מאווררי סטאר... מחייבים למתקין ...

SicTransit

Active member
מה זה "אחריות להתקנה"?

אחריות למקרה שהמאוורר נופל מהתקרה?
&nbsp
אני גם לא מבין את כל הסעיף. הרי ברור שהם לא יכולים לתת אחריות על משהו שאין להם קשר איתו כמו התקנה שנעשתה ע"י צד שלישי.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אחריות להתקנה זה סוג של בלוף... תקרא למתקין דודי שמש,
ותגיד לו שהדוד נוזל. הוא ישיב לך, שהוא אכן התקין לך את הדוד לפני 5 שנים, והאחריות
על ההתקנה פגה. הוא ימשיך ויאמר, שהנזילה מהדוד אינה חלק מההתקנה, ועל כן,
יש לפרק את הדוד ולהביאו ליצרן לתיקון, היות שעל הדוד יש עדיין אחריות.
אבל...
אבל הפירוק וההרכבה יעלו לך 1,200 ש"ח, ועדיין לא תקבל שום הארכת אחריות על הדוד,
שהאחריות עליו תפוג בעוד כחצי שנה. ולסיכום הוא יגיד: "אז מה? לא עדיף שתקנה
עכשיו חדש, נתקין לך חדש ותשלם רק עבור ההתקנה? ואולי אתה גם תקבל איזו
הנחה, כי אתה לקוח חוזר. יאללה. אתה מזמין?"
חחח
אז ככה זה גם לגבי המאוורר. אתה מקבל אחריות על ההתקנה. אם הוא ייפול לך על
הראש ולא יהרוג אותך, המתקין יתלה אותו מחדש.
ואם יהיה קצר בין המוליכים מהמפסק עד המאוורר או שהמפסק שבקיר יתקלקל?
המתקין יגיד לך שהמפסק היה ישן והוא רק חיבר רק את המאוורר, ולכן לא המפסק
ולא המוליכים כלולים באחריותו.
ואם הוא הוסיף מוליך והתקין מפסק כפול, שיפעיל את המאוורר בנפרד ואת התאורה
בנפרד? אז הוא כן יהיה אחראי וכן יטפל בזה.
ואם המאוורר עצמו יתקלקל? או אז, המתקין יגיד לך, שהמאוורר הוא של סטאר וסטאר
נותנים אחריות על המנוע, אבל הפירוק וההרכבה לא נבעו בשל כשל שלו ויהיה עליך
לשלם עבור אלה.
אז מה שווה האחריות? זו אחריות אחת. זו אחריות שנייה. אין קשר ביניהן ולהפך.
אתה תשלם עבור הפירוק וההרכבה, גם אם סטאר יטפלו לך בחינם במנוע.
 
אתה מציג דוקא מצב בו יש משמעות...

לאחריות על התקנה במצבים שונים, כפי שאתה מפרט...
כך, שבניגוד למה שניתן לחשוב, זה לגמרי לא סוג של בלוף ...
מנגד - אם יש קלקול במנוע שלא במסגרת "אחריות על התקנה",
ובחלוף שנה, ייתכן ויידרש הלקוח לפרק את המזגן (300 ש"ח) להביאו
לתיקון , אולי לשלם דמי הובלה הלוך וחזור, ואז להרכיב את המזגן
מחדש (300 ש"ח נוספים)...

לשמחתינו, יש לנו אפשרות (בעלי :) ) להרכיב את המזגן
כהלכה, ובמקרה הצורך לפרקו ולהביאו ליצרן לצורך תיקון
המנוע (שעליו יש אחריות ל- 10 שנים).
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מזגן ודוד שמש לא צריך לפרק ולהביא לנותן האחריות

האחריות על מוצרים אלה, ומוצרים גדולים וכבדים אחרים, ניתנת במקום שהם מותקנים בו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אני דיברתי על נותן השירות והצורה שהוא מנסה לנתב את הלקוח
ללא קשר ל"מקום מתן השירות". אבל בכל זאת, מאוורר, צריך לפרק כדי לקחת אותו, ודוד צריך לפרק כדי להעביר למפעל לתיקון או להחלפה. איש ההתקנה אינו עושה תיקונים בגוף הדוד.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מאוורר כן, זה בעייתי אבל זה כתוב בתעודת האחריות

גם מנורה - ואת המנורות המודרניות צריך לפי החוק, חשמלאי כדי לפרק ולהתקין
אבל דוד - לעיתים האחריות מתחלקת בין התקנה לדוד עצמו ולכן אני במוצרים מסוג זה משתדל שההתקנה תהיה מטעם הספק כך שתמנע אפשרות להאשים זה את זה - אך אם נגמרת האחריות על ההתקנה והתקלה בדוד עצמו - נותן האחריות לדוד צריך להגיע למקום בו הוא מותקן
 
אם כך יש הטעיה בכך שלא תינתן אחריות...

כאשר המרכיב חיצוני !
לפי הדברים המובאים כאן - מנוגד לתקנות הגנת הצרכן...
 

k-don

Well-known member
מזגן גם לאחר שנה חייבת להיות אחריות בבית הלקוח? כנראה , אבל

מן הסתם בתשלום - תלוי בתנאי האחריות
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא מזגן אלא מאוורר. נא לדייק... מזגן את לא תפרקי בכלל.
חוצמזה, 2 הערות... א. אם התקלה היא במנוע, זה לא שייך להרכבה, ואני מניח שהמרכיב
ירצה תשלום עבור 2 ביקורי ה"אקסטרא" שלו גם במהלך השנה, אלא אם הוא 'מתקין
מורשה', ואז אולי יש לו סידור עם סטאר (דבר שאני בספק אם קיים).
ב. פירוק והרכבה זה לא כמו תלייה מאפס. לכן, סביר שהוא יהיה מוכן "לקחת" קצת פחות מ-300, כמו בביקורו הראשון. אבל זה תלוי כמובן באופיו של האיש.
 
כמובן, מאוורר, טעות שלי...

ואתה צודק בהערותיך...
כלומר - סטאר מאגפים מכל הכיוונים...
ובכל מקרה גורמים לצרכן להוצאה מיותרת של 300 ש"ח
להתקנת המאוורר. אני מאמינה שיש מתקינים רבים שגובים
פחות מכך, שלא לדבר על לקוחות כמונו המרכיבים בעצמם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אני חושב שמחיר של 250-300 ש"ח עבור תלייה "רגילה" ללא התקנת
מפסק נוסף לתאורה וללא השחלת מוליך נוסף למטרה זו, הוא מחיר סביר מאד, ואין הרבה מקום
לטעון שמדובר במחיר מופקע.
כעת רק נשאלת השאלה, האם האחריות תכלול גם פירוק והתקנה במידה שיש תקלה במנוע?
על כך איני "נותן את ראשי"...
 

k-don

Well-known member
צריך לקרוא את תנאי האחריות המורחבת (כלומר המוארכת והמצומצמת)

 

k-don

Well-known member
תקרא מה שכתבתי על אחריות של מוצרי חשמל שאינם מטלטלין

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מטלטל. מפרקים 4 ברגים. שולפים את המחבר. מפרקים את הכנפיים
ואז קל מאד לקחת את הגוף לכל מקום רצוי.
 

k-don

Well-known member
נכון שאפשר לפרק אותו (אפילו לבד) אבל

1. אני די בטוח שמבחינת החוק אסור למישהו שאינו חשמלאי לפרק מאוורר תקרה (לא זוכר אם מדובר גם על פירוק חוטי חשמל)
2. האחריות (בשנה הראשונה) מתייחסת למאוורר (להבנתי) כצמוד לדירה ואינו מיטלטל.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אודה שאיני יודע... ולפרק מאוורר זה לשלוף תקע משקע. פעולה שלא
נדרשים כלים כדי לבצעה אינה דורשת שחשמלאי מוסמך יבצע אותה.
אז נכון שכדי להגיע לתקע/שקע צריך לפרק את הצלחת מהתושבת, אבל זה לא חשמל.
אז... לדעתי, מה שלא כתוב במפורש בתעודה, לא אמור להתבצע, אלא אם תיצור לכך תקדים.
 
למעלה