מי היה חוזה רעיון הטראנספר?

  • פותח הנושא ai21
  • פורסם בתאריך

Yam7M

New member
כל העבר היה ככה. חוקי אזרחות נוקשים וגבולות

רק בעידן שלנן
 

ai21

New member
יהושוע בן נון איפשר לכנענים שלא נלחמו בנו להשאר

הגבעונים למשל.
ובני שבט הקיני,
שניהם - כרתו ברית עם עם ישראל.
&nbsp
וכנראה שגם מעבר לכך, גויים שפשוט לא נלחמו נגדו,
למשל היבוסים שירושלים נותרה בשליטתם , גם לפי ספר יְהוֹשֻׁעַ .
 

ai21

New member
הגבעונים היו בהחלט מעמי כנען.

התגוררו למשל בקריית יערים - הסמוכה לירושלים.

וירושלים תחת השלטון היבוסי - שבמפורש היו חלק מעמי כנען.

יתרו - היה מדייני ולא קיני, ומספר שופטים עולה - שמדובר בצאצאיו.
מהצד השני - הקיני היה מקורב גם לעמלקי, והיה צורך להפרדה ברורה בינהם כדי שהני השבט לא יפגעו במלחמה עם עמלק..
כך שנראה שהיה מדובר בשבט ששמר על יחסי קרבה עם מספר רב של שבטים אחרים.

אם יתרו אכן היה מתגייר - חלקו היה עם שבטי ישראל ולא כשבט לא ישראלי.
בפועל - יתרו סירב לבקשת משה שיצטרף לעם ישראל, ובחר "להכיר בקדוש ברוך הוא" ולא להסתפח לעם ישראל.
שמשמעו - בחר לעלות למעמד "בני נוח", ו"חסידי אומות העולם", ובדרך זו לקרב את אומות העולם לאמת. https://he.wikipedia.org/wiki/שבע_מצוות_בני_נח

גם לפי ההלכה, התנאים לעם זר להשאר בתחומי ארץ ישראל (מלבד גיור מלא והסתפחות כגרים) הם:
זניחת האלילות וקבלת מצוות בני נוח מצד אחד,
ומצד שני - קבלת עולם של מלכות ישראל ותשלום מס.

וכאן בעצם הבעיה:
בעוד הערבים זנחו את האלילות, הקפדתם על 7 המצוות נמוכה (בעיקר בכל הקשור לרצח וגניבה)
ומצד שני - בכל הנוגע לגביית מיסים - מתרחשת אצלם בקביעות גביית-חסר,
והם דורשים שישראל תסבסדם
 
זה לא היה כל כך ברור ליהושע בן נון. הגבעונים טענו בפני יהושע

שהם ממקום אחר והשביעו אותו לאפשר להם לחיות בשלום עם בני ישראל. בגלל שיהושע נשבע הוא איפשר להם להמשיך לגור באותו מקום למרות שלפי ההלכה הוא לא היה חייב.
 

ai21

New member
כך - רק לכאורה, שהרי ההלכה מאפשרת לבני נוח להשאר לשבת בארץ

אלא שכפי שבני גבעון טענו - הפחד מהצבא האדיר שהשמיד את יריחו וערי מואב,
וחוסר היכרות עם ההלכה,
גרם להם לחשוש שפני בני ישראל למלחמת-חורמה בלבד.
ולכן הם שיקרו באופן גס.
&nbsp
הדילמה של יהושוע הייתה בעיקר - האם הדבר הפך את הנדר של יהושוע לא לפגוע בהם לתקף,
או שהוא בטל מעיקרו - היות והיה מבוסס על שקר.
התשובה - ברורה.
 
מה ברורה? למרות שלפי ההלכה הנדר לא היה תקף יהושע לא רצה

לזלזל בדבריו. התרת נדר זה לא דבר של מה בכך. עובדה צריכים טקס עם שלשה עדים. במקום להתיר את הנדר הוא העדיף לקיים אותו.
 

ai21

New member
אלא שלנדר עצמו - לא הייתה משמעות במקרה זה

היות והגבעונים קיבלו על עצמם ביטול האלילות, מצוות בני נוח ושיעבוד ע"י בני ישראל,
אזי גם ללא הנדר שלו (שהתבטל בגלל השקר) היו יכולים להשאר בארץ,
והשקר שלהם חסר משמעות.
אבל - חזרה לאלילות, או ממצוות בני נוח, או משיעבוד בני ישראל - מפקיעה את זכותם להישאר בארץ.
&nbsp
&nbsp
בתלמוד הירושלמי מובא:
"אמר רבי שמואל שלש פרסטיניות [אגרות] שלח יהושע לארץ ישראל עד שלא יכנסו לארץ: מי שהוא רוצה להפנות - יפנה,
להשלים - ישלים,
לעשות מלחמה - יעשה.
גרגשי פינה והאמין לו להקב"ה והלך לו לאפריקי...
גבעונים השלימו [ככתוב:] וכי השלימו יושבי גבעון את ארץ ישראל;
שלושים ואחד מלך עשו מלחמה ונפלו".
 

ai21

New member
ולכן נענשו בהחרמת הקרקע החקלאית

ובעבודה כשואבי מים וחוטבי עצים
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה שהקינים היו מקורבים לעמלק

מרמז על היותם שמים, שכן עמלק הוא בן אדום ואדום הוא עשיו אחי יעקב.
 

ai21

New member
אין קשר.

היותם מקורבים - היה בקשרי מסחר ונחלות חופפות.
&nbsp
זה מתאים לסברה של "חסידי אומות עולם":
יתרו בחר לא להתגייר ולחיות כחלק מבני ישראל,
אלא להישאר מחוץ לעם ישראל, כעם שמעודד צדיקות בקרב הגויים,
ואפילו בעמלק.
&nbsp
יש בכך זכות גדולה, ולכן הזהירו אותם להיפרד מהעמלקי,
אך כשמתחברים עם שכן רע, יש גם השפעה שלילית (ראה מקרה לוט).
 

ayb1

Well-known member
"גִּבְעוֹן הייתה, על-פי ספר יהושע אחת מארבע ערי החיווי בכנען

"וְעָרֵיהֶם גִּבְעוֹן וְהַכְּפִירָה, וּבְאֵרוֹת וְקִרְיַת יְעָרִים".

"גבעון נחשבה למולדת משפחתו של שאול המלך לפי הנאמר בספר דברי הימים על תולדות שבט בנימין: " אֵלֶּה רָאשֵׁי אָבוֹת לְתֹלְדוֹתָם, רָאשִׁים; אֵלֶּה, יָשְׁבוּ בִירוּשָׁלִָם. וּבְגִבְעוֹן יָשְׁבוּ, אֲבִי גִבְעוֹן; וְשֵׁם אִשְׁתּוֹ, מַעֲכָה...
וְנֵר הוֹלִיד אֶת-קִישׁ, וְקִישׁ הוֹלִיד אֶת-שָׁאוּל; וְשָׁאוּל, הוֹלִיד אֶת-יְהוֹנָתָן וְאֶת-מַלְכִּישׁוּעַ, וְאֶת-אֲבִינָדָב, וְאֶת-אֶשְׁבָּעַל
.(דברי הימים א' פרק ח', כ"ח - ל"ג, )."
[ויקיפדיה]
 

ai21

New member
אין סתירה: הורשת הנחלות תקפה לגבי שטחים חקלאיים

הגבעונים - אמנם הורשו להישאר בעריהם,
אך בגלל השקר, נחלותיהם הופקעו מהם,
והם עבדו בעבודות שאינן מבוססות נחלה-חקלאית: חוטבי עצים ושואבי מים למשל,
חיו באותה עיר עם בני ישראל. חלקם התגיירו עם הזמן ונטמעו, וחלקם לא - ונזכרים בספרים המדברים על שיבת ציון.
&nbsp
זאת למשל - לעומת היבוסי,
שלא שיקר, שטחיו לא הופקעו,
אך בספר שמואל, מרד נכבש וסולק.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לבי הקינים, נכון, הגבעונים היו כנענים

ולכן שאול לא הרגיש שום יסורי מצפון כשבזז אותם, כדי לממן את צבאו. אחר כך הם תבעו נקמה מדוד שהסגיר להם שמונה בנים ונכדים של שאול.
 

ayb1

Well-known member
יהושוע בן נון לא הגלה אלא "כרת מו הארץ" השמיד, הרג, חיסל,

את כל תושבי כנען שישבו בשטחים שכבש.
להוציא תושבי גבעון שהערימו עליו ועמם כרת ברית.
 

ayb1

Well-known member
רעיון הטרנספר יסודו עתיק מופיע בתנ"ך - למשל גלות בבל

אחרי מלחמת 67 עם שיחרורו מצהל והצטרפותו לפוליטיקה חידש אותו בתודעת הציבור גנדי (רחבעם זאבי)
בדעת הציבור דהיום גנדי נחשב מחדש הרעיון התנכי הישן הזה.
 

ai21

New member
לא היה צריך את גנדי - כשכל מנהיגי הציונות תמכו בקונספט

החידוש של גנדי - היה החיבור בין רעיון הטראנספר ל"ארץ ישראל השלמה".
כשקודמיו - תמכו בהקמת מדינה ערבית בשאר שטחי ארץ ישראל (בן גוריון התראיין בסוף ימיו ודיבר על כך ששינה דעתו, אך הוא לא היה פוליטיקאי אז, ולא דיבר על טראנספר מפורשות),
בהתאם להחלטות האו"ם.
 

ayb1

Well-known member
לך תשאל את מצביעי הליכוד בטדי מה אמרו מנהיגי הציונות ויגלגלו

אותך מכל המדרגות עם זפת ונוצות-ביחוד אשכנזי כמוך.
תשאל מה אמר גנדי וכולם יצטטו לך אותו אף ירחיבו ויסיפו כמה קללות עסיסיות על הערבים.

הכנסת הטרנספר לתודעה הליכודית היא של גנדי..לא הרצל לא ויצמן ולא סוקולוב
 
למעלה