מחפש לקבל טיפים ממדריכי טיולים מנוסים בתאילנד

יורם241

New member
מחפש לקבל טיפים ממדריכי טיולים מנוסים בתאילנד

שלום קוראים לי יורם ואני מאוד אוהב את תאילנד אחד החלומות שלי זה להיות מדריך טיולים לתאילנד. למדתי קורס באחד מבתי ספר בארץ וקבלתי תעודה.לצערי התברר לי שצריך הרבה יותר מזה .קשרים כמובן. משהו יכול להסביר לי איך אני מתברג לחברת טיולים או איך אני יכול לעשות את זה באופן עצמאי בתאילנד . דרך אגב אני דובר תאילנדית שוטף,למרות שאני מכיר את תאילנד לא כמו החברה הקבועים בפורום אני יכול להראות למטיילים חדשים את תאילנד מנקודת מבט אחרת.ואני מתכוון לזה לענות לשאלות כמו על ויזות או איך להקים עסק בתאילנד אין לי מושג כי אף פעם לא התעסקתי עם זה.אשמח מאוד לקבל תגובות הצעות או רעיונות.בכבוד רב יורם אי מייל:[email protected] .
 

prizman

New member
תתחיל

מלספר איך למדת לדבר תאילנדית שוטף. גם אנשים שחיים בתאילאנד ברובם לא מגדירים את עצמם כך לאחר שנתיים שלוש. אח"כ נדבר על ההמשך.
 

prizman

New member
בעצם לפני,

מה רמת ההכרות שלך עם תאילנד, כמה זמן היית ואיפה ומתי?
 

ישראל1948

New member
אתה מדריך טיולים או חוקר פרטי?

כי אם אתה לא חוקר פרטי אז אני לא מבין למה הוא צריך להסביר לך מאיפה הוא מדבר תאית , מה הרמת ההיכרות שלו , כמה זמן הוא היה ואיפה ומתי. הוא ביקש המלצות ממדריכי טיולים.
 

Woogy

New member
זה לא עניין של חקירה, אבל הוא צודק במידה

האופי של כתיבה בפורום הוא "חברי". אף אחד פה לא מקבל תשלום כדי לענות. מי שרוצה תשובות צריך לבקש יפה, ולפעמים זה אומר גם לתת משהו בדרך. זה יכול להיות סיפור על חוויה אישית, מידע מועיל, או כל דבר אחר. זה לא אומר שמי ששואל שאלה חייב לפרט את קורות חייו, אבל מטבע הדברים ככל שהכתיבה של השואל יותר מעניינת יש לאנשים יותר מעורבות, ויותר עיניין לנסות לענות. למשל נניח שיש שאלה בתחום הפחות קרוב אלי שאני לא יכול לענות גם אם אני רוצה, אז אם פיתחתי איזו סימפטיה כלפי השואל, יש סיכוי שאני אשאל מישהו מסביבתי שיודע במקום להתעלם ולשכוח.
 

ישראל1948

New member
מסכים איתך בכל מילה

ולא חסרים פורומים , שמטבעם, האנשים שואלים שם שאלה קצרה וכנראה לא יחזרו לעולם. אבל מכאן ועד לדרוש קורות חיים מכל אחד שיכתוב הודעה - הדרך ארוכה וקשה .
 

prizman

New member
אני לא זה ולא זה,

סתם אחד שחי בתאילנד ושואל גם פנים אל פנים, לא רק מי שמעיד על עצמו באינטרנט, איך הוא מדבר תאי שוטפת או לחילופין איך אחרי 10 שנים כאן הוא לא מדבר אפילו מילה אחת בתאי. זה די נהוג בתאילנד בין זרים לשאול מה, איך ולמה. יורם, השוק עכשיו די רווי בסוכנים ישראלים שנלחמים זה בזה, לפחות באזורים המתויירים בתאילנד, הנישה שמצאת לך, התרגומים, דווקא נשמעת טוב. אתה בטח יודע שאיסאנית היא לא בדיוק תאי ואם מכניסים לסיפור גם לאו או קמר זה בכלל משבש את הדברים. מודה לך על התשובה המקיפה, הדברים לא ממש פשוטים אתה יודע.
 

יורם241

New member
תשובות לשאלות

שלום לכולם! קודם כול תודה לכול מי שיתייחס לשאלה שלי,שנית זה בסדר אפשר לשאול כול דבר,לי קוראים יורםואני בן 38 בעבר נקראתי באתר יורם 99 ,יצאתי לתאילנד בפעם הראשונה ב1194 אם חברים למזרח והוקסמתי במיוחד מתאילנד.היות ובמקומות הלא מתויירים התאילנדים לא דוברים אנגלית החלטתי ללמוד את השפה.לאחר חצי שנה בתאילנד חזרתי הבייתה.אך לא הפסקתי לחלום על תאילנד.ומאז אני חוסך כול שנה וחוזר לתאילנד.את התאית למדתי בקורס קצר בבית הספר בבנקוק {.3 שבועות}.וקניתי המון ספרים כולל הדיקדוד בשפה התאית,שעות על גבי שעות הייתי לומד בעצמי בבית בישראל ולאחר שהייתי מגיע לשם הייתי מתרגל אם התאילנדים.צריך לציין שבישראל עובדים 27,000 תאילנדים בחקלאות משנת 1992 ועד היום.ואני הצלחתי לעבוד בכמה חברות כאלה ושם תירגלתי את השפה במשך שנים ארוכות.ראוי לציין שאותם תאילנדים מגיעים מצפון מזרח תאילנד ולכן הם דוברים איסנית.אני מבין אך לא דובר שוטף איסנית ולכן תמיד הייתי אומר להם דברו בבקשה בתאית.
.חוץ מזה נסעתי לעיר בשם סרבורי ושם למדתי אנגלית במשך 3 שנים רצוף.שם הייתי מלמד שיעורים פרטיים וגם לומד לקרוא וכתוב תאית אם התלמידים שלי. כך הצלחתי להגיע לרמה גבוהה בדיבור ולהציע את עצמי כמתורגמן בארץ לשפה התאית.אחד התאוריות שחשבתי לעצמי הוא אם הם בני אדם כמוני ויכולים לדבר אין סיכוי שאני לא.וכך הצלחתי הכרתי המון ישראלים שדוברים את השפה אפילו איסנית. זאת אומרת אין דבר העומד בפני הרצון.אך אל תיכחו זו ההתמדה של 15 שנה כבר.ויש לי חברה היום תאילנדית שגרה איתי בת"א ומי שרוצה מוזמן לבוא ולשוחח על חוייות בתאילנד ולאכול אוכל תאילנדי אמיתי.לעומת זאת לעולם לא התגוררתי בבנקוק מעל חודשיים ולכן אינני יכול לציע דברים שונים שנמצאים בבנקוק או איך לקבל ויזת עבודה ועו..לכן יש פה מומחים אחרים שיודעים יותר טוב ממני והם :בנקוק,ואחרים שיסלחו לי שאני לא זוכר את שמם שעושים פה עבודת קודש להרבה ישראלים שמבקשים להגיע לתאילנד לטייל או לעבוד.מקווה שעניתי על השאלות אשמח להשיב על שאלות אחרות.לכול מי שצריך תירגומים מעברית לתאית וההיפך מוזמן ליצור איתי קשר בסקיי פי בכתובת:yoram_sasson או טל:0775421593 או 0545274769.בכבוד רב יורם
 

ישראל1948

New member
לענייננו יורם -

אני לא מכיר קיצורי דרך ואני לא מדריך . או שתפתח סוכנות משלך , ( קראתי לפני שבוע על מישהו שכתב ספר , ואף הוצאה לאור לא רצתה לעבוד איתו , אז הוא פתח חברת הוצאה לאור משלו , והספר שלו זכה להצלחה עולמית ). או שתפרסם את עצמך מפה לאוזן , תכתוב בפורומים ,במוקדים ישראליים , בתי חב"ד , כמו שעוד כמה סוכנים עושים . אל תחפש קשרים שאין לך , תיצור אותם.
 

Bangkokian

New member
מדריך טיולים

שלום יורם. ההתחלה הטובה ביותר היא שלא תתרגש יותר מידי מכל תגובה או מילה שנאמרת כאן. לא כל אחד אומר את מה שהוא יודע ולא כל אחד יודע את מה שהוא אומר. תתנחם לפחות בעובדה שכולם אוהבים את תאילנד וגם זה משהו ..... 55555555 לא ברור מהשאלות שלך אם אתה רוצה להיות מדריך טיולים שמתגורר בתאילנד או אחד כזה שמלווה קבוצות שבאות מישראל. יש בתאילנד לא מעט סוכני נסיעות/מדריכי טיולים ישראליים וקשה לי להאמין שמישהו ינדב לך אינפורמציה בנושא. אני לא בקיא בתחום ואת הדברים אומר לך מתוך התרשמות. לגבי אלה שמתגוררים בתאילנד - רובם התגלגלו לתאילנד בערך כמו שאתה הגעת לשם והפכו לסוכני נסיעות/מדריכי טיולים עם הזמן. אם לא נדבר על אלה שבקאוסאן שהם עסקים לכל דבר וכל הכרוך בזה, היתר הם סוכני נסיעות ומדריכים עצמאיים קטנים שחיים מהתיירים הישראלים המגיעים לתאילנד. לדעתי לפחות, שום דבר לא צנח עליהם מהשמיים או בעזרת קשרים אלא הרבה עבודה קשה, סבלנות וניסיון ליצור לעצמם שם אמין בקרב הישראלים. חלקם הצליחו לעשות זאת וחלקם פחות. בשביל להיות מדריך טיולים בתאילנד, אתה קודם כל צריך לגור בתאילנד (והשאלה גם איפה לגור). אחר כך אתה צריך לדאוג שידעו עליך ויכירו אותך וזאת ע"י השתתפות בפורומים שונים וכל דרך שיווקית/פירסומית אחרת. לדעתי לפחות - סוכן נסיעות צריך כמות לא קטנה של לקוחות המזמינים דרכו כדי להתפרנס אבל מדריך טיולים פרטי צריך כמות קטנה בהרבה. אתה צריך נקודת התחלה מסויימת ואם תוכיח את עצמך כמדריך טיולים טוב עם לקוחות מרוצים, שמך כבר יעבור בין הישראלים. קשרים זה דבר שלעולם לא מזיק אבל אתה לא זקוק לקשרים עם מוסדות תאילנדיים אלא עם גורמים ישראליים שיכולים להמליץ עליך בתור מדריך. אם ב"קשרים" התכוונת לבירוקרטיה בתאילנד - זה החלק הפשוט והקל ושלא יטריד אותך. בקיצור - אני לא חושב שזו משימה קשה במיוחד ואם תתחיל ותתמיד כפי שתארת את לימודי התאילנדית שלך, רוב הסיכויים שגם תצליח.
 

יורם241

New member
תשובה לשאלתך בנקוק

אני יתחיל בזה שאני מסכים לכול מה שכתבתה וגם יענה לשאלותך. .אני תמיד רציתי לעבוד בתאילנד ולהשאר שם, ולכן הכוונה שלי הייתה לעבוד כמדריך מתאילנד.נכון צדקתה לא ציפיתי לתגובות נלהבות ממדריכי טיולים שיתנו לי עצות או טיפים אך יחד עם זאת מאוד אהבתי את התגובות של האנשים בפורום בינהם את התגובה שלך.לשאלתך למה התכוונתי "קשרים"הכוונה הייתה שלאחר שסיימתי את קורס מלווה קבוצות ציפיתי לאחר הבטחות של מנכ"ל החברה שיתן לי הזדמניות ללוות ישראלים לתאילנד. אך לצערי זה לא קרה וזאת הבנתי במשך השנים כששוחחתי עם מדריכים רבים שתמיד יעדיפו ותיקים יותר או חברים קרובים למנכ"ל .כשתאילנד נחשבת לאתר מועדף אצל המדריכים.לגבי קליינטים זה קצת הייה קשה לי להשיג, כי צריך לעשות המון שיווק דרך האינטרנט,ואני חלש במחשבים.
או סוכנויות שמעדיפות את המדריכים שלהם. .בכול זאת אשמח לשמוע מעוד אנשים שגרים בתאילנד ,או מסוכני נסיעות שמחפשים ישראלים דוברי תאית שיכולים להדריך. בכבוד יורם.
 

Bangkokian

New member
היי יורם

אני חייב לציין שאני לא בנקוק - והוא אולי יכול לספק לך אינפורמציה טובה יותר נדמה לי שיש איזה חוק שכאשר מדובר בקבוצות - המדריך חייב להיות תאילנדי כך שהעובדה שאתה דובר תאילנדית לא מועילה במיוחד כי ממילא יש עם הקבוצה מישהו שדובר תאילנדית. ככל שידוע לי, הדרך שמדריכים ישראלים פועלים כאן היא בלתי פורמאלית - הם פשוט מטיילים יחד עם קבוצה קטנה או משפחה ישראלית איתם הם מתאמים מראש. הם מטיילים איתם בבנגקוק ומחוצה לה - בדיוק כפי שאני עושה (בחינם אמנם) כאשר בן משפחה או חבר קרוב מגיע לביקור. צר לי אם אני מאכזב אותך בתשובות שלי - אני חושב שיש לך תקוות שווא שתוכל לעשות משהו כאשר אתה בישראל או שמישהו יבטיח לך משהו. לדעתי לפחות, אם אתה רוצה לעשות משהו בתאילנד, אתה צריך קודם כל להיות בתאילנד, לנסות להכיר אנשים וליצור קשרים. אתה גם אומר שאת בנגקוק אתה לא מכיר ומלשבת ב saraburi לא מכירים את תאילנד. זה שאתה דובר תאילנדית זה נהדר, אבל לא הופך אותך למדריך טיולים טוב. מקווה שמישהו ייתן לך את התשובות שאתה מצפה לשמוע ומאחל לך הצלחה.
 

יוסי7778

New member
אם יש ישראלי שצריך עזרה/יעוץ , יורם אוהב

לדבר ולעזור על תאילנד , מעבר לזה שהוא דובר תאית ברמה מאוד גבוהה , הווי אומר - לשוחח בתאית חופשי , עם החברה. ומעבר לזה שהוא חי בת"א עם חברה תאית יפהפייה , שמבשלת מעולה כיאה וכיאות לתאילנדית... יורם פשוט מבין המון על תאילנד , נפגשתי איתו בדירה שלו , והוא חלק איתי ידע עצום על הממלכה . שיהיה לך בהצלחה יורם.
 

Bangkokian

New member
סתם הערה

שלא קשורה לידידנו יורם. רוב התאילנדיות לא יודעות לבשל (לא מדובר על MAMA או חימום במיקרו של אוכל מוכן) מהסיבה הפשוטה שהמטבח הוא בדרך כלל החלק השולי בבית אם קיים בכלל. רובם אוכלים במסעדות שם האוכל זול יותר וטעים יותר. אם יש בית רחב ידיים יותר עם מטבח - הוא מגיע בדרך כלל עם משרתת שגם שמבשלת.
 
למעלה