מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט ״הגרנדיוזי״ של הרכבל בחיפה

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
הנה סרטון תדמית רשמי על הרכבל שעלה ליוטיוב היום מטעם הרשויות

מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט ״הגרנדיוזי״ של הרכבל בחיפה
http://bizzness.net/מחר-הנחת-אבן-פינה-לפרויקט-הגרנדיוזי-של/

מחר: הנחת אבן פינה לפרויקט הגרנדיוזי של הרכבל בחיפה
לראשונה בישראל: לא עוד אטרקציה תיירותית • תחבורה ציבורית באמצעות רכבל. בשנים הקרובות ייחנך בחיפה רכבל שישמש אמצעי תחבורה ציבורי ונגיש. העלות: 280 מיליון שקלים
ליאור נגה 26.06.2017
חיפה. צילום: Opachevsky Irina | שאטרסטוק
שר התחבורה, חה"כ ישראל כ"ץ (ליכוד) יניח מחר (שלישי) את אבן הפינה לרכבל בחיפה. הרכבל צפוי לחבר בין העיר התחתית לטכניון ולאוניברסיטה בכרמל. מדובר בפעם הראשונה בישראל, בה ישמש רכבל ככלי תחבורה של ממש. גם ברחבי העולם לא מוכרים מיזמים רבים מן הסוג הזה.
מעיריית חיפה נמסר כי "הרכבל מהווה פתרון, יעיל ירוק ואטרקטיבי ויקצר את זמני ההמתנה בתחנות, הימנעות מפקקים בשעות העומס ומהצורך לחפש חניה, ותדירות גבוהה שתמנע עומס של נוסעים בקרונות. הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית המתקדם של מטרופולין חיפה ויאפשר לנוסעים ברכבל ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בתחבורה ציבורית רגילה".
מסלול הרכבל יתפרס על כ–4.5 ק"מ בגובה של 460 מטר ויכלול שש תחנות ממפרץ חיפה ועד לאוניברסיטת חיפה: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מרכז הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. לאורך הציר ינועו קרוניות של עשרה נוסעים, כאשר מכל תחנה בכל כיוון תצא קרונית אחת לחצי דקה. משך זמן הנסיעה מהמפרץ לאוניברסיטה יארך כ-18 דקות: הנסיעה מהמפרץ לטכניון מוערכת בכ–10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ-8 דקות נוספות.
מחר גם תעניק עיריית חיפה הענקת אזרחות כבוד לשר התחבורה כץ, באולם מועצת העיר. התעודה תוענק "כהוקרה של תושבי חיפה על פעילות יוצאת דופן ותרומה רבת שנים לעיר חיפה ולמדינה".
AddThis Sharing Buttons
הנה סרטון תדמית רשמי על הרכבל שעלה ליוטיוב היום מטעם הרשויות
כלומר - מטעם משרד התחבורה, עיריית חיפה, וחברת יפה -נוף:

https://www.youtube.com/watch?v=4yjJp_OH2EU
 

raminec

New member
הכל היה טוב ויפה

הנה סרטון תדמית רשמי על הרכבל שעלה ליוטיוב היום מטעם הרשויות
כלומר - מטעם משרד התחבורה, עיריית חיפה, וחברת יפה -נוף:

https://www.youtube.com/watch?v=4yjJp_OH2EU
הכל היה טוב ויפה
עד שהתחילו להשוות את עצמם לערים מתקדמות בעולם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מעניין, תודה. נראה שהתחנה באוניברסיטה ממוקמת בכניסה, זה טוב

הנה סרטון תדמית רשמי על הרכבל שעלה ליוטיוב היום מטעם הרשויות
כלומר - מטעם משרד התחבורה, עיריית חיפה, וחברת יפה -נוף:

https://www.youtube.com/watch?v=4yjJp_OH2EU
מעניין, תודה. נראה שהתחנה באוניברסיטה ממוקמת בכניסה, זה טוב
מישהו יודע היכן בדיוק מתוכננות התחנות בטכניון?
לצערי נראה שהן יפספסו את תושבי נו"ש וזה יהיה קצת חבל.

גם לא ממש ברורה לי התחנה בדורי, זה כביש מהיר ואין שם ממש שכונה... נראה כאילו היא תקועה באמצע שום מקום, אלא אם אני מפספסת משהו...?
 
על הנייר מתוכננת בניה באזור התחנה של דורי

מעניין, תודה. נראה שהתחנה באוניברסיטה ממוקמת בכניסה, זה טוב
מישהו יודע היכן בדיוק מתוכננות התחנות בטכניון?
לצערי נראה שהן יפספסו את תושבי נו"ש וזה יהיה קצת חבל.

גם לא ממש ברורה לי התחנה בדורי, זה כביש מהיר ואין שם ממש שכונה... נראה כאילו היא תקועה באמצע שום מקום, אלא אם אני מפספסת משהו...?
על הנייר מתוכננת בניה באזור התחנה של דורי
לא זוכר אם זה יותר משרדים או מגורים
 

aryeri

Member
את האמת שאין הרבה אז קשה למצוא ולהשוות.

תראה לי עיר אחת שיש בה רכב"ל בתור תח"צ שלא נכשל
את האמת שאין הרבה אז קשה למצוא ולהשוות.
בעיקרון בשווייץ יש הרבה כפרים באלפים שהדרך העיקרית להגיע אליהם ממערכת הכבישים שבעמקים היא ע"י רכבל. הרכבל משמש הן את תושבי הכפר והן את התיירים. ראיתי הרבה כאלה, בעמק הרון למשל. יש שם תחנת רכבת חצי כבדה שמשולבת עם תחנת רכבל.
אבל זאת לא דוגמה, כי בשווייץ מדובר על כלי תחבורה כפרי.

האם מישהו מכיר ערים שיש בהם רכבל ככלי תח"צ?
 

alantan

New member
כן - המון ערים בדרום אמריקה, מדלין (מה-דה-ין) למשל

את האמת שאין הרבה אז קשה למצוא ולהשוות.
בעיקרון בשווייץ יש הרבה כפרים באלפים שהדרך העיקרית להגיע אליהם ממערכת הכבישים שבעמקים היא ע"י רכבל. הרכבל משמש הן את תושבי הכפר והן את התיירים. ראיתי הרבה כאלה, בעמק הרון למשל. יש שם תחנת רכבת חצי כבדה שמשולבת עם תחנת רכבל.
אבל זאת לא דוגמה, כי בשווייץ מדובר על כלי תחבורה כפרי.

האם מישהו מכיר ערים שיש בהם רכבל ככלי תח"צ?
כן - המון ערים בדרום אמריקה, מדלין (מה-דה-ין) למשל
 
כבר פרסמתי בפורום באוקטובר 2016

את האמת שאין הרבה אז קשה למצוא ולהשוות.
בעיקרון בשווייץ יש הרבה כפרים באלפים שהדרך העיקרית להגיע אליהם ממערכת הכבישים שבעמקים היא ע"י רכבל. הרכבל משמש הן את תושבי הכפר והן את התיירים. ראיתי הרבה כאלה, בעמק הרון למשל. יש שם תחנת רכבת חצי כבדה שמשולבת עם תחנת רכבל.
אבל זאת לא דוגמה, כי בשווייץ מדובר על כלי תחבורה כפרי.

האם מישהו מכיר ערים שיש בהם רכבל ככלי תח"צ?
כבר פרסמתי בפורום באוקטובר 2016
http://aristeguinoticias.com/0610/mexico/teleferico-de-ecatepec-expectativa-contra-realidad-videos/
 
לרכבל המתוכנן יש סיכוי די טוב להיות הצלחה בקישור בין

השאלה אם זה באמת מצליח ולא סתם משהו שמתחרטים עליו אחר כך
לרכבל המתוכנן יש סיכוי די טוב להיות הצלחה בקישור בין
לב המפרץ לבין הטכניון ובין הטכניון לבין האוניברסיטה.
לגבי הקישור בין לב המפרץ לבין האוניברסיטה - להערכתי ההצלחה תהיה פחותה ועדיין קווי האוטובוס יהיו עדיפים.
אבל את ההשקעה ברכבל הזה צריך לבחון גם מעבר לראייה של תח"צ בלבד.
הרכבל מהווה גם אטרקציה ויש לו מימד של חדשנות ולכן התרומה שלו היא מעבר ליעילותו כאמצעי תח"צ.
 

Ccyclist

Well-known member
בשיא החורף יש ימים שיסגרו את הרכבל בגלל הרוח.

לרכבל המתוכנן יש סיכוי די טוב להיות הצלחה בקישור בין
לב המפרץ לבין הטכניון ובין הטכניון לבין האוניברסיטה.
לגבי הקישור בין לב המפרץ לבין האוניברסיטה - להערכתי ההצלחה תהיה פחותה ועדיין קווי האוטובוס יהיו עדיפים.
אבל את ההשקעה ברכבל הזה צריך לבחון גם מעבר לראייה של תח"צ בלבד.
הרכבל מהווה גם אטרקציה ויש לו מימד של חדשנות ולכן התרומה שלו היא מעבר ליעילותו כאמצעי תח"צ.
בשיא החורף יש ימים שיסגרו את הרכבל בגלל הרוח.
כך קורה עם הרכבל מרובה הגונדולות ב Benelmadina שבקוסטה דל סול, אבל כאטרקציה בין לונה פארק ופסגת הר אין לקו בסיס משתמשים התלויים בו ליוממות (אם כי ניתן לקנות כרטיס עלייה בלבד ולקחת אופניים בגונדולה עם נוסע בודד ולרדת את ההר) אז הנזק מסגירתו בימים המחייבים זאת די מינימאלי.
&nbsp
יתכן שרכבת הרים עם Rack היתה מתאימה יותר לצד רחוב דורי.
 
כבר שנים ש"שיא החורף" בישראל מסתכם בימים בודדים בשנה שאפשר

בשיא החורף יש ימים שיסגרו את הרכבל בגלל הרוח.
כך קורה עם הרכבל מרובה הגונדולות ב Benelmadina שבקוסטה דל סול, אבל כאטרקציה בין לונה פארק ופסגת הר אין לקו בסיס משתמשים התלויים בו ליוממות (אם כי ניתן לקנות כרטיס עלייה בלבד ולקחת אופניים בגונדולה עם נוסע בודד ולרדת את ההר) אז הנזק מסגירתו בימים המחייבים זאת די מינימאלי.
&nbsp
יתכן שרכבת הרים עם Rack היתה מתאימה יותר לצד רחוב דורי.
כבר שנים ש"שיא החורף" בישראל מסתכם בימים בודדים בשנה שאפשר
לספור על כף יד אחת. וגם יש שנים שבהן אין באמת דבר כזה "שיא החורף".
 

Ccyclist

Well-known member
להרס האמינות מספיק שהרכבל יסגר יומיים שלושה בתקופת המבחנים.

כבר שנים ש"שיא החורף" בישראל מסתכם בימים בודדים בשנה שאפשר
לספור על כף יד אחת. וגם יש שנים שבהן אין באמת דבר כזה "שיא החורף".
להרס האמינות מספיק שהרכבל יסגר יומיים שלושה בתקופת המבחנים.
כדי לחבל בתנועת רק"ל סדירה לא חייב להיות קר במיוחד ואין צורך בגשם אלא מספיק שתהיינה רוחות חזקות (מה שבהחלט אפשרי לאורך מסלול אווירי בהפרש גבהים של כ300-400 מטר ממפרץ חיפה לפסגת הכרמל) גם ביום חורף שמשי של 18 מעלות. כבר יצא לי כמה וכמה פעמים ב"חורף" של הקוסטה דל סול (טמפ' מינימום ביום 12 מעלות, ממוצעת 18, גשם אולי פעם- פעמיים בחודש למשך יומיים שלושה כל פעם) לרצות להשתמש ברכבליםצשל בנלמדינה או גיברלטר (שתי גונדולות בגודל הדומה לרכבל ראש הנקרה, טיפוס של כ200 מטר ותחנת ביניים אחת) ולראות באתריהם שהם סגורים עקב רוחות גם בימים שטופי שמש.
&nbsp
ככל שהגונדולות קטנות יותר כך הן פחות עמידות ברוחות חזקות (ככל שהגונדולה כבדה יותר כך היא עמידה יותר ברוחות וסיקרתי רכבל באלפים עם גונדולה בגודל של שני אוטובוסים צמודים שנועדה לשרת אתר סקי) ולכן הסיכון לסגירות עולה.
&nbsp
בגלל שהרעיון הוא לשרת מוסדות לימוד צריך לשאול מה יקרה כשמזג האוויר ישבש את אמינות האמצעי שנועד לאפשר לסטודנטים להתגורר ברחבי הצפון בעודם לומדים בחיפה.
 
אם אתה מכיר את חיפה ואת החורף הישראלי, אתה צריך לדעת

להרס האמינות מספיק שהרכבל יסגר יומיים שלושה בתקופת המבחנים.
כדי לחבל בתנועת רק"ל סדירה לא חייב להיות קר במיוחד ואין צורך בגשם אלא מספיק שתהיינה רוחות חזקות (מה שבהחלט אפשרי לאורך מסלול אווירי בהפרש גבהים של כ300-400 מטר ממפרץ חיפה לפסגת הכרמל) גם ביום חורף שמשי של 18 מעלות. כבר יצא לי כמה וכמה פעמים ב"חורף" של הקוסטה דל סול (טמפ' מינימום ביום 12 מעלות, ממוצעת 18, גשם אולי פעם- פעמיים בחודש למשך יומיים שלושה כל פעם) לרצות להשתמש ברכבליםצשל בנלמדינה או גיברלטר (שתי גונדולות בגודל הדומה לרכבל ראש הנקרה, טיפוס של כ200 מטר ותחנת ביניים אחת) ולראות באתריהם שהם סגורים עקב רוחות גם בימים שטופי שמש.
&nbsp
ככל שהגונדולות קטנות יותר כך הן פחות עמידות ברוחות חזקות (ככל שהגונדולה כבדה יותר כך היא עמידה יותר ברוחות וסיקרתי רכבל באלפים עם גונדולה בגודל של שני אוטובוסים צמודים שנועדה לשרת אתר סקי) ולכן הסיכון לסגירות עולה.
&nbsp
בגלל שהרעיון הוא לשרת מוסדות לימוד צריך לשאול מה יקרה כשמזג האוויר ישבש את אמינות האמצעי שנועד לאפשר לסטודנטים להתגורר ברחבי הצפון בעודם לומדים בחיפה.
אם אתה מכיר את חיפה ואת החורף הישראלי, אתה צריך לדעת
שהכרמל דווקא יהווה מגן לרכבל מפני הרוחות, מכיוון שהרוחות בחורף מגיעות בעיקר מהמערב והרכבל יפעל במדרון הצפון-מזרחי של הכרמל. בחיפה בדרך כלל הרוחות מורגשות בעיקר במדרון המערבי.
וכאשר יש רוחות מזרחיות חזקות, בדרך כלל גם חם ואז הסיכון הגבוה בחיפה אינו נובע מהשבתת רכבל אלא משריפות גדולות, כפי שקרה בחורף האחרון. שריפות שממילא משביתות את האוניברסיטה ואת הטכניון.

לכן מה שכתבת יכול להיות רלוונטי לרכבל בין האוניברסיטה לחוף הכרמל (ובצד הזה גם המדרון תלול יותר). הרבה פחות לרכבל המתוכנן מלב המפרץ.

ובכל מקרה הקישור לטכניון ולאוניברסיטה לא תלוי רק ברכבל.
גם אם וכאשר הרכבל יושבת, ניתן יהיה להגיע בקלות הן לטכניון והן לאוניברסיטה.
וסטודנטים רבים מתגוררים ברחבי הצפון גם כיום, ללא הרכבל, בעודם לומדים בחיפה.
הרכבל יהיה אמצעי נוסף, לא אמצעי בלעדי.
 

matrix200200

Active member
אני מקווה שבגירסה האמיתית לא יהיה לוגו של Emirates

הנה סרטון תדמית רשמי על הרכבל שעלה ליוטיוב היום מטעם הרשויות
כלומר - מטעם משרד התחבורה, עיריית חיפה, וחברת יפה -נוף:

https://www.youtube.com/watch?v=4yjJp_OH2EU
אני מקווה שבגירסה האמיתית לא יהיה לוגו של Emirates
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה