לגרש או לתת להישאר

SupermanZW

Well-known member
יש בישראל יותר זוגות מעורבים משאתה מסוגל להעלות על דעתך

בדרך כלל מדובר באזרחי ישראל מלכתחילה (ולכן לא היה צורך בגיור של הצד הלא יהודי). אמנם בתקשורת מופיעים בעיקר המקרים שבהם היה/תה מעורב/ת אזרח/ית זר/ה, אך אלה דווקא מיעוט המקרים ולא רוב המקרים. יותר מזה, התסריט הנפוץ ביותר של זוגות מעורבים בישראל הוא של ערבים מוסלמים אזרחי ישראל (ולא תושבי הרשות, שמעורבים ברוב המקרים שמפרסם ארגון להב"ה) עם יהודיות.
 

ivgy1980

New member
זו השואה השקטה

זה רע לבני הזוג עצמם, ועוד יותר גרועות התוצאות עבור ילדיהם.
 

SupermanZW

Well-known member
הייתי מוכן לקרוא לזה שואה לו היה מדובר ברוב המקרים בנישואין

הכוללים אלימות במשפחה. כנראה יש סיבה שבלהב"ה מפרסמים רק את המקרים בהם יש אלימות של הגבר כלפי האישה (מיעוט המקרים), כי אם יפרסמו את המקרים בהם אין אלימות (הרוב) אנשים יפסיקו לראות בארגון ארגון שמציל נשים מגברים מתעללים ויתחיל לראות בו ארגון שסתם מתערב בחיים של אנשים שלא ביקשו את התערבותו וללא שום צורך.

במקור הביטוי שואה נועד רק כדי להגדיר רצח המוני, אך אני מתגמש (בהקשר זה) ומגדיר כך גם אלימות במשפחה.
 

SupermanZW

Well-known member
ע"פ הגדרתה צריכה מדינת ישראל לייצג כל יהודי

אין זה תקין שמדינת היהודים מפלה יהודים ולכן יש לכפות על מדינת היהודים להכיר בכל הזרמים היהודים ובגיורים של כל הזרמים היהודיים, אחרת מדינת ישראל אינה ראויה להגדרה מדינת היהודים.

איך יכולים הרפורמים והקונסרבטיבים להצביע בבחירות בישראל, רובם אינם אזרחי ישראל ולכן אינם יכולים להצביע בבחירות בה, זו דרישה שאינם יכולים לעמוד בה. הרפורמים והקונסרבטיבים מהווים רוב בין יהודי העולם, אבל לא בין אזרחי ישראל.

המושג "היהדות הרבנית" כולל גם את הרפורמים והקונסרבטיבים כי גם להם יש רבנים. מי שטוען שהרפורמים והקונסרבטיבים אינם יהודים משקר.
 

beatman

Member
מדינה יהודית לא צריכה לייצג יהודים שבוגדים בדתם

מעוותים אותה ולעיתים אף נלחמים בה.
צריך לנדות אותם, מה שהם עושים בהצלחה רבה בזכות אחוזי ההתבוללות שלהם.
במיוחד כלפי הרפורמים שבתחילת דרכה של התנועה מחקו את ירושלים מהסידורים והתנגדו לציונות.
&nbsp
מי שיהודי יכול לעלות ארצה ולהצביע, אם הם לא אזרחים כאן, אז איזו זכות יש להם לדרוש משהו בארץ ?
&nbsp
כאשר אני אומר יהדות רבנית, אני מתכוון למה שאתה מכנה "אורתודוכסים".
הרפורמים והקונסרבטיבים הם השקרנים.
 

SupermanZW

Well-known member
בראותם כיצד מפלה מדינת ישראל את המעטים מביניהם שחיים בישראל

אין להם רצון להגר לישראל כדי לסבול בה מאפליה ולכן הם מנסים להשפיע מבחוץ.

ראית כיצד בוטל מתווה הכותל, ראית שמדינת ישראל מסרבת להכיר בנישואין קונסרבטיבים ורפורמים. יש להפסיק להפלות אותם.
 

beatman

Member
פחח אפליה


 

TaL53

New member
אתה בעצמך דורש לשלול מהם זכויות

או לא לתת מלכתחילה ואף לא להכיר בהם כיהודים. זאת לא אפליה?
 

beatman

Member
הם לא מכירים בהלכה, היהודים שהולכים ע"פ ההלכה לא מכירים בהם

מאוד פשוט.
אתה גם תומך בשלילת זכויות מיהודים רבניים, כי זה לא מתאים לתפיסת עולמך.
אז אל תהיה צבוע.
 

TaL53

New member
גם אתה לא מכיר בקראים

למרות שבפועל הם הרבה יותר קרובים לפרקטיקה הדתית מימי התנ"ך ממך.

איזה זכויות אני שולל מהיהודים הרבניים (שאגב, רצוי שתבדוק את משמעות המושג כי יהדות רבנית מכילה את כלל הזרמים כיום זולת הקראים)?
 

beatman

Member
כפי שכבר ציינתי לסופרמן, כאשר אני אומר יהדות רבנית

אני מתכוון למה שמכונה "אורתודוכסים".
&nbsp
הקראים אמנם חלק מעם ישראל, הם הולכים הדוק לפי התורה בסופו של דבר והם חלק מהעם גם פיזית, אך יש ויכוח בינם לבינינו.
&nbsp
אתה תמכת בסילוק של חיילים דתיים מקורס קצינים בגלל שיצאו מהאולם בזמן שירת נשים.
אתה היית רוצה לכפות שירות של נשים בכל יחידה ולסגור יחידות שמיועדות רק לגברים דתיים.
 

TaL53

New member
אתה ממציא מושג שאינו נכון

יהדות רבנית משמעותה כל מי שנוהג בשיטה של "קהילה שיש לה רב" וזה קיים בכלל הזרמים זולת הקראים שאינם מכירים במוסד הרבנות, שלטענתם הינה המצאה מאוחרת וסותרת את התורה.
&nbsp
לא סתם יש ויכוח בין הקראים ליהדות הרבנית אלא שהקראים מבטלים את רוב עיקרי התאולוגיה הרבנית. אז מי קבע מי צודק בויכוח? ואם הויכוח הזה מקובל אז למה זרמים אחרים ביהדות לא מקובלים? אגב, עם הקראים הייתה בעיה הרבה יותר גדולה להגדירם כזכאי חוק השבות בגלל ההבדלים הכה גדולים בתפיסות.
&nbsp
אני טענתי שחיילים חרדים שעושים מה שבא להם ולא מצייתים לחוקים דינם להיענש, בדיוק כמו חייל אחר. חייל שמרגיש שיש לו בעיה יש דרכים להציף את זה. לעומת זאת התערבות גסה של רבנים בהחלטות של הצבא לא מקובלות. שנית, קפריזות של חרדים לפגיעה בבני אדם אחרים בשל מינם או מוצאם גם כן אינם מקובלות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בקפריזות נטו וכבר הוכחתי לך את זה.
 

ivgy1980

New member
אם תבטל במתמטיקה "חיבור", "כפל" וחזקה - מה יישאר?

הנה דעתו של אחד מגדולי הדור על הרפורמים והקונסרבטיבים:
http://www.chabad.org/therebbe/lett...wish/The-Conservative-and-Reform-Ideology.htm
http://www.chabad.org/therebbe/article_cdo/aid/2781550/jewish/The-Rebbe-and-the-Reform-Leader.htm
הרב שנייאורסון בנה אימפריה של קהילות וחינוך יהודיים, שמחבקות כל יהודי באשר הוא - אלא שהאידיאולוגיה הקונסרבטיבית והרפורמית לא עומדת במבחן היהדות, פשוט כי איננה כזו.

הנה הסברים נוספים:
https://toldot.ru/reform.html
https://toldot.ru/urava/ask/urava_4267.html
https://toldot.ru/urava/ask/urava_5030.html
 

TaL53

New member
שוב, הקראים למשל מבטלים את רובה של התאולוגיה שאתה מאמין בה

וטוענים שכל מה שמעבר לתוה הכתובה זאת המצאה ידי אדם. למה שאני אאמין לך ולא להם?
 

ivgy1980

New member
תשובה

מפני שבלי התורה שבע"פ, שלדעתם לא קיימת - לא ניתן לקיים את מרבית התורה הכתובה.

לא תדע מה זה תפלילין וציצית, כיצד שוחטים בעלי חיים ומהן המלאכות האסורות בשבת...

התורה שבע"פ היא ה-гласные буквы של התורה כתובה.
 

TaL53

New member
אתה הרי לא מכיר ולא רצה להכיר את התאולוגיה הקראית

אז ע"פ מה החלטת שאתה צודק והם טועים? אי רצון ללמוד אינו טיעון במקרה הזה (או בכלל).
&nbsp
אגב, הם מתמודדים בצורה לא רעה עם האענה הזאת ולטענתם- אם התורה שבעל"פ היא דברי אלוהים ולא פרשנות של בני אדם אזי תמוהה מדוע לא הועלתה על הכתב מלכתחילה. בנוסף, הם מציינים שריבוי הסתירות בין הפסיקות המאוחרות משמעותן שהן מעשי אדם.
 

ivgy1980

New member
התשובה בפרשת שופטים

דברים, פרק יז:

ח כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט, בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע--דִּבְרֵי רִיבֹת, בִּשְׁעָרֶיךָ: וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ--אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל-הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל.

תבוא אל גדולי הדור, בכל דור ודור - והם יגידו לך מה לעשות.
לכן, החל ממשה ויהושע - יש פוסקי הלכה בכל דור.
עברית בסיסית. מה כ"כ מסובך??
 

TaL53

New member
גדולי הדור אמורים לנהוג ע"פ התורה הכתובה בלבד

ולא ע"פ פרשנותם הסובייקטיבית, לא כך? אחרת זאת כבר.. רפורמה והתאמה להתפתחות הזמן והמקום ואתה הרי לא רוצה להגיע לשם, חלילה.
 

ivgy1980

New member
גדולי הדור פוסקים הלכות - בגבולות התורה הכתובה

כשתלמד את כל החומש עם כל המפרשים ואת כל הרמב"ם, את כל הגמרא והשולחן הערוך המלא - תבין מה, איך ולמה.

חומש - מעל 15 מפרשים, משנה תורה - 14 ספרים, משנה - 61 מסכתות, שולחן ערוך - 4 חלקים. יאללה, תתחיל...

פלוני לא מעמיד בספק את שופטי העליון, שלמדו כמה שנים.
פלוני כן מעמיד בספק את גדולי הדורות, שלמדו כל החיים.
 
למעלה