נח, מזבח והקרבת קורבן מן החי:
הזהר , התלמוד ומפרשים שונים - ניסו להשיב על קושיית הקרבת הקרבן לאל מן החי וליישב הסתירה שבין הרג לחיים.
המתיחות הנוצרת מהתנהגות שכזו מעוררת אמנם השתאות סביב עניין האמונה.
שהרי בעבר , בסביבה פוליתיאיסטית, היתה נטייה להקריב גם (לא עלינו) קורבנות אדם כדרך לבטא אמונה ויראה. לא אכנס כאן לעניין יצחק אבינו ופרשת העקידה. זו תהיה הסחפות מצידי
מכל מקום, נושא הדיון היה על רקע ציטוט דברייך שהסכמתי עליו.
הנה שוב הציטוט:
""האמונה פה, לדעתי, היא אמונה שמגיעה מהרגל או מהמקום של "ככה למדו אותי" ולא מהמקום של הבנה. כי אם היתה הבנה לא היינו מעלים מזבח לאל מבעלי החיים שהוא ניסה להציל."...
הקלפים שיכולים להתאים לעניין ביצוע אוטומטי של פעולות כדרך לבטא אמונה ומבלי לתת על פעולות אלה את הדעת יכולים להיות:
התלוי
השטן
כצירופי קלפים הייתי מצרפת אליהם את הקלפים מסדרת החרבות כולם.
כמו כן, הכהן הגדול, אס המטבעות, 10 המטבעות, אביר המטבעות ומלך המטבעות יכולים להצטרף באופן עקיף לצירופים אם נתייחס אליהם כקלפי שיקוף לאדם שומר - מסורת וביטוי חומרי/מעשי של מצוות דת/ אמונה.
בעיניי קלף הכהנת מורכב מאוד ויש לו ביטויים רוחניים רבים. הוא מקביל בעיניי לאם הגדולה הרוחנית מול הקיסרית שהיא האם הגדולה הארצית.
בעניין פרשת העקידה, אביר האמונה ועוד - התאמתי זאת לקלף התלוי וחיזקתי בסימוכין מדר' חיים שפירא.
קישור לעניין הקרבת הקורבנות ע"י נוח.
[URL]http://www.aspaklaria.info/050_NUN/%D7%A0%D7%97%20%20%20%20%20%20%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%9F.htm[/URL]
דר' חיים שפירא- מסע להר המוריה
החל מדקה חמישית:
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=xOzCT-wAOjc[/URL]
לעניין הספינקס: לפי חקר שערכתי מסתבר ששורשיו במצריים הקדומה ולא ביוון.
אם יש לך מידע אחר בעניין - אשמח להתוודע אליו.
תודה על הכל, kikona126 יקרה,
יום טוב,
רחל