עם כל הכאב על כך שסביר להניח שאני אהיה בין
אלה שיצטרכו לשלם יותר אם כזה מהלך יצא אל הפועל, אני מודיע בזאת שכשהשיקול יהיה בין לשלם 20K על ביטוח ולרכב על אופנוע ספורטיבי (כהגדרתו בידי מי שיגדיר זאת), לבין לשלם 4K (כמו היום פלוס מינוס) ולרכב על טימקס מצד אחד, או CB1000 מצד שני, או R1250GS מצד שלישי, אין ספק שאני אחליף אופנוע. היום אני "נהנה" מהיכולת לרכוב על אופנוע ספורטיבי מבלי לשלם קנס על כך. למעשה, אם העלות של אחזקת היאבוסה זהה לעלות של החזקת טימקס או בורגמן 600 או סילברווינג או CB1000 או GS, למה לי לא לנצל את היתרון הזה? הבעיה היא לא בכך שמי שמסתכן יותר צריך לשלם יותר. הבעיה היא בכך שלא נותנים לנו אלטרנטיבה בכלל. זה או שאתה רוכב על אופנוע שמוגדר כאופנוע ספורטיבי (אפילו אם אתה מרכיב ארגז על ההיאבוסה שלך, כמו שעושה זאת אחד מבעלי הדגם הזה בת"א), ואז משלם הון תועפות - או שאתה "יורד" לאופנוע שלא מוגדר כאופנוע ספורטיבי, ומשלם סכום "נורמלי". אין מסלולים, אין אפשרות לציבור להנות מהיכולת לרכוב על אופנוע ספורט בשום צורה. זוכרים מה עשו עם הטנדרים והמע"מ? עם ישראל מצא שלרכוש טנדר דאבל קבינה או ג'יפ ברמת איבזור של מרצדס מקנה לו הטבות מע"מ ומיסים. אז כל עם ישראל רכב טנדרים וג'יפים וזכה להטבות. ואז האוצר או אנשים צרי עין אחרים אמרו "לא יתכן שירוויחו מה**פרצה** בחוק", פרצה שהם עצמם איפשרו. ואז מה קרה? מהר מאוד סגרו את ה"פרצה". אז מה שיקרה במצב כזה הוא שכל עם ישראל (האופנוענים שבהם) יבינו שאי אפשר לרכוב על R1000, אז כולם יקנו CB1000 כי זה האופנוע הכי "ספורטיבי" שאפשר למצוא בנפח הכי גדול שאפשר להשיג מבלי לשלם 20K מיסי מדינה (ביטוח חובה הוא מס, לא משנה איך תסתכלו על זה). ותסלחו לי, CB1000 זו רק דוגמה שנדבקתי אליה, לא בטוח שהוא אכן ייכנס לקטגוריה המתאימה. ואז מה יקרה? בכל סוף שבוע נגלה עדרים של רוכבים, כמו היום, אבל במקום שיהיה רב-גוניות בדגמים, כולים ירכבו על CB1000 משופרים מהתחת. והתאונות ימשיכו, והמוות ימשיך, ואז? ואז המדינה תסגור את ה"פרצה", ותביא את כל האופנועים מעל 500 סמ"ק לאותה קטגוריה, ואז גם זהר זהר ובימר ואליקו וכל שאר רוכבי ה- GS יאכלו חרא, חרא שהם בעצמם עזרו לבשל. ולמען הסר ספק, אין לי שום דבר נגד פועלם של המוזכרים לעיל, רק השתמשתי בהם כדוגמא. דיפרנציאציה היא דבר טוב אך ורק במידה והיא עוזרת להוריד את המחירים לשאר ה- 96% מהרוכבים. אם הדיפרנציאציה גורמת להעלאה גורפת לכולם, או להנחה אפסית, ועוד גורמת לכך שמחירי הביטוח לספורטיביים יהיו פי 3 או 5 מערכם היום - אין לכך כל יתרון ולכן צריך לשאוף למנוע אותה.