לכולם,
, שאלה,

kikona126

New member
יש לי עוד 2 ראשי שנה להשלים

לצערי אני עדיין ללא מחשב, והחל מיום שני גם ללא אינטרנט.
מה שאומר שזה יצטרך להמתין עד שיגיע הטכנאי.
&nbsp
אז לא שכחתי, עוד יהיה המשך לדיון
&nbsp
שיהיה סופש נפלא!
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
kikona126 יקרה,

אני מחבקת מכאן ומאחלת לך רק טוב.
מזל שהמציאו טכנאים...

יפה שאת אדם שעומד בדיבורו ומקיים הבטחות.
כיתבי כשיסתדר לך,

רחל
 

kikona126

New member
ממשיכה

ראש השנה למעשר בהמות, הייתי אומרת שזה ראש שנה דיי אכזרי (ואני לא צמחונית או טבעונית, אבל עדיין)
&nbsp
בויקיפדיה יש הסבר יפה על ראש השנה הזה אז אני אחסוך פה בהסבר שלו.
הנה הקישור: https://he.wikipedia.org/wiki/מעשר_בהמה
מה שלי מוזר הוא שברוב דיני מעשר המעשר ניתן גם לאביונים, ובמקרה הזה המעשר ניתן למזבח לאל בלבד. ובספר בראשית אנחנו רואים לאחר המבול שנח מעלה מזבח לאל והאל לא מקבל את זה בעין יפה...
בראשית פרק ח'
כ וַיִּבֶן נֹחַ מִזְבֵּחַ, לַיהוָה; וַיִּקַּח מִכֹּל הַבְּהֵמָה הַטְּהֹרָה, וּמִכֹּל הָעוֹף הַטָּהוֹר, וַיַּעַל עֹלֹת, בַּמִּזְבֵּחַ. כא וַיָּרַח יְהוָה, אֶת-רֵיחַ הַנִּיחֹחַ, וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-לִבּוֹ לֹא-אֹסִף לְקַלֵּל עוֹד אֶת-הָאֲדָמָה בַּעֲבוּר הָאָדָם, כִּי יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו;
&nbsp
מכאן שראש השנה הזה מתחבר לי עם השטן "יצר האדם רע מנעוריו" וגם עם קלף המוות, אבל מקרה של קלף המוות, קלף שנמצא במעין מצב של חזרה על עצמו, מעין קלף עיקש שאומר לעצמו לא הצלחתי אני אנסה שוב. כי האל לא רצה מזבח מהחי, אבל האדם רצה לתת לו את זה, ולא הבין שהוא עושה משהו רע.
&nbsp
הפסוק הזה מספר בראשית הוא פסוק קשה, כי יש פה מעין ויתור של האל על האנושות. והכרזה שיצר לב האדם רע מנעוריו זאת הכרזה חזקה.
אמי אשמח לשמוע עוד דיעות בקשר לפסוק הזה ולקלפים שלדעתכם קשורים אליו (או לדעתך רחלי, רק את פה בשיחה איתי)
&nbsp
בקשר לקלף האס שמתאים לחג זה, אס החרבות. בהתחלה חשבתי עליו בגלל החרב וההרג של בעל החיים. ועכשיו כשאני כותבת, אני מבינה שחג שכזה הוא חג שחג מהשכל ולא מאיזה רגש מסויים. האמונה פה, לדעתי, היא אמונה שמגיעה מהרגל או מהמקום של "ככה למדו אותי" ולא מהמקום של הבנה. כי אם היתה הבנה לא היינו מעלים מזבח לאל מבעלי החיים שהוא ניסה להציל.
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
kikona126 תודה מכל ה♥, במיוחד

הסכמתי עם:

"האמונה פה, לדעתי, היא אמונה שמגיעה מהרגל או מהמקום של "ככה למדו אותי" ולא מהמקום של הבנה. כי אם היתה הבנה לא היינו מעלים מזבח לאל מבעלי החיים שהוא ניסה להציל."

תודה על מידע ועל חומר למחשבה. את משהו משהו


שבוע טוב,

רחל
 

kikona126

New member
תודה רחל אילו קלפים היית מקשרת למשפט זה?

אילו צמדים של קלפים או קלף יחיד שיכולים לדעתך לתאר את המשפט בסמלים.
 

kikona126

New member
אני שאלתי קודם


אני אתן פה וידוי קטן. אני חושבת שאלו רוב הקלפים שעלו בפריסות שעשיתי לעצמי בתחילת הדרך, כי הייתי בן אדם מאוד עיקש שהיה לו קשה להפתח לתפיסה אחרת.
7מוטות מתאים לי לפה, מעין ניסיון להלחם במשהו שלא קיים או לעשות משהו שאין בו צורך.
השטן, עקשנות מוצאיה מאיתנו יצר רע שהוא לא נכון, וגורמת לנו להיות כבולים לאמונות או לדרכים שלא מתאימים לנו. או יותר נכון להיות כבול לאמונה מסויימת שלא מגיעה ממקום טוב, אז פה הייתי אולי שמה במקום רק את השטן את השטן עם אס המטבעות
לי הרבה פעמים קשה עם קלפי המלכים הקיסר והכהן. בגלל מה שהם מסמלים לעם, אנחנו מעליכם, לנו יש עליונות מסויימת. בדרך כלל כשאני קוראת פרשנויות שונות לקלפים האלו הם באים מאיך שהמלך מתנהג, ועל כך שהנה הגעת למעמד הזה. הדמות הזאת שנמצאת למעלה ומפילה את החוקים שלה על העם היא לא בהכרח חיובית או לא בהכרח הדמות שנרצה להיות. ככה שמבחינתי יש משהו בקלפי המלכים הקיסר והכהן שהם בעצם מביאים את המקום הזה של אמונה עיוורת. אולי זה יבוא לידי ביטוי יחד עם עוד קלפים כגון התלוי או המרכבה .. זה ככה על קצה המזלג..
&nbsp
אה ועוד קלף שמתקשר לי לזה חזק הוא הכהנת. שהיא גם קלף שהופיע לי הרבה פריסות שלי בתחילת הדרך. תני לי לחשוב על הכהנת ואני אחזור עם הסבר עליה. ניראה לי שהיא יותר קלף "המוצא" מהמצב הזה, אבל אדם יכול להשאר בה הרבה זמן עד שהוא מגיע למוצא המדובר...
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
מעשיר, מלמד ומדהים ! תודה לך, אני ממתינה

לתובנות בנוגע לכהנת הגדולה,

חיבוק ענק!!!

רחל♥
 

kikona126

New member
תובנות

הכהנת היא קלף מסתורי ויש משהו בכהנת שמעורר פחד ואולי אפילו עצב (המבט שלה בקלפים של מרסיי עצוב). בקלף הזה יש מן האובססיה בחיפוש, מה יש מאחורי הפרגוד, למה יש לה כזאת הבעת פנים, מה היא מסתירה... אחרי הכל קלף הכהנת הוא קלף הסוד. הכהנת היא מעיין קלף מוצא במשפט שצויין למעלה, עד שלא תגיע להבנה של ״למה״ לא תוכל להתמודד עם הקלף הזה. וה״למה״ הזה הוא איננו תובנה שטחית, מדובר בתובנה עמוקה שהמטרה שלה היא לחקור את המעשים שלנו.
אני אוהבת להסתכל על הכהנת כמתבוננת. יש לה הרבה ניסיון חיים והיא מתבוננת כדי ללמוד עוד וכדי להכיר את העומד מולה. היא יכולה לקרוא את הרגשות והתחושות והמחשבות שלנו. ברגע שהתובנה שלנו תהיה עמוקה היא תתן לנו לעבור.
תובנה עמוקה, הסתכלות נכונה (וקצת אחרת) והתבוננות אלו שלבים שאנחנו עוברים בתהליך הרוחני שלנו. אנחנו לומדים לקבל את האחר כמו שהוא, אנחנו לומדים לשחרר ולא לקחת אמרות או התנהגויות של אחרים עלינו, אנחנו לומדים להכיר את הבורא (אני מאמינה בבורא אנינאוהת אותו ואת היצירה שלו, אבל אני לא שומרת שבת או מצוות אחרות, כי האמונה שלי מגיעה מכבוד למי שברא אותי ומילוי המצוות האלו ניראה לי שטחי) בדיוק כמו נח שעשה מזבח חיות לאל, אם הוא היה מעריך אותו כהיוצר הוא לא היה הורג את בעל החיים הוא היה מוקיר תודה באופן אחר.
ולמה הכהנת? כי היא ממיינת את השטחי אל מול הלא שטחי. אני אוהבת להשתמש בדוגמא של ארבעה נכנסו לפרדס בקלף הזה, אחד מת, אחד השתגע, אחד קצר בנטיעות (המיר את דתו) ואחד עלה בשלום וירד בשלום. בן אדם שמאמין אמונה עיוורת באל (לדוגמא) ובעולם המסטיקה מגלה שהאל בו הוא מאמין הוא לא הבורא האמיתי, מת. אחר שהוא ברמה רוחנית קצת יותר גבוהה אבל עדיין לא מספיק יוצא מדעתו. זה שהיה שלם עם עצמו אבל עדיין היתה חסרה לו תובנה רוחנית מספקת המיר את דתו, אולי האל של הדת השניה הוא האמיתי. והרביעי הוא שלם באמונה שלו, הוא מבין שיש את זה ואת זה והוא שלם עם התובנה אותה גילה. בגלל זה עולם הרוח נפתח אלינו טיפין טיפין. הכהנת הינה קלף מספר 2 היא עומדת במקום בו אנחנו, השוטים עדיין לא מוכנים מספיק כדי לקבל את כל הידע, כי אם נקבל אותו ״נשתגע״, אני לא חושבת שיש שלב בחיים שלנו בו אנחנו נהיה פתוחים לכל הידע העצום שיש בחוץ...
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
נח, מזבח והקרבת קורבן מן החי:

הזהר , התלמוד ומפרשים שונים - ניסו להשיב על קושיית הקרבת הקרבן לאל מן החי וליישב הסתירה שבין הרג לחיים.
המתיחות הנוצרת מהתנהגות שכזו מעוררת אמנם השתאות סביב עניין האמונה.
שהרי בעבר , בסביבה פוליתיאיסטית, היתה נטייה להקריב גם (לא עלינו) קורבנות אדם כדרך לבטא אמונה ויראה. לא אכנס כאן לעניין יצחק אבינו ופרשת העקידה. זו תהיה הסחפות מצידי


מכל מקום, נושא הדיון היה על רקע ציטוט דברייך שהסכמתי עליו.
הנה שוב הציטוט:
""האמונה פה, לדעתי, היא אמונה שמגיעה מהרגל או מהמקום של "ככה למדו אותי" ולא מהמקום של הבנה. כי אם היתה הבנה לא היינו מעלים מזבח לאל מבעלי החיים שהוא ניסה להציל."...

הקלפים שיכולים להתאים לעניין ביצוע אוטומטי של פעולות כדרך לבטא אמונה ומבלי לתת על פעולות אלה את הדעת יכולים להיות:
התלוי
השטן

כצירופי קלפים הייתי מצרפת אליהם את הקלפים מסדרת החרבות כולם.

כמו כן, הכהן הגדול, אס המטבעות, 10 המטבעות, אביר המטבעות ומלך המטבעות יכולים להצטרף באופן עקיף לצירופים אם נתייחס אליהם כקלפי שיקוף לאדם שומר - מסורת וביטוי חומרי/מעשי של מצוות דת/ אמונה.

בעיניי קלף הכהנת מורכב מאוד ויש לו ביטויים רוחניים רבים. הוא מקביל בעיניי לאם הגדולה הרוחנית מול הקיסרית שהיא האם הגדולה הארצית.

בעניין פרשת העקידה, אביר האמונה ועוד - התאמתי זאת לקלף התלוי וחיזקתי בסימוכין מדר' חיים שפירא.

קישור לעניין הקרבת הקורבנות ע"י נוח.
[URL]http://www.aspaklaria.info/050_NUN/%D7%A0%D7%97%20%20%20%20%20%20%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%9F.htm[/URL]

דר' חיים שפירא- מסע להר המוריה:( החל מדקה חמישית:
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=xOzCT-wAOjc[/URL]

לעניין הספינקס: לפי חקר שערכתי מסתבר ששורשיו במצריים הקדומה ולא ביוון.
אם יש לך מידע אחר בעניין - אשמח להתוודע אליו.


תודה על הכל, kikona126 יקרה,
יום טוב,
רחל
 

kikona126

New member
ואו רחל תודה על כל המידע הזה

יקח לי עוד זמן לעבד את כולו.
לא הכרתי את פרשנויות הזוהר בנושא. אני מתחברת לפרשנות הנחש שנתנו שם. בעמים הקדומים היו מאמינים שהלתאות והנחשים הם אלים, ומפה בעצם הגיע סיפור אדם חווה והנחש וההדגשה בבראשית א׳ שאלוהים הוא זה שבנה את התנין. לנו כיום זה ניראה כשטויות כי למדנו להאמין באל שהוא ״כל דבר שאפשר להגיד עליו שהוא לא״ (יש הסבר פילוסופי יפה על זה אני אחפש בהזדמנות). יש דברים שמצויינים בתנך ולא סתם הם שם... העובדה שהזהר דיבר על זה מעניינת אני אנסה לחפש עוד בנושא.
&nbsp
אהבתי את בחירת הקלפים. במיוחד אהבתי את הרעיון של קלפי השיקום.
&nbsp
פרשת העקידה באה יותר מהכל להבדיל את האל של מאלים אחרים ולהראות את חשיבות המשפחה והחיים. זה סיפור כואב על אב שהולך להרוג את בנו והכל בגלל האמונה שלו. אני חושבת שלפרשת העקידה מגיע דיון בפני עצמו.
&nbsp
תודה על קטעי המקור, הוידאו של חיים שפירא שתרם ראיתי, ובמיוחד על השיר שצרפת לי! (תמיד אהבתי לעשות עבודה על חלומות עם שירים, את הקלפים והסמלים אני מכירה אבל לא השתמשתי בהם יותר מידי אין לי צורך בהם כדי לתקשר, אני חושבת שהשימוש בהם היה יותר כדי להכיר את התחושה. כיום השימוש בהם נעשה כי הם מסתירים אינפורמציה שאני מחפשת)
&nbsp
בקשר לספינקס, אכן הראשון הוא המצרי, זהו פרט שלא ידעתי. אני כבר שבוע שוקלת האם לשלוח את הגוף האסטראלי שלי לפירמידות, החשש הוא מהאנרגיה שיש שם.
 

kikona126

New member
יש לי פה טעות

לא השטן עם אס המטבעות (אפילו שזה יכול להראות על רחושנות מסויימת) אלא את השטן עם אס החרבות (כי אנחנו מדברים על נושא השחיטה)
 

kikona126

New member
ראש השנה למלכים ולרגלים

את האמת אין הרבה על מה לדבר פה. בעצם מיום זה מתחילה להספר כהונתו של המלך. זהו גם ראש השנה לרגלים מאחר ובחודש ניסן נחגג חג הפסח שהוא בעצם הראשון מבין שלוש הרגלים.
&nbsp
דיון שיכול להיות מעניין לפתח מפה, אבל אני לא בטוחה איך נשלב בו את הקלפים הוא: הניגוד שבין חג הפסח, חג החירות ובין המלכים. האם שלטון מלכים מאפשר לנו חירות? איזה חירות ניתנת לנו בכל אחד מקלפי המלכים?
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
עבד למלך מלכי המלכים

עבד למלך בשר ודם.
האם החירות מעצמנו היא פועל יוצא מלעבוד את ה' בשמחה?

חירות שנותן כל אחד מהמלכים היא פועל יוצא של הבנת כל אחד מהקלפים לעומקו.

האמת? זו יכולה להיות סוגיה מעניינת וכפי שציינת נושא לדיון נפרד.

אין לי כוח כרגעלהתפלסף יתר על המידה אז אני זזה לי מהמחשב,

חיבוק

רחל
 

kikona126

New member
ההחלטה לעבוד את ה' משמחה

נתונה בפני הפרט.
כשיש מלך, ואתה נתין שלו, אתה מחוייב לו.
&nbsp
גם לי אין כוח להתפלסף כרגע, נפתח על זה דיון בהמשך השבוע.
 
למעלה