מיני או סופר מיני? ספארק/סוזוקי סוויפט/איגניס או פיקנטו?

צלמת7

New member
מסכימה

אלו החיים בעולם המדיה והפרסום ...

אגב לאור הפרסום של JDPOWER על חברות אמינות אני תוהה כמה המזדות אמינות כיום? אמנם המחקר האחרון היה ב 2017 והם בודקים 3 שנים אחורה. כלומר רכבים מ 2014 אז מזדה 2 למשל הייתה דגם אחר שהבנתי שהיה אז פחות טוב.. אבל אני באמת תוהה כי מזדה למשל מצוינת שם במקום באמצע ולא כמו התדמית שלה הטובה לגבי אמינות. גם אם אני מניחה שהמחקר לא בדיוק תמיד מייצג כי הדגמים בחו"ל של החברות לעיתים שונים בסוג המנוע והאבזור.אגב באותו מחר פזו היום במקום די צמוד למזדה ואף מעט מעליה מבחינת דיווח על תקלות...

מעניין אותי
 

enigo

New member
כמו שכתבתי בשרשור שבו הביאו את הלינק לסקרים - צריך לקרוא את

הסקרים הללו בזהירות. למשל אם קוראים את הטקסט בהודעה לעיתונות, רואים שתחת ההגדרה של "תלונות" נכנסות גם תלונות על תפעול לא נוח של מערכת המולטימדיה. משמע בסטטיסטיקה שם לקוח שלא מרוצה ממבנה התפריטים שקול מבחינת הספירה ללקוח שחווה כשל פתאומי של המנוע...
 

em28

Well-known member
אבל זה נכון לכל המכוניות - המולטימדיה בכלל תלויית יצרן ?

הבדלי תפעול יכולים להיות ההבדל בין מכוניות אחיות, נניח פיזו וסטרואן או VW ואאודי, לא ?
 

enigo

New member
ברור שזה נכון לכל המכוניות. אבל מספיק שליצרן אחד יש

ארגונומיקה שאנשים לא הכי אוהבים, כדי שהוא יאבד מקומות בדירוג - גם אם מבחינת אמינות במובן המקובל הוא מצוין.
לא סתם השתמשתי בדוגמא של מערכת המולטימדיה בהקשר הזה - מאזדה היא בין היחידות מקרב יצרני ה"מאסה" שיש לה חוגת שליטה במערכת המולטימדיה, ולא משתמשת בתפעול מגע (המסך הוא מסך מגע - אך הוא מתפקד ככזה רק כשהרכב עומד). אני אישית מאוד אוהב את שיטת התפעול הזה, והיא נוחה לי מאוד - אבל אני מכיר לא מעט אנשים שחושבים שהיא איומה, ולא מבינים למה לא נותנים להם לתפעל את המערכת בלחיצות על המסך. יכול להיות - וזה רק לשם הטיעון, אין לי מושג אם זה מה שקרה - שמערכת המולטימדיה של מאזדה גררה תלונות מלקוחות, ודרדרה את המותג במורד דירוג האמינות.
אתן דוגמא אחרת - יש רכב מדגם ספציפי, שלא מסתדר עם הטלפון שלי, ואם אני משתמש בדיבורית זה עלול לתקוע את מערכת המולטימדיה. היא פשוט מפסיקה להגיב, ואי אפשר לשמוע גם מוזיקה או לנווט. האם זו בעית אמינות?
 

צלמת7

New member
בקיצור, אתה אומר שאין דרך ממש לדעת אמינות כיום

הכל יחסי ציבור או תלונות קנטרניות של לקוחות ...כשלאמינות שבעיניי קשורה לתפעול נכנסות גם פסילות על בסיס נוחות של מערכת כזו או אחרת ולא מספר תקלות.
אגב בדירוג מצוין כמה תקלות היו לרכב. לא מספר תלונות לדעתי. אולי אני טועה

בגלל זה צריך להצליב ולשמוע בעיקר מנהגים שמאים ואנשים טכניים אמינים אם יש כאלה.
 

enigo

New member
לא, אין מסד נתונים אמין ונגיש לציבור

לפחות לא אחד שאני מכיר. והתבססות על דברי אנשים, אפילו מכונאים, זה כמו לנסות להבין פיל כשממששים אותו עם אצבע אחת...
אפשר לקבל מושג כללילגבי מכוניות מאוד בעייתיות, לא יותר
 

צלמת7

New member
אני חושבת שמוזכניקים טובים

שעובדים עם מגוון רכבים יכולים בהחלט לתת מידע על סוגי הבעיות בכל רכב. יש בעיות שמופיעות בסוגים מסוימים של מכוניות ובאחרות לא וההפך
 

enigo

New member
וזה משהו אחר לגמרי מאשר אמינות של דגם

מוסכניק טוב יכול להגיד לך שקורולה 2003 סובלת מבעיות בחיישן החמצן האחורי שמובילות לכשל של הממיר הקטליטי. בהנחה שהוא מכונאי כללי, ולא מתמחה במותגים מסוימים, הוא גם יגיד לך ש-308 סובלת מבעיות במנגנון תזמון השסתומים. אבל האם הוא ידע להגיד לך מה הסיכוי הסטטיסטי לתקלה בכל אחד מהדגמים? לא. כי אין לו את המידע. אין ספק שיהיה לו יותר מידע מלאדם המצוי (האם הוא מרכז ומעבד את המידע הזה בצורה טובה זו כבר שאלה אחרת לגמרי), אבל הוא עדיין רחוק מלהיות בעל מידע מספק על כלל הדגמים בשוק.
 

צלמת7

New member
הוא ידע להגיד אם יש נטייה לתקלות מהסוג המשתק או לא

וכן יש מכוניות שידועות כבעלות יותר תקלות מסוגים של חיווט בלאי צנרת ודומיו וחשמל. זאת לא סטיגמה...
ומכוניות כאלה יש שמעדיפים לא לרכוש.
 

enigo

New member
עשית את נסיעת המבחן בסוויפט ובאיגניס באותו אזור? כי מוזר

מאוד שהאיגניס היתה לך חלשה והסוויפט בסדר, כשלשתיהן בדיוק אותו מנוע ותיבת הילוכים - והאיגניס קלה יותר...
אגב, בדקי את מידות המיני המודרניות, אני חושב שתופתעי לגלות שהן דומות מאוד במידות לסיריון שהיתה לך. כך שמהבחינה הזו את לא מתפשרת.
לצרכים שהגדרת הייתי לוקח את הספארק. קחי בחשבון שאפשר להשיג אותה, בעיקר את רמת האבזור LT+, במחירים נמוכים בהרבה ממחיר המחירון. שמעתי אנשים שקנו גם את ה-LTZ במחיר נמוך בהרבה ממחיר המחירון (אחד הגולשים כאן דיווח על הנחה של כמעט 10,000 שקלים). במקומך, הייתי מוכר את הסיריון בשוק החופשי, ובא עם מזומן לחברה - זה עושה פלאים ליכולת המיקוח.
 

צלמת7

New member
איגניס לא היה נעים לנהיגה.. פחות מהסוויפט

משהו הרגיש לי כמו צעצוע וזה אחד הנמכרים שלהם ב2017..
יכול להיותש הגיר הרציף גם ביאס את חווית הנהיגה.שהוא קיים גם בסוויפט. אבל מבחינת מרחב וכו.. יש שאוהבים אותו
 

lilyay

New member
במקרה שלי כן כן-לקחתי מאותה סוכנות סוזוקי את שתיהן

עדיין מחפשת רכב, ההחלטה נדחתה בשל אילוצים אישיים ועכשיו חוזרת לחיפוש.
כעקרון נהגתי בשתי הסוזוקי בקריות ובספארק בחיפה והרגשתי טוב יותר בספארק. האם זה קשור לכובד של הרכב? להפתעתי גיליתי שהספארק הקטנה שוקלת יותר מהאיגניס והסוויפט. מה המשמעות של משקל הרכב? האם יותר בטיחותי או האם צורך יותר דלק?
 

gili667

Member
שווה לשקול את המיציבושי, היא זריזה מכולן , נוסעת על אדי דלק

היא זריזה מכולן , נוסעת על אדי דלק , הגודל של סופר מיני
ומחיר של מיני
&nbsp
 

enigo

New member
זריזה מכולן? אני מבין שנקודת ההשוואה שלך היא תלת-אופנים של

ילדים קטנים?
כי הספארק והסוויפט משאירות אותה הרחק מאחור. המיצובישי היא אחת המכוניות הפחות טובות בקטגוריה, וכשבאותו מחיר אפשר לקנות מיקרה, למשל, אין לה ממש טיעון שעומד לטובתה.
מכונית בסיסית ביותר המיועדת לשווקים מתפתחים, ורק מחוסר ברירה - אין ליצרן דגם אחר בקטגוריה - הגיע לארץ. נקווה שעכשיו, כשלרשות מיצובישי עומדים המשאבים של קונצרן רנו-ניסאן שהשתלט עליה, לא נראה מהמותג הפעם-מפואר הזה עוד מכוניות מבישות שכאלו.
 

enigo

New member
תגיד, קראת את המבחן שהבאת? כי הנה שורת הסיכום:

"ניסאן מיקרה מעניקה תחושה שהיא יותר מכונית רגילה – בוגרת ומגובשת – בעוד במיצובישי התחושה היא שמדובר במכונית זולה ובסיסית. ולכן לא היה לנו ספק בסוף המבחן שהניסאן עדיפה". די חד-משמעי - ותואם את מה שאמרתי.
ולא הבנתי את האמירה על זה שהמיקרה סופרמיני - מי טען אחרת?
הספייס סטאר עושה רושם של זריזה בגלל רמת הרעש והרעידות שהיא מייצרת בהאצה - אבל היא עדיין עגלה. אם היו מוכרים את האוטומטית ב-60,000 שקלים, אז אולי היה על מה לדבר, אבל כשהיא נמכרת במחיר שבו אפשר לקנות מכוניות שעדיפות עליה בצורה מובהקת - אין שום סיבה לקנות אותה.
 

gili667

Member
בבקשה

מנוע, ביצועים והתנהגות כביש
מבלי להיות חזקה באופן מיוחד, המיצובישי הקטנה גרפה את הציונים הגבוהים ביותר בסעיף הביצועים. המנוע שלה נמרץ ועירני, תגובה הדוושה מיידית, והגיר הרציף מעביר את הכוח לגלגלים באופן מיידי וללא השתהות. בתוך העיר התכונות האלו הופכות את הספייס סטאר למכונית נמרצת וזריזה, וגם מחוץ לעיר היא לא תתקשה בנסיעה בעליות או בשיוט מהיר. עוד הסבר לכך הוא המשקל הנמוך מאוד של המכונית, אך זה עומד לה לרועץ בכל הנוגע ליציבות במהירויות גבוהות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
מנוע, ביצועים והתנהגות כביש
יחידת ההנעה של ניסאן מיקרה דומה לזו של המיצובישי: מנוע 1,200 סמ"ק, עם 80 כ"ס, 3 צילינדרים ותיבת הילוכים רציפה. פער משקל של כמעט 200 ק"ג הופך את הספייס סטאר לזריזה הרבה יותר, אבל באופן כללי אין לנו תלונות מיוחדות על הביצועים של הניסאן. תגובת הדוושה זריזה ומוצלחת, והיא מרגישה מהירה בתוך העיר.
&nbsp
התנהגות הכביש של המיקרה היא עקב האכילס שלה בסעיף הזה: ההגה, שהרגיש כבד מדי בעיר, היה קל מדי מחוצה לה; התקשורת עם הנהג לא קיימת בכלל, ולמרות שאחיזת הכביש סבירה - הנהג עלול למצוא את עצמו מופתע מאובדן האחיזה, בשל היעדר התקשורת. גם המיצובישי לא מפגינה יכולת דינאמית טובה, אבל אצל הניסאן זה מגיע באופן בלתי צפוי. עוצמת הבלימה לא אחידה וליניארית.
 

gili667

Member
בבקשה 2 מאתר של אוטו , ההשואה הרלונטית

על הדרך
מיצובישי וניסאן משתפות פעולה בתחום מכוניות המיני היפניות, ואילולא הבדל של 5 סמ"ק בנפח ניתן היה לחשוד שאפילו תכננו את המנועים ביחד. לשני המנועים מבנה של שלושה צילינדרים, נפח של 1.2 ליטר והספק של 80 כ"ס – ושניהם משודכים לתיבה רציפה. למיקרה יתרון קל במומנט עם 11.2 קג"מ לעומת 10.8, אבל היא גם כבדה יותר עם 955 ק"ג לעומת 865. לכן לא מפתיע שעל הנייר המיצובישי זריזה יותר עם 173 קמ"ש מרביים והאצה ל-100 ב-12.8 ש' לעומת 165 קמ"ש ו-14.5 ש' בניסאן.

המיצובישי זריזה יותר, אך פחות מעודנת
על הכביש ההבדל פחות גדול. הספייססטאר זריזה יותר במצבי הביניים. המנוע שלה אוהב יותר לטפס לסל"ד גבוה, והתגובה ללחיצה על המצערת מיידית יותר, גם בזכות התיבה. זו הסיבה שבייחוד בעליות התחושה היא שהספייס זריזה יותר

הגולשת בחיפה , משמע התנהגות כביש בחיפה המיציבושי עדיף עבורה

חשוב לקרא את הקטע הרלונטי אליו התיחסתי בתגובת ולא העדפה של הכתב שהינה שיקלול פרמטרים , ולכל אחד פרמטרים אחרים חשובים ,מה גם שבסיכום הכללי יתכן ולכסף יש השפעה [נינוח חרחף עולה מהרבה מבחנים של אוטו]

בסיכום הכללי שהבאת אין בו דבר ספציפי כי אם סתם העדפה כוללת ,
הדבר דומה שכתב יעדיף סמארטפון בגלל מצלמה בעוד אותך יענין איכות מסך וביצועים - העדפת הכתב בגלל המצלמה כל לא רלונטית במקרה כזה
 

enigo

New member
בוא נעשה קצת סדר - אתה אמרת ש"המיצובישי זריזה מכולן"

אלא שה"כולן" הזה כולל, בין השאר, מכוניות כמו הספארק - עם מנוע גדול וחזק יותר, וביצועים עדיפים. מה לעשות...
אני הכנסתי את המיקרה בתגובה אליך פשוט כי המיקרה מכונית עדיפה, ובפער - כפי שכתוב בסיכום המבחן. זה שהמיצובישי קצת זריזה יותר (מהמיקרה - זה עדיין לא הופך אותה לזריזה באופן מוחלט...) לא הופך אותה למכונית טובה יותר. היא גסה, מגומרת בצורה זולה, עם מושב אחורי צפוף ובקיצור - פשוט מכונית לא טובה.
וכשבמחיר של ספארק אפשר לקבל ספארק מאובזרת, הבחירה אפילו פשוטה יותר.
&nbsp
 
למעלה