מי בעד ממשלה עולמית?

כמה הערות

ראשית, אתה צודק לגבי העובדות: הנפט שסעודיה מוכרת [היה] זול מידי. הוא זול כי הממשלה הסעודית היא ממשלת בובות אמריקאית. משם הגיע בן-לאדן, המיליונר הסעודי (מי שלא מבין, שיקרא הסטוריה בבקשה). והנפט הזול הזה מממן את הרכב בארה"ב. שנית, הדברים לא כלכך פשוטים. דמוקרטיה אינה איזה מטרה עילאית, אינה פתרון לכל או אפילו רוב האוכלוסיה בעולם (כרגע) ולא הצליחה במטרותיה במשך אלפי שנים (ע"ע הסנאט הרומאי וכו'). זאת ועוד, תמיד היו "אזרחי כדור הארץ" אם יורשה לי לנצל את הכינוי שלך, שווים יותר ושווים פחות - החל מאמפריית אקדיה דרך אשור, בבל, פרס, יוון, רומא, המונגולים, ספרד, בריטנה, גרמניה, ארה"ב ... והיד כנראה עוד נטויה. כל הקידמה העולמית פועלת על ניצול של עם אחד ע"י עם אחר, ואנחנו הרי "עם בחירה"
רוצה לומר: הניצול של עם אחד ע"י אחר אינו נובע מדמוקרטיה ואינו קשור לה. זאת ועוד, דמוקרטיה תמיד היתה מוגבלת ל"אזרחים" - החל מאתונה, דרך רומא, ועד לארה"ב שכתבה חוקה ל"אנשים חופשיים" ובלי בושה לא ראתה בשחורים בני אדם (מעט אנשים יודעים שהם כן נספרו לחישובי הכוחות בקונגרס - כמה ביזארי). לא שאירופה היתה טובה יותר - מתי זכו נשים בזכויות ההצבעה?! וכיצד ילד בן 18 "רשאי" במדינות רבות לההרג עבור מולדתו אבל לא לשתות או לרכב על אופנוע וכו'? אחרון חביב, וטרומן דיבר על זה נהדר בנאום הפרידה שלו, הקומפלס הצבאי-תעשייתי הוא הסכנה העולמית האמיתית. הוא מקיים את תוכנית הגרעין של אירן, הוא מוכר נשק לכל דורש, והוא מימן ולחץ על המלחמה המטופשת בעירק. ואם אתם חושבים שבישראל המצב עדיף, תבדקו כמה משאבים הולכים ליצירת נשק "ישראלי" בסובסידיה. ישראל למשל היא מספר 1 ביצוא כלים למלחמה בהפגנות "לא חוקיות" המשמשים משטרים אפלים בכל העולם. אבל בסוף, אנחנו חוזרים לאנשים עצמם. הטיפשים. כי עובדה, למרות מלחמת ויאטנם, למרות שעירק לא עשתה להם דבר רע מעולם, ולמרות שהיה ברור שגם אם יש לעירק נשק להשמדה המונית, הסיכון שדווקא הוא יופעל נגדר ארה"ב היה קטן (לעומת אירן/צפון קוראיה וכו') - בכל זאת העם האמריקאי תמך - באופן אישי ראיתי את זה - בצורה גורפת במלחמה הזאת. לטובת יצרני הנשק, כמובן. להערכתי עד שלא תתפוצץ לפחות פצצת-אטום טרוריסטית אחת, העולם לא יפסיק לייצר נשק מתועש במדינות המתקדמות ולמכור אותו תמורת עבודה שהיא כמעט עבדות ומשאבים למדינות מתפתחות. אני רק מקווה שת"א שבה אני חי לא תהיה המקום לזה. לניו-יורק יש יותר סיכוי, אני מניח.
 

שאול DR650

New member
זה אמור לקרות ב-2050

או ב- 2150 (אני לא זוכר), לפי הסטוריית "מסע בין כוכבים"
סתם סתם... וברצינות, כמו שמדינות התפתחו כדי לאחד קבוצה אחת של אנשים שיש לה אינטרס משותף כלשהו, כך תתפתח ממשלה עולמית כאשר יהיה לכל העולם אינטרס משותף מספיק חזק כדי שכל תושבי העולם יהיו משוכנעים כי עדיף לוותר על החופש של כל מדינה למען אותו אינטרס. ואני לא מסוגל לדמיין מצב כזה (אפילו כוכב שביט שמאיים על כדוה"א, למשל, לא מצריך ממשלה עולמית למרות שזהו בבירור אינטרס כלל עולמי למנוע התנגשות). אבל לא ניתן לנבא מה יקרה בעתיד לכן אולי יום אחד יהיה דבר כזה מסיבות שאין ביכולתנו לדמיין כרגע. אך לא בתקופת חיינו וחיי נכדינו, זה נראה די וודאי.
 
למעלה