מהיום ניתן לעלות מאחור בחיפה בקווים נוספים:

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
רק אם יש לך סלולרי תומך NFC (שלי לא) ואתה מתקין עליו יישומים

אפשר אפילו לטעון ערך צבור בעזרת הפלאפון
או מכשיר אלקטרוני שנותנים בעמדות על הקו שתומך ב-NFC
רק אם יש לך סלולרי תומך NFC (שלי לא) ואתה מתקין עליו יישומים
שקשורים בכרטיס אשראי / העברת כספים / פעולות פיננסיות (אני לא). אני יודעת שיש היום שלל דרכים להפוך את הסלולרי לארנק, אבל אני מתנגדת לקונספט הזה (באופן אישי; מה אחרים עושים זו בחירה שלהם).
 

DanBoga1

New member
זה רק אפליקציה אחת "רב-קו אונליין"

רק אם יש לך סלולרי תומך NFC (שלי לא) ואתה מתקין עליו יישומים
שקשורים בכרטיס אשראי / העברת כספים / פעולות פיננסיות (אני לא). אני יודעת שיש היום שלל דרכים להפוך את הסלולרי לארנק, אבל אני מתנגדת לקונספט הזה (באופן אישי; מה אחרים עושים זו בחירה שלהם).
זה רק אפליקציה אחת "רב-קו אונליין"
לא צריך שום דבר אחר (פרט לטלפון תומך אבל רוב הטלפונים החדשים בשוק תומכים בזה)
 

25306yosef

New member
ומה זה בדיוק עוזר לי? הבעיה זה הנהג העוסק בכספים...

אפשר אפילו לטעון ערך צבור בעזרת הפלאפון
או מכשיר אלקטרוני שנותנים בעמדות על הקו שתומך ב-NFC
ומה זה בדיוק עוזר לי? הבעיה זה הנהג העוסק בכספים...
 

נתנאל531

Well-known member
המכונה נותנת אינדיקציה גרפית מאוד בולטת

מה בדיוק קורה כאשר הנוסע נכנס מאחור ולא מתקף את הרב קו?
האם נהג האוטובוס עוזב את עמדתו ומתחיל לרדוף אחרי הנוסע ומתווכח איתו?

או שניתנת לנוסעים יד חופשית כמו במטרונית?

לידיעתך, במטרונית ניתן לנסוע חופשי חופשי ללא כל התערבות של הנהג. אז מה בדיוק קורה באוטובוסים הללו שניתן לעלות בהם מאחור?

אם הנהג רודף אחרי נוסעים שלא מתקפים את הרב קו וגם מתווכח איתם והוא עושה זאת תוך כדי עצירת האוטובוס ועיקוב כל הנוסעים (כפי שקיים באוטובוסים הרגילים שבהם העלייה היא רק מקדימה), אז אין במהלך הזה שום תועלת.
המכונה נותנת אינדיקציה גרפית מאוד בולטת
ירוק = תקין, אדום = לא-תקין, כל הנוסעים באזור רואים ושומעים את זה, ותיקוף כושל יוצר אי-נעימות חברתית, שיטה לא רעה בכלל. גם אי-תיקוף ניכר למדי לעין.
 

25306yosef

New member
אבל אתה לא עונה לי על השאלה מה קורה במקרה של אי תיקוף

המכונה נותנת אינדיקציה גרפית מאוד בולטת
ירוק = תקין, אדום = לא-תקין, כל הנוסעים באזור רואים ושומעים את זה, ותיקוף כושל יוצר אי-נעימות חברתית, שיטה לא רעה בכלל. גם אי-תיקוף ניכר למדי לעין.
אבל אתה לא עונה לי על השאלה מה קורה במקרה של אי תיקוף
או במקרה של אדום = לא תקין.

אי נעימות זה עדיין לא אומר שהנהג עוזב את עמדתו והולך להתווכח עם הנוסע תוך כדי עצירת האוטובוס באמצע הנסיעה ועיקובם של כל הנוסעים..

המפגש עם נהג האוטובוס זה הדבר הכי לא נעים בתח"צ...
 

raya

Well-known member
אני מציעה לך לבוא לבאר שבע

אבל אתה לא עונה לי על השאלה מה קורה במקרה של אי תיקוף
או במקרה של אדום = לא תקין.

אי נעימות זה עדיין לא אומר שהנהג עוזב את עמדתו והולך להתווכח עם הנוסע תוך כדי עצירת האוטובוס באמצע הנסיעה ועיקובם של כל הנוסעים..

המפגש עם נהג האוטובוס זה הדבר הכי לא נעים בתח"צ...
אני מציעה לך לבוא לבאר שבע
או לנסוע בקו 1 של דן בתל אביב.
הנהג לא מסתכל מה עושים הנוסעים העולים מהדלת הקדמית או האחורית.
בהתחלת הפעילות של דן באר שבע היו לא מעט מקרים שהמכונות לתשלום במזומן לא עבדו, ומי שאין לו רב-קו אכן לא היה יכול לשלם.
כיום נראה לי שהבעיה הזו פחות נפוצה.
בדן באר שבע השיטה עובדת יפה, מדי פעם יש פקחים שבודקים את הכרטיסים או כרטיסי הרב קו של הנוסעים.
נכון - ראיתי מדי פעם אנשים שעלו ולא תיקפו או שילמו - זה קורה מעט מאוד.
רעיה
 

25306yosef

New member
יש לי את המטרונית בחיפה

אני מציעה לך לבוא לבאר שבע
או לנסוע בקו 1 של דן בתל אביב.
הנהג לא מסתכל מה עושים הנוסעים העולים מהדלת הקדמית או האחורית.
בהתחלת הפעילות של דן באר שבע היו לא מעט מקרים שהמכונות לתשלום במזומן לא עבדו, ומי שאין לו רב-קו אכן לא היה יכול לשלם.
כיום נראה לי שהבעיה הזו פחות נפוצה.
בדן באר שבע השיטה עובדת יפה, מדי פעם יש פקחים שבודקים את הכרטיסים או כרטיסי הרב קו של הנוסעים.
נכון - ראיתי מדי פעם אנשים שעלו ולא תיקפו או שילמו - זה קורה מעט מאוד.
רעיה
יש לי את המטרונית בחיפה
במטרונית הנהג עוסק בנהיגה בלבד וזה פשוט תענוג. הלוואי וכל האוטובוסים בכל הארץ היו ככה כמו המטרונית. בתל אביב אני מעדיף דווקא ללכת ברגל. ולבאר שבע אני לא מגיע אף פעם.

באוטובוסים הרגילים (כמו שיש בחיפה) הנהג דווקא כן מסתכל מה עושים הנוסעים.
 

olli3

New member
מנהל
מאיפה אתה יודע מה הנהג עושה אם לא נסעת באוטובוסים האלו?

יש לי את המטרונית בחיפה
במטרונית הנהג עוסק בנהיגה בלבד וזה פשוט תענוג. הלוואי וכל האוטובוסים בכל הארץ היו ככה כמו המטרונית. בתל אביב אני מעדיף דווקא ללכת ברגל. ולבאר שבע אני לא מגיע אף פעם.

באוטובוסים הרגילים (כמו שיש בחיפה) הנהג דווקא כן מסתכל מה עושים הנוסעים.
מאיפה אתה יודע מה הנהג עושה אם לא נסעת באוטובוסים האלו?
 

25306yosef

New member
קראתי כאן בפורום מאות פעמים מה הנהגים עושים לנוסעים

מאיפה אתה יודע מה הנהג עושה אם לא נסעת באוטובוסים האלו?
קראתי כאן בפורום מאות פעמים מה הנהגים עושים לנוסעים
ואין לי כל עניין לעבור את דרך הייסורים הזו.

אין לי כל עניין להתווכח עם הנהג ואין לי כל עניין להוכיח לנהג שאין לי אחות.

על פי מאות שרשורים שקראתי כאן בפורום בשנים האחרונות מאז החל השימוש ברב קו, הנהגים בעל כורחם ממררים את חייהם של הנוסעים בגלל תקלות וטעויות ואי הבנות. אין לי כל עניין להיות חלק מההצגה הזו.

במטרונית וברכבת ישראל (ובמה שפעם היה כרמלית) זה לעולם לא יכול לקרות.

*********

ואגב, פעם דווקא כן נסעתי באוטובוסים הללו בימים הטובים של קואופרטיב אגד שבהם אפשר היה להשתמש בכרטיסיות נייר עם קוד נסיעה.
 
מעולם לא ראיתי מקרה שנהג עוזב את מושבו כדי להתכווח עם הנוסעי

אבל אתה לא עונה לי על השאלה מה קורה במקרה של אי תיקוף
או במקרה של אדום = לא תקין.

אי נעימות זה עדיין לא אומר שהנהג עוזב את עמדתו והולך להתווכח עם הנוסע תוך כדי עצירת האוטובוס באמצע הנסיעה ועיקובם של כל הנוסעים..

המפגש עם נהג האוטובוס זה הדבר הכי לא נעים בתח"צ...
מעולם לא ראיתי מקרה שנהג עוזב את מושבו כדי להתכווח עם הנוסעי
 

Bus Nerd

Active member
נהג לא יעשה לך כלום. פקח עלול לקנוס אותך על נסיעה ללא כרטיס

אבל אתה לא עונה לי על השאלה מה קורה במקרה של אי תיקוף
או במקרה של אדום = לא תקין.

אי נעימות זה עדיין לא אומר שהנהג עוזב את עמדתו והולך להתווכח עם הנוסע תוך כדי עצירת האוטובוס באמצע הנסיעה ועיקובם של כל הנוסעים..

המפגש עם נהג האוטובוס זה הדבר הכי לא נעים בתח"צ...
נהג לא יעשה לך כלום. פקח עלול לקנוס אותך על נסיעה ללא כרטיס
 

trilliane

Well-known member
מנהל
האם מתוכננת מטרונית בנו"ש?


מהיום ניתן לעלות מאחור בחיפה בקווים נוספים:
הודעה באתר אגד:
"
02.07.2017 חיפה - מעתה ניתן לעלות מאחור גם בקווים 101, 110, 111, 112, 123
מעתה ניתם לעלות מאחור גם בקווים 101, 110, 111, 112, 123. זאת לאחר שבחודש פברואר 17 החלה עלייה מאחור בקווים 1, 11, 17, 18, 19, 19א', 20, 36 ו 36א'.
"
האם מתוכננת מטרונית בנו"ש?

קראתי על כך היום בבלוג של עינת קליש רותם ואני מסכימה מאוד עם דבריה. מסלולי תח"צ ייעודיים לא באמת נחוצים בנו"ש והם רק יפריעו לתושבים. ברחובות כמו הגליל והתיכון יש רק נתיב אחד (והם לא עמוסים על פי רוב) והחלק המערבי של חניתה עמוס בגלל המסחר (שנת"צ רק יפגע בו) ולכן אין סיבה להעביר דרכו יותר תחבורה ציבורית (מכפי שיש כיום; 17, 18 ו-19 לא עוברים בו בלאו הכי).

בסה"כ התחבורה הציבורית בנו"ש סבבה לגמרי (לטכניון, להדר, לעיר התחתית) וזו אחת הסיבות העיקריות שבחרתי לגור בה במשך שנים רבות. ממש לא ברור לי למה צריך לדחוף בה מטרונית. אם יש בעיות נקודתיות עם האוטובוסים הקיימים אפשר וכדאי לטפל בהן, במקום לשפוך סתם כסף ולפגוע באיכות החיים של התושבים.
 

25306yosef

New member
אני אהיה מאוד מרוצה אם תהיה מטרונית בנו"ש

האם מתוכננת מטרונית בנו"ש?

קראתי על כך היום בבלוג של עינת קליש רותם ואני מסכימה מאוד עם דבריה. מסלולי תח"צ ייעודיים לא באמת נחוצים בנו"ש והם רק יפריעו לתושבים. ברחובות כמו הגליל והתיכון יש רק נתיב אחד (והם לא עמוסים על פי רוב) והחלק המערבי של חניתה עמוס בגלל המסחר (שנת"צ רק יפגע בו) ולכן אין סיבה להעביר דרכו יותר תחבורה ציבורית (מכפי שיש כיום; 17, 18 ו-19 לא עוברים בו בלאו הכי).

בסה"כ התחבורה הציבורית בנו"ש סבבה לגמרי (לטכניון, להדר, לעיר התחתית) וזו אחת הסיבות העיקריות שבחרתי לגור בה במשך שנים רבות. ממש לא ברור לי למה צריך לדחוף בה מטרונית. אם יש בעיות נקודתיות עם האוטובוסים הקיימים אפשר וכדאי לטפל בהן, במקום לשפוך סתם כסף ולפגוע באיכות החיים של התושבים.
אני אהיה מאוד מרוצה אם תהיה מטרונית בנו"ש
ואני אהיה מאוד מרוצה אם תהיה מטרונית בכל מקום בארץ.

היתרון של המטרונית הוא בכך שהנהגים שלה עוסקים בנהיגה בלבד ולא בענייני כספים ובנוסף גם לנוסעים ניתנת האפשרות לרכוש כרטיסי נסיעה במכונות אוטומטיות המוצבות בתחנות מחוץ למטרונית כפי שקיים ברכבת ישראל.

תענוג שכזה ללא כל התערבות של הנהג (שאינו מכבד כרטיסי אשראי) לא קיים באוטובוסים של חיפה אלא במטרונית בלבד.

אם תהיה מטרונית בנו"ש ובמקומות נוספים שבהם אין בהם כיום מטרונית, אני אוכל לבקר בהם.

נ.ב. - מאז ראשית פברואר 2017 לא הייתי במרכז הכרמל וסביר להניח שגם לא אהיה שם בשנים הקרובות אם בכלל... הכרמלית זה עדיין חלום רחוק שלא בטוח שיתגשם אי פעם.

ומה המשותף לכרמלית ולמטרונית?

בשניהם אין כל צורך להיפגש עם הנהג ולהוכיח לו דבר. בשניהם כמו ברכבת ישראל ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה במכונות אוטומטיות וללא כל התערבות של הנהג.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כדי שזה יקרה לא צריך דווקא "מטרונית".

אני אהיה מאוד מרוצה אם תהיה מטרונית בנו"ש
ואני אהיה מאוד מרוצה אם תהיה מטרונית בכל מקום בארץ.

היתרון של המטרונית הוא בכך שהנהגים שלה עוסקים בנהיגה בלבד ולא בענייני כספים ובנוסף גם לנוסעים ניתנת האפשרות לרכוש כרטיסי נסיעה במכונות אוטומטיות המוצבות בתחנות מחוץ למטרונית כפי שקיים ברכבת ישראל.

תענוג שכזה ללא כל התערבות של הנהג (שאינו מכבד כרטיסי אשראי) לא קיים באוטובוסים של חיפה אלא במטרונית בלבד.

אם תהיה מטרונית בנו"ש ובמקומות נוספים שבהם אין בהם כיום מטרונית, אני אוכל לבקר בהם.

נ.ב. - מאז ראשית פברואר 2017 לא הייתי במרכז הכרמל וסביר להניח שגם לא אהיה שם בשנים הקרובות אם בכלל... הכרמלית זה עדיין חלום רחוק שלא בטוח שיתגשם אי פעם.

ומה המשותף לכרמלית ולמטרונית?

בשניהם אין כל צורך להיפגש עם הנהג ולהוכיח לו דבר. בשניהם כמו ברכבת ישראל ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה במכונות אוטומטיות וללא כל התערבות של הנהג.
כדי שזה יקרה לא צריך דווקא "מטרונית".
וכפי שנכתב כאן ממש מעל, בחלק מהקווים הנ"ל כבר ניתן לעלות מהדלת האחורית ולתקף עצמאית, כך שמי שלא אוהב לראות את הנהג או להתעסק איתו כבר לא חייב.

לגבי העדפות התשלום ההזויות שלך, הן לא באמת רלוונטיות לנושא.
 

25306yosef

New member
דווקא כן צריך מטרונית

כדי שזה יקרה לא צריך דווקא "מטרונית".
וכפי שנכתב כאן ממש מעל, בחלק מהקווים הנ"ל כבר ניתן לעלות מהדלת האחורית ולתקף עצמאית, כך שמי שלא אוהב לראות את הנהג או להתעסק איתו כבר לא חייב.

לגבי העדפות התשלום ההזויות שלך, הן לא באמת רלוונטיות לנושא.
דווקא כן צריך מטרונית
או לפחות פתרון שבו הנהג עוסק בנהיגה בלבד ולא עוסק בכספים כלל.

בקווים בחיפה שבהם "ניתן" לעלות מהדלת האחורית ולתקף "עצמאית", עדיין יש נהגים העוסקים בענייני כספים.

במטרונית לא וזה היתרון של המטרונית ולכן אני נוסע בה ומשתמש בה ואני אמשיך להשתמש בה כל עוד היא תמשיך לפעול במתכונת הנוכחית ללא נהגים. המטרונית בשבילי זה כמו רכבת ותחתית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, כי הפתרון קיים, למשל בקו 1 בת"א. זו רק שאלה של החלטה.

דווקא כן צריך מטרונית
או לפחות פתרון שבו הנהג עוסק בנהיגה בלבד ולא עוסק בכספים כלל.

בקווים בחיפה שבהם "ניתן" לעלות מהדלת האחורית ולתקף "עצמאית", עדיין יש נהגים העוסקים בענייני כספים.

במטרונית לא וזה היתרון של המטרונית ולכן אני נוסע בה ומשתמש בה ואני אמשיך להשתמש בה כל עוד היא תמשיך לפעול במתכונת הנוכחית ללא נהגים. המטרונית בשבילי זה כמו רכבת ותחתית.
לא, כי הפתרון קיים, למשל בקו 1 בת"א. זו רק שאלה של החלטה.
 
מתוכננים שני קווי מטרונית שיחליפו את קווים 17, 18 ו-19

האם מתוכננת מטרונית בנו"ש?

קראתי על כך היום בבלוג של עינת קליש רותם ואני מסכימה מאוד עם דבריה. מסלולי תח"צ ייעודיים לא באמת נחוצים בנו"ש והם רק יפריעו לתושבים. ברחובות כמו הגליל והתיכון יש רק נתיב אחד (והם לא עמוסים על פי רוב) והחלק המערבי של חניתה עמוס בגלל המסחר (שנת"צ רק יפגע בו) ולכן אין סיבה להעביר דרכו יותר תחבורה ציבורית (מכפי שיש כיום; 17, 18 ו-19 לא עוברים בו בלאו הכי).

בסה"כ התחבורה הציבורית בנו"ש סבבה לגמרי (לטכניון, להדר, לעיר התחתית) וזו אחת הסיבות העיקריות שבחרתי לגור בה במשך שנים רבות. ממש לא ברור לי למה צריך לדחוף בה מטרונית. אם יש בעיות נקודתיות עם האוטובוסים הקיימים אפשר וכדאי לטפל בהן, במקום לשפוך סתם כסף ולפגוע באיכות החיים של התושבים.
מתוכננים שני קווי מטרונית שיחליפו את קווים 17, 18 ו-19
המסלול שלהם מתוכנן להיות בכיוון אחד בחניתה ובכיוון שני בגליל. הם לא יסעו ברחוב התיכון. והנתיבים שלהם ישמשו גם אוטובוסים בקווים אחרים.
[URL]http://www.yefenof.co.il/uploads/1487771192.pdf[/URL]
[URL]http://www.yefenof.co.il/uploads/1487771220.pdf[/URL]

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אויה, מיותר מאוד


מתוכננים שני קווי מטרונית שיחליפו את קווים 17, 18 ו-19
המסלול שלהם מתוכנן להיות בכיוון אחד בחניתה ובכיוון שני בגליל. הם לא יסעו ברחוב התיכון. והנתיבים שלהם ישמשו גם אוטובוסים בקווים אחרים.
[URL]http://www.yefenof.co.il/uploads/1487771192.pdf[/URL]
[URL]http://www.yefenof.co.il/uploads/1487771220.pdf[/URL]
אויה, מיותר מאוד

במיוחד אם זה יפגע ביכולת התושבים לנסוע דו-סטרית ו/או לחנות בשני הרחובות האלה.

זה גם לא נוח למי שגר בגליל להגיע עד חניתה ולהפך (קל וחומר למי שגר קצת יותר רחוק). בזמנו גרתי בסמטת נחמיה והייתי במרחק דקת הליכה מהתחנות של סוף התיכון או סוף טרומפלדור; בהמשך גרתי בנתיב חן, באזור של תחילת הגליל, לפני שהקווים מתפצלים, והיו לי מול הבית תחנות של 36, 28, 17, 18, 19 לשני הכיוונים (זו הייתה אחת הסיבות שבחרתי בדירה ההיא). תענוג! לא הייתי מגיעה לתחבורה בחניתה, זה לא היה נוח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה