מאקו ות'ה מארקר- עיריות נוספות בגוש דן וקווי שבת

matrix200200

Active member
מבחינה אידאולוגית הייתי אומר שדווקא ציונות הדתית

ההתנגדות לתחבורה ציבורית בשבת ברובה אצל המפלגות החרדיות
אוכלוסיה עשירה יותר פחות צריכה תחץ בשבת.
בטוח שחלק גדול מהם ישתמש במיזם יותר מברמת השרון הרצליה מודיעין שם המיזם בשביל צעירים לפני קבלת הרשיון.
לדוגמא המיזם ימבוס מבאר שבע לים הסיעה בעיקר תושבים ממעמד נמוך לים.
אם מעניין אותך תבדוק למי הצביעו בשכונה ד בבאר שבע.
מבחינה אידאולוגית הייתי אומר שדווקא ציונות הדתית
ובמיוחד שבשנים האחרונות שיש בה יותר חרד"לים תתנגד לתחבורה ציבורית בשבת יותר מחרדים.
אצל חרדים זה בהרבה מקרים למען יחסי ציבור, אצל ציונות דתית (שבבסיס האדאולוגיה שלה עומד העקרון שמדינת ישראל זה חלק מתהליך הגאולה, זה נושא עקרוני הרבה יותר.
מי שמחליט בסופו של דבר, זה לא אלה ולא אלה.
מי שמחליט זה אותה אוכלוסייה "מסורתית" שלרוב זה פשוט לא מעניין אותה, אבל תתנגד לזה בדיוק שנכתב למעלה "מה רע בקצת מסורת?" זה מה שהם יגידו.
וכמובן הרצון "להכניס לשמאלנים האלה מתל אביב שמצביעים למר"ץ ושונאים יהדות".
זאת הסיבה האמיתית ולא המפלגות החרדיות (שברוב המקרים אצלם זה מה שנקרא "quid pro quo"
 
מסקרים שנעשו 50-60% מהדתיים לאומיים תומכים בתחץ בשבת

מבחינה אידאולוגית הייתי אומר שדווקא ציונות הדתית
ובמיוחד שבשנים האחרונות שיש בה יותר חרד"לים תתנגד לתחבורה ציבורית בשבת יותר מחרדים.
אצל חרדים זה בהרבה מקרים למען יחסי ציבור, אצל ציונות דתית (שבבסיס האדאולוגיה שלה עומד העקרון שמדינת ישראל זה חלק מתהליך הגאולה, זה נושא עקרוני הרבה יותר.
מי שמחליט בסופו של דבר, זה לא אלה ולא אלה.
מי שמחליט זה אותה אוכלוסייה "מסורתית" שלרוב זה פשוט לא מעניין אותה, אבל תתנגד לזה בדיוק שנכתב למעלה "מה רע בקצת מסורת?" זה מה שהם יגידו.
וכמובן הרצון "להכניס לשמאלנים האלה מתל אביב שמצביעים למר"ץ ושונאים יהדות".
זאת הסיבה האמיתית ולא המפלגות החרדיות (שברוב המקרים אצלם זה מה שנקרא "quid pro quo"
מסקרים שנעשו 50-60% מהדתיים לאומיים תומכים בתחץ בשבת
גם אם לא ישתמשו בה.
האוכלוסיה המסורתית ברובה תומכת ואף משתמשת בתחץ בשבת, אל תבלבל בינם למיקי זוהר , כמו שאמרו מעלינו הכל פוליטיקה.
ומי שמחליט זאת הכנסת.
 

matrix200200

Active member
ברור שזה פוליטיקה, מה רצית שזה יהיה?

מסקרים שנעשו 50-60% מהדתיים לאומיים תומכים בתחץ בשבת
גם אם לא ישתמשו בה.
האוכלוסיה המסורתית ברובה תומכת ואף משתמשת בתחץ בשבת, אל תבלבל בינם למיקי זוהר , כמו שאמרו מעלינו הכל פוליטיקה.
ומי שמחליט זאת הכנסת.
ברור שזה פוליטיקה, מה רצית שזה יהיה?
לגבי דתיים לאומיים, אצלם (כמו בכל סקטור באוכלוסייה ישראלית, הגרעין האידאולוגי קובע ולא הרוב ה"רך".
מי שנותן את הטון בציונות הדתית, אלה רבני המכינות וישיבות ההסדר ולא בהכרח תושבי גבעת שמואל.
זה כמובן לא ייחודי לציונות הדתית שהרי גם בשמאל, מי שנותן את הטון זה המיעוט הקיצוני ולא הרוב.
כי מיעוט בדרך כלל מלוכד ובעל מוטיבציה גבוהה, והרוב בדרך כלל אפאטי, כי יש לו דברים יותר חשובים בחיים.
אוכלוסייה מסורתית, בוודאי לא תומכת (משתמשת זה מילה קצת גבוהה מדי כשניקח את היקף של תחבורה ציבורית בשבת שהוא די נמוך בכל זאת).
באותה מידה אני יכול לומר שאוכלוסיה חילונית לא בהכרח תומכת בתחבורה ציבורית בשבת או לפחות לא כל כך איכפת לה מכך.
במילים שלך, על תבלבל בין רוב האוכלוסייה החילונית לבין תמר זנדברג ומיקי גיצין.
 

Bus Nerd

Active member
לדעתי מדובר בשיקולים כלכליים בעיקר

מפתיע שהרצליה וראשון החליטו לא להצטרף.
במיוחד הרצליה שהיא עירייה עם תושבים עמידים שברובם חילונים.
וכמובן לא מפתיע בכלל שבת ים החליטה שלא להצטרף (מדובר באוכלוסיה שמרנית ודתית) והגיוני שראש עיר שרוצה להיבחר לכהונה נוספת לא רוצה להסתכסך עם מפלגות דתיות ובכלל עם חלק ניכר מתושבי העיר שלו.
עדיין מדובר באיזור כדול למדי שישרת מספיק אנשים בשביל לראות את השינויים המיוחלים על ידיך.
ניסוי מעניין בהחלט.
לדעתי מדובר בשיקולים כלכליים בעיקר
בת ים במצב כלכלי נוראי. משרד הפנים עלול בכל רגע למנות לעירייה שם ועדה קרואה כי העירייה לא מצליחה לטפל בגירעון של עצמה. ואם הגירעון ימשיך שם, כנראה שמשרד הפנים ייתמוך באיחוד בת ים עם תל אביב בעתיד אחרי הבחירות המוניציפליות הבאות. ממש לא בראש שלהם להשקיע בשירות כמו תח"צ בשבת כשצריך את הכסף לחינוך ותברואה.

ראשון לציון זה סיפור אחר. יש שם המון אוכלוסיה חילונית שהייתה מאוד נהנית מאוטובוסים כאלו, אבל ראשון יותר רחוקה מהפרברים האחרים, ואם חולון ובת ים לא משתתפות, ראשון צריכה לכסות בעצמה על כל העלות של המרחק בינה לתל אביב (במקום להסתמך על העיריות האחרות בדרך).
 
חולון מאכזבת מאוד

לדעתי מדובר בשיקולים כלכליים בעיקר
בת ים במצב כלכלי נוראי. משרד הפנים עלול בכל רגע למנות לעירייה שם ועדה קרואה כי העירייה לא מצליחה לטפל בגירעון של עצמה. ואם הגירעון ימשיך שם, כנראה שמשרד הפנים ייתמוך באיחוד בת ים עם תל אביב בעתיד אחרי הבחירות המוניציפליות הבאות. ממש לא בראש שלהם להשקיע בשירות כמו תח"צ בשבת כשצריך את הכסף לחינוך ותברואה.

ראשון לציון זה סיפור אחר. יש שם המון אוכלוסיה חילונית שהייתה מאוד נהנית מאוטובוסים כאלו, אבל ראשון יותר רחוקה מהפרברים האחרים, ואם חולון ובת ים לא משתתפות, ראשון צריכה לכסות בעצמה על כל העלות של המרחק בינה לתל אביב (במקום להסתמך על העיריות האחרות בדרך).
חולון מאכזבת מאוד
מדובר בעיר שרחוקה מלהיות עניה. חולון היא במקום השלישי בדירוג היציבות הפיננסית. מתוך פורום חולון באינטרנט:

חולון עלתה למקום השלישי בדירוג היציבות הפיננסית !
דירוג הרשויות לשנת 2019, שערכה חברת המידע העסקי CofaceBDI, ממקם את הרצליה במקום הראשון ואחריה רמת השרון וחולון.
המשמעות היא, שחולון העיר היציבה ביותר מבחינה פיננסית מבין הערים הגדולות בישראל.


ויש קשר הדוק בין יציבות פיננסית לחוסן כלכלי ולעושרה של עיר, אז שלא יבקשו סבסוד מתל אביב כמו עניים.
ואם ראש העיר מפחד מחברי הקואליציה הדתיים, שיגיד להם כמו שאמר ראש עריית רמת גן כרמל שאמה: "זה לא אני, זה תל אביב.."
 
למעלה