יציאה המונית מהארון בכיתה ז'

יש לך ילדים? כי זו לא אמירה

שנראה לי סביר שהורה יגיד, וכמובן שטות גמורה. ברור שלפעמים ההורים יודעים, אבל ודאות מוחלטת בגיל 13-14 אצל כל הורה? קשקוש.
 

SupermanZW

Well-known member
כולם יודעים את נטיותיהם המיניות בגיל ההתבגרות

כמו כן כולם מבטאים את נטיותיהם המיניות בגיל ההתבגרות הן באופן מודע (אלה שמתביישים בנטיותיהם מנסים להסתיר אך זה בדרך כלל לא מצליח) והן באופן בלתי מודע (שאי אפשר להסתיר). צריך להיות עיוור וחרש כדי לא להבחין.
 

נומלה

New member
לא הייתי חותמת על זה

מכירה אישית ילדה ש"יצאה מהארון" בגיל הזה ואחר כך החליטה שבעצם בנים יותר טוב. לדעתי יש בגיל הזה אלמנט לא מבוטל של התרסה ושל דווקא. אם היה קורה אצלי הייתי תומכת אבל מדגישה שהכל עדיין פתוח ויש תמיד מרחב להתנסויות חדשות ולהגדרות מחודשות (ביחוד אחרי שמתחילים פעילות מינית לא תיאורטית)
 
גם לבוגרים זה קורה לפעמים שההעדפות המיניות משתנות.

כך שלא בטוח שזה השתנה בגלל הגיל.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
את בטח מתכוונת למקרה של מישל אדרי

כשהחליטה לצאת מהארון, גם ההתנגדות משפחתה לא עצרה אותה. כשגילתה להפתעתה שהיא מאוהבת בגבר, היא לא היססה לעבור שוב צד
 

kagome10

New member
איך את מעבירה את המסר הזה?

כי סתם להגיד שהכל עוד פתוח נשמע לי כמו הורים שלא באמת מקבלים את הבן שלהם אלא רוצים שהוא יחזור להיות סטרייט, בתור כאלו שלא מאמינים לו. כמו הורים שהילדים הלהט"בים שלהם אחר כך מספרים עליהם בתור דוגמא למה לא לעשות (או בתור אחת מהסיבות ל"למה ניתקתי קשר עם ההורים בגיל 23").
&nbsp
והקטע הוא - אם זה באמת מתוך התרסה אז כדאי לתת לילדים סולם לרדת מהעץ. אבל אם זה לא אז חוסר קבלה של ההורים יכול ליצור הרבה נזקים (ולדעתי פוטנציאל הנזק עבור צעירים להט"בים גדול בהרבה מפוטנציאל המבוכה עבור סטרייט שחשב שהוא הומו.).
&nbsp
(וכמובן, עדיין לא ראיתי הורה אחד שאמר את זה לילד הסטרייט שלו - שהכל פתוח ועוד יכול להשתנות עם התנסויות אמיתיות וכו'. סטטיסטית יש יותר סטרייטים, ועדיין, הגישה ש"אי אפשר לדעת בגיל הזה" מוחלת סלקטיבית רק על הלא נורמטיבים, ואף פעם לא הפוך)
&nbsp
מצד שני, אני חושבת שההתנסויות האישיות שלי הן אלו שעיצבו את דעתי - אני מכירה אפס אנשים שהכריזו על עצמם בתור הומו/לסבית בהתרסה (מה? זה באמת קורה? לא בני נוער מבולבלים, אלא אשכרה מהתרסה?), ויצא לי לשמוע יותר מסיפור אחד של "סיפרתי להורים שאני הומו והם עשו כל מה שרק יכלו כדי להכחיש, להאמין שזו רק תקופה ואני אשנה את דעתי" (סירבו להתייחס לבני זוג רומנטיים בתור בן זוג אלא הקפידו להתייחס אליהם בתור חברים אפלטוניים בלבד, הפלו אותם על רקע אלו של אחים, ניסו להתיר את היציאה מהארון מהמשפחה המורחבת או דרשו להעמיד פנים מול סבתא תוך שימוש בשלל מניפולציות רגשיות, המשיכי את הרשימה. או שלא, אם את לא מכירה אותה)
&nbsp
אולי למישהי יש במקרה סטטיסטיקות על זה?
 

שלגיה73

New member
לא מתוך נסיון

הילדים שלי עוד צעירים מידי
אבל נראה לי שאם מגיל צעיר משדרים להם שכל בחירה היא לגיטימית אז זה פשוט נון-אישיו, ואז הם יכולים להאמין להורה כשהוא אומר להם שהכל פתוח
&nbsp
כשהבת שלי היתה אמא שבת בגן היא רצתה להזמין על תקן אבא שבת חברה שלה, שיהיו שתי אמהות שבת, וחששה שהגננת לא תסכים. לי היה ברור שהגננת תסכים ואכן שאלנו יחד את הגננת שאמרה לה שבגן שלהם מותר הכל (מהבחינה הזו). נראה לי שאם זה הרקע שהילד גדל לתוכו הרבה יותר קל לו להאמין להורה שאומר לו שמותר לו לשנות את דעתו שזה באמת כפשוטו ולא מתוך חוסר שלמות עם הבחירה
 

kagome10

New member
זה נשמע לי מאוד הגיוני

אני לא בטוחה שגם אז זה יהיה נון אישו, כי בכל זאת, החברה שלנו לא הכי ידידותית כלפי להט"בים. אבל יהיה הרבה יותר קל להאמין שההורים באמת משאירים הכל פתוח, ולא משאירים מעבר חד כיווני לכיוון הסטרייטיות פתוח.
&nbsp
&nbsp
 

נומלה

New member
מסר

בצורה הכי ישירה. הייתי אומרת לה שאין לי בעיה אם היא גיי או סטרייט, אבל אני מציעה לה להחליט אחרי שהיא מתנסה מינית באופן מלא שאז יהיו לה יותר כלים להבין את עצמה, ושאני מכירה גם אנשים שהתחילו במקום אחד ועברו אחרי כמה שנים (ואני באמת מכירה), מצד לצד, ושזה מבחינתי גם בסדר.
 

kagome10

New member
וזה יעבוד?

כי אני ממש מתקשה שלא לקרוא סאב-טקסט של "אני לא רוצה להאמין שאת לסבית ולכן אני אאחזו בכל קש כדי להאמין שאת לא" לתוך האמירה הזו.
&nbsp
במחשבה שניה, שלגיה צודקת. מה שחשוב זה פחות האמירה בשיחה הספציפית הזאת, אלא יותר הרקע שנוצר במשך שנים של תקשורת שיכול להפוך מסר כזה לאמין. (וכמובן, אמירה זהה שמופנית כלפי הסטרייטית הצעירה תוסיף אקסטרא אמינות, אבל אני מכירה רק אישה אחת שבאמת אמרה את זה, ושמעתי על עוד שתיים, זה הכל)
 

Lhuna1

New member


 

נומלה

New member
הסב טקסט הוא שלך לא שלי.

ההמלצה היא לא לקבע תווית לפני התנסות, והיא תקפה לכל סוגי המגדרים. אני חושבת שאף אחד מילדי ואו חברי (בעלי כל סוגי ההשקפות המיניות) לא יחשוד בי בסב טקסט שאת מציעה. כי כמו שאמרת, בסוף חשובה הדוגמה האישית, וכשהדוגמה האישית היא אדישה להעדפות מיניות, אז גם הדיון מתקבל ככה.
(ואגב ההמלצה הזו תקפה גם להרבה נושאים אחרים, החל מגפילטעפיש וכלה בלימוד ערבית)
 

נומלה

New member
לא

אני לא חושבת שצריך להמליץ לילדה בכיתה ז להתנסות. אני ממליצה לה לסתום את הפה עד אחרי שהגוף שלה יהיה בשל להתנסות מינית. זה ברור מספיק?
 
לא ממש. הכוונה עד שהיא תקבל מחזור?

בגיל 13 רוב הילדות כבר קיבלו מחזור. ואם זו לא הכוונה, אז מה ההגדרה שלך ל"גוף בשל להתנסות מינית"?
 

נומלה

New member
לא קשור למחזור

וזמן המוכנות להתנסות מינית הוא תלוי תרבות, תלוי דור, תלוי מצב נפשי, ועוד הרבה דברים, ומשתנה מאשה לרעותה. יש לקוות שהקו בין אמא לבת מספיק פתוח, כך שהדיון הזה יהיה טוב. אם זה לא המצב, (ובהרבה משפחות זה לא), אז הנושא הזה כמו אחרים, נשאר ליד המקרה.
 
למעלה