לאוטיסטים יש חברין בגן/ביסודי?

ליה1233

New member
תודה ולגבי מה שרשמת

תודה רבה שקיבלת את ההתנצלות שלי באמת קראתי שוב את ההודעה שלי ויצאתי ממש מגעילה שזה ממש לא אני בדכ.. חח

לגבי מה שרשמת כן זה באמת נראה שהיא רגילה לגמרי למרות כל התםיסה של אנשים לגבי אוטיזם.. הבעיה היא שכאילו אני מזדהה עם כל זה רק בקטע של החברה, ואולי של ההרגשה הלא נוחה במקומות. אף פעם לא חוויתי בריונות עד כיתה ו הייתי תלמידה די טובה, עם חברים אף פעם לא ראו אצלי משהו מוזר. אוי בסוף כיתה ו שקצת התבגרתי התחלתי להתרחק מחברים אולי בגלל שלא השלמתי עם הבגרות שלי או שהיה לי קטע כזה שחשבתי שההורים שלי מעדיפים שלא אצא עם חברים, כנראה זה היה בראש שלי.. אבל עד כיתה ו הייתי רגילה אולי טיפה ביישנית, אבל לא היה משהו מיוחד שהדליק אצל הורי נורה אדומה.. ושהתחלתי את החטיבה אז התחילו בעיות כי עברתי עיר, עברתי לבית ספר נורא גדול, עם בנים ובנות משהו שלא הייתי רגילה אליו, אז קצת נרתעתי ובילתי בכסא שלי בלי חברים(למרות שאחרים רצו אותי כחברה פשוט הייתי נורא ביישנית) ואז ככה עברו שנתיים בכיתה ט השגתי לעצמי כמה "חברים" ואז את התיכון העברתי בסבל רב בגלל שכבר לא יכלתי ללמוד כאבי ראש חוסר יכולת להקשיב, לא היה לי כח לאף אחד היה לי ידיד אחד די שקט שהייתי איתו לפעמים וזהו.

אז אני חושבת שאולי כל הקשיים שלי זה כן חרדה חברתית וחוסר בטחון אולי אני לא מרגישה בנוח במקומות ונראת ממורמרת כי לא חוויתי את הנערות בצורה כמו שכולם חווים אולי כי אין לי חברים/חיים וכל היום אני תקועה במחשבות שאולי חס וחלילה יש לי גידול בראש, אולי מחלה נפשית אחרת אולי סכיסופרניה ובסוף זה הגיע לאוטיזם) ככה זה היה 3 שנים שלמות. הייתי בטוחה שמסתירים ממני משהו..
היום התבגרתי ואני לוקחת את זה יותר בפרופרציות אבל כאילו שהמון אנשים באים ואומרים לי שאני די דומה לאוטיזם אז כן זה קצת מכניס אותי ללחץ, לא כי אני מזלזלת כי זה משהו חדש לי ועד עכשיו חשבתי שאולי זה משהו שיחלוף לגמרי ולא משהו תמידי שיכול רק 'להשתפר'...
אני בכללי ילדה די סגורה ביישנים אני די בדיכאון יש לי חרדות אין לי נראה לי קשיים בהבנת אנשים או תעסוקה במדע או במשהו ספציפי אני לא מקובעת על דבר אחד ושאני רוצה אני די מאורגנת ויכולה לקום יום אחד עם בטחון עצמי ולהרגיש נורמלי יותר ממה שאני חח.. אבל אוטיזם? אני לא כל כך רוצה ללכת לאיבחון ואין לי כל כך אפשרות כי אני בחו"ל כרגע.. אז זה קצת מרתיע אותי חח

טוב יצאתי מהנושא יותר מידי אני ממש מתנצלת ולא חפרת בכלל נהנתי לקרוא את ההודעה שלך.. ואני לא יודעת אם שוב יצאתי קצת מתנשאת אני חדשה בזה ולא יודעת איך לגשת לנושא אז מתנצלת מראש ותודה לך אתה ממש מדהים אותי כי הצלחת לעשות את כל הדברים האלה למרות הקשיים, אתה ממש מתנהל רגיל לםי מה סיפרת לי. אז איזה קושי יש לל בכלל עכשיו?
 

noamlah

New member
אגיד שוב

את לא צריכה ללכת לאבחון ואני לא ממליץ לך ללכת לאבחון כי אני גם לא חושב שהתשובה נמצאת אצל פסיכיאטרים
אבחון זה כדי להשיג סיוע, אם זה בעבודה, בלימודים, בדיור, בקצבה או בכל דבר אחר
במידה ואת לא זקוקה לסיוע או זקוקה לסיוע שהאבחון לא מכסה אל תעשי אבחון כי זה גם הרבה כסף וגם יכול לגרום לך עוגמת נפש

אני גם עשיתי את הבלבול הזה וקישרתי הליכה לאבחון כתנאיי לחיבור שלי עם אוטיזם וגם אצלי זה היה עוגמת נפש שאני מתחרט עליה (על האבחון, לא על החיבור לאוטיזם)

יכול להיות שאת קרובה לאוטיזם, בתרבות האוטיסטית
קישור לויקיפדיה - https://he.wikipedia.org/wiki/תרבות_אוטיסטית
יש כינוי "בת-דודה" שזה כל האנשים שלא מגדירים את עצמם כאוטיסטים אבל יש להם הרבה במשותף אז אולי את "בת-דודה". שלומית,המנהלת של הפורום, נשואה לאוטיסט ואמא לשלושה ילדים אוטיסטים מכנה את עצמה "אשת אמצע" שלמיטב ידיעתי זו הגדרה שהיא מצאה לעצמה (יכול להיות, לא בטוח), את יכולה למצוא לנכון לראות את עצמך ככזאת

וזה רק את יכולה לדעת תוך חקירה שלך את הנושא אם את מעוניינת, אם זה מעורר בך איזו סקרנות טובה
אם זה מעורר בך פאניקה ומכביד עלייך רדי מזה כרגע, תתעסקי בדברים שאת אוהבת ותעבדי על האתגרים שלך בלי חיפוש הגדרות
בן אדם לא צריך לעשות משהו שעושה לו רע
 

schlomitsmile

Member
מנהל
"בני דודים"זו הגדרה שא"סיםהמציאו לנו,אנשי אמצע זו הגדרה שלנו
לא רק שלי
 

ליה1233

New member
תודה רבה לך..

אני חושבת שאני באמת ארד מזה ולא אכנס לכל הדברין המסובכין האלה.. אני מעדיפה לא להגדיר את עצמי.. כן קצת (הרבה) קשה לי ואני לא מוצאת את עצמי אבל אני מנסה להאמין שזה הכל בראש ושזה יעבור.. תודה רבה לך
 

ליה1233

New member
ועוד שאלה.. אשמח שמי שעל הספקטרום שיגיב

אם נגיד היום הלכתי לקניון ומישהי זרקה לי הערה דווקא טובה, אבל אני הרגשתי ען עצמי ממש לא טוב באו.ו רגע אז ניסיתי לפרש את זה לרע.. זה נקרא שאני לא יודעת לפרש סיטואציות חברתית?
כאילו אם כל דבר אני מפרשת ומנסה לקחת את זה לצד הרע זה מה שנקרא אי פירוש סיטואצית באופן נכון?
אם לא מה נגיד, אני מניחה שאין לי את זה אבל אני לא באמת יודעת מה זה אומר
 

arana1

New member
דווקא למי שעל הספקטרום קשה לענות לך

כי אנחנו לא מבינים סיטואציות חברתיות אז גם לא יודעים להגדיר מה זאת הבנה של סיטואציה חברתית.
בתחושה כללית ברור לי שאני לא בעניינים, לא בלופ מה שנקרא, שהחוקים שמניעים אנשים להתנהג ככה ולא אחרת לא מדברים אלי ואותי ולכן או שאני אטעה או שאעשה מעצמי צחוק ואכנס שלא בטובתי או כן לתפקיד הליצן או המשוגע או אני לא יודע מה.

זה יכול להיות קשור לנטיה לפרשנות שלילית כי אי ידיעה מעוררת חרדה וחשדנות.

מה שאני יודע על ההתנהגות הנורמטיבית הושג דרך מחקר מרוחק ומנותק ממנה,
כמו לאוטיסטים רבים יש לי רגישות לתבניות אז עם הזמן אני מזהה טוב יותר למה אנשים נורמטיבים מדברים בטון מסויים וממרחק מסויים ובקצב מסויים ולמה הם נפרדים ונפגשים ככה ולא אחרת ולמה דברים מסויימים שלא חשובים לי בכלל חשובים להם נורא, ולהפך.

יש אוטיסטים שבכלל לא טורחים לחקור את זה אני חושב, זה פשוט לא מעניין אותם וזהו, או שהם לא מסוגלים בכלל לחקור את זה כי הם במצוקה נוראית ויעשו את הכל על מנת להשתלב גם אם זה לא מתאים להם ואז הם מחקים את הנ"ט או משקיעים המון באסימילציה כזאת או אחרת.

יש לזה המון היבטים, למשל אוטיסט יכול לגשת למה שנקרא אדם זר ולהתייחס אליו כאילו שהוא מוכר, ולהפך, או לא להתחשב בסולם הניקור החברתי שבשביל הנ"ט זה הדבר הכי קדוש בעולם
 
אצלי דווקא תחושה אחרת לגמרי

לי נראה שהיא איזה חוקרת אוטיזם\סטודנטית לומדת אוטיזם.
ומנסה לקבל מידע מאוטיסטים על מהות האוטיזם.
רק שהיא לא שואלת בצורת סקר כי כך בד"כ לא משתפים פעולה.
אלה בצורה הזאת כאילו שהיא בעצמה אולי על הספקטרום...
 

ליה1233

New member
חחח את רצינית?

הלוואי אמן שהייתי סטודנטית או חוקרת או משהו מענייו כזה בחיים שלי
חחח את ממש מזכירה לי את עצמי שאני חשדנית בכולם
הלוואי היית צודקת..
 

ליה1233

New member
וגם שתדעי

שאם הטענה שלך הייתה נכונה לא הייתי כהה משקיעה ופורקת את מה שעל הלב שלי.. סליחה אבל זה קצת מזלזל חלק ממה שרדמתי פה רשמתי עם עיניים דומעות עם חוסר וודאות אני בתקופה ממש רגישה.. וגם עכשיו תתפלאי לדעת שהשעה המאוחרץ אני ערה רק בגלל שאין לי כוח לידון אחן לי כוח אני כל הזמן רק חוקרת ומםחדת שיש לי משהו שאני לא בסדר.. אבל תחשבו מה שבא לכם.
 
למעלה