טעינת חופשי יומי

Ccyclist

Well-known member
הבעיה שהרשויות החליטו להוציא את המזומן

לשימוש במזומן באוטובוס יש שתי השלכות שהרשויות רצו לבטל: זמן תשלום ממושך ותפקיד נוסף לנהג כקופאי כולל אחזקת סכומי מזומן המאפשרים פריטה ומתן עודף. &nbsp משרד התחבורה לא המציא את הגלגל אלא העתיק ממודלים אחרים בעולם שבהם הנהג אינו מתעסק עם כירטוס. &nbsp משמעות ההחלטה היא שהחברות לא מפקידות יותר סכומי מזומן ואמצעים לאחזקת מזומן אצל הנהגים. &nbsp אם תציע שבכל אוטובוס מאסף יהיה מכשיר שאפשר להכניס לתוכו מטבע של ₪5 או ₪10 ולקבל כרטיס נסיעה בודדת יצטרכו לייצר אלפי מכונות כאלו ולאסוף מהן את המטבעות. &nbsp אני מסכים שזה יותר בעיה למי שאינו חלק ממערכת הרב קו כשהוא צריך לבצע נסיעה חד פעמית. הבאתי כמה דוגמאות קיימות (כרטיסים בקיוסקים, שימוש באשראי מגע, רב קו וירטואלי באפליקציה ללא צורך בכרטיס פיזי, הטענה אוטומטית של ערך צבור או יתרה שלילית למי שיש לו רב קו אבל נגמר לו אמצעי תשלום) והצעתי פתרון ישראלי המבוסס על החובה החוקית להחזיק תעודה מזהה. &nbsp בניגוד למר עפולה אני לא מתנגד למזומן. אין לי מושג מה הקשר שלו לאשראי אבל בגלל שמניות חברות האשראי הכניסו לי כמה אלפי דולרים אני חייב בגילוי נאות. &nbsp ההחלטה להוציא את המזומן התקבלה. השאלה היא איך לאפשר עכשיו תשלום למי שאינו חלק מהמערכת.
 

846

Active member
בשורה התחתונה...

אחרי שקראתי את כל התגובות וההצעות שכולן נכונות...... &nbsp יש להחזיר את האפשרות להטעין במזומן באוטובוס למען הנוסע המזדמן/ המבוגר/ חסר כרטיס אשראי/ אפליקציה/ סמארטפון/ זה שגילה שאין לו מספיק ערך צבור בתחנה שאין בה מכשיר טעינה פעיל וכולי......, אתמול השארתי נוסעת אחת מתוך שלושה שלא היו להם כרטיס רב קו או מספיק ע"צ..... לאחת "ריבקווה" נוסעת אחרת, לשניה הצעתי לחכות למונית שרות והיא ירדה והשלישי עלה ולא שילם כלל..... ותחשבו על זה......
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה היא שימוש באמצעי של מטרו ללא תחנות

במערכת עם מטרו יש בנייני תחנה בכל שכונה שבהם יש מכשירי כירטוס של המערכת העירונית כולה (מטרו, רכבת, רק"ל, אוטובוסים) וגם אם אין משרד כרטיסים יש איש צוות שיכול לעזור במקרה הצורך. &nbsp הצורה שהשיטה הועתקה למערכת אוטובוסית בעיקרה היא מאד בעייתית. מסופי שירות בתחנות מרכזיות לא משתווים לפרישה של תחנה בכל שכונה. מסופי תשלום במקומות שנוסע מזדמן לא מזהה עם תח"צ יוצרים בילבול והעמסת מערכת אלקטרונית ארצית מסובכת על נהגי אוטובוסים היא טעות בעיניי. &nbsp הנכס של הרב קו הוא שיש כרטיס תשלום ארצי אחד לכל אמצעי התחבורה. הפתרון לדעתי הוא הקמת חברת רב קו אחת עם עמדות אוטומטיות ומאויישות (המאוישות - משהו כמו דוכן פייס) שיפרשו ליד תחנות אוטובוס או כחלק מהן במקומות מרכזיים רבים וכן בתחנות הסופיות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אגב שמתי לב לקודי מנפיק חדשים

https://ravkavonline.co.il/api/ravkav/lookups/ &nbsp operator טווח 9X מוניות שירות נוספות טווח 2XX הופ-און, פנגו-מוביט, ישראכרט, ויה, נייקס, רשות הטבע והגנים ובנק הדואר &nbsp מזכיר דיון קודם http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184654202 http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183007331 http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183007049 &nbsp אז עם הכללת הופ-און, פנגו-מוביט, ישראכרט, ויה, נייקס, רשות הטבע והגנים ובנק הדואר כל אחד מאלו כעת רשאי לתפקד כמנפיק (!!!), ולרשום חוזים לרב-קו בשמו, ולא רק לאגור חוזים של מפעילי התחבורה הציבורית כמו אגד, דן, רכבת והשאר ברשימה כפי שהיה עד כה
 

846

Active member
עד לתקופת הקורונה, לאף נהג לא היתה בעיה עם תשלום מזומן

פתאום, אחרי שעברו לתשלום ללא התערבות נהג, כל הנהגים הפכו ל"צדקנים" ודיברו על "פגיעה בבטיחות", אם כל הנהגים היו מקפידים על כל הוראות הבטיחות כל הזמן, לא היה צורך לשנות את שיטת התשלום. ולכן, צריך להשאיר את האופציה לתשלום אצל הנהג ואולי אפילו בתעריף גבוה יותר כפי שמקובל בחלק מהמערכות, נוסע מזדמן ישלם "קנס" אבל לפחות לא "יזרק" מהאוטובוס. עמדות מאויישות יעלו כסף.... ומה עם תחנות מרוחקות של קווים בינעירוניים? תבנה "בוטקה" בכל כניסה לישוב?
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון לפני המעבר לאשראי היו מכונות כאלו

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-19763691 &nbsp מאמצע העשור האחרון האוטובוסים במרכז לונדון עברו לשיטה של תשלום מראש מחוץ לאוטובוס. כדי להפוך את העניין לאפשרי הציבו מכונות כירטוס כמו זו שבכתבה (על הסרת המכונות) בתחנות אוטובוס רבות במרכז העיר. בנוסף סימנו את ריבועי מספרי הקווים בכירטוס מראש בצהוב לעומת הלבן הרגיל. &nbsp המעבר לאשראי מגע ביטל את הצורך בכירטוס פיזי, אך מדובר בפתרון למחיר עירוני אחיד (בעיר שגודלה כמו אשדוד ליריחו, חדרה לירדן). הנוסע נוגע בקורא עם הכרטיס ויש ציפצוף. במערכת עם מספר תעריפי אוטובוס אפשריים תשלום באשראי מגע לא יהיה שונה מהותית מתשלום במזומן אז צריך להתעסק עם בחירת מחירים וכו', קרה לי באוטובוס או שניים בדרום אנגליה. &nbsp בכל מקרה אפליקציה שמצריכה סמארטפון לא פותרת כלום למי שאין להם סמארטפון והתפלפלויות על NFC מול מצלמה קצת מיותרות כשהמדינה יכולה לדרוש שכל סמארטפון יגיע עם NFC תואם רב קו ואשראי מגע.
 

נתנאל531

Well-known member
גישה קומוניסטית ולא מערבית בעליל

השוק לא אמור להתיישר לפי גחמות הממשלה, אם כבר להפך
 

Ccyclist

Well-known member
בתח"צ אין שוק. יש מפעילות ורגולטור.

במקרה של לונדון יש את TFL שהיא גוף בעיריית הגג שאחראי על מספר מערכות מסילתיות בתחומי העיר ועל מערכת האוטובוסים העירוניים אף שאלו משוייכים למספר מפעילות. אמצעי התשלום המשותף היה עירוני עוד מעידן הנייר ולפני הכנסת החברות הפרטיות לתחום האוטובוסים (כל האוטובוסים אדומים, רק מי שמתעניין קורא את שם המפעילה). ברשתות רכבת שיוצאות את תחום העיר יש קווים פרבריים-עירוניים בצבעי החברות ואמצעי תשלום נייר אחיד של רשת הרכבות הארצית לצד כרטיסים "חכמים" של חברות הרכבת עצמן שאין להם תאימות מלאה עם מערכת האויסטר. בתחום העיר ניתן להשתמש באויסטר בכל קווי הרכבת הפרברית אך יש מספר קווי אקספרס שאינם נכללים באויסטר. איפשור התשלום באשראי מגע מחייב עבודה מול חברות האשראי הגדולות. התשלום למערכת אינו מכסה את כלל צרכיה ויש סיבסוד ממשלתי הן ברמה הארצית והן ברמה העירונית. &nbsp קח את הנמשל לארץ שבה כל התשלומים שחברות התח"צ אוספות עוברות למשרד התחבורה כסכום מסויים והמשרד מוציא סכום אחר גבוה יותר ומשלם לחברות התחבורה על הפעלת הקווים ותראה שגם בארץ אין באמת שוק. &nbsp בלונדון היתה היסטוריה של שוק במאה ה19 ותחילת המאה ה20. הבעיה היתה שתשלום בנפרד לכל קו לא איפשרה שימוש יעיל ברשת והיו אפילו מקרי קיצון של הטעיית נוסעים. הקו המעגלי בלונדון היה שת"פ בין שתי חברות פרטיות שהקימו כל אחת צד אחר של המעגל כחלק מקו אחר והחליטו לחבר את שני הקווים למעגל אחד. כדי להפעיל את המעגל הם החליטו שחברה אחת תפעיל את המסילה שבכיוון השעון והשניה את המסילה שנגד כיוון השעון. בתחנות היו שני משרדי כרטיסים של שתי החברות המתחרות. נוסעים שרצו להגיע לתחנה 2-3 תחנות בכיוון של חברה אחת אבל הגיעו למשרד החברה המתחרה היו מקבלים כרטיס של המתחרה ונאלצו לנסוע כ 20 תחנות בכיוון ההפוך כדי להגיע ליעדם. זו המשמעות של שוק ללא כירטוס משותף או תיאום. בסופו של דבר התחתית מעולם לא מקור הכנסות גדול למפעיליה והיא עברה לשלטון המקומי.
 

Bus Nerd

Active member
מסכים בהחלט. לאפשר לשלם במזומן במחיר כפול או משולש.

צריך לתת שלוש אפשרויות: 1) לתקף עם רב קו או אפליקציה. מחיר רגיל. 2) לקנות רב קו טעון בחופשי יומי/שבועי (לא סתם נסיעה בודדת ולא שימושית) 3) לשלם על נסיעה בודדת במזומן מחיר של פי 3 מנסיעה רגילה (בעירוני. בבין עירוני לעשות איזה חישוב אחר שיהיה הגיוני, ושהמחיר יהיה עגול כדי שהנהג לא יצטרך להסתבך עם עודף קטן). וחוץ מזה בכל אוטובוס שאפשרי בו פיזית צריך להתקין מכונות תשלום שמקבלות אשראי ומזומן. כמו בעירוניים של מטרופולין. ולדאוג שבכל מכולת וסניף דואר, גם בישובים מרוחקים, יהיה אפשר לרכוש רב קו טעון כמוצר מדף או להטעין אחד קיים. בתחנות גדולות אפשר להתקין מכונות אוטומטיות להנפקת כרטיסי "רב קו נייר חד פעמי" כמו בבריסל, או רב קו רגיל רב פעמי כמו במטרונית בחיפה. במילים אחרות - יש פתרונות לרוב מקרי הקצה האלו, אבל הם צריכים פוליטיקאים אמיצים שיסכימו להחליט אותם ותקציבים למימוש, ואף פוליטיקאי לא ירצה להעלות מחירי נסיעה במזומן כי יואשם ב"פגיעה בשכבות החלשות" או ב"פגיעה בציבור החרדי".
 
למעלה