כתבה מעניינית על תחנות מרכזיות

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
בכל מקרה גולדרס גרין זו דוגמה טובה למסוף פרברי בתחנת רכבת.

תראה, במקרה אחד שכרתי AirBnB במרחק של חמש דקות הליכה
מהמסוף בגולדרס גרין, ככה שהבחירה היתה ברורה.
באותה הזדמנות גם טסתי לגרמניה ובחזרה ללונדון.
והשתמשתי באוטובוס הזה את כל הפעמים בהצלחה רבה.
גרתי גם במקום אחר בגולדרס גרין שדווקא ההצעה שלך היתה יכולה לעבוד (של השימוש בHendon
אבל לא הכרתי את האיזור אז כל כך טוב.
נסעתי אז ברכבת למרכז לונדון (בכנות לא ממש זוכר לאיזו תחנה) ומשם לקחתי את המונית השחורה הידועה לשמצה

בחזרה בעלת הדירה נתנה לי איזה ידיד שלה שלקח אותי כל הדרך במחיר מאוד סביר (שאני בכנות לא ממש זוכר כבר).
.
בכל מקרה גולדרס גרין זו דוגמה טובה למסוף פרברי בתחנת רכבת.
 

matrix200200

Active member
וגם מסוף מוצלח ונגיש יש לומר.

בכל מקרה גולדרס גרין זו דוגמה טובה למסוף פרברי בתחנת רכבת.
וגם מסוף מוצלח ונגיש יש לומר.
הייתי מאוד שמח אם במקום תחנה מרכזית בתל אביב היו בונים מרכזים כאלה בכל שכונה (לא בהכרח עם קווים בינעירוניים).
אני מדבר על הגודל ועל הצורה.
לדעתי זה היה יוצא הרבה יותר מוצלח מכמעט כל תחנה מרכזית בארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מקווה שבעידן הרק"ל יוכלו לבזר מסופים כאלו לקווים אזוריים

וגם מסוף מוצלח ונגיש יש לומר.
הייתי מאוד שמח אם במקום תחנה מרכזית בתל אביב היו בונים מרכזים כאלה בכל שכונה (לא בהכרח עם קווים בינעירוניים).
אני מדבר על הגודל ועל הצורה.
לדעתי זה היה יוצא הרבה יותר מוצלח מכמעט כל תחנה מרכזית בארץ.
אני מקווה שבעידן הרק"ל יוכלו לבזר מסופים כאלו לקווים אזוריים
אני חושב שעדיין יצטרכו משהו מאד מרכזי במסוף 2000 אבל המסוף של גולדרס גרין הוא דוגמה טובה לסוג מסוף שצריך להיות בכל תחנת ר"י ובתחנות מפתח של רשת הרק"ל לקווים אזוריים ועירוניים.
&nbsp
בגלל שמרבית התיירים מתרכזים במרכז לונדון קשה להסביר את המציאות הפרברית גם לטובים שבמשתתפי הפורום (היה לי אפילו צורך להסביר משהו על רמת השירות לרוכב לאוטובוסים שלא האמין לטענותיי עד שאלן הכריע לטובתי) כך שטוב שיצאת לפרברי אזור 3 גבול 4. מבחינת תחבורה הנדון יותר מעניינת - יש לה קו רכבת ארצי וקו תחתית במרחק אוטובוס האחד מהשני וגם את הזנב של אוטוסטרדת ה M1 לפני שהוא מתחבר לכביש הצפון מעגלי.
 

raya

Well-known member
קראתי בעיון את השרשור....

הקיום שלהם לא שגוי, לצערי הוא הכרחי
במודל תחבורה ציבורית בישראל שבה יש קווים מתל אביב לאילת, חיפה, מטולה וקריית שמונה).
רק על תצפה ממני לאהוב אותם, כי אין ממש מה לאהוב.
וגם על תצפה שאנשים שלא משתמשים בתחבורה ציבורית היום יתחילו להשתמש בה בעקבות שיפוץ כלשהוא של תחנות האלה, כי זה לא יקרה.
קראתי בעיון את השרשור....
מסוף התחבורה הציבורית בבאר שבע, יכול בהחלט להיחשב כמסוף מודרני ונוח.
לגבי התחנה המרכזית ה"חדשה" בתל אביב, אני מגיעה אליה די הרבה.
למדתי כבר איך לא ללכת לאיבוד ולהגיע ישירות לרציף שלי.
זה לא שיא התענוג, אבל פחות נורא ממה שמתואר.
 

matrix200200

Active member
"פחות נורא ממה שמתואר" זה ממש לא מספיק טוב.

קראתי בעיון את השרשור....
מסוף התחבורה הציבורית בבאר שבע, יכול בהחלט להיחשב כמסוף מודרני ונוח.
לגבי התחנה המרכזית ה"חדשה" בתל אביב, אני מגיעה אליה די הרבה.
למדתי כבר איך לא ללכת לאיבוד ולהגיע ישירות לרציף שלי.
זה לא שיא התענוג, אבל פחות נורא ממה שמתואר.
"פחות נורא ממה שמתואר" זה ממש לא מספיק טוב.
בהינתן ההשפעה השלילית שהיתה לתחנה מרכזית בתל אביב על האיזור, הייתי אומר שזה אפילו רע מאוד.
עדיף היה אם היא מעולם לא היתה נבנית, או שהיתה נהרסת כבר מזמן.
אני ארחיק ואומר שגם אם יהרסו אותה מחר, לפני שיש חלופה בצומת חולון, זאת לא תהיה עבידה גדולה.
 

Bus Nerd

Active member
היזם (הפרטי) שבנה את התמח"ת עשה הרבה טעויות

"פחות נורא ממה שמתואר" זה ממש לא מספיק טוב.
בהינתן ההשפעה השלילית שהיתה לתחנה מרכזית בתל אביב על האיזור, הייתי אומר שזה אפילו רע מאוד.
עדיף היה אם היא מעולם לא היתה נבנית, או שהיתה נהרסת כבר מזמן.
אני ארחיק ואומר שגם אם יהרסו אותה מחר, לפני שיש חלופה בצומת חולון, זאת לא תהיה עבידה גדולה.
היזם (הפרטי) שבנה את התמח"ת עשה הרבה טעויות
זה מחדל של הממשלה (ושל אגד, ושל דן) שנתנו לזה יד ולא עצרו אותו לפני שהיה מאוחר מדי. היום אף ועדת תכנון לא הייתה מאשרת מפלצת כזו.
 

matrix200200

Active member
אני לא מכיר את הסיפור לפרטים, אבל נדמה לי שזה מחדל בעיקר

היזם (הפרטי) שבנה את התמח"ת עשה הרבה טעויות
זה מחדל של הממשלה (ושל אגד, ושל דן) שנתנו לזה יד ולא עצרו אותו לפני שהיה מאוחר מדי. היום אף ועדת תכנון לא הייתה מאשרת מפלצת כזו.
אני לא מכיר את הסיפור לפרטים, אבל נדמה לי שזה מחדל בעיקר
של אגד (מבחינת חברות האוטובוסים), אגד היתה צד בפרוייקט.
לא בטוח לגבי דן.
מן הסתם גם ממשלה וגם עיריית תל אביב אשמים במצב שנוצר.
 

Bus Nerd

Active member
ממליץ לשמוע את הפרק של "סיפור ישראלי" בנושא

אני לא מכיר את הסיפור לפרטים, אבל נדמה לי שזה מחדל בעיקר
של אגד (מבחינת חברות האוטובוסים), אגד היתה צד בפרוייקט.
לא בטוח לגבי דן.
מן הסתם גם ממשלה וגם עיריית תל אביב אשמים במצב שנוצר.
ממליץ לשמוע את הפרק של "סיפור ישראלי" בנושא
https://soundcloud.com/israel-story/ep15

תורגם גם לאנגלית לפודקאסט האמריקאי שהוא פודקסט האדריכלות/עיצוב המפורסם ביותר בעולם 99% invisible
99percentinvisible.org/episode/stop-that-bus/

סיפור מרתק, מאוד מומלץ להקשיב לו.
 
וגם כאן

ממליץ לשמוע את הפרק של "סיפור ישראלי" בנושא
https://soundcloud.com/israel-story/ep15

תורגם גם לאנגלית לפודקאסט האמריקאי שהוא פודקסט האדריכלות/עיצוב המפורסם ביותר בעולם 99% invisible
99percentinvisible.org/episode/stop-that-bus/

סיפור מרתק, מאוד מומלץ להקשיב לו.
וגם כאן
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב
 
שכחת את האדריכל

היזם (הפרטי) שבנה את התמח"ת עשה הרבה טעויות
זה מחדל של הממשלה (ושל אגד, ושל דן) שנתנו לזה יד ולא עצרו אותו לפני שהיה מאוחר מדי. היום אף ועדת תכנון לא הייתה מאשרת מפלצת כזו.
שכחת את האדריכל
רם כרמי השאיר כתמים רבים בארץ: התחנה המרכזית החדשה בת"א, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית ודיזינגוף סנטר.
כולם מקומות שידועים לשמצה בחוסר היכולת להתמצא בהם. במקום שנועד להיות מרכז תחבורתי החטא הזה הופך לפשע של ממש
 

Bus Nerd

Active member
רם כרמי לא היה האדריכל של הדיזינגוף סנטר

שכחת את האדריכל
רם כרמי השאיר כתמים רבים בארץ: התחנה המרכזית החדשה בת"א, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית ודיזינגוף סנטר.
כולם מקומות שידועים לשמצה בחוסר היכולת להתמצא בהם. במקום שנועד להיות מרכז תחבורתי החטא הזה הופך לפשע של ממש
רם כרמי לא היה האדריכל של הדיזינגוף סנטר
אדריכלים עליזה טולדו ויצחק ישר תכננו את הדיזינגוף סנטר.

כרמי הגיש הצעה אבל את ההצעה שלו לא קיבלו.

המשותף לסנטר ולתחנה המרכזית הוא היזם, אריה פילץ - וגם הגישה התכנונית של עיר תחת גג עם חוסר יכולת התמצאות. בסנטר זה דווקא עובד טוב - הבניין שוקק תמיד, פופולרי ואייקוני. הסנטר הוא בניין *מוצלח*.

לעומת המרכזית שהיא כישלון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דיזנגוף סנטר תוכנן להמשיך את הרחוב ולכן הוא באלכסון

רם כרמי לא היה האדריכל של הדיזינגוף סנטר
אדריכלים עליזה טולדו ויצחק ישר תכננו את הדיזינגוף סנטר.

כרמי הגיש הצעה אבל את ההצעה שלו לא קיבלו.

המשותף לסנטר ולתחנה המרכזית הוא היזם, אריה פילץ - וגם הגישה התכנונית של עיר תחת גג עם חוסר יכולת התמצאות. בסנטר זה דווקא עובד טוב - הבניין שוקק תמיד, פופולרי ואייקוני. הסנטר הוא בניין *מוצלח*.

לעומת המרכזית שהיא כישלון.
דיזנגוף סנטר תוכנן להמשיך את הרחוב ולכן הוא באלכסון
זה מבלבל אבל גם מגניב. בתור ילדה הוא נראה לי מסובך, אבל בנעוריי למדתי להכיר אותו וגיליתי שזה דווקא לא ביג דיל. מה שמבלבל בו, אם כבר, זה הפיצול לשדרת החנויות/עסקים האחורית בחלק מהקומות. בעיניי כיף להסתובב בו ואני מתמצאת בו מצוין. חסרונו העיקרי הוא חוסר הנגישות לנכים (למי שמתקשה בהליכה / נעזר בקביים או בכיסא גלגלים לא ממונע קשה לטפס בעלייה ולפעמים גם הירידה לא נעימה). יש בו רק מעלית אחת (שאני מכירה) ודרגנועים צרים בעלייה בלבד.
&nbsp
לעומת זאת בתחנה המרכזית של ת"א אומנם למדתי להתמצא בתקופה שהגעתי אליה מדי פעם, ועדיין מדובר בזוועה, תכנון נורא, בניין מפלצתי שגם לפני ההזנחה מעולם לא היה נעים להסתובב בו.
&nbsp
אגב, הקניון השנוא עליי ביותר (מבין אלה שאני מכירה, מן הסתם) הוא הקריון. תמנון לא יעיל שזרועותיו נשלחות לכל עבר, ובניגוד לקניון איילון הקומפקטי (במבנה שתי וערב פשוט) שם כדי להגיע לקצה צריך ללכת ללכת ללכת ואז לחזור לחזור לחזור...
 

DanBus43Maalit72

Active member
למרות שהרבה מסתבכים עם הניווט בדיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר תוכנן להמשיך את הרחוב ולכן הוא באלכסון
זה מבלבל אבל גם מגניב. בתור ילדה הוא נראה לי מסובך, אבל בנעוריי למדתי להכיר אותו וגיליתי שזה דווקא לא ביג דיל. מה שמבלבל בו, אם כבר, זה הפיצול לשדרת החנויות/עסקים האחורית בחלק מהקומות. בעיניי כיף להסתובב בו ואני מתמצאת בו מצוין. חסרונו העיקרי הוא חוסר הנגישות לנכים (למי שמתקשה בהליכה / נעזר בקביים או בכיסא גלגלים לא ממונע קשה לטפס בעלייה ולפעמים גם הירידה לא נעימה). יש בו רק מעלית אחת (שאני מכירה) ודרגנועים צרים בעלייה בלבד.
&nbsp
לעומת זאת בתחנה המרכזית של ת"א אומנם למדתי להתמצא בתקופה שהגעתי אליה מדי פעם, ועדיין מדובר בזוועה, תכנון נורא, בניין מפלצתי שגם לפני ההזנחה מעולם לא היה נעים להסתובב בו.
&nbsp
אגב, הקניון השנוא עליי ביותר (מבין אלה שאני מכירה, מן הסתם) הוא הקריון. תמנון לא יעיל שזרועותיו נשלחות לכל עבר, ובניגוד לקניון איילון הקומפקטי (במבנה שתי וערב פשוט) שם כדי להגיע לקצה צריך ללכת ללכת ללכת ואז לחזור לחזור לחזור...
למרות שהרבה מסתבכים עם הניווט בדיזנגוף סנטר
בשנתיים האחרונות הצלחתי בדיוק ללמוד איך לנווט בו.
עקב הפרשי גובה של מפלס הרחוב בכל אחד מהמבנים יש צד נמוך וצד גבוה (הקניון נבנה כך בכוונה כדי שיהיה המשך לרחוב) ובכל צד יש גשר. כדי לעלות ולרדת בין קומות ללא מעלית או דרגנוע או מדרגות יש לשים לב לכיוון ההליכה(עם/נגד כיוון השעון).
בבניין A כיוון העלייה הוא עם כיוון השעון ובבניין B כיוון העלייה הוא נגד כיוון השעון. הרבה אנשים אינם מודעים לכך ועם ההליכה עלולים למצוא את עצמם קומה אחת מתחת או מעל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואללה, לא חשבתי על כך שזו מעין תמונת ראי, זה היה מובן מאליו

למרות שהרבה מסתבכים עם הניווט בדיזנגוף סנטר
בשנתיים האחרונות הצלחתי בדיוק ללמוד איך לנווט בו.
עקב הפרשי גובה של מפלס הרחוב בכל אחד מהמבנים יש צד נמוך וצד גבוה (הקניון נבנה כך בכוונה כדי שיהיה המשך לרחוב) ובכל צד יש גשר. כדי לעלות ולרדת בין קומות ללא מעלית או דרגנוע או מדרגות יש לשים לב לכיוון ההליכה(עם/נגד כיוון השעון).
בבניין A כיוון העלייה הוא עם כיוון השעון ובבניין B כיוון העלייה הוא נגד כיוון השעון. הרבה אנשים אינם מודעים לכך ועם ההליכה עלולים למצוא את עצמם קומה אחת מתחת או מעל.
ואללה, לא חשבתי על כך שזו מעין תמונת ראי, זה היה מובן מאליו
ונראה לי טבעי... למען האמת, מכיוון שעבורי הוא תמיד היה שם (עוד לפני קניון איילון, הוא היה הראשון) קיבלתי באופן טבעי את המבנה שלו. חשבתי שהוא מסובך (והוא גם היה פחות נוח במקור, כי היו פחות גשרים ומעברים בין שני הבניינים) אבל אהבתי אותו מאוד, וכשהגעתי לגיל שמסתובבים לבד כבר הכרתי אותו היטב, ומאז ועד היום לא הייתה לי בעיה להגיע בו לכל נקודה.
&nbsp
באופן קבוע אני מתקשה לזכור מהו בניין A ובניין B... זה סיווג זר לי שלא גדלתי עליו. בשבוע שעבר הייתי צריכה להגיע לחנות מסוימת אז בדקתי וזכרתי, ועד עכשיו כבר הספקתי שוב לשכוח
(מהתיאור שלך A הוא הדרומי, אבל אני אשכח זאת במהרה...
). אגב, גיליתי לתדהמתי ש"דיסק סנטר" נטשו לאחרונה את החנות האיקונית למטה ועברו לחנות צנועה מאוד בקומה השנייה באותו בניין (A). אולי ההפתעה האמיתית היא שהם החזיקו מעמד עד עכשיו, ועדיין מדובר במוסד... סוף סופו של עידן
.
 

DanBus43Maalit72

Active member
בניין A זה הדרומי ובניין B זה הצפוני.

ואללה, לא חשבתי על כך שזו מעין תמונת ראי, זה היה מובן מאליו
ונראה לי טבעי... למען האמת, מכיוון שעבורי הוא תמיד היה שם (עוד לפני קניון איילון, הוא היה הראשון) קיבלתי באופן טבעי את המבנה שלו. חשבתי שהוא מסובך (והוא גם היה פחות נוח במקור, כי היו פחות גשרים ומעברים בין שני הבניינים) אבל אהבתי אותו מאוד, וכשהגעתי לגיל שמסתובבים לבד כבר הכרתי אותו היטב, ומאז ועד היום לא הייתה לי בעיה להגיע בו לכל נקודה.
&nbsp
באופן קבוע אני מתקשה לזכור מהו בניין A ובניין B... זה סיווג זר לי שלא גדלתי עליו. בשבוע שעבר הייתי צריכה להגיע לחנות מסוימת אז בדקתי וזכרתי, ועד עכשיו כבר הספקתי שוב לשכוח
(מהתיאור שלך A הוא הדרומי, אבל אני אשכח זאת במהרה...
). אגב, גיליתי לתדהמתי ש"דיסק סנטר" נטשו לאחרונה את החנות האיקונית למטה ועברו לחנות צנועה מאוד בקומה השנייה באותו בניין (A). אולי ההפתעה האמיתית היא שהם החזיקו מעמד עד עכשיו, ועדיין מדובר במוסד... סוף סופו של עידן
.
בניין A זה הדרומי ובניין B זה הצפוני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה