דפוס ותצוגה דיגיטלית אלו עולמות שונים לגמרי
בהדפסה דיגיטלית, בשביל לקבל תמונה באיכות גבוהה בגודל של 20X30 צריך להדפיס לפחות ב 200DPI וזה מצריך קובץ של 2400X1600 פיקסלים.
בדפוס אופסט צריך לפחות 300DPI שמצריך קובץ גדול יותר.
לעומת זאת מסך מציג תמונה ברזולוציה של אזור ה 100DPI כך שאפשר להסתפק בקובץ קטן יותר.
מעבר לכך יש סוג נייר, ניירות שונים סופגים דיו בצורה שונה והתוצאה נראית שונה.
מבחינת איך שהדברים נראים, יש הבדל בין תמונה שהיא ממקור של אור מוקרן אל העין כמו ממסך לבין אור מוחזר כמו במקרה של תמונה מוחזרת, צבעים לעולם לא יראו אותו דבר גם לא בהירות וקונטרסט. באור מוחזר, לאור הסביבתי יש השפעה גדולה יותר על איך דברים נראים, אם כי גם על אור מוקרן. לכן בהדפסות מקצועיות מבצעים טסטים של הדפסה על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. יש לקוחות שמגדילים לכת ואף מביאים לבית הדפוס לביצוע הטסטים גם את סוג התאורה שתאיר את התמונה על מנת לקבל את התוצאה הרצויה באור הנכון, אני יודע לפחות על מוזיאון אחד שעשה זאת בהדפסת תערוכות.
וכמובן יש הבדל בין יצוג הצבע, בתצוגה דיגיטלית צבע מיוצג על ידי שלושה צבעים - RGB, לעומת זאת בדפוס, יצוג הצבע מיוצג ע"י 4 צבעים - CMYK.
ועוד לא התחלנו לדבר על שחור לבן וההבדל בין שחור לבן מזוייף שמיוצג ע"י שילוב צבעים בצורה דיגיטלית הן על מסך או בדפוס דיגיטלי, לבין הדפסת שחור לבן אמיתי בחדר חושך... (לדפוס דיגיטלי לשחור יש נטיה לירוק או כחול)
אז אין ממש יחס שאפשר למדוד או להגדיר בין מסך לנייר מודפס.
כיול מסך אמור להביא את המסך למצב שיראה לך את הצבע האמיתי ברמת הבהירות והקונטרסט הנכונים תוך התייחסות לתאורת האמביינט בחדר (אם תאורת החדר משתנה אז צריך לכייל שוב).
זה לא מבטיח שבדפוס תקבל את אותו דבר כי פה יש כבר כיול של המדפסת למחשב. בפוטושופ יש אפשרות להכניס פרופיל של מדפסת ואז לעבור לתצוגת "מדפסת" ולראות איך התמונה תראה מודפסת במדפסת ספציפית ואז אפשר לתקן את התמונה בהתאם כך שתצא שתגיעה למידת דיוק מירבית בהדפסה (אם כי אף פעם לא זהה). לא יודע מה המצב היום אבל לפחות פעם BLURB שהוא שירות בינלאומי להדפסת ספרי תמונות, סיפק את פרופיל המדפסת שלהם ואיפשר קבלת הדפסת ספר עם תמונות שנראות כפי שאתה מצפה וללא הפתעות (סטייל לופה...)