למה אני נגד ערבית במרחב הציבורי, ואני לא גזען.

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
מה לגבי הקהילה של דוברי רוסית?

אפשר להחליט, אבל לא צריך
יש סיבות טובות לכך שהערבית היא שמה רשמית במדינה ועובדה שלא מצאו לנכון לבטל את זה עד עכשיו, גם ממשלות שלא בדיוק ידועות בעמדה פלורליסטית.
ערבית היא שפת האם של כרבע מאוכלוסית המדינה.
נגישות של שילוט, תחבורה ציבורית וכו' חשובה. מתן מקום שוויוני במרחב לאוכלוסיות הללו חשוב.
ברור שאי אפשר להוסיף שלטי רחובות או תחבורה ציבורית בכל שפה מדוברת במדינה, אבל מעמד הערבית שונה וצריך להיות שונה מרוסית, צרפתית, ספרדית וכו'.
מה לגבי הקהילה של דוברי רוסית?
 

trilliane

Well-known member
מנהל


קראתי עד הסוף ולא השתכנעתי.
גם אם יהיו שתי מדינות, עדיין אזרחי המדינה ראויים ליחס שוויוני. ערבית היא שפה רשמית במדינה ישראל ואין סיבה שלא תהיה נוכחת במרחב הציבורי, בתחבורה, בשלטים וכו'. אני לא רוצה חברה של גטאות שבה כל תת קבוצה סגורה מאחורי חומות ואני כן חושבת שכל גווני החברה הישראלית צריכים להיות נוכחים במרחב הציבורי וכמובן ששתי השפות הרשמיות במדינה.
תחבורה ציבורית צריכה לשרת את כולם ולהיות נגישה לכולם וכמובן שעניין השפה, כאשר זה רלוונטי, הוא חלק חושב.
 

matrix200200

Active member
לא מסכים עם הכל, אבל בהחלט כתבה אמיצה ומעוררת מחשבות

למה אני נגד ערבית במרחב הציבורי, ואני לא גזען.
יש דיעות שלא קל להשמיע בתקופות מסויימות. אבל סובלנות זה עניין הדדי.
כתבה זו מתייחסת להנכחה ההולכת והגוברת של השפה הערבית בתחבורה ציבורית ובמרחב הציבורי.

http://telavivinf.com/blog/למה-אני-נגד-ערבית-במרחב-הציבורי-ואני-לא/
לא מסכים עם הכל, אבל בהחלט כתבה אמיצה ומעוררת מחשבות
שאפו
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שחור על רקע אפור כהה מדי זו ניגודיות גרועה וסיוט לעיניים שלי

למה אני נגד ערבית במרחב הציבורי, ואני לא גזען.
יש דיעות שלא קל להשמיע בתקופות מסויימות. אבל סובלנות זה עניין הדדי.
כתבה זו מתייחסת להנכחה ההולכת והגוברת של השפה הערבית בתחבורה ציבורית ובמרחב הציבורי.

http://telavivinf.com/blog/למה-אני-נגד-ערבית-במרחב-הציבורי-ואני-לא/
שחור על רקע אפור כהה מדי זו ניגודיות גרועה וסיוט לעיניים שלי
היום מקובל להוסיף תפריט נגישות לכל אתר, ובמקרה הזה מוטב לשנות את הרקע לטובת כולם, וישא"ק. אני לא מסוגלת לקרוא ככה טקסט.
 

tenen

New member
את יכולה לשנות לעצמך את הצבעים ב10-20 שניות

שחור על רקע אפור כהה מדי זו ניגודיות גרועה וסיוט לעיניים שלי
היום מקובל להוסיף תפריט נגישות לכל אתר, ובמקרה הזה מוטב לשנות את הרקע לטובת כולם, וישא"ק. אני לא מסוגלת לקרוא ככה טקסט.
את יכולה לשנות לעצמך את הצבעים ב10-20 שניות
 

raya

Well-known member
אי אפשר להיות נגד באופן גורף...

למה אני נגד ערבית במרחב הציבורי, ואני לא גזען.
יש דיעות שלא קל להשמיע בתקופות מסויימות. אבל סובלנות זה עניין הדדי.
כתבה זו מתייחסת להנכחה ההולכת והגוברת של השפה הערבית בתחבורה ציבורית ובמרחב הציבורי.

http://telavivinf.com/blog/למה-אני-נגד-ערבית-במרחב-הציבורי-ואני-לא/
אי אפשר להיות נגד באופן גורף...
לא הצלחתי לקרוא את כל הפוסט.
ולגבי הכריזה באוטובוסים- בדן באר שבע הכריזה בערבית (בנוסף לעברית) מתבצעת רק במקומות ציבוריים.
כמו למשל - כל התחנות בבי"ח סורוקה, תחנה מרכזית, מרכז יעלים וכדומה.
לא מפריע לי, אינני דוברת או מבינה את השפה.
 
בארץ ישראל השלמה יש כבר היום רוב ערבי קטן

למה אני נגד ערבית במרחב הציבורי, ואני לא גזען.
יש דיעות שלא קל להשמיע בתקופות מסויימות. אבל סובלנות זה עניין הדדי.
כתבה זו מתייחסת להנכחה ההולכת והגוברת של השפה הערבית בתחבורה ציבורית ובמרחב הציבורי.

http://telavivinf.com/blog/למה-אני-נגד-ערבית-במרחב-הציבורי-ואני-לא/
בארץ ישראל השלמה יש כבר היום רוב ערבי קטן
התשקורת הציונית ומוסדות השלטון מעלימים עובדה זו מידיעת הציבור
 

down und

New member
תשקורת ציונית?

בארץ ישראל השלמה יש כבר היום רוב ערבי קטן
התשקורת הציונית ומוסדות השלטון מעלימים עובדה זו מידיעת הציבור
תשקורת ציונית?
יאללה, בארע, רוח מן הון יא אנטי ציוני.

רצועת עזה לא נכללת בשטחי שליטת מדינת ישראל כיום.
בין נהר הירדן לים התיכון לא כולל רצועת עזה יש 4 מיליון פלשתיאים וכ-6 מיליון יהודים ועוד כ-500,000 חסרי דת שב-95% מהם הם ציונים לעילא ולעילא איללה לא
איללה מא אללה ומוחמד רסול אללה.
בקיצור, רובם העולים ממדינות חבר העמים.

קיצקוץ, יש כ-6.75 מיליון יהודים ו/או נוצרים ו/או חסרי דת פרו ישראלים ולא בדיוק
מחובבי הישמעאלים ורק 4 מיליון בני הלאום הערבי.
ככה שבנוסף להיותך אנטי ציוני וזה בעיני מאוד לא לגיטימי אתה גם סתם שקרן.
 

alantan

New member
וגם לא בטוח שהמספר "4 מיליון" אינו מנופח...

תשקורת ציונית?
יאללה, בארע, רוח מן הון יא אנטי ציוני.

רצועת עזה לא נכללת בשטחי שליטת מדינת ישראל כיום.
בין נהר הירדן לים התיכון לא כולל רצועת עזה יש 4 מיליון פלשתיאים וכ-6 מיליון יהודים ועוד כ-500,000 חסרי דת שב-95% מהם הם ציונים לעילא ולעילא איללה לא
איללה מא אללה ומוחמד רסול אללה.
בקיצור, רובם העולים ממדינות חבר העמים.

קיצקוץ, יש כ-6.75 מיליון יהודים ו/או נוצרים ו/או חסרי דת פרו ישראלים ולא בדיוק
מחובבי הישמעאלים ורק 4 מיליון בני הלאום הערבי.
ככה שבנוסף להיותך אנטי ציוני וזה בעיני מאוד לא לגיטימי אתה גם סתם שקרן.
וגם לא בטוח שהמספר "4 מיליון" אינו מנופח...
 

down und

New member
הלכתי על כמעט הערכת המקסימום

וגם לא בטוח שהמספר "4 מיליון" אינו מנופח...
הלכתי על כמעט הערכת המקסימום
הערכת המקסימום הכי גבוהה שנתקלתי בה של יו"ש + ערביי ישראל
היא של כמעט 5 מיליון.

הערכת המינימום שנתקלתי בה מדברת על 3 מיליון בלבד ביהודה, שומרון, בנימין
ושטחי ישראל של גבולות הפסקת האש של שנת 49' (קרי תוככי הקו הירוק).

וכמובן שגם אם, חלילה ולצערי, יש כ-5 מיליון ערבים בין הירדן לים לא כולל עזה
הרי שיש בכל זאת 6 מיליון יהודים (ושלא לדבר על בין חצי מיליון ל-0.75 מיליון
"חסרי דת" כשברור שהכוונה לעולים מבריה"ם שהם ב-95% או ימין מובהק או ימין מתון או שמאל ציוני ורק ב-5% הם שמאל מאוד קיצוני עד אנטי ציוני).
 

alantan

New member


הלכתי על כמעט הערכת המקסימום
הערכת המקסימום הכי גבוהה שנתקלתי בה של יו"ש + ערביי ישראל
היא של כמעט 5 מיליון.

הערכת המינימום שנתקלתי בה מדברת על 3 מיליון בלבד ביהודה, שומרון, בנימין
ושטחי ישראל של גבולות הפסקת האש של שנת 49' (קרי תוככי הקו הירוק).

וכמובן שגם אם, חלילה ולצערי, יש כ-5 מיליון ערבים בין הירדן לים לא כולל עזה
הרי שיש בכל זאת 6 מיליון יהודים (ושלא לדבר על בין חצי מיליון ל-0.75 מיליון
"חסרי דת" כשברור שהכוונה לעולים מבריה"ם שהם ב-95% או ימין מובהק או ימין מתון או שמאל ציוני ורק ב-5% הם שמאל מאוד קיצוני עד אנטי ציוני).
 
וזה עדיין אומר מדינה רב לאומית

תשקורת ציונית?
יאללה, בארע, רוח מן הון יא אנטי ציוני.

רצועת עזה לא נכללת בשטחי שליטת מדינת ישראל כיום.
בין נהר הירדן לים התיכון לא כולל רצועת עזה יש 4 מיליון פלשתיאים וכ-6 מיליון יהודים ועוד כ-500,000 חסרי דת שב-95% מהם הם ציונים לעילא ולעילא איללה לא
איללה מא אללה ומוחמד רסול אללה.
בקיצור, רובם העולים ממדינות חבר העמים.

קיצקוץ, יש כ-6.75 מיליון יהודים ו/או נוצרים ו/או חסרי דת פרו ישראלים ולא בדיוק
מחובבי הישמעאלים ורק 4 מיליון בני הלאום הערבי.
ככה שבנוסף להיותך אנטי ציוני וזה בעיני מאוד לא לגיטימי אתה גם סתם שקרן.
וזה עדיין אומר מדינה רב לאומית
 

down und

New member
לא. במגילת העצמאות וגם בהגיון הבסיסי שלי ושל רבים

וזה עדיין אומר מדינה רב לאומית
לא. במגילת העצמאות וגם בהגיון הבסיסי שלי ושל רבים
אחרים ישראל מוגדרת כמדינת הלאום של היהודים.
יש בה גם מיעוטים בני לאום (או לאומים) אבל היא לא מדינה רב לאומית.
 

Yarenn

New member
למדינה יש רק לאוֹם אחד

וזה עדיין אומר מדינה רב לאומית
למדינה יש רק לאוֹם אחד
הוּא כלל האזרחים. אצלנוּ הלאוֹם הישׂראלי. כך כל דבר שנקרא לאוּמי אוֹ בין לאוּמי, זה מתייחס לכלל אזרחי המדינה ורק להם, כמוּבן באוֹפן שווה, ללא הבדל דת, גזע, ומין.
 

Ccyclist

Well-known member
אי אפשר להוציא שפה רשמית של 20% מהציבור מהמרחב הציבורי.

למה אני נגד ערבית במרחב הציבורי, ואני לא גזען.
יש דיעות שלא קל להשמיע בתקופות מסויימות. אבל סובלנות זה עניין הדדי.
כתבה זו מתייחסת להנכחה ההולכת והגוברת של השפה הערבית בתחבורה ציבורית ובמרחב הציבורי.

http://telavivinf.com/blog/למה-אני-נגד-ערבית-במרחב-הציבורי-ואני-לא/
אי אפשר להוציא שפה רשמית של 20% מהציבור מהמרחב הציבורי.
יש שפות אירופאיות שניסו למחוק אותן בתהליכים של איסור חינוך ואיסור שימוש כמו הווילשית, הקטאלנית והבאסקית בשם אידאולוגיות של יצירת אומה אחת כאשר הזהות הדתית של העמים האמורים היתה באותו מנעד דתי של אותה הדת והניסיונות האלו כשלו. ישראל אינה בריטניה הויקטוריאנית בשיא כוחה האימפריאלמ או הדיקטטורה של פרנקו ולכן כל ניסיון לבטל את מעמדה הרשמי של השפה הערבית יכשל מהר יותר ובצורה נרחבת יותר מהניסיות שמניתי.
&nbsp
השילוט בערבית מראה למיעוט שאי אפשר להטמיעו בצורה מלאה בציבור היהודי שהמדינה שיחכת גם לו. בכל הסדר עתידי ישאר בישראל מיעוט ערבי גדול אפילו אם לחזירו את מזרח ירושלים ואת וואדי ערה.
&nbsp
לכבי כריזה: ערבית פלשתינית קרובה יותר לעברית מערבית ספרותית כי יש בה סגול וחולם שאין בערבית ספרותית. אם יש שם מקום שהגייתן זהה למעשה בשתי השפות ואין לו שם ספציפי באנגלית ניתן לכרוז אותו פעם אחת ללא מידע נוסף כמו "תחנה" ב 3 שפות.
&nbsp
נסעתי ברכבות בשוויץ עם כריזה שהגיעה אפילו ל 4 שפות כשאחת מהן - אנגלית - אינה שפה רשמית. בכל קנטון כרזו קודם כל בשפת הקנטון, אחר כך בגרמנית או צרפתית, איטלקית לא תמיד זכתה לכריזה, רהטו-רומאנש הוכרזה רק באוטובוסים בקנטון גראובונדן אחרי הכריזה הגרמנית ואנגלית תמיד הוכרזה אחרונה.
&nbsp
נסעתי ברכבות בינלאומיות בתוך אירופה שכרזו בהן במספר שפות צרפתית-אנגלית-גרמנית בTGV מניס שיעדה ז'נבה, הולנדית-גרמנית-אנגלית ברכבת מאמסטרדם לברלין, וכמובן אנגלית וצרפתית ביורוסטאר (רכבות לונדון-צרפת או בלגיה) וביורוטאנל (שאטל לרכבים באותה מנהרה תת ימית) ואף ברכבות באזורי תיירות מובהקים באיטליה וספרד שיש בהן כריזה באנגלית בנוסף לכריזה בספרדית.
&nbsp
יש דרכים יעילות לבצע את הכריזה הרב לשונית בצורה לא מעיקה כמו להשתמש בשם מקום בלבד, לתת מידע חיוני בתחנות הראשיות בלבד, ולצמצם את המלל שסביב למינימום האפשרי.
&nbsp
קיומן של מספר שפות רישמיות שונות במרחב ציבורי משותף הוא דבר שקיים במקומות רבים בעולם וחבל שזו דעתך לגבי השפה הרשמית השניה בישראל.
 
כריזה ביותר משפה אחת היא מיותרת

אי אפשר להוציא שפה רשמית של 20% מהציבור מהמרחב הציבורי.
יש שפות אירופאיות שניסו למחוק אותן בתהליכים של איסור חינוך ואיסור שימוש כמו הווילשית, הקטאלנית והבאסקית בשם אידאולוגיות של יצירת אומה אחת כאשר הזהות הדתית של העמים האמורים היתה באותו מנעד דתי של אותה הדת והניסיונות האלו כשלו. ישראל אינה בריטניה הויקטוריאנית בשיא כוחה האימפריאלמ או הדיקטטורה של פרנקו ולכן כל ניסיון לבטל את מעמדה הרשמי של השפה הערבית יכשל מהר יותר ובצורה נרחבת יותר מהניסיות שמניתי.
&nbsp
השילוט בערבית מראה למיעוט שאי אפשר להטמיעו בצורה מלאה בציבור היהודי שהמדינה שיחכת גם לו. בכל הסדר עתידי ישאר בישראל מיעוט ערבי גדול אפילו אם לחזירו את מזרח ירושלים ואת וואדי ערה.
&nbsp
לכבי כריזה: ערבית פלשתינית קרובה יותר לעברית מערבית ספרותית כי יש בה סגול וחולם שאין בערבית ספרותית. אם יש שם מקום שהגייתן זהה למעשה בשתי השפות ואין לו שם ספציפי באנגלית ניתן לכרוז אותו פעם אחת ללא מידע נוסף כמו "תחנה" ב 3 שפות.
&nbsp
נסעתי ברכבות בשוויץ עם כריזה שהגיעה אפילו ל 4 שפות כשאחת מהן - אנגלית - אינה שפה רשמית. בכל קנטון כרזו קודם כל בשפת הקנטון, אחר כך בגרמנית או צרפתית, איטלקית לא תמיד זכתה לכריזה, רהטו-רומאנש הוכרזה רק באוטובוסים בקנטון גראובונדן אחרי הכריזה הגרמנית ואנגלית תמיד הוכרזה אחרונה.
&nbsp
נסעתי ברכבות בינלאומיות בתוך אירופה שכרזו בהן במספר שפות צרפתית-אנגלית-גרמנית בTGV מניס שיעדה ז'נבה, הולנדית-גרמנית-אנגלית ברכבת מאמסטרדם לברלין, וכמובן אנגלית וצרפתית ביורוסטאר (רכבות לונדון-צרפת או בלגיה) וביורוטאנל (שאטל לרכבים באותה מנהרה תת ימית) ואף ברכבות באזורי תיירות מובהקים באיטליה וספרד שיש בהן כריזה באנגלית בנוסף לכריזה בספרדית.
&nbsp
יש דרכים יעילות לבצע את הכריזה הרב לשונית בצורה לא מעיקה כמו להשתמש בשם מקום בלבד, לתת מידע חיוני בתחנות הראשיות בלבד, ולצמצם את המלל שסביב למינימום האפשרי.
&nbsp
קיומן של מספר שפות רישמיות שונות במרחב ציבורי משותף הוא דבר שקיים במקומות רבים בעולם וחבל שזו דעתך לגבי השפה הרשמית השניה בישראל.
כריזה ביותר משפה אחת היא מיותרת
בייחוד ברכבת, זה מאוד צורם כאשר כורזים על התחנות (פעמיים לפני הגעה לכל תחנה). בתחנות שבהן יש החלפה (למשל בנימינה או ת"א אוניברסיטה) כורזים גם את השמות של כל התחנות שניתן להגיע אליהן מאותה תחנה. זה מאוד מעיק.
לכרוז את כל זה בשפה נוספת (או בשתיים) יהיה מטרד לנוסעים.
&nbsp
ועוד לא התייחסתי לכריזה בתחנות עצמן (אם היית בתחנת ת"א האוניברסיטה היית שם לב לכמות הכריזה הלא הגיונית).
 
הכריזה המוגזמת בת"א האוניברסיטה נובעת מהתלהבות יתר של אנשים

כריזה ביותר משפה אחת היא מיותרת
בייחוד ברכבת, זה מאוד צורם כאשר כורזים על התחנות (פעמיים לפני הגעה לכל תחנה). בתחנות שבהן יש החלפה (למשל בנימינה או ת"א אוניברסיטה) כורזים גם את השמות של כל התחנות שניתן להגיע אליהן מאותה תחנה. זה מאוד מעיק.
לכרוז את כל זה בשפה נוספת (או בשתיים) יהיה מטרד לנוסעים.
&nbsp
ועוד לא התייחסתי לכריזה בתחנות עצמן (אם היית בתחנת ת"א האוניברסיטה היית שם לב לכמות הכריזה הלא הגיונית).
הכריזה המוגזמת בת"א האוניברסיטה נובעת מהתלהבות יתר של אנשים
זו לא כריזה אוטומטית שמופעלת לפי נוהל מוגדר.
 

Ccyclist

Well-known member
גם את העברית צריך לצמצם החל משמות התחנות ועד שימוש במספרי קו

הכריזה המוגזמת בת"א האוניברסיטה נובעת מהתלהבות יתר של אנשים
זו לא כריזה אוטומטית שמופעלת לפי נוהל מוגדר.
גם את העברית צריך לצמצם החל משמות התחנות ועד שימוש במספרי קו
כשרכבת תחתית מגיעה לתחנת ענק בת 19 רציפים כמו ווטרלו או ויקטוריה בסך הכל כורזים על שם התחנה ושניתן להחליף לרכבות הארציות. אני חושב שבויקטוריה כורזים גם על השירות לנמה"ת גאטוויק בגלל חשיבותו. באותה מידה אפשר לצמצם את הכריזה בתחנות האיילון לכריזה על "שאר קווי רכבת ישראל" או "שאר הקווים מתחנות תל אביב".
&nbsp
שמות תחנות רכבת ישראל צריכות לעבור דיאטת רצח שתשאיר מילים יחידות או זוג מילים בלבד.
&nbsp
שימוש ברשימת תחנות שלמה בסגנון הבריטי יכולה להצטמצם משמעותית אם ישתמשו במספרי קו (כולל מספרים שונים לקו מאסף וקו אקספרס) כמו במערכות פרבריות בגרמניה, איטליה או צרפת.
&nbsp
כאשר הצד העברי יצומצם לרמה שאינה מעיקה הצד הערבי והאנגלי יצטמצם במידה דומה ואף יותר כי אם יש שם תחנה זהה בכל השפות ( נתניה למשל) ואין שום צורך בהוראות נוספות יש להסתפק בכריזת שם התחנה בלבד.
&nbsp
בהחלט יש דרכים לעשות את זה בצורה יעילה ולא מפריעה וחוויתי אותן בחמישה מדינות לפחות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
וגם לתגובתך הקודמת


גם את העברית צריך לצמצם החל משמות התחנות ועד שימוש במספרי קו
כשרכבת תחתית מגיעה לתחנת ענק בת 19 רציפים כמו ווטרלו או ויקטוריה בסך הכל כורזים על שם התחנה ושניתן להחליף לרכבות הארציות. אני חושב שבויקטוריה כורזים גם על השירות לנמה"ת גאטוויק בגלל חשיבותו. באותה מידה אפשר לצמצם את הכריזה בתחנות האיילון לכריזה על "שאר קווי רכבת ישראל" או "שאר הקווים מתחנות תל אביב".
&nbsp
שמות תחנות רכבת ישראל צריכות לעבור דיאטת רצח שתשאיר מילים יחידות או זוג מילים בלבד.
&nbsp
שימוש ברשימת תחנות שלמה בסגנון הבריטי יכולה להצטמצם משמעותית אם ישתמשו במספרי קו (כולל מספרים שונים לקו מאסף וקו אקספרס) כמו במערכות פרבריות בגרמניה, איטליה או צרפת.
&nbsp
כאשר הצד העברי יצומצם לרמה שאינה מעיקה הצד הערבי והאנגלי יצטמצם במידה דומה ואף יותר כי אם יש שם תחנה זהה בכל השפות ( נתניה למשל) ואין שום צורך בהוראות נוספות יש להסתפק בכריזת שם התחנה בלבד.
&nbsp
בהחלט יש דרכים לעשות את זה בצורה יעילה ולא מפריעה וחוויתי אותן בחמישה מדינות לפחות.
וגם לתגובתך הקודמת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה