לאור הכתבה שהתפרסמה היום בדה מרקר

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
אני לא חושב שצורך להחליף זה דבר גרוע כשלעצמו

יכול להיות שזה ייתוקן כשסיטיפס תעוף
אבל צריך לזכור שרשת תח"צ טובה מבוססת על החלפות. אי אפשר לשרת את כולם ביעילות כשיש קו ישיר מכל מקום לכל מקום.
אני לא חושב שצורך להחליף זה דבר גרוע כשלעצמו
כמובן בתנאי שלקווים מזינים יש תדירות גבוהה מספיק,
הייתי אומר שצריך להסתכל על כמה זמן זה לוקח בשביל להגיע מאותה נקודה לאותו יעד אחרי שרק"ל נכנס לשימוש.
 
קח רחוב ראשי בעיר כמו וינה או אמסטרדם ותראה 1-3 קווים

קיימת טענה שהרכבת הקלה מקשה יותר להתנייד בתחבורה ציבורית.
כך למשל אם תושב בית וגן רצה להגיע לעמק רפאים לפני הרפורמה, הוא היה עושה את זה באוטובוס אחד. והיום הוא צריך אוטובוס לרכבת, רכבת לרחוב יפו, ומשם עוד אוטובוס לעמק רפאים. מה שמקשה.

מה גם שיש טענה שאין להתלהב מהעלייה בכמות הנוסעים ברכבת הקלה, כי מדובר בסך הכל בנוסעי האוטובוסים שעברו לרכבת.

יתרון ברור של הרכבת שהוא הפך את רחוב יפו, מגרסה ירושלמית של אלנבי, לפנינה אירופאית בלב ירושלים
קח רחוב ראשי בעיר כמו וינה או אמסטרדם ותראה 1-3 קווים
עוברים בו, לא 10-20 ויותר כמו ברחובות ראשיים של ערים בארץ.
כשהתדירות גבוהה וההחלפות נוחות, אין לרוב האנשים בעייה לנסוע מהמוצא ליעד עם החלפה אחת או יותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"כשהתדירות גבוהה וההחלפות נוחות" זה לב לבה של הבעיה...

קח רחוב ראשי בעיר כמו וינה או אמסטרדם ותראה 1-3 קווים
עוברים בו, לא 10-20 ויותר כמו ברחובות ראשיים של ערים בארץ.
כשהתדירות גבוהה וההחלפות נוחות, אין לרוב האנשים בעייה לנסוע מהמוצא ליעד עם החלפה אחת או יותר.
"כשהתדירות גבוהה וההחלפות נוחות" זה לב לבה של הבעיה...
או במילים אחרות, כשישראל תהיה אוסטריה...
 

alantan

New member
אבל האוטובוס האחד הזה היה נוסע דרך שד' הרצל ויפו

קיימת טענה שהרכבת הקלה מקשה יותר להתנייד בתחבורה ציבורית.
כך למשל אם תושב בית וגן רצה להגיע לעמק רפאים לפני הרפורמה, הוא היה עושה את זה באוטובוס אחד. והיום הוא צריך אוטובוס לרכבת, רכבת לרחוב יפו, ומשם עוד אוטובוס לעמק רפאים. מה שמקשה.

מה גם שיש טענה שאין להתלהב מהעלייה בכמות הנוסעים ברכבת הקלה, כי מדובר בסך הכל בנוסעי האוטובוסים שעברו לרכבת.

יתרון ברור של הרכבת שהוא הפך את רחוב יפו, מגרסה ירושלמית של אלנבי, לפנינה אירופאית בלב ירושלים
אבל האוטובוס האחד הזה היה נוסע דרך שד' הרצל ויפו
סיבוב ענק וממילא היה עדיף להחליף אוטובוס ולנסוע בדרך יותר ישירה.
&nbsp
גם היום עדיף כנראה לנסוע ב-33 התדיר או ב-26 אם זה בא במקרה, להחליף ל-10 עד עמק רפאים אם במקרה מגיע, או ל-19 או 42 עד גולומב/סן מרטין ומשם ב-77 או 18 התדירים.
&nbsp
נכון, החלפה אחת או שתיים אבל דרך הרבה יותר קצרה.
&nbsp
שאלה תמה: האם יש מספיק דרישה לנסיעות כאלה שתצדיק הארכת קו קיים? למשל להאריך את 77 מגולומב להר הרצל דרך בית וגן במקום שיפנה למלחה?
 

Ccyclist

Well-known member
המסלול המתואר הוא קו 18 ההיסטורי, קו חזק אך מוכה הפיגועים.

אבל האוטובוס האחד הזה היה נוסע דרך שד' הרצל ויפו
סיבוב ענק וממילא היה עדיף להחליף אוטובוס ולנסוע בדרך יותר ישירה.
&nbsp
גם היום עדיף כנראה לנסוע ב-33 התדיר או ב-26 אם זה בא במקרה, להחליף ל-10 עד עמק רפאים אם במקרה מגיע, או ל-19 או 42 עד גולומב/סן מרטין ומשם ב-77 או 18 התדירים.
&nbsp
נכון, החלפה אחת או שתיים אבל דרך הרבה יותר קצרה.
&nbsp
שאלה תמה: האם יש מספיק דרישה לנסיעות כאלה שתצדיק הארכת קו קיים? למשל להאריך את 77 מגולומב להר הרצל דרך בית וגן במקום שיפנה למלחה?
המסלול המתואר הוא קו 18 ההיסטורי, קו חזק אך מוכה הפיגועים.
 

aryeri

Member
הבעיה הכי גדולה ברכבת הקלה בירושלים היא סיטיפס.

לאור הכתבה שהתפרסמה היום בדה מרקר
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.3072860

האם הרכבת הקלה הוא הפתרון שירושלים צריכה? או היה עדיף להקים בה רכבת תחתית מצד אחד, או BRT מהצד השני.
והאם המסלולים המתוכננים של הרכבת הקלה הם המסלולים שישפרו את התחבורה הציבורית בירושלים.
הבעיה הכי גדולה ברכבת הקלה בירושלים היא סיטיפס.
סיטיפס היא חברה חצופה, ביריונית וסחטנית. היא לא עמדה כבר בהתחלה בלוח הזמנים שהוצב בפניה על מועד פתיחת הקו האדום. אני זוכר שהיו שלטים בירושלים שב-2006 תהיה נסיעת הבכורה. ולמה? כי לסיטיפס שילמו פר שעה ולא פר עבודה. הציבור הירושלמי לא ישכח לסיטיפס את אחת-עשרה השנים הארוכות מדי, שבהם העיר היתה תחת חפירות. הציבור הירושלמי לא ישכח לסיטיפס את זה שבהתחלה היא סללה את פסי הרכבת ברחוב יפו הפוכים ולאחר מכן סללה הכל מחדש. הציבור הירושלמי גם לא ישכח לסיטיפס את היחס המחפיר והברברי של הכרטיסנים לנוסעים ברכבות, ובהם לקשישים, ובמיוחד את היחס הגזעני והמתנשא לערבים, ולתיירים שבטעות לא תיקפו, ואני הייתי עד לכך פעמים רבות. גם לנתינת דו"ח יש דרך. חברת סיטיפס מעלה ריקבון מוסרי, והגיע הזמן לבעוט אותה. עם סיטיפס לא נתקדם לשום מקום.
 

Bus Nerd

Active member
צריך להלאים את הרק"ל בירושלים. זה הפתרון היחיד.

הבעיה הכי גדולה ברכבת הקלה בירושלים היא סיטיפס.
סיטיפס היא חברה חצופה, ביריונית וסחטנית. היא לא עמדה כבר בהתחלה בלוח הזמנים שהוצב בפניה על מועד פתיחת הקו האדום. אני זוכר שהיו שלטים בירושלים שב-2006 תהיה נסיעת הבכורה. ולמה? כי לסיטיפס שילמו פר שעה ולא פר עבודה. הציבור הירושלמי לא ישכח לסיטיפס את אחת-עשרה השנים הארוכות מדי, שבהם העיר היתה תחת חפירות. הציבור הירושלמי לא ישכח לסיטיפס את זה שבהתחלה היא סללה את פסי הרכבת ברחוב יפו הפוכים ולאחר מכן סללה הכל מחדש. הציבור הירושלמי גם לא ישכח לסיטיפס את היחס המחפיר והברברי של הכרטיסנים לנוסעים ברכבות, ובהם לקשישים, ובמיוחד את היחס הגזעני והמתנשא לערבים, ולתיירים שבטעות לא תיקפו, ואני הייתי עד לכך פעמים רבות. גם לנתינת דו"ח יש דרך. חברת סיטיפס מעלה ריקבון מוסרי, והגיע הזמן לבעוט אותה. עם סיטיפס לא נתקדם לשום מקום.
צריך להלאים את הרק"ל בירושלים. זה הפתרון היחיד.
להלאים, לתקן את כל הבעיות, ואם צריך לתת לזכיין אחר להפעיל אבל עם תנאי חוזה מגבילים יותר ופיקוח צמוד יותר.
 
כיצד להלאים? מי יתקן את הבעיות? מי יהיה הגוף המפעיל?

צריך להלאים את הרק"ל בירושלים. זה הפתרון היחיד.
להלאים, לתקן את כל הבעיות, ואם צריך לתת לזכיין אחר להפעיל אבל עם תנאי חוזה מגבילים יותר ופיקוח צמוד יותר.
כיצד להלאים? מי יתקן את הבעיות? מי יהיה הגוף המפעיל?
להקים עוד חברה ממשלתית מסואבת?

בשביל תיקון חוזים דפוקים שהמדינה ערכה בעבר לא צריך בהכרח את מילת הקסם "להלאים".
 

amit1270

New member
מי יפעיל את הרכבת הקלה בגוש דן?

כיצד להלאים? מי יתקן את הבעיות? מי יהיה הגוף המפעיל?
להקים עוד חברה ממשלתית מסואבת?

בשביל תיקון חוזים דפוקים שהמדינה ערכה בעבר לא צריך בהכרח את מילת הקסם "להלאים".
מי יפעיל את הרכבת הקלה בגוש דן?
 

londonisrael

New member
לא צריך להלאים

צריך להלאים את הרק"ל בירושלים. זה הפתרון היחיד.
להלאים, לתקן את כל הבעיות, ואם צריך לתת לזכיין אחר להפעיל אבל עם תנאי חוזה מגבילים יותר ופיקוח צמוד יותר.
לא צריך להלאים
צריך למצוא פרצות משפטיות או הפרות חוזה ולהעיף את סיטיפס הנוראית, להוציא מכרז מהיר ולתת לאחת מחברות התחבורה להפעיל את הרכבת.
&nbsp
אף אחת מהחברות לא תהיה גרועה כמו סיטיפס.
 

Ccyclist

Well-known member
זכייניות אפשר להכשיל. ע"ע Connex ו National Express East C.

לא צריך להלאים
צריך למצוא פרצות משפטיות או הפרות חוזה ולהעיף את סיטיפס הנוראית, להוציא מכרז מהיר ולתת לאחת מחברות התחבורה להפעיל את הרכבת.
&nbsp
אף אחת מהחברות לא תהיה גרועה כמו סיטיפס.
זכייניות אפשר להכשיל. ע"ע Connex ו National Express East C.
וכמובן Railtrack.
&nbsp
כשהחברה נתקלת לקשיים כלכליים במאזנה או אי העברת תשלומים לרשויות הרגולטור יכול לדרוש שיחזירו את הזיכיון או במקרה של פשיטת רגל לקנות את החברה בלירה אחת.
&nbsp
"סלמה" ירושלמית יכולה להתחיל תהליך כלכלי שבו המדינה תצטרך לשלם סיבסוס עודף לזכיין ואז יהיה אפשר להעיף אותו ולהעביר את החברה למפעילה אחרת או חברה עירונית.
 
משרד התחבורה מתנגד להפעלת תח"צ על ידי חברות עירוניות

זכייניות אפשר להכשיל. ע"ע Connex ו National Express East C.
וכמובן Railtrack.
&nbsp
כשהחברה נתקלת לקשיים כלכליים במאזנה או אי העברת תשלומים לרשויות הרגולטור יכול לדרוש שיחזירו את הזיכיון או במקרה של פשיטת רגל לקנות את החברה בלירה אחת.
&nbsp
"סלמה" ירושלמית יכולה להתחיל תהליך כלכלי שבו המדינה תצטרך לשלם סיבסוס עודף לזכיין ואז יהיה אפשר להעיף אותו ולהעביר את החברה למפעילה אחרת או חברה עירונית.
משרד התחבורה מתנגד להפעלת תח"צ על ידי חברות עירוניות
ראה מקרה הכרמלית בחיפה.
 

aryeri

Member
יש לך מקרה בודד שהמדינה נותנת את זה לרשות מקומית

משרד התחבורה מתנגד להפעלת תח"צ על ידי חברות עירוניות
ראה מקרה הכרמלית בחיפה.
יש לך מקרה בודד שהמדינה נותנת את זה לרשות מקומית
מועצה אזורית גולן מפעילה בהצלחה את קווי האוטובוס בשטחה... אבל אני חושב שבמועצות אזוריות יש פחות ליכלוך ושחיתות מבעיריות. כמובן שתיד יש יוצאים מן הכלל. ראה ערך מועצה אזורית חוף הכרמל בעבר, אם אני זוכר נכון.
 
זה לא מדוייק. אמנם מועצה אזורית גולן אחראית לתחבורה הציבורית

יש לך מקרה בודד שהמדינה נותנת את זה לרשות מקומית
מועצה אזורית גולן מפעילה בהצלחה את קווי האוטובוס בשטחה... אבל אני חושב שבמועצות אזוריות יש פחות ליכלוך ושחיתות מבעיריות. כמובן שתיד יש יוצאים מן הכלל. ראה ערך מועצה אזורית חוף הכרמל בעבר, אם אני זוכר נכון.
זה לא מדוייק. אמנם מועצה אזורית גולן אחראית לתחבורה הציבורית
האזורית בגולן, אבל חברת "רמה" שאחראית על הפעלת רוב הקווים בגולן קשורה גם לזכיין פרטי, מאיה תור.
[URL]http://www.golanbus.co.il/art.php?ID=2[/URL]
[URL]http://www.maya-tour.co.il/related-comp/[/URL]

זה מקרה שבו יש שילוב בין משאבי מועצה אזורית לבין חברה פרטית.
 

EHP12

Active member
אפשר לחשוב שחברה ממשלתית בישראל תיתן לך שירות כמו שצריך

צריך להלאים את הרק"ל בירושלים. זה הפתרון היחיד.
להלאים, לתקן את כל הבעיות, ואם צריך לתת לזכיין אחר להפעיל אבל עם תנאי חוזה מגבילים יותר ופיקוח צמוד יותר.
אפשר לחשוב שחברה ממשלתית בישראל תיתן לך שירות כמו שצריך
 

amit1270

New member
סללה את הפסים ברחוב יפו הפוכים? איפה שמעת את זה?

הבעיה הכי גדולה ברכבת הקלה בירושלים היא סיטיפס.
סיטיפס היא חברה חצופה, ביריונית וסחטנית. היא לא עמדה כבר בהתחלה בלוח הזמנים שהוצב בפניה על מועד פתיחת הקו האדום. אני זוכר שהיו שלטים בירושלים שב-2006 תהיה נסיעת הבכורה. ולמה? כי לסיטיפס שילמו פר שעה ולא פר עבודה. הציבור הירושלמי לא ישכח לסיטיפס את אחת-עשרה השנים הארוכות מדי, שבהם העיר היתה תחת חפירות. הציבור הירושלמי לא ישכח לסיטיפס את זה שבהתחלה היא סללה את פסי הרכבת ברחוב יפו הפוכים ולאחר מכן סללה הכל מחדש. הציבור הירושלמי גם לא ישכח לסיטיפס את היחס המחפיר והברברי של הכרטיסנים לנוסעים ברכבות, ובהם לקשישים, ובמיוחד את היחס הגזעני והמתנשא לערבים, ולתיירים שבטעות לא תיקפו, ואני הייתי עד לכך פעמים רבות. גם לנתינת דו"ח יש דרך. חברת סיטיפס מעלה ריקבון מוסרי, והגיע הזמן לבעוט אותה. עם סיטיפס לא נתקדם לשום מקום.
סללה את הפסים ברחוב יפו הפוכים? איפה שמעת את זה?
אני לא מחובבי סיטיפס, אבל הם לא אחראים ל"אחת עשרה שנים" שהעיר הייתה תחת חפירות. זה פשוט לא נכון:
א. זה לא היה 11 שנים
ב. העתקת התשתיות שקדמה להנחת המסילות בוצעה ע"י חברת מוריה העירונית ולא ע"י סיטיפס (שעוד לא הייתה קיימת)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה