרך כלל בין 5 ל-9 שנים אם אני לא טועה. ובנוסף עבדו כמה שנים כדי להרשם בפנקס הפסיכולוגים.
הלימודים באוניברסיטה- לא זולים. ומדובר בלפחות 5 שנות לימוד.
המנהלים שאותם מחפשת הנהלת תפוז סיימו בהצלחה את חובות לימודיהם והם מוכנים להשקיע בניהול הפורום.
מדובר גם בהזדמנות לשינוי חברתי את יודעת? קיים פוטנציאל לא קטן להשפעה חברתית, מקצועית וניהולית שמעטים מקבלים בחייהם.
ובניגוד לשכר מינימום שהועלה ב1 ש"ח ועומד על פחות מ-30 ש"ח לשעה..
פסיכולוג מרוויח או יותר נכון לומר לוקח עבור שעה טיפולית בין 250-350 בממוצע.
ומה צריך פסיכולוג - ולמעשה כל איש מקצוע לאחר סיום לימודיו ורכישת ניסיון מעשי? התשובה היא, ברוב המקרים- לקוחות
ולכן גם אם מדובר בסכום של נניח 1000 ש"ח בחודש, אם הפסיכולוג לוקח 300 ש"ח לשעה, מספיק שיהיו לו קצת יותר משלושה מפגשים נוספים בחודש כדי 'לכסות' את העלות.
יחד עם זאת- דווקא טיפול פסיכולוגי לדעתי עם הקריטריונים הרבים לקבלה (בגלל הביקוש הגדול) והקשיים במציאת התמחות מעשית מחייבת נחישות ואהבה למקצוע, ואולי גם לאהבת האדם. מדובר על אנשים שלמדו שנים כדי לעזור לאחרים, שנים של השקעה כלכלית ומקצועית לפני שמשיגים רווחים. ויש אפשרות שחלק מאנשי המקצוע יכולים לראות בניהול פורום שליחות! והזדמנות מצד אחד לתת עזרה ראשונית ללא תשלום למי שצריך, ומצד שני לקבל פרסום וחשיפה אדירה והזדמנות להשגת מטופלים נוספים או קשרים מקצועיים ושיתופי פעולה עם מטפלים נוספים.

ברמה האישית שחר, כמישהי שנפגעה מטיפול (לא פסיכולוגי - ולכן אגב היום אני ממליצה רק על טיפול פסיכולוגי במצבים רגישים, מורכבים או כרוניים במיוחד למי שכמוני התנסה בטיפולים בעברו ומעוניין לצמצם את אפשרויות הפגיעה. יש הבדל מאוד גדול בין הפסיכולוגים לכל המטפלים האחרים)
אני יכולה לומר לך, שמטפל שמפרסם את עצמו בפורום
מוכן לענות על שאלות של לקוחות פוטנציאלים
כולל שאלות חתרניות לפעמים וקשות
הופכת בעיני כל מטפל כזה (כמו גם עו"ד ואיש מקצוע אחר) לאדם אמין.

אני יכולה להסכים שלמצוא איש מקצוע מוכשר - אדם שסיים את כל חובותיו האקדמיות, ומעוניין לקחת על עצמו את הניהול וגם לפעול במסירות כפי שנהגו נעמי ותמר - לא בהכרח קל למצוא.
מצד שני, לתפוז יש את סדרי העדיפויות העסקיים שלו.
כפי שיש מטפלים- חלקם לוקחים תשלום גבוה יותר עבור המפגש הראשון, ולעיתים מאריכים אותו מעט, מטפלים אחרים מאמינים בפגישת הכרות לבחינה הדדית ללא עלות ואחרים שרואים זאת כפגישה לכל דבר- עם אותו הזמן ואותה העלות
כך וודאי יש אפשרויות פרסום שונות. ומחירים שונים, גם בתפוז עצמו. קומונה בתפוז, כל אדם יכול לפתוח, ובחינם.
לפי ויקיפדיה, נכון ליולי 2012 תפוז הוא הפורום הנצפה ביותר בישראל.
ואני חושבת, שבהחלט לגיטימי שעם רייטינג כל כך גבוה, יהיו בתפוז גם דרישות.
אחרי הכל, כפי שכתבת שחר מחפשים מטפל ב"דרכים המקובלות", וכל מה שתפוז מבקשים הוא בסך הכל אדם אחד שיסכים לקחת על עצמו את הניהול.
בכל אופן כרגע יש כבר ניהול גם אם אינו מקצועי.
ולגבי העתיד- יש סיכוי שלא יהיה מנהל מקצועי בקרוב. אבל מי יודע מה צופן העתיד?
 

Gali04

New member
זה בטח לא קשור לרצון לשינוי חברתי

אחרת אותו מנהל היה מנהל פורומים מקצועים בהתנדבות מלאה.

בנוסף, יש לזכור שתפוז אתר מאד נחשב ומוביל בקרב קהילת גולשים ברשת ואינו סתם עוד מקום שולי וחסר חשיבות.

השכרת המקום לאיש מקצוע הוא מצב של WIN-WIN. יש כאן 2 צדדים מורווחים.
 
אויש, די נו!

ואם אכתוב נניח שהמילקי החדש לא מוצלח - תשאלי אותי אם למדתי הנדסת מזון? תני להתבטא... זה בקשר לפתיח .
בקשר לשאר הטענות (ולאו דווקא לפי סדר כתיבתן ): לא טענתי שפרסום בתפוז אינו אפקטיבי, לא טענתי גם שאין לפסילוג עצמאי יכולת לשלם עבור פרסום. טענתי שניהול הפורום דורש כל כך הרבה השקעה, שהחובה לשלם *בנוסף לכך* הופכת את העניין לבלתי כדאי. מהסיבה הזאת, גם טענתך שמדובר בהזדמנות לשינוי חברתי אינה רלוונטית. פסיכולוג שהיה שוקל לנהל את הפורום בהתנדבות לטובת החברה - יירתע מכך שעליו עוד לשלם על התנדבותו בפורום. ואילו פסיכולוג המעוניין בפלטפורמה פרסומית נטו - יווכח שמידת ההשקעה שזה דורש ממנו גדולה מדי ואינה מצדיקה את התועלת הפרסומית.
כנראה הוגי התוכנית בתפוז, בין אם הם בוגרי מנהל עסקים או לא, בילי, החילו באופן אוטומטי על הפורום הזה קונספט שעובד בפורומים אחרים, בלי לקחת בחשבון את המאפיינים הייחודיים שלו שבהם אפשר להיווכח רק כשקוראים בו בשימת לב, כנראה.
 
למעלה