לאחר קצת ניסיון - חוויות מהנסיעה לטכניון והתייעצויות

מצב
הנושא נעול.
א. אוטובוס ישיר מהטכניון ללב המפרץ יש רק בשעות מסויימות

מה הסיבה להעדפת חוף הכרמל על לב המפרץ?
הרי גם אם ישנו סיבוב מסילתי כל החלפות האוטובוסים. האלו וודאי מאריכות את זמני ההמתנה ומכפילות את אי הוודאות והסיכון שפספס רכבת.
&nbsp
ברור לי שבחיפה הכל תלול, אפילו פי כמה מבירושלים.
א. אוטובוס ישיר מהטכניון ללב המפרץ יש רק בשעות מסויימות
ב. ההפרש בין זמן הנסיעה ברכבת מלב המפרץ לחוף הכרמל גבוה יותר מתוספת זמן הנסיעה בין הטכניון לחוף הכרמל לעומת בין הטכניון ללב המפרץ.
ג. בשעות השיא יש בחוף הכרמל יותר רכבות מבלב המפרץ.
ד. הגישה ממרכזית חוף הכרמל לתחנת הרכבת חוף הכרמל נוחה יותר מהגישה ממרכזית המפרץ לתחנת הרכבת לב המפרץ.
ה. המחיר של רכבת דרומה מלב המפרץ גבוה יותר מהמחיר מחוף הכרמל.
ו. מכיוון שללב המפרץ הרכבות דרומה מגיעות כ-20 דקות לפני הגעתן לחוף הכרמל, הסיכוי לפספס רכבת מוקדמת יותר גבוה יותר, כך שבנסיעה דרך לב המפרץ הסיכוי להגיע ליעד הסופי מאוחר יותר גבוה יותר.
 
אם וכאשר יהיה רכבל תדיר ומהיר בין הטכניון ללב המפרץ

מה הסיבה להעדפת חוף הכרמל על לב המפרץ?
הרי גם אם ישנו סיבוב מסילתי כל החלפות האוטובוסים. האלו וודאי מאריכות את זמני ההמתנה ומכפילות את אי הוודאות והסיכון שפספס רכבת.
&nbsp
ברור לי שבחיפה הכל תלול, אפילו פי כמה מבירושלים.
אם וכאשר יהיה רכבל תדיר ומהיר בין הטכניון ללב המפרץ
ואם הרכבת תשנה סופסוף את העיוות של תמחור תחנת לב המפרץ ותכלול אותה כאחת מתחנות חיפה, אז האופציה לנסוע מהטכניון דרומה דרך לב המפרץ, תהפוך לאטרקטיבית.
במערכת הנוכחית לנסוע דרך חוף הכרמל או חיפה מרכז עדיף על לנסוע דרך לב המפרץ.
 

Ccyclist

Well-known member
מכל התשובות נשמע שהתיכנון עירוני ולא לטובת הבאים ממרכז הארץ.

אם וכאשר יהיה רכבל תדיר ומהיר בין הטכניון ללב המפרץ
ואם הרכבת תשנה סופסוף את העיוות של תמחור תחנת לב המפרץ ותכלול אותה כאחת מתחנות חיפה, אז האופציה לנסוע מהטכניון דרומה דרך לב המפרץ, תהפוך לאטרקטיבית.
במערכת הנוכחית לנסוע דרך חוף הכרמל או חיפה מרכז עדיף על לנסוע דרך לב המפרץ.
מכל התשובות נשמע שהתיכנון עירוני ולא לטובת הבאים ממרכז הארץ.
מנהרות הכרמל שינו את הגאוגרפיה העירונית של חיפה כך שיש לה כביש עוקף שהנסיעה בו הופכת את הגישה לטכניון ולאוניברסיטה ממרכז הארץ תחנת חוף הכרמל, אבל מי שמתכנן את התחבורה בעיר לא רואה את הקשר בין המוקדים האלו למרכז וחושב במונחים של תא השטח העירוני בלבד.
&nbsp
כמו כן, המסלול המהיר ביותר שגוגל מצא לי ללב המפרץ הוא דרך עקלקלה של 4.5 ק"מ כדי לעבור 2 קילומטר בקו אווירי כי בדרך הישירה ביותר חסרים מספר חיבורים (אפילו ברמה של שביל מדרגות כנהוג בירושלים - אזור רסקו למשל) שיבטלו את העיקולים, ואין קישור מהיר בין לח"י לכביש 4.
&nbsp
לולא היה מדובר בחיפה התלולה הייתי מתחיל לדבר על שילוב אופניים מתקפלות, טכנית אפשר לעשות את הירידה ב20 דקות בערך. בנסיבות אחרות הייתי מדבר על שימוש ברכבת כאמצעי בינעירוני בלבד ובאופניים כ"מכונית דאונטון" לנסיעות לתחנה בלבד, אבל לעלייה של 300 מטר זה לא רלוונטי.
 
זה ממש לא נכון. דווקא התכנון של התח"צ בחיפה לוקח בחשבון

מכל התשובות נשמע שהתיכנון עירוני ולא לטובת הבאים ממרכז הארץ.
מנהרות הכרמל שינו את הגאוגרפיה העירונית של חיפה כך שיש לה כביש עוקף שהנסיעה בו הופכת את הגישה לטכניון ולאוניברסיטה ממרכז הארץ תחנת חוף הכרמל, אבל מי שמתכנן את התחבורה בעיר לא רואה את הקשר בין המוקדים האלו למרכז וחושב במונחים של תא השטח העירוני בלבד.
&nbsp
כמו כן, המסלול המהיר ביותר שגוגל מצא לי ללב המפרץ הוא דרך עקלקלה של 4.5 ק"מ כדי לעבור 2 קילומטר בקו אווירי כי בדרך הישירה ביותר חסרים מספר חיבורים (אפילו ברמה של שביל מדרגות כנהוג בירושלים - אזור רסקו למשל) שיבטלו את העיקולים, ואין קישור מהיר בין לח"י לכביש 4.
&nbsp
לולא היה מדובר בחיפה התלולה הייתי מתחיל לדבר על שילוב אופניים מתקפלות, טכנית אפשר לעשות את הירידה ב20 דקות בערך. בנסיבות אחרות הייתי מדבר על שימוש ברכבת כאמצעי בינעירוני בלבד ובאופניים כ"מכונית דאונטון" לנסיעות לתחנה בלבד, אבל לעלייה של 300 מטר זה לא רלוונטי.
זה ממש לא נכון. דווקא התכנון של התח"צ בחיפה לוקח בחשבון
את המגיעים אליה מבחוץ (הן מדרום והן מצפון) יותר מאשר את תושבי העיר עצמה.

מנהרות הכרמל לא מקצרות משמעותית את הדרך מחוף הכרמל לאוניברסיטה ולטכניון יש בזמני השיא את קו 1 שנוסע דרך המנהרות ויש את השילוב של 101+76/77.

לאיזה קישור מהיר אתה מתכוון בין כביש 4 לבין רחוב הלח"י? אתה יודע איזה שיפוע של מדרון יש שם? אגב, מרחוב הלח"י גם אין גישה ישירה לטכניון, כי הטכניון יושב על צוק מעל הרחוב. אפילו אין מדרגות מהרחוב לטכניון. בדיוק בגלל הטופוגרפיה הזו הגיעו למסקנה שהאמצעי היעיל ביותר לקישור בין לב המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה הוא רכבל.
 

alantan

New member
מה דעתך על מסוף מעבר בגרנד קניון

זה ממש לא נכון. דווקא התכנון של התח"צ בחיפה לוקח בחשבון
את המגיעים אליה מבחוץ (הן מדרום והן מצפון) יותר מאשר את תושבי העיר עצמה.

מנהרות הכרמל לא מקצרות משמעותית את הדרך מחוף הכרמל לאוניברסיטה ולטכניון יש בזמני השיא את קו 1 שנוסע דרך המנהרות ויש את השילוב של 101+76/77.

לאיזה קישור מהיר אתה מתכוון בין כביש 4 לבין רחוב הלח"י? אתה יודע איזה שיפוע של מדרון יש שם? אגב, מרחוב הלח"י גם אין גישה ישירה לטכניון, כי הטכניון יושב על צוק מעל הרחוב. אפילו אין מדרגות מהרחוב לטכניון. בדיוק בגלל הטופוגרפיה הזו הגיעו למסקנה שהאמצעי היעיל ביותר לקישור בין לב המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה הוא רכבל.
מה דעתך על מסוף מעבר בגרנד קניון
לתכנן משהו שלא יאריך את הדרך ל-101 אבל יאפשר החלפה לקווים תדירים לאיזור (בעיקר נווה שאנן, טכניון, אוניברסיטה) ועוד קווים תדירים למרכז הכרמל, להדר ולעיר התחתית. כל זה במקום קווים מכל מקום לכל מקום.
&nbsp
כלומר מבנה כוכב שמרכזו בגרנד קניון.
 
אין שם מקום למסוף כזה וזה גם לא יחסוך את הקווים שאתה מנסה

מה דעתך על מסוף מעבר בגרנד קניון
לתכנן משהו שלא יאריך את הדרך ל-101 אבל יאפשר החלפה לקווים תדירים לאיזור (בעיקר נווה שאנן, טכניון, אוניברסיטה) ועוד קווים תדירים למרכז הכרמל, להדר ולעיר התחתית. כל זה במקום קווים מכל מקום לכל מקום.
&nbsp
כלומר מבנה כוכב שמרכזו בגרנד קניון.
אין שם מקום למסוף כזה וזה גם לא יחסוך את הקווים שאתה מנסה
לחסוך כי הקווים הללו משרתים גם את מה שבדרך.
את קו 11 למשל אי אפשר לבטל, כי הוא משרת את ציר פיק"א-חנקין ואת ציר פרויד ולא פרקטי לבסס נסיעה מרמות ספיר או מרוממה לטכניון רק על אופציית החלפה בזיו.
גם נסיעה ממרכז הכרמל לאוניברסיטה או מנווה שאנן לאוניברסיטה לא פרקטי שתעבור דרך הגרנד קניון.
לצורך הקישורים מהמרכזיות מה שיש היום בגרנד קניון מספיק, רק צריך לסדר מעבר נוח יותר בין התחנות משני צידי דרך שמחה גולן. היה טוב אם היו משלבים את המעבר התת-קרקעי לקניון עם התחשבות בתחנה שנמצאת בצד הצפוני (בצד של הקניון) של דרך שמחה גולן.

הקווים החדשים 137 ו 144 והפיכת 143 לקו סדיר אלה צעדים מוצדקים מאוד, מכיוון שהקריות הן מקור עיקרי לנוסעים שיעדם הטכניון והאוניברסיטה ובנוסף לכך 144 מספק לראשונה באמצעות קו שפועל כל היום קישור ישיר בין האוניברסיטה לבין הטכניון, קישור שעד היום היה קיים רק באמצעות הקווים של החברות הנצרתיות. ו 137 מספק קישור מהיר בין הקריות המערביות לבין מרכז חורב וציר הרכס.

בשביל להפוך את הגרנד קניון לתחנת קצה לקווים כאלה צריך מקום לחנייה של הרבה אוטובוסים ואין שם מקום לכך. וקווים לאוניברסיטה, לטכניון ולמרכז חורב אינם קווים מכל מקום לכל מקום. אלה מרכזי העניין העיקריים על הכרמל שמרכזים יוממים לא רק מחיפה אלא מכל הצפון (ולא רק) והגיוני שיהיו אליהם קישורים מהירים ויעילים מריכוזי האוכלוסיה באזור.

מה שכן, יכול להיות שבעקבות ההפעלה של קו 144 אין יותר צורך בקו 36, שגם כך יש לו מעט נסיעות ביום. ויש מקום גם לחשוב על מקומם של 141, 142 ו 146 במערכת בעקבות הקווים החדשים.
יכול להיות, למשל, שאין טעם שכל קווי נשר יגיעו למרכזית המפרץ ויתכן שיש מקום למסוף מרכזי בתל חנן שישמש להחלפה בין קווי נצרת, קרית טבעון ויקנעם לבין קווים 143, 146 וקווי נשר וכך 146 למשל לא יצטרך לנסוע עד למרכזית המפרץ, אלא רק עד למסוף בתל חנן. ממילא יש תכנון לקו רב-קיבולת "מטרו-נשר" בין יגור למרכזית המפרץ או אפילו לתוך חיפה.
אם נשר תהפוך למקום החלפה יעיל עבור מגיעים מכיוון מזרח ולקריות יש קווים ישירים (שחלקם יכולים לשמש באמצעות החלפה בכביש 4, גם את המגיעים מעכו, נהריה וכרמיאל), אז ייתכן שהצורך בקווים 141 ו 142 יתייתר.
נוסעים מהקריות כבר לא ישתמשו יותר בקווים הללו ואם גם נוסעים מכיוון מזרח ישתמשו בהם הרבה פחות, אז התרומה שלהם למערכת תהיה די קטנה.
וממילא שני הקווים הללו יתבטלו כשיהיה רכבל.
דבר נוסף שצריך לחשוב עליו בעקבות עיבוי הקישוריות בין מרכזית הקריות לבין חיפה זה קישוריות בין קווי עכו, נהריה וכרמיאל למרכזית הקריות.
אם יבנו סופסוף את תחנת הרכבת "סביוני ים" ליד מרכזית הקריות, בעידן שבו יהיו רכבות גם מכרמיאל, מרכזית הקריות תוכל להפוך לתחנת החלפה מרכזית עבור הנוסעים ליעדים שונים בקריות, במפרץ וגם בתוך בחיפה.
 
דבר נוסף: בתוכניות לטווח ארוך של יפה נוף ומשרד התחבורה

מה דעתך על מסוף מעבר בגרנד קניון
לתכנן משהו שלא יאריך את הדרך ל-101 אבל יאפשר החלפה לקווים תדירים לאיזור (בעיקר נווה שאנן, טכניון, אוניברסיטה) ועוד קווים תדירים למרכז הכרמל, להדר ולעיר התחתית. כל זה במקום קווים מכל מקום לכל מקום.
&nbsp
כלומר מבנה כוכב שמרכזו בגרנד קניון.
דבר נוסף: בתוכניות לטווח ארוך של יפה נוף ומשרד התחבורה
האוניברסיטה והטכניון מתוכננים להפוך למרכזי תחבורה של קווים רבי-קיבולת. אין תכנון כזה לגבי הגרנד קניון.
דווקא האוניברסיטה תשמש כתחנת מעבר כי המחשבה היא שיסעו ברכבל מלב המפרץ (כלומר מכל הצפון) לאוניברסיטה ומשם ימשיכו בקו רב-קיבולת לאורך ציר הרכס.
וכך גם לגבי הטכניון - יסעו ברכבל מלב המפרץ לטכניון ובטכניון יוכלו לעבור לקווים רבי-קיבולת במסלולים של 17, 19 ו 31.

בתכנונים הללו הגרנד קניון די נמצא ב"אמצע שום מקום". היום זה נראה מקום מרכזי עבור תח"צ בגלל מנהרות הכרמל, אבל כשתהיה מערכת שכוללת (בנוסף לקווי המטרונית) את הרכבל, את הכרמלית, קו רב קיבולת לאורך ציר הרכס וקווים רבי קיבולת בין הטכניון להדר, לעיר התחתית ולמרכז הכרמל, המרכזיות התחבורתית של הגרנד קניון תהיה פחותה בהרבה.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה לגרם מדרגות ציבורי, ויש דרכים לבנות כאלו בשיפוע גבוה.

זה ממש לא נכון. דווקא התכנון של התח"צ בחיפה לוקח בחשבון
את המגיעים אליה מבחוץ (הן מדרום והן מצפון) יותר מאשר את תושבי העיר עצמה.

מנהרות הכרמל לא מקצרות משמעותית את הדרך מחוף הכרמל לאוניברסיטה ולטכניון יש בזמני השיא את קו 1 שנוסע דרך המנהרות ויש את השילוב של 101+76/77.

לאיזה קישור מהיר אתה מתכוון בין כביש 4 לבין רחוב הלח"י? אתה יודע איזה שיפוע של מדרון יש שם? אגב, מרחוב הלח"י גם אין גישה ישירה לטכניון, כי הטכניון יושב על צוק מעל הרחוב. אפילו אין מדרגות מהרחוב לטכניון. בדיוק בגלל הטופוגרפיה הזו הגיעו למסקנה שהאמצעי היעיל ביותר לקישור בין לב המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה הוא רכבל.
הכוונה לגרם מדרגות ציבורי, ויש דרכים לבנות כאלו בשיפוע גבוה.
הדוגמה שהבאתי מירושלים היא ב45 מעלות - בין רחוב טשרניחובסקי לשדרות הרצוג למשל (שווה ערך למעל 10 קומות) אבל יש דוגמאות מחו"ל שראיתי בהם הפרשי הגבהים והשיפוע גדולים יותר והפתרון הוא שגרמי נמדרגות פונים בזווית 90 מעלות לשיפוע העיקרי ויוצרים עקלתון ממודרג.
&nbsp
לטעמי חבל שלא הולכים על פניקולר- כמו הכרמלית, אבל יתכן שניתן למקם אותו על פני השטח במקום במנהרה. הקיבולת תהיה גדולה יותר, וראיתי פניקולרים עם תחנות נוסעים לתושבים (קומו ולוגאנו למשל) אך לא יצא לי לנסוע ברכבל שהיה יותר מאטרקציה תיירותית.
 
אפשר לבנות שם גרם מדרגות אנשים לא ירצו להשתמש בו

הכוונה לגרם מדרגות ציבורי, ויש דרכים לבנות כאלו בשיפוע גבוה.
הדוגמה שהבאתי מירושלים היא ב45 מעלות - בין רחוב טשרניחובסקי לשדרות הרצוג למשל (שווה ערך למעל 10 קומות) אבל יש דוגמאות מחו"ל שראיתי בהם הפרשי הגבהים והשיפוע גדולים יותר והפתרון הוא שגרמי נמדרגות פונים בזווית 90 מעלות לשיפוע העיקרי ויוצרים עקלתון ממודרג.
&nbsp
לטעמי חבל שלא הולכים על פניקולר- כמו הכרמלית, אבל יתכן שניתן למקם אותו על פני השטח במקום במנהרה. הקיבולת תהיה גדולה יותר, וראיתי פניקולרים עם תחנות נוסעים לתושבים (קומו ולוגאנו למשל) אך לא יצא לי לנסוע ברכבל שהיה יותר מאטרקציה תיירותית.
אפשר לבנות שם גרם מדרגות אנשים לא ירצו להשתמש בו
השיפוע גדול וגם הפרש הגובה.
 
זה הרחוב שמתחת הטכניון?

זה ממש לא נכון. דווקא התכנון של התח"צ בחיפה לוקח בחשבון
את המגיעים אליה מבחוץ (הן מדרום והן מצפון) יותר מאשר את תושבי העיר עצמה.

מנהרות הכרמל לא מקצרות משמעותית את הדרך מחוף הכרמל לאוניברסיטה ולטכניון יש בזמני השיא את קו 1 שנוסע דרך המנהרות ויש את השילוב של 101+76/77.

לאיזה קישור מהיר אתה מתכוון בין כביש 4 לבין רחוב הלח"י? אתה יודע איזה שיפוע של מדרון יש שם? אגב, מרחוב הלח"י גם אין גישה ישירה לטכניון, כי הטכניון יושב על צוק מעל הרחוב. אפילו אין מדרגות מהרחוב לטכניון. בדיוק בגלל הטופוגרפיה הזו הגיעו למסקנה שהאמצעי היעיל ביותר לקישור בין לב המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה הוא רכבל.
זה הרחוב שמתחת הטכניון?
כי פעם היה אפשר לעבור בטיפוס על הסלעים, כמובן, לא מומלץ לקישור לתחץ מהאיזור.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן, וזה די אבסורד...
לגבי מנהרות הכרמל, אני חולקת עליך

זה ממש לא נכון. דווקא התכנון של התח"צ בחיפה לוקח בחשבון
את המגיעים אליה מבחוץ (הן מדרום והן מצפון) יותר מאשר את תושבי העיר עצמה.

מנהרות הכרמל לא מקצרות משמעותית את הדרך מחוף הכרמל לאוניברסיטה ולטכניון יש בזמני השיא את קו 1 שנוסע דרך המנהרות ויש את השילוב של 101+76/77.

לאיזה קישור מהיר אתה מתכוון בין כביש 4 לבין רחוב הלח"י? אתה יודע איזה שיפוע של מדרון יש שם? אגב, מרחוב הלח"י גם אין גישה ישירה לטכניון, כי הטכניון יושב על צוק מעל הרחוב. אפילו אין מדרגות מהרחוב לטכניון. בדיוק בגלל הטופוגרפיה הזו הגיעו למסקנה שהאמצעי היעיל ביותר לקישור בין לב המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה הוא רכבל.
אכן, וזה די אבסורד...
לגבי מנהרות הכרמל, אני חולקת עליך
למי שמגיע מדרום ונוסע לטכניון הן מקצרות המון (בעיקר מבחינת זמן) גם לא בשעות העומס. אחרי שנים רבות של נסיעה דרך חורב, בשנה האחרונה נסעתי עם מישהו דרך המנהרות (יצאנו בגרנד קניון, עלינו בשמחה גולן, זיו והופ – טכניון) וההבדל היה משמעותי.
&nbsp
יש לי גם חבר קרוב שגר ברמת אלון ועובד במת"ם ומאז המנהרות הוא נוסע בהן קבוע והן חוסכות לו זמן יקר בבוקר (שהוא צריך כדי לסדר את הילדים).
&nbsp
באוטובוסים אני כבר לא יודעת אם זה משמעותי; הפעם היחידה שנסעתי בקו שעובר במנהרות הייתה ב-136 ממרכזית המפרץ למוריה, וזה ארך כחצי שעה (לא בשעות העומס). די מייגע (בפרט שזה היה אחרי חצי שעה מצומת יגור למרכזית המפרץ... ובלי להזכיר את הזמן שהתייבשתי בתחנה... בפעם הבאה שהיה לי טרמפ ליגור כבר ביקשתי מבן הזוג שיבוא לאסוף אותי).
 
כתבתי שהן לא מקצרות משמעותית לאוניברסיטה, לטכניון מתייחס

אכן, וזה די אבסורד...
לגבי מנהרות הכרמל, אני חולקת עליך
למי שמגיע מדרום ונוסע לטכניון הן מקצרות המון (בעיקר מבחינת זמן) גם לא בשעות העומס. אחרי שנים רבות של נסיעה דרך חורב, בשנה האחרונה נסעתי עם מישהו דרך המנהרות (יצאנו בגרנד קניון, עלינו בשמחה גולן, זיו והופ – טכניון) וההבדל היה משמעותי.
&nbsp
יש לי גם חבר קרוב שגר ברמת אלון ועובד במת"ם ומאז המנהרות הוא נוסע בהן קבוע והן חוסכות לו זמן יקר בבוקר (שהוא צריך כדי לסדר את הילדים).
&nbsp
באוטובוסים אני כבר לא יודעת אם זה משמעותי; הפעם היחידה שנסעתי בקו שעובר במנהרות הייתה ב-136 ממרכזית המפרץ למוריה, וזה ארך כחצי שעה (לא בשעות העומס). די מייגע (בפרט שזה היה אחרי חצי שעה מצומת יגור למרכזית המפרץ... ובלי להזכיר את הזמן שהתייבשתי בתחנה... בפעם הבאה שהיה לי טרמפ ליגור כבר ביקשתי מבן הזוג שיבוא לאסוף אותי).
כתבתי שהן לא מקצרות משמעותית לאוניברסיטה, לטכניון מתייחס
החלק השני של המשפט (שמזכיר את קו1).
ברור שלכלי רכב פרטיים המנהרות מקצרות את הדרך לטכניון ומהטכניון, אבל לגבי קו 1 לעומת קו 11, בכיוון מהטכניון לחוף הכרמל, לא פעם קו 11 מגיע לחוף הכרמל יחד או אפילו מעט לפני קו 1 והפער ביניהם בכיוון הזה ממש לא משמעותי, כי קו 1 נתקע בפניה למרכז זיו ובתחנה במרכז זיו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עכשיו הבנתי... זה ממש לא היה ברור ללא פיסוק

כתבתי שהן לא מקצרות משמעותית לאוניברסיטה, לטכניון מתייחס
החלק השני של המשפט (שמזכיר את קו1).
ברור שלכלי רכב פרטיים המנהרות מקצרות את הדרך לטכניון ומהטכניון, אבל לגבי קו 1 לעומת קו 11, בכיוון מהטכניון לחוף הכרמל, לא פעם קו 11 מגיע לחוף הכרמל יחד או אפילו מעט לפני קו 1 והפער ביניהם בכיוון הזה ממש לא משמעותי, כי קו 1 נתקע בפניה למרכז זיו ובתחנה במרכז זיו.
עכשיו הבנתי... זה ממש לא היה ברור ללא פיסוק
נראה כאילו הדברים מתייחסים לאוניברסיטה ולטכניון יחד. המשפטים שלך קצת ארוכים וכשאתה מחליף נושא באמצע קשה לעקוב אחריך.
&nbsp
ואיזה קו 1 במרכז זיו? קו 1 זה לא המטרונית?
מה הקשר לטכניון?
&nbsp
&nbsp
 
יש לאגד קו 1 בין מרכזית חוף הכרמל לטכניון דרך המנהרות

עכשיו הבנתי... זה ממש לא היה ברור ללא פיסוק
נראה כאילו הדברים מתייחסים לאוניברסיטה ולטכניון יחד. המשפטים שלך קצת ארוכים וכשאתה מחליף נושא באמצע קשה לעקוב אחריך.
&nbsp
ואיזה קו 1 במרכז זיו? קו 1 זה לא המטרונית?
מה הקשר לטכניון?
&nbsp
&nbsp
יש לאגד קו 1 בין מרכזית חוף הכרמל לטכניון דרך המנהרות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועכשיו אני רואה שהוא פועל מחוף הכרמל לטכניון רק בבוקר

יש לאגד קו 1 בין מרכזית חוף הכרמל לטכניון דרך המנהרות
ועכשיו אני רואה שהוא פועל מחוף הכרמל לטכניון רק בבוקר
ובכיוון ההפוך רק פעם אחת אחר הצהריים. זה מסביר... (אם כי אני לא זוכרת שנתקלתי בשילוט ברציפים העירוניים בחוף הכרמל, אבל גם חיפשתי במיוחד; ומאז שהם כיבו את השלטים האלקטרוניים בתירוץ מטומטם זה בכלל מעיק).
 
*

מכל התשובות נשמע שהתיכנון עירוני ולא לטובת הבאים ממרכז הארץ.
מנהרות הכרמל שינו את הגאוגרפיה העירונית של חיפה כך שיש לה כביש עוקף שהנסיעה בו הופכת את הגישה לטכניון ולאוניברסיטה ממרכז הארץ תחנת חוף הכרמל, אבל מי שמתכנן את התחבורה בעיר לא רואה את הקשר בין המוקדים האלו למרכז וחושב במונחים של תא השטח העירוני בלבד.
&nbsp
כמו כן, המסלול המהיר ביותר שגוגל מצא לי ללב המפרץ הוא דרך עקלקלה של 4.5 ק"מ כדי לעבור 2 קילומטר בקו אווירי כי בדרך הישירה ביותר חסרים מספר חיבורים (אפילו ברמה של שביל מדרגות כנהוג בירושלים - אזור רסקו למשל) שיבטלו את העיקולים, ואין קישור מהיר בין לח"י לכביש 4.
&nbsp
לולא היה מדובר בחיפה התלולה הייתי מתחיל לדבר על שילוב אופניים מתקפלות, טכנית אפשר לעשות את הירידה ב20 דקות בערך. בנסיבות אחרות הייתי מדבר על שימוש ברכבת כאמצעי בינעירוני בלבד ובאופניים כ"מכונית דאונטון" לנסיעות לתחנה בלבד, אבל לעלייה של 300 מטר זה לא רלוונטי.
*
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה