אנשים לא נוסעים בתחבורה הציבורית כי היא לא יעילה
תדירות גבוהה (כפי שציינת) זה טוב, אבל לא מספיק.
אני גר בת"א (לא יישוב קטן ושכוח). ההורים שלי גרים גם בת"א, במרחק של פחות מ 10 ק"מ ממני. אם אמא שלי רוצה להגיע אלי באוטובוס, לוקח לה לא פחות מ 45 דקות, וגם זה במקרה הטוב כשאין פקקים, והאוטובוס לא מאחר (או בכלל מגיע).
אישתי ואני עובדים בערים דיי סמוכות. כשהכביש פנוי, לוקח לנו בערך 20 - 25 דקות להגיע לעבודה. כשיש פקקים, לוקח סביב ה 45 דקות, ואולי קצת יותר אם המצב ממש גרוע.
באוטובוס, לוקח לי מינימום שעה, ולה מינימום שעה ורבע, כולל הליכה של רבע שעה (לא הכי כיף ביום קיץ חם ולח, או ביום גשום).
בנוסף, בסופשים וחגים אין אוטובוסים, אז בכל מקרה צריך אוטו (לנסוע לבקר את ההורים למשל).
אם כבר יש אוטו, אז למה לשרוף מעל שעה באוטובוס, כשבאוטו לוקח חצי מהזמן? (ההפרש בין הדלק למחיר חופשי חודשי הוא לא כזה גדול)
אז החלטנו שנסתדר רק עם אוטו אחד, ואני משלב תחבורה ציבורית עם אופניים חשמליים (מאפשר לי להגיע לתחנות רחוקות, ואני מצמצם את הנסיעה לאוטובוס אחד בלבד במקום 2), והיא מקבלת את האוטו.
 
לגבי התחבורה ביישובים חרדים, אני מניח שתסכים איתי לגבי ההנחות האלה:
הם לא נוסעים בשבת, ולכן לא מפריע להם שאין תחבורה בשבתות וחגים.
ברוב האוכלוסיה, יש לכל היותר מפרנס אחד בבית, ולכן רכב פרטי הוא כנראה יקר מידי.
אם מראש רכב הוא לא אופציה, אז פשוט משתמשים במה שיש, לטוב ולרע.
נכון שככל שיש יותר נוסעים, ידאגו ליותר אוטובוסים, אבל כמו שאמרתי, תדירות זה לא הכל...
 
אני מסכים איתך שהתוכנית הזאת דיי פופוליסטית, ורמת התחקירים שלה לא טובה במיוחד (באופן כללי), אבל גם להגיד שבעצם התחבורה הציבורית היא בסדר, ואפילו יכלה להיות יותר טובה אם רק היו יותר נוסעים, זאת קצת היתממות (זה משתמע מהדוגמא שנתת).