מילאנו-סנרמו 2024

מחר, שבת, המהדורה ה-115 של המרוץ החד-יומי הארוך ביותר בסבב הוורלד טור, 288 ק"מ בגירסת 2024. מזג האוויר צפוי להיות נוח. שידור ביורוספורט מ-14:50 ועד 18:30.
סיום המרוץ כולל כמעט תמיד מאבק מותח בין ניסיונות הבריחה על הפוג'ו די סנרמו ובין קבוצות הספרינטרים ששרדו את העליות ומנסים להביא לספרינט רב משתתפים בסיום. בשנים האחרונות נראה לי שיש עדיפות לברחנים. יכול להיות שבגלל זה יש פחות קבוצות שמאורגנות סביב ספרינטרים.
המועמד המוביל הוא טאדיי פוגאצ'אר שהפגין לאחרונה בסטראדה ביאנקה כושר יוצא מן הכלל. יש לו בקבוצה מטפסים מצוינים שיובילו אותו לבריחה על הפוג'ו ומרגע שישגרו אותו קדימה - איש לא יוכל לעצור אותו.
מבחינה קבוצתית מציגה קבוצת אלפסין דקונינק את ההרכב המושלם עם המובילים ון דר פול (מנצח 2023 בבריחה) והספרינטר שיודע גם לטפס לא רע, יספר פיליפסן.
הקבוצה הבאה לפי דעתי, היא לידי-טרק שיש לה את מדס פדרסן שמתמחה במרוצים ארוכים ואת ג'ונתן מילאן הספרינטר שנמצא בכושר טוב.
ויסמה-ליס א בייק שולחת קבוצה ללא הרבה כוכבים ותלך כנראה אחרי הספרינטר שלהם, אולאב קוי.
ספרינטר מטפס נוסף הוא ביניאם גרימאי מאינטרמרשה-וונטי.
ישראל פרמיירטק שולחת קבוצה בהובלת סיימון קלארק ופוגלסאן. אולי הראשון יהיה מעורב בבריחה מוקדמת, אבל המועמד הריאלי ביותר לדעתי הוא קורבין סטרונג, שאם יגיעו בסיום לספרינט של 20 רוכבים והוא יהיה שם, יש לו סיכוי להתברג למקום טוב.
 

elsanto

Member

תודה אודי
מירוץ מטורף לחלוטין מתיו ניצח שנה שעברה אני מאמין שיצטרף לפוג ונראה מה יתפתח .







 

elsanto

Member
אכן מתיו סגר לפוג את הבריחות וכאשר הגיע הסםרינטר שלו כבר הבנתי למה .
מתיו עשה הכל במירוץ הזה .

ליאספר פיליפסן נשאר רק לחצות את קו הסיום ...
מיקל מתיוב מפגין יכולות על שני , פןגאצר שלישי
שוד לאור היום אבל חוקי...
 

elsanto

Member
אכן מתיו סגר לפוג את הבריחות וכאשר הגיע הסםרינטר שלו כבר הבנתי למה .
מתיו עשה הכל במירוץ הזה .

ליאספר פיליפסן נשאר רק לחצות את קו הסיום ...
מיקל מתיוב מפגין יכולות על שני , פןגאצר שלישי
שוד לאור היום אבל חוקי..
 
חטא הגאווה: אני לא עוקב אחרי מה שנאמר לפני המרוץ, אבל לפי מה שנאמר בשידור, קבוצת האמירויות הודיעה בצורה כזו או אחרת שתתקוף בצ'יפרסה, 27 ק"מ לסיום, שהיסטורית, מדובר לרוב בהתקפות שמתבררות כסרק. יינס פויגט הפרשן בשידור אמר אפילו שהוא יוותר על הבית שלו אם האמירויות ופוגאצ'אר לא יתקפו בצ'יפרסה. הודעה כזו מראש, מראה שהם חושבים שפוגאצ'אר יכול בסוף ההתקפה לברוח ל-22 ק"מ לבד עד הסיום.
מה שקרה בפועל, זה שכל הקבוצות היו בפריסה מלאה בעליה לצ'יפרסה, עם כל הפייבוריטים מקדימה, בזמן שבדרך כלל הם משאירים מקדימה כמה פועלים שיירדפו אחרי ברחנים.
דבר שני שקרה זה שהאמירויות לא הלכו באמת על התקפה מוחצת, אלא על הגברת קצב שהשאירה באמת רק 40-50 רוכבים. אבל הם שרפו את הגפרורים שלהם ונשאר להם רק טים ולנס כמושך ובהתייעצות עם פוגאצ'אר שניהם ביטלו את המשך ההתקפה וכך חזרו עוד 30-40 רוכבים לתמונה.
גם בהתקפה על הפוג'ו, ולנס לא נראה מספיק טוב אתמול ואולי תפס יום גרוע ולא נתן את המשיכה הנדרשת לפוגאצ'אר.
אם היו שולחים רוכב אחד שיגביר קצב בצ'יפרסה ובפוג'ו היו תוקפים עם עוד שני פועלים כמשיכה להתקפה מוחצת של פוגאצ'אר, אולי התוצאות היו אחרות.
בכל מקרה, כל הכבוד לפיליפסן שכספרינטר הצליח להישאר בקבוצה כל כך מובחרת של 12 רוכבים שנשארו מקדימה בסוף. גם אז, זה לא מובן מאליו שיינצח, כי אחרי 288 ק"מ בקצב שיא של אתמול, לפעמים גם לספרינטרים אין את מה שנדרש והם מפשלים בסיום.
ישראל פרמייר טק לא נראתה הרבה במרוץ. הרוכבים שלה הצליחו לחזור מההתקפה על הצ'יפרסה אך לא מההתקפה על הפוג'ו. סטרונג וקלארק הגיעו עם הדבוקה, 35 שניות אחרי המנצח, במקומות 17 ו-18 וצברו עוד נקודות עבור הקבוצה.
 
למעלה