אני מבחין בין "אחריות" לבין "ביטוח".
אמנם בעברית ארכאית נעשה שימוש במלה "אחריות" במובן "ביטוח", ו
ראה שמה ההסטורי של חברה ותיקה לביטוח בשם "הסנה", אך "אחריות" היא התחיבות כי מוצר נבנה בהקפדת איכות על חומרה ותוכנה, וכל פגם יתוקן במוצר באמצעות שימוש בחלפים מקוריים ויחזירו למצב כחדש, או יחליפו בחדש (או שווה ערך לו), או יחזיר הכסף לבעליו, מה שאין כן "ביטוח", שהינו התחיבות לפצות בעלים אם יארע מקרה נזק מתוך רשימת מקרי נזק מוסכמת.
אחריות תקפה לשימוש רגיל לאורך תקופה מוגדרת (בדרך כלל - שנה), ולא תכסה מקרים של טיפול לא זהיר.
ביטוח עשוי לכסות גם "נזקי טבע" (נפילה ופגיעה במשטח קשיח, נזקי מים או לחות, וכיו"ב), טיפול לא זהיר, אבדן או גניבה, לאורך תקופה ארוכה, תמורת תשלום מתחדש.
הצעד של פלאפון הינו הצגת פתיון ומכוון אל "חששנים" הסבורים כי ניתן לרכוש "שקט נפשי" בנוגע לטלפון עצמו, לצד שירות סלולארי...