כל סוף הוא התחלה חדשה?

אני מבינה את מה שאת אומרת

חיזקתי כיוון אחר- *הכרות* עם אדם.
המטרה להנכיח שונות .

פעם דיברתי עם אדם על כיסא גלגלים שמתקשה לצאת עם נשים ,
להבדיל אלף הבדלות- שהרי זו לא נכות - אפשר להביט לרגע ולהבין שהמושג של
שונות או נכות או כל דבר כזה בנוי על תפיסה מוגמרת ונוקשה של אדם .

במובן הזה אמרתי לו שהכרות עם אחר היא הבסיס כי ברגע שמכירים יש הבנה שאין מושג כזה בכלל. אדם חרש הוא לא "נכה" הוא אדם שגדל והתעצב אחרת ויש לו בדיוק כמו בסרטון שהבאתי דברים שהוא מבחין והתעצבות אחרת בעולם שאדם שהיה חי בעולם כזה הוא זה שהיה "מהצד" ולכן גם "מוגבל" במרחב מגביל .

החבר שלי איטר יד ימינו וגדל בעולם בו רוב העולם בנוי "לימנים" וזה לא אומר שהוא ישב לסנגר על עצמו למה הוא יכול מה שממילא הוא מסוגל לו רק שהוא לעולם לא יוכל לכתוב יפה ביד ימין או לגזור במספרים אבל לו ביקשתי מימני לעשות זאת ביד שמאל , או כמו בסרטון מאדם לזהות במידי צלילים כמו צבעים בלי לחשוב על זה הוא היה חושב שהוא "נכה" או "מוגבל".

אצל אס זה יותר יסודי כי הגיזום העצבי יוצר שונות מסוימת ממה שכרגע הוא בסיס החברה-
ומה שאני מנסה לומר בעצם הוא שהכרות אחד על אחד כמו תמיד כוחה לבטל כשיש חיבור עמוק בין "מדבקות" של סטיגמות שמצמידים וזה לא הכרת "הפרא" זה הכרת צלם האדם והרחבת המושג "אנושי" .

אדם אס לא חסר שום יכולת חושית להפך- אלא שלידו בדרך כלל הרבה פחות רגישים לאדם , אחותי הרבה יותר רגישה לריח , צבע, זמן, וכן הלאה.

אני לא מנסה להוכיח שהיא אדם אני מנסה להסביר שהגדרת האדם דרך מחשבה אחת , דרך אחת , יכולות קבועות אינם ההגדרה הנכונה לתבונה, רגישות ואנושיות - אלא להפך היא הופכת אותנו לחבורת קופיפים מבחינתי שמנסים להגן על עצמם מכל מה ששונה ופותח אותם לאהבה ,קרבה ויופי בעולם .

במובן הזה לא נדרשת קבלה אלא נדרשת הבנה - שהיא מעל למילים ולהצגה בכנס ולכן אני חושבת שלגעת ברגש ולהראות לא את הפרא אלא לעבוד על היכולת לתקשר בדרך לא מוכרת היא הפתרון ואני לא מכירה דרך טובה יותר לתקשר בה (שכאמור תקשורת לא מוגבלת אלא מגבילה רק בדרך של מילים) אלא מלהרגיש דבר ולהבין את הקרבה בדרך אחרת - בדרך אנושית .
 

arana1

New member
רגישות לאדם דרך ריח, צבע, זמן

רגישות שיש בה גם כנות ועומק וחכמה, ואמת, עדיין מאוד לא מקובלת בחברה הנורמטיבית, ואולי בגלל זה ברקן רשמה את מה שהיא רשמה על שקר,
ולאוטיסטים יש בעייה עם שקרים,
אלא שזה לא בדיוק שקר,
זה מה שנכון למי שלא מחפש את האדם מעבר למחיצת הזמן אלא מסתפק במוסכמה ואפילו דורש אותה וכופה אותה לכן כאמת היחידה.

האוטיסטים מודרים מהאנושיות רק בגלל שהם מחפשים ויכולים לנתיבים כנים יותר אליה, עמוקים ומהותיים יותר, וזו טרגדיה, ולא משנה מאיזה צד אתה מסתכל על זה.
 
ברקן אומרת : שכל מה שנכתב כאן נכון וצודק ויש עוד כמה דרכים

לראות עוד ועוד זוויות. מה שגורם להבין שהמצב כעת הוא שיש חוסר בגשרים בין עולם הנ"ט לעולם האס ולכן אם אנחנו רוצים להצליח לבנות עולם עם גשרים יותר נוחים לאוטיסטים אם אנחנו רוצים לשפר את עולם האוטיסטים בדורנו או לפחות לדורות הבאים אנחנו צריכים ראשית להבין שהשפה שלנו מתחוללת בעולם מקביל ולכן הם לא מבינים את השפה של האוטיסטים, יחד עם זאת גם אנחנו לא תמיד מבינים אחד את השני וגם הם לא מבינים אחד את השני לכן יש כאן כמה עולמות מקבילים . המסקנה שלי היא שהאוטיסטים שמסוגלים ללמוד שפות צריכים להתגייס וללמוד את השפות השונות בעולם הנ"ט מבלי לאבד את השפה של עצמם ... זאת משימה לא פשוטה, אני אישית כבר כמה שנים מתרגלת את המעבר בין השפות או בין העולמות וכיצד בגרך לא לאבד את הת השפה והעולם שלי זה לא פשוט אבל אני מתקדמת,

והשיר הזה נראה לי מתאר את חלק מהעניין


בין קצה לקצה ( ברקן שלום - כינור חיים - מתוך הדיסק מופאילתור)

כובע, ירח
בין קצה לקצה
יש שם מילים גדולות
בין קצה הכובע לקצה השני של הכנף
ולמה הדמיון פה
בין מציאות לחלום לאמת ולרע
ולא, זה לא יקרה פעמיים
זה רק יקרה פעם אחת.
פעם אחת
זה יקרה פעם אחת X3
בין צבע בהיר של לבן
אנחנו מחפשים את המילים הכבדות של השחור
אנחנו לא יודעים פה
בין לבין בגלל שזה מקצה לקצה.
מציאות לחלום..... הכול פה משתנה
פעם אחת, פעם אחת, פעם אחת, פעם אחת.
 

ענתנוי

New member
זמן חלום

מתווכי השפות שביננו כבר התחילו בבניה של גשרים וכולם מוזמנים...
זמן חלום הוא המציאות שמעבר למילים,המקום שבו כולנו נפגשים ומתקשרים בלי חומות ואי הבנות, ורק שם, במקום שבו הכל נגמר הכל מתחיל - ונוצרות שפות חדשות.
שפות שבונות ומחברות ולא מפרידות ומרחיקות.
התחלנו לפני כמה שנים עם צלילים. שרנו לשמש ולעצים, והציפורים הצטרפו לשירה ופתחו לנו את השער לעולמות שהיו סגורים וחסומים.
השנה שרנו את עצמנו בחללים "מדברים", שמחזירים ומהדהדים את הצלילים, והשירה הפכה לצורות וצבעים.
ועכשיו כל אחד מחפש את הדרך שלו לבטא את מה שנוצר ולתרגם לאחרים....
 
למעלה