למה משרד התחבורה מסתיר תגבור תחבורה ציבורית בפורים?

מנכל אחד

Active member
אז במקרה כזה גם לא צריך לפרסם לוחות זמנים של אוטובוסים בשגרה, זה יחסוך הרבה עומסים וצורך בנהגים....
כל שירות שניתן ומסובסד מכספי הציבור, וכך גם במקרה הזה, חייב להיות מפורסם וידוע לציבור
א. החברות אכן לא מפרסמות לו"ז בשגרה.
ב. כל שירות צריך להיות מפורסם לקהל היעד שלו. אין טעם לפרסם לקהלים שאינם היעד, זה בזבוז כספים שלא לצורך. כך למשל אין צורך לפרסם על תגבור קווים לאילת בציבור החרדי, ואין טעם לפרסם על תגבור בירושלים לתושבי תל אביב.
 

Ccyclist

Well-known member
א. החברות אכן לא מפרסמות לו"ז בשגרה.
ב. כל שירות צריך להיות מפורסם לקהל היעד שלו. אין טעם לפרסם לקהלים שאינם היעד, זה בזבוז כספים שלא לצורך. כך למשל אין צורך לפרסם על תגבור קווים לאילת בציבור החרדי, ואין טעם לפרסם על תגבור בירושלים לתושבי תל אביב.

הבאת עלון שמקדם תחבורה בירושלים לתושבי עיירות הלווין החרדיות. בחגים כמו פורים ופסח צריך לקדם את התח"צ לנוסעים המזדמנים של תיירות הפנים בתקופות כאלו שמקומות עבודה רבים יוצאים לחופשה מרוכזת.
 
א. החברות אכן לא מפרסמות לו"ז בשגרה.
ב. כל שירות צריך להיות מפורסם לקהל היעד שלו. אין טעם לפרסם לקהלים שאינם היעד, זה בזבוז כספים שלא לצורך. כך למשל אין צורך לפרסם על תגבור קווים לאילת בציבור החרדי, ואין טעם לפרסם על תגבור בירושלים לתושבי תל אביב.
א. בוודאי שכן, לו''ז השגרה מפורסם באתרי האינטרנט של החברות ובאפליקציות, בנוסף יש עדכונים על שינויים בשירות ולכן כל נסיעה שהיא תגבור צריכה להופיע באותם המקומות ( לא הייתה כוונה שיצא פרסום בשלטי חוצות או ברדיו)
ב. הלו''ז חייב להיות מפורסם לכולם והנוסע יחליט אם זה רלוונטי עבורו או לא. אין כאן שום בזבוז כספים כי לחברה לא עולה אקסטרה כסף להוסיף עדכון באתר שלה, אנשים מתניידים בין אזורים שונים בארץ כל הזמן ואי אפשר לצאת מנקודת הנחה שרק תושבי חיפה צריכה לדעת על שינויי שירות בחיפה.
 

מנכל אחד

Active member
א. בוודאי שכן, לו''ז השגרה מפורסם באתרי האינטרנט של החברות ובאפליקציות, בנוסף יש עדכונים על שינויים בשירות ולכן כל נסיעה שהיא תגבור צריכה להופיע באותם המקומות ( לא הייתה כוונה שיצא פרסום בשלטי חוצות או ברדיו)
ב. הלו''ז חייב להיות מפורסם לכולם והנוסע יחליט אם זה רלוונטי עבורו או לא. אין כאן שום בזבוז כספים כי לחברה לא עולה אקסטרה כסף להוסיף עדכון באתר שלה, אנשים מתניידים בין אזורים שונים בארץ כל הזמן ואי אפשר לצאת מנקודת הנחה שרק תושבי חיפה צריכה לדעת על שינויי שירות בחיפה.
א. גם הלו"ז הזה פורסם באתר. הטענה הייתה שלא היה פרסום נוסף.
ב. אין היגיון לפרסם דבר שלא ניתן להשתמש בו. אני גם חושב שהם צריכים לתת יותר כלים לנוסע להחליט כמו מידע על ביקושים צפויים על סמך העבר וכדו', אבל כל עוד זה לא נעשה, אין טעם בפרסום נוסף.
בכל יום נעשים שינויים שונים, לעיתים הוספת תחנה, שינוי לו"ז, שינוי מסלול זמני ועוד הרבה שינויים, אין טעם להוציא פרסום ארצי על כל שינוי, זה רק גורם לזה שלא ניתן לאנשים לא יצליחו למצוא את השינויים הרלוונטיים אליהם.
 
א. החברות אכן לא מפרסמות לו"ז בשגרה.
ב. כל שירות צריך להיות מפורסם לקהל היעד שלו. אין טעם לפרסם לקהלים שאינם היעד, זה בזבוז כספים שלא לצורך. כך למשל אין צורך לפרסם על תגבור קווים לאילת בציבור החרדי, ואין טעם לפרסם על תגבור בירושלים לתושבי תל אביב.
גם נוסעים ממודיעין וישובים סמוכים ישמחו לדעת על התגבור, רכבת פעם בשעה זה לא נוח ולכן מעדיפים רבים אוטובוסים, רכבת פעמים בשעה זה אומר לחכות חצי שעה במקרה הגרוע שאחרת לרכבת
 

Ccyclist

Well-known member
גם נוסעים ממודיעין וישובים סמוכים ישמחו לדעת על התגבור, רכבת פעם בשעה זה לא נוח ולכן מעדיפים רבים אוטובוסים, רכבת פעמים בשעה זה אומר לחכות חצי שעה במקרה הגרוע שאחרת לרכבת

יותר מכך, רכבת שאטל תדירה של 15 דקות מפאתי מודיעין יכולה להפוך אותה לחנה וסע ממקומות רבים לירושלים. האזור נמצא על סף כביש 6, טסלה הציבה שם נקודת טעינה בגלל המרכזיות והנגישות של האזור.

לטעמי חבל שרכבת ישראל לא יודעת להפעיל רכבת פרברים ויורדת לצדירויות נמוכות שמרחיקות את הציבור בשגרה. אני חושב גם שצריך לשקול להפעיל את קו ירושלים - רשל"צ דיין דרך מודיעין כקו יחיד ותדיר, לא כ 3 קווים נפרדים בתדירות נמוכה כל אחד. תדירות נמוכה היא מחסום שגורם לאנשים להעדיף רכב פרטי שיוצא לדרך מתי שרוצים על פני תיאום עם רכבת שיוצאת פעם בחצי שעה או שעה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240324-161651_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240324-161651_Samsung Internet.jpg
    KB 856.3 · צפיות: 1

מנכל אחד

Active member
יותר מכך, רכבת שאטל תדירה של 15 דקות מפאתי מודיעין יכולה להפוך אותה לחנה וסע ממקומות רבים לירושלים. האזור נמצא על סף כביש 6, טסלה הציבה שם נקודת טעינה בגלל המרכזיות והנגישות של האזור.

לטעמי חבל שרכבת ישראל לא יודעת להפעיל רכבת פרברים ויורדת לצדירויות נמוכות שמרחיקות את הציבור בשגרה. אני חושב גם שצריך לשקול להפעיל את קו ירושלים - רשל"צ דיין דרך מודיעין כקו יחיד ותדיר, לא כ 3 קווים נפרדים בתדירות נמוכה כל אחד. תדירות נמוכה היא מחסום שגורם לאנשים להעדיף רכב פרטי שיוצא לדרך מתי שרוצים על פני תיאום עם רכבת שיוצאת פעם בחצי שעה או שעה.
אני לא מבין למה תחנת פאתי מודיעין קיימת, את מי היא אמורה לשרת שמודיעין מרכז אינה משרתת?
ממבט שטחי שלי (לא התעמקתי בשיקולים בהפעלת תחנות רכבת) עדיף לבטל את התחנה ולהשקיע את המשאבים של הפעלת התחנה הזאת בתגבור נסיעות לירושלים מודיעין מרכז, ואולי גם משך הנסיעה למודיעין מרכז יתקצר.
כנראה שכשבנו את התחנות חשבו שהביקושים יהיו יותר משמעותיים.
לפי הדוח של רכבת ישראל לשנת 22 הפופלריות של תחנת פאתי מודיעין די נמוכה.
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא מבין למה תחנת פאתי מודיעין קיימת, את מי היא אמורה לשרת שמודיעין מרכז אינה משרתת?
ממבט שטחי שלי (לא התעמקתי בשיקולים בהפעלת תחנות רכבת) עדיף לבטל את התחנה ולהשקיע את המשאבים של הפעלת התחנה הזאת בתגבור נסיעות לירושלים מודיעין מרכז, ואולי גם משך הנסיעה למודיעין מרכז יתקצר.
כנראה שכשבנו את התחנות חשבו שהביקושים יהיו יותר משמעותיים.
לפי הדוח של רכבת ישראל לשנת 22 הפופלריות של תחנת פאתי מודיעין די נמוכה.

תמיד מאשימים את רכבת ישראל בכך שהיא רכבת לנהגים. תחנת פאתי מודיעין נמצאת במיקום אסטרטגי ביחס למערכת הכבישים, על סף כבישים 1,6,431. זה מיקום שמאפשר מעבר מהכביש לרכבת לנהגים ונוסעי אוטובוס מכל רחבי המדינה. בנוסף יש שם אזור תעשייה ויתכן שיש גם תוכניות לכך שהעיר מודיעין תגדל לכיוון התחנה.

מבחינת מעבר מהכביש לרכבת יש לתחנה יתרונות גדולים על נסיעה ממש למרכז מודיעין ותחרות מול התושבים שרוצים לחנות במרכז העיר.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240325-071020_Maps.jpg
    Screenshot_20240325-071020_Maps.jpg
    KB 820.7 · צפיות: 0

מנכל אחד

Active member
תמיד מאשימים את רכבת ישראל בכך שהיא רכבת לנהגים. תחנת פאתי מודיעין נמצאת במיקום אסטרטגי ביחס למערכת הכבישים, על סף כבישים 1,6,431. זה מיקום שמאפשר מעבר מהכביש לרכבת לנהגים ונוסעי אוטובוס מכל רחבי המדינה. בנוסף יש שם אזור תעשייה ויתכן שיש גם תוכניות לכך שהעיר מודיעין תגדל לכיוון התחנה.

מבחינת מעבר מהכביש לרכבת יש לתחנה יתרונות גדולים על נסיעה ממש למרכז מודיעין ותחרות מול התושבים שרוצים לחנות במרכז העיר.
למרות היתרונות הגדולים שאתה מתאר, בשנת 2022 חלפו במודיעין מרכז 1,762,050 נוסעים (עולים ויורדים) ואילו בפאתי מודיעין חלפו 515,597 נוסעים.
 

מיקלוש77

Well-known member
תמיד מאשימים את רכבת ישראל בכך שהיא רכבת לנהגים. תחנת פאתי מודיעין נמצאת במיקום אסטרטגי ביחס למערכת הכבישים, על סף כבישים 1,6,431. זה מיקום שמאפשר מעבר מהכביש לרכבת לנהגים ונוסעי אוטובוס מכל רחבי המדינה. בנוסף יש שם אזור תעשייה ויתכן שיש גם תוכניות לכך שהעיר מודיעין תגדל לכיוון התחנה.

מבחינת מעבר מהכביש לרכבת יש לתחנה יתרונות גדולים על נסיעה ממש למרכז מודיעין ותחרות מול התושבים שרוצים לחנות במרכז העיר.
אני חושב שבנו אותה במחשבה לעתיד כי העיר מתרחבת מערבה לכיוון התחנה. כבר היום יש שכונה גדולה מאוד (מורשת) שחלקה קרוב יותר לפאתי מודיעין מאשר למודיעין מרכז, ואני מניח שייבנו עוד שכונות בכיוון הזה כך שבעתיד הלא מאוד רחוק יווצר רצף אורבני בין השכונות המערביות למרכז עינב (שצמוד לפאתי מודיעין) ולתחנה עצמה.

היתרון הנוסף שלה הוא שיש לה חניון גדול מאוד ונגיש לתחנה.

אני מסכים עם מה שנכתב פה למעלה שאפשר להשתמש בקו הזה (לא רק מפאתי מודיעין אלא גם ממודיעין מרכז) כשאטל לירושלים - הנסיעה מאוד קצרה ונוחה. אם היו מגדילים את התדירות ל 4 בשעה הקו הזה היה צובר פופולריות אדירה ומוריד הרבה רכבים ולא רק נסיעות באוטובוס. אני נוסע בו יום יום בבוקר אז כותב מניסיון.
 

מוישי67

Active member
תמיד מאשימים את רכבת ישראל בכך שהיא רכבת לנהגים. תחנת פאתי מודיעין נמצאת במיקום אסטרטגי ביחס למערכת הכבישים, על סף כבישים 1,6,431. זה מיקום שמאפשר מעבר מהכביש לרכבת לנהגים ונוסעי אוטובוס מכל רחבי המדינה. בנוסף יש שם אזור תעשייה ויתכן שיש גם תוכניות לכך שהעיר מודיעין תגדל לכיוון התחנה.

מבחינת מעבר מהכביש לרכבת יש לתחנה יתרונות גדולים על נסיעה ממש למרכז מודיעין ותחרות מול התושבים שרוצים לחנות במרכז העיר.
אוטובוסים מתחנת פאתי מודיעין לתוך העיר מודיעין, ולמקומות אחרים בסביבה - כמעט ולא קיימים.
פעם אחת הייתי שם בבוקר, ואפילו מוניות מתחנות במודיעין לא הסכימו לשלוח לי מונית לשם.
אני חושב שצריך להאריך את קו 15 ממודיעין עילית למודיעין מרכז, שיגיע גם לפאתי מודיעין, אולי כך יהיו בו יותר נוסעים, כרגע - אני לא רואה סיבה שמישהו יחליט לנסוע מהתחנה הזאת
 

Ccyclist

Well-known member
אוטובוסים מתחנת פאתי מודיעין לתוך העיר מודיעין, ולמקומות אחרים בסביבה - כמעט ולא קיימים.
פעם אחת הייתי שם בבוקר, ואפילו מוניות מתחנות במודיעין לא הסכימו לשלוח לי מונית לשם.
אני חושב שצריך להאריך את קו 15 ממודיעין עילית למודיעין מרכז, שיגיע גם לפאתי מודיעין, אולי כך יהיו בו יותר נוסעים, כרגע - אני לא רואה סיבה שמישהו יחליט לנסוע מהתחנה הזאת

אם היתה רכבת כל 15 דקות יכול מאד שהייתי נוסע משם לירושלים אחרי נהיגה בסביבה: מיני ישראל, מנזר לטרון, מוזיאון השריון. לפי גוגל זה עניין של 40 דקות לרעננה דרך כביש 6. כנהג זה יכול להיות חנה וסע עדיף משפירים שמנקזת גם את התנועה של תל אביב ומחוברת רק באוטובוסים.
 

מנכל אחד

Active member
גם נוסעים ממודיעין וישובים סמוכים ישמחו לדעת על התגבור, רכבת פעם בשעה זה לא נוח ולכן מעדיפים רבים אוטובוסים, רכבת פעמים בשעה זה אומר לחכות חצי שעה במקרה הגרוע שאחרת לרכבת
ברור שאם יש תגבור קבוע צריך לעדכן את כל מי שזה רלוונטי עבורו. אבל כשיש תגבור נקודתי שנועד למנוע עומס, פרסום באזור בעצם מעלה את האי וודאות, ולכן הוא מיותר ולא נכון
 
למעלה