מדריך לאבחון עצמי לאחר טיפולים אסתטיים

בעיצומם של אתגרים חסרי תקדים שנגרמו כתוצאה מהמצב במדינה, נראה שאין תחום אחד בחיינו שלא עבר טלטלה. בעוד מערכת הבריאות הציבורית מתמודדת עם מציאות חדשה ומורכבת, נראה שגם רבים מהרופאים במגזר הפרטי בתחום הרפואה האסתטית נעדרים עקב גיוס למילואים, או הפעילות בבתי החולים, מה שיוצר מצב שבו חלק מהבדיקות שנקבעו לכם - נדחות או מפוספסות.
אז אם ביצעתם טיפולים אסתטיים בתקופה האחרונה, ועדיין לא הצלחתם להגיע לביקורת, ריכזנו עבורכם מפי ד"ר אלון אדלמן, מהם הדברים שחשוב לשים לב אליהם כדי להיות בטוחים שאפשר להיות רגועים ושתיהנו מתוצאות אופטימליות. נקווה שאלו יהיה צרותיכם בימים אלו ונאחל רפואה שלמה לפצועים וחזרה במהרה לשבויים. לבנו איתם.

מוגש מטעם פריים מדיקס




1698514711273.png

צילום: שאטרסטוק​



1. הזרקת בוטוליניום טוקסין ("בוטוקס"):

מהו הטיפול?

בוטוקס הוא למעשה שמו המסחרי של אחד ממגוון המותגים שבהם החומר הפעיל הוא הרעלן בשם בוטוליניום, ואין צורך להיבהל מהשם, הוא לא רעיל, תפקידו הוא לבצע הרפיה זמנית של השרירים באזור המצח והעיניים – מה שמפחית את היווצרות הקמטים. השפעתו נמשכת בין שלושה עד שישה חודשים בכל המותגים בקטגוריה.

אם טופלתם בהליך זה לאחרונה, מדובר בטיפול שתוצאתו הסופית מתקבלת לאחר כשבועיים. לפיכך יש לשים לב לדברים בחלוף שבועיים בלבד! במידה ועבר מעל חודש מהטיפול או במידה שהתקבלה תוצאה רצויה, ניתן לוותר על הביקורת בימים אלו בשל העובדה שמדובר בטיפול בעל פרופיל בטיחות גבוה, כלומר, טיפול ברמת סיכון נמוכה שלא מוביל לתופעות לוואי מסכנות.

במידה שמופיעים כאבי ראש שהינם תלונה שכיחה במהלך השבועיים הראשונים לאחר הטיפול, ייתכן שזה קשור לטיפול ושזו תופעה החולפת בתום שבועיים. אין צורך לקבל ייעוץ רפואי אם זה נמשך בגדר זמן זה.

במידה שמשהו מטריד אותך, כמו חשש לצניחת גבות/ עפעפיים/ גושים, חשוב להבין כי מדובר על טיפול זמני שהשפעתו חולפת לחלוטין. עם אי הנעימות שמתלווה לכך ובעיקר בזמנים אלו שייתכן שהרופא המטפל אינו זמין, אפשר להיות רגועים לאור העובדה שהטיפול הפיך לחלוטין וכך תופעות הלוואי שלו.

רוב הרופאים המטפלים מציגים זמינות בימים אלה, גם אם היא נמוכה, ודואגים ללקוחותיהם בכל העת. ניתן ליצור קשר ולשלוח תמונה כדי להניח את הדעת ולקבל מענה מהרופא המטפל.



2. הזרקה של חומצה היאלורונית:

מהו הטיפול?

הליך שהפך למגה־פופולארי בקרב נשים וגברים בגילים שונים: הזרקות של חומצה היאלורונית מאפשרות החזרת נפחים אבודים באזורים שונים, פיסול וחיטוב תווי פנים, טיפול במקרים של חוסר פרופורציה ואף שיפור מרקם העור. תוצאות ההזרקה תלויות בגורמים אישים, באזור ובחומר המוזרק ולרוב בכלל המותגים התוצאה תישמר בין שישה ל־12 חודשים. שימוש בטכנולוגיות מסוג חומצה מצולבת ב־100% כמו המותג ELASTY מבטיחות תוצאות ארוכות יותר ממגוון הטכנולוגיות הקיימות בשוק.

במידה שעברתם הזרקות חומצה היאלורונית בתקופה האחרונה ואתם לא צפויים להגיע לביקורת, כדאי לבדוק על עצמכם את הדברים הבאים:

נפיחויות – החומצה ההיאלורונית סופחת נוזלים ולכן יש נטייה לאזור המוזרק להיות נפוח בשל החומר שהוזרק ובשל התהליך, אין דחיפות להגיע לביקורת במקרה זה, משום שמדובר בתופעה ידועה החולפת ומגיעה לתוצאה סופית עד שבועיים. *** אזורי הזרקה מסוימים כגון אף ושקעי עיניים רגישים לתופעה זו ביחס לאחרים.

אודם וכאב – בשל התהליך הטראומתי לרקמה מעצם הדקירה או כל פעולה אחרת שאותה מבצע הרופא המטפל, כמו שראינו בסעיף הקודם, זהו חלק מהתהליך הדלקתי הטבעי שחולף תוך כמה ימים.




1698514751021.png

צילום: שאטרסטוק​


3. הזרקת ביו־סטימולטורים:

מהו הטיפול?

אחד הטרנדים הבולטים בעולם האסתטיקה הוא השאיפה למראה טבעי ככל האפשר עם התערבות מינימלית של חומרים חיצוניים. חומצה פולילקטית אולידיה לדוגמה היא חומר אשר גורם לגוף לייצר קולגן חדש מתחת לעור וגורם להגדלת נפח רקמת העור הפנימית באופן טבעי. התהליכים שהזרקת החומר מפעילה בגוף מחזיקים ונמשכים ליותר משנתיים.

במקרה שעברתם טיפול באמצעות חומצה פולילקטית, חשוב לדעת כי מדובר על טיפולים עם פרופיל בטיחות גבוה. תופעות הלוואי האפשרויות בדומה לחומצה היאלורונית נוגעים לפגיעה המכנית של המחט מעצם ההזרקה. תופעות כגון כאב, אודם, צריבה קלה או נפיחות נפוצות וחולפות תוך כמה ימים.




4. הזרקת חוטי הרמה:

מהו הטיפול?

לאחר תקופה שחוטי ההרמה הפכו לפחות פופולריים, בשנתיים האחרונות הגיעו כמה מותגים מהפכניים לישראל והחזירו את החוטים לאופנה, וביניהם חוטים העשויים מחומצה פולילקטית כמו YOURLINE ו־ELASTY THREADS. הם החזירו את הזרקור לטיפולי הרמת פנים ללא ניתוח. התוצאות של חוטים אלו יכולות להישמר מעל לשנה והם מאפשרים לרופאים להגיע לתוצאות הרמה מאוד משמעותיות.

במקרה שעברתם טיפול מסוג זה, שימו לב כי הימים הראשונים כוללים החלמה והגוף זקוק לזמן מסוים כדי להתרגל לחוט, במידה ולאחר יותר משבוע יש עדיין כאבים ללא שיפור, אודם או נפיחות מוגברים, יש לפנות לרופא מומחה.



במידה ויש לך שאלה שלא קיבלת עליה מענה, ניתן לפנות לד"ר אלון אדלמן דרך רותם: 054-2460420

בכל מקרה יש עדיפות להמשיך טיפול עם הרופא המטפל.
 
למעלה