אחריות להתקנה זה סוג של בלוף... תקרא למתקין דודי שמש,
ותגיד לו שהדוד נוזל. הוא ישיב לך, שהוא אכן התקין לך את הדוד לפני 5 שנים, והאחריות
על ההתקנה פגה. הוא ימשיך ויאמר, שהנזילה מהדוד אינה חלק מההתקנה, ועל כן,
יש לפרק את הדוד ולהביאו ליצרן לתיקון, היות שעל הדוד יש עדיין אחריות.
אבל...
אבל הפירוק וההרכבה יעלו לך 1,200 ש"ח, ועדיין לא תקבל שום הארכת אחריות על הדוד,
שהאחריות עליו תפוג בעוד כחצי שנה. ולסיכום הוא יגיד: "אז מה? לא עדיף שתקנה
עכשיו חדש, נתקין לך חדש ותשלם רק עבור ההתקנה? ואולי אתה גם תקבל איזו
הנחה, כי אתה לקוח חוזר. יאללה. אתה מזמין?"
חחח
אז ככה זה גם לגבי המאוורר. אתה מקבל אחריות על ההתקנה. אם הוא ייפול לך על
הראש ולא יהרוג אותך, המתקין יתלה אותו מחדש.
ואם יהיה קצר בין המוליכים מהמפסק עד המאוורר או שהמפסק שבקיר יתקלקל?
המתקין יגיד לך שהמפסק היה ישן והוא רק חיבר רק את המאוורר, ולכן לא המפסק
ולא המוליכים כלולים באחריותו.
ואם הוא הוסיף מוליך והתקין מפסק כפול, שיפעיל את המאוורר בנפרד ואת התאורה
בנפרד? אז הוא כן יהיה אחראי וכן יטפל בזה.
ואם המאוורר עצמו יתקלקל? או אז, המתקין יגיד לך, שהמאוורר הוא של סטאר וסטאר
נותנים אחריות על המנוע, אבל הפירוק וההרכבה לא נבעו בשל כשל שלו ויהיה עליך
לשלם עבור אלה.
אז מה שווה האחריות? זו אחריות אחת. זו אחריות שנייה. אין קשר ביניהן ולהפך.
אתה תשלם עבור הפירוק וההרכבה, גם אם סטאר יטפלו לך בחינם במנוע.